Az egészségügyi szakcsoportba készülő diákokról A FISZ kutatási elemzése az egészségügyi szakterületen képző felsőoktatási intézmények részére 2004. Továbbtanulási.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Beiskolázás és pályaválasztás a Szent László ÁMK-ban.
Advertisements

A magyar felsőoktatás.
Egy innováció nyomában
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása
Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
Szervezők: Beszámoló az Országos On-line Középiskolai Próbaérettségi Versenyről. hu október 10-december Főtámogató:
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
Érettségi utáni továbbtanulási lehetőségek
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
NYELVVÁLASZTÁS A 10B 10C. LEHETŐSÉGEK • EDDIGI NYELV FOLYTATÁSA 12. OSZTÁLY VÉGÉIG • ÚJ NYELV VÁLASZTÁSA ELŐREHOZOTT ÉRETTSÉGI UTÁN.
A kétszintű érettségi és a bolognai folyamat Kutatási eredmények
ÉRETTSÉGI UTÁN TANÉV.
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2006.
Bláthy Ottó Villamosipari Szakközépiskola
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
AMIT FELTÉTLENÜL TUDNI KELL AZ ÉRETTSÉGI VIZSGÁKRÓL 2014.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
NYELVI KÉPZÉS AZ ÓBUDAI EGYETEMEN Elfogadta a Rektori Tanács
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
BOLYAI JÁNOS GIMNÁZIUM
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
A felsőoktatási intézmények felvételi eljárása A 237/2006. (XI. 27.) Kormányrendelet alapján.
PETŐFI SÁNDOR ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM és SZAKKÖZÉPISKOLA Tovább.
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Felvételi pontszámítás. A pontszámítás alapját a középiskolai eredmények és az érettségi teljesítmény adják, amelyek például emelt szintű érettségiért,
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
II. A Bolognai Folyamat hatása a középiskolás pályaválasztókra Felvételi Információs Szolgálat kutatási eredmények – hallgatók várakozásai.
A kétszintű érettségi és a bolognai folyamat Kutatási eredmények Felvételi Információs Szolgálat Országos Középiskolai Kutatás.
Tájékoztató az egyéni tanrend összeállításához a 11. (12.) évfolyamra
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
EREDMÉNYEK TANULMÁNYI. Tanulmányi eredmények 2012 kompetenciamérés érettségi tanulmányi átlagok egyetemi továbbtanulás országos versenyeredmények.
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Felnőttoktatási tájékoztatója
A középiskolások tervei a hadsereg átalakítása kapcsán A FISZ kutatási elemzése a Honvédelmi Minisztérium részére 2004.
A gazdasági pályára készülő diákokról A FISZ kutatási elemzése a gazdasági szakterületén képző felsőoktatási intézmények részére Továbbtanulási jellemzők,
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Boronkay György Műszaki Középiskola és Gimnázium.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Motivációk a éves korosztály pályaválasztási döntéseiben
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
Gyorsjelentés az érettségi eredményeiről július 12.
A felsőoktatási felvételi eljárás Dr. Bakos Károly szakmai főtanácsadó Oktatási és Kulturális Minisztérium.
Deák Téri Evangélikus Gimnázium Reál osztály 9. B.
– Letölthető változat –
ANDRÁSSY GYULA GIMNÁZIUM ÉS KOLLÉGIUM
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A felvételi eljárás elemei
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
FELVÉTELI ELJÁRÁS
423/2012 (XII. 29.) Korm. rendelet alapján
Merre tovább a középiskola után?
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

Az egészségügyi szakcsoportba készülő diákokról A FISZ kutatási elemzése az egészségügyi szakterületen képző felsőoktatási intézmények részére Továbbtanulási jellemzők, tendenciák a középiskolások körében

ÉvRészt vevő középiskolák száma Részt vevő diákok száma Az adatok forrása: Országos Középiskolai Kutatás Évente ismétlődő kutatás a éves, továbbtanulni szándékozó középiskolás diákok körében Szervező: FISZ (Felvételi Információs Szolgálat, Szakmai tanácsadó: Marketing Centrum Országos Piackutató Iroda Módszer: önkitöltős, kérdőíves eljárás Komplex: több mint 100 kérdés Témakörök: továbbtanulás, pályaorientáció, tájékozódás, médiahasználat, közéleti kérdések, nyelvtudás, EU, ifjúság Publikálás: sorozatos sajtómegjelenések, Középiskolai évkönyv Nyitott kutatás: „külsős” kérdések is szerepelnek, a szervező lehetőséget biztosít más szervezeteknek is, hogy kérdéseikkel részt vegyenek a kutatásban

A kutatás eredményei – Ön is találkozott már velük? A kutatás több témájának eredményeiről (közélet, pályaválasztás, EU…) több mint 250 híradás tájékoztatta a közvéleményt. Ízelítőül: „Minden második magyar középiskolás tervez tanulmányokat az EU valamely tagországában – ez derült ki a Felvételi Információs Szolgálat és a Marketing Centrum országos felméréséből” - Népszabadság, aug. 7. „A diákok többsége, amikor egyetemet vagy főiskolát választ, az oktatás szakmai színvonala mellett tájékozódik az intézmény kiegészítő szolgáltatásairól: a kollégiumi elhelyezésről, a sport- és szórakozási lehetőségekről is - derül ki abból a felmérésből, amit Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) végzett.” - Index.hu, júl. 28. „A Felvételi Információs Szolgálat felméréséből az is kiderült, hogy a zenehallgatás, a barátokkal együtt töltött idő, valamint a tévézés, videózás teszi ki a középiskolások mindennapjainak legnagyobb hányadát” - Metro, aug. 24. „Ki az a személy a XX. Századi közéletből, akit a leginkább elismersz? – így hangzott a FISZ harmadok Országos Középiskolai Kutatásának kérdése. Az eredményekből pedig kiderült, hogy hazai pályán Orbán Viktor, Göncz Árpád, Medgyessi Péter vezeti a diákol által elismert közéleti személyek rangsorát.” -Magyar Nemzet, Aug. 24.

A továbbtanuló középiskolások milyen pályákra készülnek A népszerűségi listát a kommunikációval kapcsolatos szakterületek vezetik, a bölcsész pályára a középiskolások 19 százaléka készül.

Az egészségügyi pályára továbbra is a lányok készülnek nagyobb számban. Mi jellemző az egészségügyi pályára készülő középiskolásokra? - nemek szerint az összes továbbtanuló középiskolás hány százaléka készül egészségügyi pályára

A nyelvvizsgával rendelkezők- nek tipikusan angol vagy német középfokú vizsgájuk van. Mi jellemző az egészségügyi pályára készülő középiskolásokra? - milyen arányban rendelkeznek nyelvvizsgával?

Az egészségügyi pályára készülő diákok legnagyobb része biológiából tervez emelt szintű érettségit. Mi jellemző az egészségügyi pályára készülő középiskolásokra? - milyen tárgyból tervezik az emelt szintű érettségit?

Az egészségügyi pályára készülő diákok 47 százalékának a felvételi/ érettségi vizsga tantárgyai a fontosak, és csak második helyen szerepel a diploma elismertsége a döntési skálájukon. Mi jellemző az egészségügyi pályára készülő középiskolásokra? - milyen szempontokat mérlegelnek a felsőoktatási intézmény kiválasztásánál?

Az egészségügyi pályára készülő diákoknak 15 százaléka dönt önmaga ebben a kérdésben, legnagyobb részük a szülőkkel együtt mérlegel és választ. Mi jellemző az egészségügyi pályára készülő középiskolásokra? - „ki dönti el, hogy államilag finanszírozott vagy költségtérítéses képzésre jelentkezel?”

Mi jellemző az egészségügyi pályára készülő középiskolásokra? - „Amikor kiválasztod a konkrét felsőoktatási intézményt, mennyiben befolyásolkák a választásod a megjelölt intézmény kiegészítő szolgáltatásai?” Az egészségügyi pályára készülő diákok számára ugyan befolyásoló tényező a kollégium, sportolási lehetősek stb. (ún. kiegészítő szolgáltatások) megléte, de nem ez alapján döntenek.

Mi jellemző az egészségügyi pályára készülő középiskolásokra? - Milyen összegű költségtérítést hajlandóak fizetni? Az egészségügyi pályára készülő diákok 66 százaléka nem venne részt költségtéríté- ses képzésben.

Mi jellemző az egészségügyi pályára készülő középiskolásokra? - „Amennyiben egy költségtérítéses szakot választasz, megnézed-e minden felsőoktatási intézmény ugyanazon szakán a ktgtérítést?” Az egészségügyi pályára készülő diákok 59 százaléka tudatosan végignézi az egyetemek, főiskolák kínálatát.

Hogyan érhetők el leghatékonyabban a biztosan továbbtanuló éves diákok? Médiahasználat, Internet-használat a korosztályban

A listát vezető Egyenes út az egyetemre országos továbbtanulási hírújság évente hatszor jelenik meg 135 ezer példányban. Médiahasználat

A középiskolában a végzős diákok érdeklődése a legnagyobb a továbbtanulási témák iránt. A lányok valamivel szívesebben forgatják az Egyenes út az egyetemre lapot, területi eltérés nem tapasztalható. Médiahasználat

Az olvasók 59 %-a egynél többször is kézbe szokta venni az Egyenes út az egyetemre lapszámait. Médiahasználat

fiúkátlaglányok diákmunka lehetőségek Európai Unió, külföldi tanulás54 pályakezdés, munkakeresés, elhelyezkedés felsőoktatási intézmények nyelvtanulás szakképzések kultúra, mozi, színház, nemzeti örökség autók, jogosítvány életmód, szabadidő, sport turisztika informatika, számítástechnikai eszközök31169 környezetvédelem15 14 pénzügy, bankok, gazdaság1287 Az Egyenes út az egyetemre olvasóinak érdeklődési köre az olvasók százalékában Az érdeklődési skálán szereplő témákból a diákok külön melléklet megjelenését is támogatnák. Médiahasználat

Inkább fiúk olvassák: Magyar Nemzet, Nemzeti Sport Inkább lányok olvassák: Blikk, Mai Nap Médiahasználat

Rendszertelen napilap-olvasási szokások.Legkevésbé olvasnak napilapot: bölcsész, művészeti pályára készülők. Leginkább olvasnak (de főleg Nemzeti Sport):Agrár, katonai- rendvédelmi Médiahasználat

Hány főt érek el? Napilapok: Blikk Metro Népszabadság Magyar Hírlap: Oktatási, ill. diákmédium: Egyenes út az egyetemre Kréta magazin Továbbtanulás KSH: éves, középiskolás korosztály: kb. 300 ezer fő Rendszeres olvasók* (%) 38% 27% 18% 9% 38% 14% 11% *akik rendszeresen találkoznak a legfrissebb számokkal Fő

A Danubiust kiugróan a lányok hallgatják, a többi rádióadónál nincs ilyen eltérés. Médiahasználat

A évfolyamosok több időt töltenek a tévé előtt, mint a végzős diákok. Médiahasználat

A diákok 92 százaléka használja az Internetet. Rohamosan növekszik a napi rendszerességgel használók száma. 2003: a tavalyi kutatás adatai 2004: az idei kutatás adatai Internet használat

A fiúk és a budapestiek használják rendszeresebben az Internetet, de a „nem használom” kategóriában sem nem, sem terület szerint nincs eltérés. Internet-használat

2003-ban a budapestiek 37%-a, a vidékiek 27 %-a használta otthonról az Internetet. Ma az országos átlag 42% Internet használat Hazánk egész népességét nézve az Internethasználat százalék, tehát a fiatal korosztály kiugróan magas arányban használja a világhálót

A középiskolások 3/4 –e használja kommunikációra az Internetet, az címmel rendelkezők száma évről évre növekszik A direkt elérés jó eszköze lehet 2003: a 2003-as kutatás adatai 2004: a 2004-es kutatás adatai Internet használat

Legjelentősebben a napi rendszerességű használat növekedett. 2003: a 2003-as kutatás adatai 2004: a 2004-es kutatás adatai Internet használat

A hírlevelek közvetlenül a diák e- mail címére érkeznek, és mivel a feliratkozás általában önkéntes, így aktív, érdeklődő közönséget érnek el. Internet használat A legnagyobb adatbázissal rendelkező hírlevélnek az Országos Oktatási Hírlevél bizonyult.

FISZ portálrendszer: - továbbtanulási információs site - játéksite - képzések online adatbázisa Internet használat A promócióval is foglalkozó oldalak sorrendje: Origo, Index, FISZ portálrendszer, Pálya, Oktaton

Maradt még kérdése a korosztályt érintően? Önnek is van lehetősége részt venni saját kérdéseivel az Országos Középiskolai Kutatásban! Keresse a FISZ MédiaCsoport ügyfélkapcsolati vezetőjét, Sáfrány Zsuzsannát a részletekért. Elérhetőségek: 0620/ Ön mit kérdezne a továbbtanuló középiskolásoktól?

Elérhetőségek: Felvételi Információs Szolgálat (FISZ) 1053 Bp. Veres Pálné u / Ahol letölthető kutatásokat találhat: Reméljük, összeállításunk hasznos volt, és sikeresen segíti hivatását, munkáját.