Digitális fotózás Alapok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A SZIVÁRVÁNY.
Advertisements

Minden amit tudni akartál de soha sem merted megkérdezni
A gép által végrehajtott feladatok eredményeit mutatják, vagyis a géptől a felhasználó felé közvetítenek információkat: • Monitor • Projektor • Nyomtató.
A fényképezés alapjai Szerző: Erdei-Gulyás Gabriella Origo Web Team HQL 2010 Kft.
Az optikai sugárzás Fogalom meghatározások
Fotózás – Digitális Fényképezés
Készítette: Farkas Ildikó 2006.Január 12.
Pár szó a digitalizálásról
Színformátumok és színmodellek
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Balogh Tamás, Koós Krisztián, Laczi Balázs, Tari Tamás 2013 Tavasz.
A Monitor A legfontosabb kimeneti eszköz a monitor. A monitoron megjelenő képek képpontokból (pixel) állnak. A jelenleg még a legelterjedtebb a katódsugárcsöves.
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Digitális képanalízis
Záridő Blende Fénymérés
2. Technikai alapok – Expozíciós beállítások
Készítette: Kecskés Imre
A digitális fényképezés alapjai
Informatikai eszközök
Az emberek életében kellemes élmény a jól megszervezett nyaralás. És ezt a legtöbb esetben meg is akarják örökíteni. Csak az nem mindegy mivel teszik.
SZÍNEKRŐL.
SZÍNEKRŐL.
Szkennerek.
KÉPFELDOLGOZÁS.
1. A digitális fényképezőgép felépítése
Mai számítógép perifériák
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
Színes világban élünk.
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
Színtervezés számítógépes felhasználás számára Schanda János és a Virtuális Környezetek és Fénytan Laboratórium Dolgozói és PhD hallgatói.
T.K. 33 – 34. Az alapértelmezett előtér- és háttérszín, valamint a körvonalak színének beállításához a Paletta színeit használhatjuk. 1 Az RGB színrendszerben.
a fotózás technikai alapjai
Színek Harkai Richárd Free Powerpoint Templates.
Színkeverés.
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Nyomdatechnika, tudnivalók, hasznos információk
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Színek.
A fényképezőgép fizikai felépítése
Monitorok.
A napfény felbontása prizmával. Rozklad slnečného svetla prizmou
Térképészet Színmodellek.
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette : Zelnik Paloma
Színkezelés RGB-színrendszer Zarka Eszter márc. 27.
Színkezelés RGB-színrendszer Készítette: Soós Lilla 2012 március 27.
Képek feldolgozása 7. osztály.
Color Management I. színelmélet Lengyel Zsolt – Multimédia alapjai.
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Felbontás és kiértékelés lehetőségei a termográfiában
Bináris szám-, karakter- és képábrázolás
A digitális fényképezés folyamata
Grafika alapfogalmak.
Készítette: Berzlánovich Krisztián
Fotokémia és Fényképezés
A színek szerepe a térképészetben
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
A szg-es grafika alapjai Juhász Tamás.
A szem, látásjavító eszközök.  A fény a pupillán keresztül jut a szemünkbe.  A szemlencse domború optikai lencse. Anyaga rugalmas, alakját és fókusztávolságát.
Digitális képfeldolgozás Póth Miklós. Digitális képtípusok Raszter – Képpontokból épül fel Vektor – egyenletekből épül fel.
Mesterséges és természetes világítás 7. témakör. A fényképezésben azok a fényforrások a jelentősek, amelyek az elektromágneses spektrum nm (látható.
A fény törése és a lencsék
A feladat és a hozzá használható eszközök kiválasztása 2. témakör:
FÜLEMÜLE ORSZÁGOS INFORMATIKA VERSENY A nyomtatók Készítette: Szöllősi Anna Osztály: 6.a Felkészítő tanár: Kovács Balázs Iskola neve: Budai Városkapu iskola.
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
A színek szerepe a térképészetben
Közönséges (a) és lineárisan poláros (b) fény (Niggli P. után)
Adat- tárolás.
04 – Színek, színelmélet, színmodellek, színcsatornák
Színelmélet Kalló Bernát KABRABI.ELTE.
Előadás másolata:

Digitális fotózás Alapok

Vektor- és pixelgrafikus képek, színelmélet Képfeldolgozás Vektor- és pixelgrafikus képek, színelmélet

A színkeverésnek két fajtáját különböztetjük meg, beszélhetünk additív és szubsztraktív színkeverésről.

Az additív modellben a színek három alapszín: vörös,  zöld, kék (RGB) egymásra vetítésével (összeadásával) állíthatók elő. Ahogy az ábrán is látható, a vörös és zöld összeadásával a sárga színt kapjuk. Ezt az elvet a fényt kibocsátó eszközökben (monitor, digitális kamera, szkenner, projektor) használják.  

De mi a helyzet akkor, ha egy papírra szeretnénk nyomtatni De mi a helyzet akkor, ha egy papírra szeretnénk nyomtatni? Ebben az esetben a megvilágító fehér fény áthatol a felületi festékrétegen, a hordozó fehér felületéről visszaverődik és újra áthatol a festéken. Mivel a spektrum minden színét egyformán tartalmazó fehér fényből a festék a saját színének megfelelő hullámhosszakat engedi át, a többit elnyeli, ezt a fajta színkeverést szubsztraktív, vagyis kivonó színkeverésnek nevezik. Itt a vörös, zöld és kék színek komplementer párjait használják, amelyek a  türkiz, bíbor és a sárga (komplementer párnak nevezünk két színt akkor, ha szubsztraktív színkeverést alkalmazva feketét  adnak eredményként). Negyedik színként pedig megjelenik a fekete (blacK) is, így áll össze a CMYK modell.

Felmerülhet a kérdés, hogy ha a türkiz, bíbor és sárga (CMY) színek keverésével megkaphatjuk a fekete színt, miért szükséges mégis a fekete színt külön szerepeltetni? A magyarázat egyszerű, jelenleg nem létezik olyan (ideális) CMY festék, amelyből a fekete szín kikeverhető lenne, ezek kombinálásával leginkább sötétbarna színt tudnánk előállítani.

A fényképezés folyamata A kép komponálása Élességállítás Rekesz és expozíciós értékek meghatározása

Alkalmazási területek Műtermi fényképezés Tárgyak megörökítése Reprodukció Portrékészítés Természetfotózás Tematikus fotózás

Történeti áttekintés CCD megjelenése az 50-es években 1986 - Kodak kiadja az első 1,4 megapixeles érzékelőt 1991 – Nikon F3 az első professzionális digitális gép – 1.300.000 képpontos fotókat készített 1994 – Apple Quick Take 100 az első mai értelemben vett digitális gép – együttműködik a számítógépekkel

A digitális fotózás előnyei Gyors tanulhatóság Javíthatóság Gazdaságosság Mobilitás, aktualitás Hasznos kiegészítő funkciók

A digitális fotózás hátrányai Képminőség Magas ár Rossz képminőség/ár viszony Felvétel előtti időveszteség Nagy energiaigény Korlátozott memóriakapacitás

Az apertúra (nyílás) A gépbe érkező fény szabályozása Az objektív éles képalkotásra felhasználható maximális átmérője Rekesz nagyság 2-22 közötti számérték Minél kisebb a szám annál nagyobb a nyílás Befolyásolja a mélységélességet A manuális apertúraválasztást nem mindegyik gép tudja A fókuszálás és az apertúraválasztás összhangja

A megvilágítási idő (záridő) Meghatározza az érzékelőre érkező fény mennyiségét 1/4000 sec-től akár 30 sec-ig Mozgó tárgyak fotózása kis záridővel Gyenge világítás esetén nagy záridő – remegés kiküszöbölése Viszonossági törvény – az apertúra és a záridő kapcsolata

További beállítások, paraméterek Érzékenység - a CCD érzékenysége Expozíció beállítása Gyújtótávolság – zoom (optikai és digitális) Fókusz Vakuhasználat Kezdők tízparancsolata A tíz leggyakoribb hiba