Nemzeti és nemzetközi képesítési keretrendszerek és a life-long learning Magyar nemzeti és nemzetközi lifelong konferencia Miskolc, 2007 április 12-13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
FELSŐOKTATÁSI SZAKKÉPZÉSI SZAKÉRTŐK FELKÉSZÍTÉSE
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
„Kutatás az atipikus tanulási formák (távoktatás/e-learning) modelljeinek kifejlesztésére célcsoportonként, a modellek bevezetésére és alkalmazására” Megbízó:
AZ EU AJÁNLÁSHOZ KAPCSOLÓDÓ HAZAI FEJLESZTÉSEK
A KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER A FELNŐTTKÉPZÉS SZEMPONTJÁBÓL
A kutatási program rövid bemutatása
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
A fejlesztés hatása a szervezetre
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Pályaorientáció Emberi erőforrás tanácsadó MA
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Borbély-Pecze Tibor Bors Budapest, június 4.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
A képesítési keretrendszer a szakképzés szempontjából Dr
Képesítési Keretrendszerek Európában
Date: in 12 pts Krémó Anita, DG EAC A.3 anita.kremo(at)ec.europa.eu Lifelong learning programme Nemzeti képesítési keretrendszerek NKKR szint 10 NKKR szint.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
1 Felsőoktatási jelentkezés A szeptemberben induló felsőoktatási képzések jelentkezői Forrás: Educatio Kht. – OFIK, Felvi.hu
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Szabó József: A múzeumok új kihívása: a múzeumandragógia.
Az Európai Unió és az oktatás: közösségi célok és nemzeti oktatáspolitika „Országos Tanévnyitó Konferencia” Budapest Halász Gábor Országos.
MUNKAKULTÚRA – SZAKKÉPZÉSI MODELLEK Dr. Veres Pál PhD Nemzetközi, EU-s folyamatok a felsőoktatási program- és tantervfejlesztésben OKTÁV RÁCIÓ február.
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés Oktáv Ráció Munkakultúra – szakképzési modellek Hajdúszoboszló február 3-5.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
10 ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS. Prof. Roóz József 10 ÉVES A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS. Eredmények és feladatok. Prof. Roóz József AIFSZ Kollégiuma Egyesület.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
Európa 2020 A lisszaboni stratégiát felváltja az Európa 2020 stratégia Az új stratégia központi kérdése az Unió versenyképessége, de más, új célokat is.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A QF Embodiment projekt
Nemzeti Képesítési Keretrendszer Romániában A jelenlegi helyzet - áttekintés Liliana Voicu Nemzeti Felnőttképzési Tanács - NQA Budapest, október.
Képesítési Keretrendszerek Európában 2006 március 9.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
EUROPASS.
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
Milyen perspektívákat nyit az új OKJ rendszere? Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Tanácsadási osztály Nádráné Tóth Borbála.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Dr. Veres Pál PhD szakmai tanácsadó Felsőoktatási helyzetjelentés az OKKR szempontjából Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet OKKR Műhelykonferencia 2010.
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
AZ ASEDEM ÉS A QF EMBODIMENT. 2 Spanyol Multimédia Szövetség Célja:  A multimédiával és az új technológiákkal kapcsolatos képzés és ismeretterjesztés.
Sándorné Kriszt Éva Az MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottság nyílt ülése Lillafüred, október MTA SJTB Budapesti Gazdasági Főiskola.
Az Országos Képesítési Keretrendszer hatása a képzési és kimeneti követelményekre a felsőoktatásban Temesi József, egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Hogyan segíti az EKKR az európai munkaerőpiac működését? WORKSHOP 4.
Az ezredforduló műveltségfelfogása
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
moduláris szakképzési szerkezet
Az ezredforduló tudás- és műveltségfelfogása
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
5. Tétel – A Life Long Learning
Előadás másolata:

Nemzeti és nemzetközi képesítési keretrendszerek és a life-long learning Magyar nemzeti és nemzetközi lifelong konferencia Miskolc, 2007 április Dr. habil Lükő István NYME FMK Tanárképző Intézet Tanárképző Intézet

Szakmastruktúra elemzések 1 A szakmastruktúra fogalma A szakmastruktúra fogalma Standardizált rendszerek Standardizált rendszerek Foglalkozások szótárai, jegyzékei Foglalkozások szótárai, jegyzékei DOT, CCDOUSA, Kanada DOT, CCDOUSA, Kanada ISCOEurópa, USA, Dél-Amerika ISCOEurópa, USA, Dél-Amerika FEORMagyarország FEORMagyarország Nemzetközi oktatási-szakképzési rendszerek Nemzetközi oktatási-szakképzési rendszerek ISCEDKontinentális EU, Amerika ISCEDKontinentális EU, Amerika EKKR(EFQ)Európai Unió EKKR(EFQ)Európai Unió Nemzeti képesítési rendszerek Nemzeti képesítési rendszerek NVQAnglia NVQAnglia SVQSkócia SVQSkócia OKJMagyarország OKJMagyarország

Szakmastruktúra elemzések 2 Az ISCED Az ISCEDszintprogram tanulmányi terület kurzusokmodulok Az ISCED kódrendszere:szakterületi főcsoport Az ISCED kódrendszere:szakterületi főcsoportprogramcsoportok szintek szintek Az NVQ11 szakterület Az NVQ11 szakterület 5 szint

A szakmastruktúra elemzése 3. Magyarországon az OKJ-ban Magyarországon az OKJ-ban szakképesítés/részképesítés szakképesítés/részképesítés 4 szakterület, 21 szakmacsoport 4 szakterület, 21 szakmacsoport 4 szint 4 szint Felsőoktatási szakok regisztere/jegyzéke Felsőoktatási szakok regisztere/jegyzéke Tudomány/szakterületek Tudomány/szakterületek Szintek Szintek FSZ FSZ BSc/BA BSc/BA MSc/MA MSc/MA PhD PhD

Kvalifikációk, képesítési rendszerek vizsgálata 1 Az EKKR (EFQ) és szükségessége Az EKKR (EFQ) és szükségessége

Fogalmi alapok és komponensek Tanulás és tanulási erednény Tanulás és tanulási erednény Kompetncia fogalma és elemei Kompetncia fogalma és elemei Kognitív kompetencia Kognitív kompetencia Funkcionális kompetencia(készség, know-how) Funkcionális kompetencia(készség, know-how) Személyes kompetenciák Személyes kompetenciák Etikai kompetenciák(értékek) Etikai kompetenciák(értékek) Képesítések Képesítések Képesítési keretrendszerek (meta keretrendszer) Képesítési keretrendszerek (meta keretrendszer) Kulcskompetenciák Kulcskompetenciák

Az EQF /EKKR és az országok képesítési szintjeinek kapcsolati modellje

Kvalifikációk, képesítési rendszerek vizsgálata 2 Focus on Learning Focus on Learning Outcomes EQF Learning Outcomes Non-Formal LearningInformal Learning Formal Learning

Összegezés, javaslatok Az országok szakképzési és szakképesítési rendszerei között nagy differenciák vannak. Az országok szakképzési és szakképesítési rendszerei között nagy differenciák vannak. A szakmastruktúrák, képesítési keretek fejlesztése erős professzionális szervezeti háttérrel bír. A szakmastruktúrák, képesítési keretek fejlesztése erős professzionális szervezeti háttérrel bír. Az új képesítési rendszer(EQF)integrálja a formális, nonformális, és informális tanulást. Az új képesítési rendszer(EQF)integrálja a formális, nonformális, és informális tanulást. Erős az igény a fogalmak(kompetencia, modul) értelmezése, tisztázása terén Erős az igény a fogalmak(kompetencia, modul) értelmezése, tisztázása terén Magyarországon kettéválik a középfokon és a felsőfokon szerezhető képesítések rendszere(OKJ, Felsőfokú szakregiszter) Magyarországon kettéválik a középfokon és a felsőfokon szerezhető képesítések rendszere(OKJ, Felsőfokú szakregiszter) Javaslat: Nemzeti Kvalifikációs Testület Javaslat: Nemzeti Kvalifikációs Testület