Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia 2007. február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Vállalkozói pályázatok Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Autóipar Magyarországon – 2007.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
műszaki osztályvezető
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Logisztikai támogatások rendszere ma, illetve a II. NFT keretében Gecse Gergely, logisztikai referens Budapest, február 3. II. CEBC Logisztikai konferencia.
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Kisvállalkozások alkalmazkodás és versenyképesség Kállay László GKM.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Határon átnyúló együttműködések – a KKV-k hálózatépítésének egy lehetősége Előadó: Firtl Mátyás általános alelnök Győr-Moson-Sopron Megyei Önkormányzat.
Galovicz Mihály, IH vezető
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
A Regionális Fejlesztési ZRt. szerepe, tevékenysége Záhony és térsége fejlesztésében Dr. Vajdáné dr. Horváth Piroska vezérigazgató.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Innovatív gazdaságfejlesztési központ Hargita megyében – Hargita Business Center – Vállalkozói inkubátorház.
Magyar Útügyi Társaság
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Pályázatírás módszertana
Közlekedésbiztonságra fordítható források
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
1 Az EU regionális és vidékfejlesztési politikája ÚJ MAGYARORSZÁG FEJLESZTÉSI TERV ( )
Mitől innovatív egy vállalkozás?
ÉMOP – Üzleti infrastruktúra fejlesztése. Keretösszeg: „1” részcél: Ipari Parkok millió Ft „2” részcél: Ipari területek millió Ft „3” részcél:
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program pályázati lehetőségei ( ) vállalkozások számára Keller Péter osztályvezető GKM Vállalkozásfinanszírozási Főosztály.
Duna Stratégia – Duna menti Kamarák Szövetsége Budapest Kiss Ervin DCCA és BKIK főtitkár.
Déri András ügyvezető alelnök Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság A logisztika szerepe a térségi fejlesztéseknél 1 DUNAWIN 2011 – 2011.
12 ezer milliárd forintos keret
A határtérség.
Magyar Útügyi Társaság
Előadás másolata:

Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME (GKM)

Tartalom 1.Bevezetés 2.Logisztikai szakpolitikák 3.Az ÚMFT KözOP tervezett logisztikai vonatkozásai 4.Az ÚMFT GOP tervezett logisztikai vonatkozásai

1. Bevezetés a versenyképesség gyors piaci alkalmazkodást kíván a vállalatoktól → hatékony anyag- és információáramlás szervezés → logisztika növekvő kereslet a logisztikai szolgáltatások iránt Magyarország geopolitikai helyzete logisztikai szempontból az ellátási láncok fenntarthatósági problémái

2/1. EU közlekedéspolitika EU közlekedéspolitika 2001: intermodalitás EU felülvizsgált közlekedéspolitika 2006: ko- modalitás + a logisztika közlekedéspolitikába integrálása → EU logisztikai akcióprogram (COM(336) 2006): - a logisztika piacorientált tevékenység, de megfelelő keretfeltételek biztosítását igényli állami/közösségi szinten - EU/tagállami beavatkozási területek: szűk keresztmetszetek, IKT, képzés, statisztika, standardizálás… - élénk vita…; EU irányelvek 2007 II. félévben

2/2. Magyar közlekedéspolitika a fenntartható fejlődés biztosítása a meglévő közlekedési rendszerek minőségének és kihasználtságának javítása a különböző közlekedési módok közötti kapcsolatok fejlesztése → a logisztikai központok kiépítése alapvetően piaci kategória, az állami szerepvállalás az infrastruktúra kiépítését jelenti → kedvezmények biztosítása a kombinált szállítás ösztönzésére (mentesség a gépjárműadó, hétvégi forgalomkorlátozás, közlekedési engedély alól)

2/3. GKM tárcaszintű stratégia LIT = Logisztikai Irányító Testület: → feladata: stratégiai irányok kijelölése, eldöntése a LIT fejlesztéspolitikai alapelvei: - a közlekedési alapinfrastruktúra biztosítása a piac logisztikai igényeinek figyelembevételével - a logisztikai szolgáltatási feltételek javításának előmozdítása, kiegészítő támogatása - támogató szabályozási-működési környezet biztosítása

2/4. Logisztikai Egyeztető Fórum (LEF) logisztikai központok új minősítése: Intermodális Regionális Helyi Vállalati

3/1. A KözOP tervezett közvetlen fejlesztési intézkedései 3. prioritás: „Közlekedési módok összekapcsolása, gazdasági központok intermodalitásának és közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése” tervezett intézkedés: „gazdasági központok bekapcsolása a fő közlekedési hálózatba, különös tekintettel az intermodalitásra” célcsoport: logisztikai központok (LEF intermodális és regionális), ipari parkok (minősítve), agrárbázisok (…), országos közforgalmú kikötők támogatható: iparvágány, bekötőút, kikötői kapcsolat építése, korszerűsítése → előny a környezetkímélő szállítási alternatívát biztosító projekteknek! → központi projektek (?) + nyílt pályázat

3/2. A KözOP tervezett közvetett fejlesztési intézkedései 1. prioritás: „Az ország és a régióközpontok nemzetközi elérhetőségének javítása” pán-európai korridorokban futó vasútvonalak fejlesztése ETCS rendszer + GSM-R telepítése TEN gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése (kiépítés) TEN komplex főútfejlesztés (kapacitásbővítés, elkerülő szakaszok) a dunai hajózóút fejlesztése (2,5 m merülésre) 2. prioritás: „A térségi elérhetőség javítása” a TEN hálózatra csatlakozó közúti elemek fejlesztése → nagyprojektek, központi projektek

4/1. A GOP tervezett közvetlen fejlesztési intézkedései 3. prioritásban „Információs társadalom és modern üzleti környezet erősítése”: logisztikai központok és szolgáltatások fejlesztése (GOP-3.2.2) „kerítésen belüli fejlesztések”: építési beruházás, gépek- berendezések, immateriális javak beszerzése… (LEF) intermodális és regionális logisztikai központok vehetik igénybe (előbbiek nagyobb támogatásmértékkel) → nyílt, standard pályázat minden évben gazdasági társaságoknak

4/2. A GOP tervezett közvetett fejlesztési intézkedései a „Vállalkozások jövedelemtermelő képességének erősítéséért” (GOP-2.) prioritáson belül: - vállalkozások műszaki-technológiai háttere fejlesztése (GOP ): „A” (1-5mFt – normatív t.), „B” (5-50mFt – Scoreboard) és „C” (50-500mFt) támogatás: korszerűsítést j. eszközök beszerzése (pl. targonca, daru, járműkövetés stb.) – nagyvállalat is („B”, ill. „C”) - munkahelyteremtés hátrányos kistérségekben (GOP ), vállalati folyamatmenedzsment (GOP-2.2.1), minőségi és egyéb irányítási rendszerek (GOP ), e-szolgáltatások (GOP-2.2.3) ipari parkok fejlesztése az „Információs társadalom és modern üzleti környezet erősítése” prioritásban (GOP-3.2.1), illetve a ROP-okban

4/3. Regionális támogatási térkép ( ) (for-profit cégeknek adott támogatásoknál) 30% 40% 25%  10% (2011) 50% Forrás: Pénzügyminisztérium, Támogatásokat Vizsgáló Iroda, augusztus Középvállalkozásnál +10% Kisvállalkozásnál + 20%

Dr. Bokor Zoltán