Tehetséggondozás Mezőkovácsházán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Tanulók fejlődésének nyomon követése
Magyar Tehetséggondozó Társaság
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMOK HATÁSVIZSGÁLATA
EGYÜTTMŰKÖDÉSI MEGÁLLAPODÁS MOTTÓ: „ Mindenki láthatatlan drágakövet rejt magában, akármilyennek született, s ezt csiszolni, formálni kell. „ “Tanulj.
Tehetségazonosítás gyakorlata
A Körös-vidéki Tehetségsegítő Tanács mint mentor tehetségsegítő tanács, mint mentor Mentorok: Dégenhardtné Szántó Ágota, Kőrösi Tibor Budapest, november.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
Iskolánkról.
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Könyvtárhasználati verseny
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Beiskolázási tájékoztató december
SAMUNÉ CSERTÁN VALÉRIA intézményvezető
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A gyakorlatvezető mentor
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Ábrám Tibor Lévay József Református Gimnázium és Diákotthon
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában   „Az első lépések”
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Korai tehetségnevelés
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
ERŐSSÉGEK ÉS GYENGE PONTOK A TEHETSÉGGONDOZÁSBAN Nyíregyháza, 2010
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Természetesen, örömmel!
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Készítette: Kocsis Erzsébet
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
KGYTK Országos tehetségsegítő módszertani konferencia
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Arany János Tehetséggondozó Program szerepe a Sárospataki Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium tehetséggondozó munkájának pedagógiai, módszertani fejlesztésében.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
A pszichológiai mérés alapjai
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
ELFT Békés Megyei Csoport 2011–2016
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Örömmel értesítünk mindenkit arról, hogy a Bethlen Gábor Alapkezelő ZRT. Határtalanul! Programigazgatóság által meghirdetett pályázatán az Apáczai Nevelési.
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
Előadás másolata:

Tehetséggondozás Mezőkovácsházán Mezőkovácsházi Csanád Vezér Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola Tehetséggondozás Mezőkovácsházán

Csanád Vezér szobra Az iskola

Az iskola Hátrányos helyzetű kistérségben Jól felszerelt iskola Sok tehetségígéret 2011: Akkreditált Kiváló Tehetségpont

azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, „Ha felgyújtjuk a gyermekben a vele született szikrát, azzal mindig olyan magaslatok felé nyitunk utat, amelyikről álmodni sem mertünk volna” (Kristine Barnett) (Kristine Barnett)

Tehetséggondozás 2004-ig Szakkörök 1-3 fő részére szervezett egyéni foglalkozások Jó képességű tanulók túlterhelése Az alulteljesítők elkallódása

2005/2006-os tanév Komplex tehetséggondozás bevezetése Mérésekre alapozott fejlesztés Debreceni Egyetem Pedagógiai - Pszichológiai Tanszék Dr. Balogh László - Magyar Tehetséggondozó Társaság elnöke

Mérések 4. o. végén figyelem mennyisége, minősége verbális, vizuális memória figurális lényeglátás problémamegoldás

Beválogatás mérés eredménye osztályfőnökök,osztályban tanítók véleménye

5. o. év eleje, év vége -7.o. félév - 8. o. év vége További mérések 5. o. év eleje, év vége -7.o. félév - 8. o. év vége intelligencia személyiség szorongás

Tehetségfejlesztő munka integrált forma gazdagító foglalkozások tanulásmódszertan differenciálás kooperatív tanulásmódszertan nyári táborok

A program hatékonysága A tanulók több területen dinamikusan fejlődnek. Erősödik az iskolához, a tanuláshoz való pozitív hozzáállás. A tanulási stratégiák hatékonyabbak. Széleskörű érdeklődés Az alulteljesítők felismerése és fejlesztése

Kapcsolatok Bethlen Gábor Református Általános Iskola Törökszentmiklós Apáczai Csere János Általános Iskola Taktaharkány Benka Gyula Evangélikus Általános Iskola Szarvas Árpád Vezér Gimnázium és Kollégium Sárospatak Jankay Tibor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola Békéscsaba Kapcsolatok

ECHA műhelyek, konferenciák Miskolc Budapest Taktaharkány Debrecen Törökszentmiklós Sárospatak Tokaj Mád Békéscsaba Mezőkovácsháza HOLLANDIA - tanulmányút

Miért voltak ezek a programok hasznosak? szemléletváltás szakmai ismeretek bővülése gyakorlatorientált nevelés-oktatás jó,segítőkész emberek, csapatmunka

Az iskola célja Minden gyermek a képességeinek megfelelő oktatásban részesüljön. Eredményes tehetséggondozó tevékenység megvalósítása Sikeres középiskolai, felsőfokú tanulmányok folytatása

„A tehetség nyeri a meccset, de a csapatmunka és az értelem nyeri a bajnokságot” „Mindenki láthatatlan drágakövet rejt magában, akármilyennek született, s ezt csiszolni, formálni kell” (Marlo Morgan)

Köszönet Dr. Balogh Lászlónak közel egy évtizedes segítő munkájáért, szakmai tanácsaiért,töretlen, lelkiismeretes tehetség tanácsadó tevékenységéért

Köszönöm a figyelmet! Fodor Istvánné KLIK Mezőkovácsházi Tankerülete tanügy igazgatási referens, az iskola volt igazgatója