Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, 2004. június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Advertisements

A MABISZ és a fogyasztók I.MABISZ szervezeti átalakulása: érdekképviselet szint szakmai kompetenciaközpontok.
A tudomány a gyakorlat szolgálatában A távmunkával szembeni munkáltatói beállítottságok a nemzetközi összehasonlítás perspektívájában Makó.
TANULÓSZERZŐDÉSSEL A MUNKA VILÁGÁBAN
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
A Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ szerepe a komplex rehabilitációban Balog Lajos Rehabilitációs főreferens,foglalkoztatási szakértő
Munkaerő-piac és a civil szervezeti háló Készítette: Lovasné Szemők Ildikó.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
Pályakezdők munkával való elégedettsége Kiss Paszkál ELTE PPK Társadalom- és Neveléspszichológiai Tasznék.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
A PIACI MŰKÖDÉS TAPASZTALATAI A MAGYAR GÁZIPARBAN
Az MKIK szerepe a szakképzésben
A távmunka fejlesztésének lehetőségei és eredményei Simon Gábor Távmunka Tanács elnöke Szociális és Munkaügyi Minisztérium államtitkára Szociális és Munkaügyi.
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
GKI Zrt., A humántőke kezelése a kétszázaknál Budapest, október 10. A hazai tudástőke megtartatása FIGYELŐ TOP200 Konferencia Dr. Adler.
Az új történelem érettségiről és eredményeiről augusztus Kaposi József.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A gazdasági szféra elvárásai a pályakezdő diplomások tekintetében Budapest, Június 13. Dr. Szilágyi János – MKIK.
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Az egészségmagatartás gazdasági-társadalmi meghatározottsága
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Az építőipar fejlődése és válsága Dél-Dunántúlon.
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
A GYERMEKVÁLLALÁS HATÁSA A CSALÁDI JÖVEDELEMRE MAGYARORSZÁGON Reizer Balázs Béla és Seres Gyula Szociális munka, szociálpolitika szekció április.
Az új modulrendszer ű OKJ a gazdaság szemszögéb ő l Dr. Szilágyi János.
Merre tovább? Tapasztalatok a kétszintű latin nyelvi érettségiről.
A közép- és emelt szintű vizsga tanári értékelése
Chrappán Magdolna DE BTK Neveléstudományok Intézete.
Jelentkezési Tendenciák Kutatás —Műhelykonferencia Budapest, június 16. Fábri István: Jelentkezési és felvételi tendenciák Magyarországon
szakmérnök hallgatók számára
A évi demográfiai adatok értékelése
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A távmunkával szembeni munkáltatói beállítódások fontosabb jellemzői A közép-dunántúli régióban végzett kutatás előzetes tapasztalatai KESZI ROLAND MTA.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
7. Házi feladat megoldása
PEDAGÓGIAI KÍSÉRLET KOOPERATÍV MÓDSZEREK ALAKAMAZÁSA II. OSZTÁLYBAN A MATEMATIKA TANÍTÁSÁBAN ARI LÁSZLÓ II. év- távoktatás.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
Tanulószerződéssel a munka világában Versenyképes gazdaság, versenyképes szakképzés Budapest július 19 Dr. Szilágyi János MKIK képzési igazgató.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Kismértékben javuló kilátások A magyar vállalkozások üzleti helyzete és várakozásai Az MKIK GVI áprilisi vállalati konjunktúra felvételének eredményei.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
TÁMOP 5.5.1/A-10/ “Jó pályán! Jó gyakorlatok továbbfejlesztése és alkalmazása a munkaerő-piaci integrációért és esélyegyenlőségért” Foglalkoztatási.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tanulói utánkövetés 2009/2010. A 2009/2010-es tanévben iskolánkban 210 tanuló végzett. 77 fő a szakközépiskola valamelyik tagozatán 133 fő szakmát szerzett.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Ágazati GDP előrejelző modell Foglalkoztatási és makro előrejelzés Vincze János Szirák, november 10.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Érettségi eredmények május-június. Az utóbbi évek érettségi eredményei TanévÉrettségi átlag (RFG- AGK) Országos érettségi átlag Kitűnők száma (RFG-
ERKÖLCS ÉS JOG …………………………………………………………….…..…4 A jog …………………………………………………..…………………5 A jogrendszer és a jogágak, jogszabályok kapcsolata …………………..6 A MAGYAR.
GAZDASÁGI ADOTTSÁGOK ÉS FEJLŐDÉSI IRÁNYOK A délkelet-európai országok Novák Tamás MTA – VKI május 16.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A Dél-Alföld általános gazdasági helyzete és a mögötte meghúzódó EMBER
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Előadás másolata:

Az ÉMGK tagvállalatainak szakképzési igényei Miskolc, június. 09. Dr. Barkóczi István – ÉMGK elnök

A ma és a holnap munkahelyeinek jellemzői Hagyományos modell / Magas teljesítménymodell STRATÉGIA  Tömegtermelés  Hosszú gyártási idő  Központosított termelés  A vásárlók igényeit figyelembe vevő termelés  Rugalmas termelés-decentralizált ellenőrzés KÉPZÉS  Minimális a gyártást végző munkásoknak  Speciális a szakembereknek  Képzés mindenkinek  A szélesebb szakértelem a keresett

TERMELÉS  Rögzített automatika  Végtermék-ellenőrzés  Feladatok szétdarabolása  A hatalom az ellenőröké  Rugalmas automatika  Munkafolyamatok közbeni ellenőrzés  Munkacsoport, több szakmában jártas munkások RANGLÉTRÁK  Belső munkaerőpiac  Előrejutás kor szerint  Korlátozott munkaerőpiac  Előrejutás megszerzett képesítés alapján

ALKALMAZÁS ÉS EMBERI ERŐFORRÁSOK  Munkás-vezető konfrontáció  A minimális szakképesítés elfogadott  A munkások költséget jelentenek  Munkás-vezető együttműködés  Kiszűrik az alapkészségekkel nem rendelkezőket  A munkaerő beruházást jelent

Azoknak a vállalkozásoknak az indokai, ahol NEM szándékoznak ebben az évben pályakezdőt alkalmazni (MKIK GVI felmérés alapján) Ebben az évben pályakezdőt NEM alkalmazó cégek indoklásai Az elmúlt két évben alkalmazott-e pályakezdőt? Összesen A jelenleg alkalmazott pályakezdők aránya a felvettek %-ában Nincs szükség új emberre 25,9 %74,1 %100,0 %80,4 % Gyakorlott munkaerő kell 26,2 %73,8 %100,0 %65,0 % Rosszak az eddigi tapasztalatok 58,0 %42,0 %100,0 %41,3 % Egyéb ok miatt nem vesz fel 29,0 %71,0 %100,0 %81,7 % IGENNEM

Pályakezdők regionális alkalmazási sorrendje (MKIK GVI felmérés alapján) Az elmúlt két évben pályakezdőt alkalmazó* Az ebben az évben pályakezdőt alkalmazni szándékozó* Cégek aránya, % 1. Dél-DunántúlNyugat-Dunántúl 2. Nyugat-DunántúlDél-Alföld 3. Észak-AlföldKözép-Dunántúl 4. Észak-MagyarországÉszak-Dunántúl 5. Dél-AlföldDél-Dunántúl 6. Közép-MagyarországKözép-Magyarország 7. Közép-DunántúlÉszak-Magyarország * A konkrét számarányok – a vizsgált időszakok különbözősége miatt – nem hasonlíthatók össze.

A problémák fontossági sorrendje (MKIK GVI felmérés alapján) Hiányosságok- problémák OKJ szakképzettséggel Főiskolai végzettek Egyetemi végzettek Érettségi nélkülÉrettségivel Önálló munkavégzés képességének hiánya Gyenge szakmai gyakorlati jártasság Munkafegyelmi problémák Munkakultúra hiányosságai általában Gyenge szakmai elméleti alapok Rossz együttműködési készség Gazdasági ismeretek hiánya Számítógépes ismeretek hiánya Idegennyelv-tudás hiánya

A gazdasági szektorban foglalkoztatott pályakezdők és az összes alkalmazott megoszlása állománycsoportok szerint (MKIK GVI felmérés alapján) Ágazat FizikaiSzellemiFizikaiSzellemi Munkakörben foglalkoztatott pályakezdők aránya, Munkakörben foglalkoztatott összes alkalmazott* aránya, Ipar 83,3 %17,4 %78,4 %21,6 % Építőipar 77,6 %19,5 %77,3 %22,7 % Kereskedelem 78,7 %19,5 %60,0 %40,0 % Idegenforgalom 91,0 %8,0 %76,5 %23,5 % Szállítás, hírközlés 64,4 %35,1 %60,2 %39,8 % Üzleti szolgáltatás 23,8 %75,9 %35,5 %64,5 % Oktatás 16,5 %83,5 %.. Humán szolgáltatás 62,5 %37,4 %.. Összesen: 69,7 %29,6 %68,0 %32,0 %