Légrádi László (NHL4JL), Informatikus – könyvtáros szak, Második évfolyam A Public Relations elmélete és gyakorlata Beküldendő feladat: Egy arculatértékelési tervezet elkészítése
Arculati kézikönyv
A könyvtár épülete
Kapcsolattartás a megye könyvtáraival: helyzetük felmérése, a változások nyomon követése, a könyvtárak közötti együttműködés szervezése. 1. Az intézmény tevékenysége I. Különböző információk közvetítése, szétsugárzása, tájékoztatás a könyvtárügy aktuális kérdéseiről, új jogszabályok megjelenéséről, pályázati lehetőségekről, különböző könyvtárak állományáról
1. Az intézmény tevékenysége II. Továbbképzések szervezése évente egy-két alkalommal a megye könyvtárai számára /városi, községi, kettős funkciójú könyvtárak / az iskolai könyvtárak esetében a Békés Megyei Humán Fejlesztési és Információs Központtal közösen. Javaslatok kidolgozása intézményi szervezet-átalakítás, összevonás, működés szüneteltetés stb. esetén.
1. Az intézmény tevékenysége III. A megye könyvtáraiban felmerülő igényeknek megfelelő segítségnyújtás a helyszínen: új könyvtárosok, működésüket szüneteltető könyvtárak, állományellenőrzés, selejtezés, törlés, feldolgozás stb. Együttműködés állománygyarapításban: dokumentumok beszerzése, szállítása évente néhány alkalommal.
2. Célközönség Kiválasztott célközönsége a könyvtárnak nincs, (1997. évi CXL. tv.) „Mindenkinek joga, hogy igénybe vegye a nyilvános könyvtári ellátás rendszerét."
3. Küldetés Minden könyvtári alkalmazott köteles az olvasóközönséget tudásának legjavát adva segíteni. A nem megválaszolt kérdés az olvasóban bizonytalanságot kelt. Az információ hatalom és eszköz, mely a társadalom minden tagját egyenlően megillet, a könyvtáros feladata, hogy az értékes információkat megossza az érdeklődővel Informálni, tudást rendszerezni, tájékoztatni egyaránt tudni kell!
4. Szervezeti magatartás Magatartásunkkal képet mutatunk a könyvtárról, ezt mindig szem előtt kell tartani! A rossz benyomás bizalmatlansághoz vezet! Mindig segítőkészen, kultúráltan, illedelmesen kell megnyilvánulni!
5. Külső megjelenés A cégtábla csak az elfogadott szabványos jeleket, logo-kat tartalmazhatja! Bármilyen eltérés csak külön vezetői engedéllyel lehetséges. A közterületeken elhelyezett útbaigazító táblákat havonta ellenőrizni kell. Állapota, külleme mindig megfelelő kell hogy legyen!
6. Belső megjelenés I. Belső tér
6. Belső megjelenés II. Beléptető-rendszer Beléptető-rendszer Olvasóterem Olvasóterem
7. SZLOGEN "A világon még nem fordult elő, hogy egy egyetem naggyá lett volna kiváló könyvtár nélkül. Ha ez nem igaz többé, akkor civilizációnk a végére ért." / Powell, Lawrence Clark /
10. Nyomtatott anyagok I. Levélpapír
10. Nyomtatott anyagok II. FAX
10. Nyomtatott anyagok III. MEMO
11. Névjegykártya I. A névjegykártyán csak a pontos (információt közlő) adatok szerepelhetnek. A logo csak a megfelelő formátumba szerepelhet!
11. Névjegykártya II. NÉVJEGYKÁRTYA
11.a Hibás Névjegykártya I.
11.a Hibás Névjegykártya II.
12. Logo I.
12. Logo II.
12. Logo III.
12. Logo IV. Minden más formátumú logot hivatalos nyomtatványokon használni tilos!
13. Elektronikus megjelenési formák Fő támpont, hogy az információk közlése egyértelmű legyen. A megjelenés csak a szabványoknak megfelelő lehet. Számítógépese szoftvereknél ügyelni kell arra, hogy minden program fusson Windows operációs rendszeren! CD-ROM-os illetve Interneten elérhető adatbázisok tervezésénél ügyelni kell az arculat megőrzésére.
14. WEB Minden WEB-es alkalmazást a látogatók igényei szem előtt tartva kell megtervezni. A kezelhetőség legyen egyszerű, ésszerű. A WEB-lapok közti átjárhatóságnál ügyelni kell arra, hogy a keresés a legfőbb cél. A dizájn a szervezetnek megfelelő legyen. Semmilyen újítás nem állja meg a helyét!
15. Egyéb rendelkezések Öltözködésünk legyen: Kényelmes Elegáns Rendezett Tiszta
16. Összkép Azért vagyunk, hogy az olvasóközönséget – tudásunk legjavát adva – a lehető legjobban kiszolgáljuk. Munkánkat igyekezzünk úgy elvégezni, hogy az a látogatók minden igényét kielégítse.
VÉGE