11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Prof. Dr. Veress Gábor egyetemi tanár
Advertisements

E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
A tanári munka értékelése
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Az állást kereső kerületi lakosoknak nyújtott szolgáltatások a Baross utcai munkaügyi kirendeltségen és a Kesztyűgyári állásbörzéken Szakmai gyakorlat.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Az emberi erőforrások fejlesztése
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Tudástranszfer egyetemi városokban
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Szakirány választás április Pénzügy és számvitel szak Választható szakirányok Pénzügy szakirány Számvitel szakirány.
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Emberi erőforrás fejlesztés
Vezetői módszereink azonosítása a tanult modellek alapján Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
A team-munka elméleti alapjai
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Leonardo da Vinci projektek. Leonardo da Vinci program célkit ű zései a szakmai készségek és a szakmai tudás fejlesztése a szakmai alapképzésben résztvevők.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
1 A kötöttpályás szakma perspektívái – Egész életen át tartó tanulás?! Perspektíva és jövőkép Zsoldos Marianna Humán Erőforrás Igazgató MÁV Zrt.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
MERRE TART A MAGYAR FELSŐOKTATÁS? Dr. Molnár Károly Budapest,
EUROPROFESSIONAL HUNGARY KFC Varró István Szakiskola, Szakközépiskola, Általános Iskola és Kollégium KARCAG.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
A BKF tudástranszfer modellje a
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
BKIK – VI. Országos Tanácsadói Konferencia LEAN COACHING Bárány Péter, CMC üzletág-vezető Projektverzum Kft Budapest, március 21.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Tapasztalatok az asztal két oldalán vezetőből tanácsadó Dr Máthé Ákosné HR vezető tanácsadó Interim.
Szakmai és személyes portfólió elkészítése
Az üzletek operatív működtetése
European Distance and E-Learning Network
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
A problémamegoldás 7 lépéses módszere:
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése

Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás ( training)

A fejlesztési igények meghatározása -Meg kell ismerni hozzá a szervezeten belüli igényeket -90-es évtizedektől nagyban változott a munkavállalók igénye!

Az Európai Bizottság Fehér Könyve Ismerteti a közeljövő aktuális változtatásait: a) az információs társadalom létrejötte b) A globalizáció c) A tudományos és technikai ismeretek fejlődése

A személyzetfejlesztés és – képzés két, egymást erősítő értelmezést foglal magában. -A jelenlegi és a jövőbeli teljesítmény javítása a szervezeti célokkal összefüggésben, és -Tervezett erőfeszítések a tanulási tapasztalatok szervezésére és támogatására.

A képzési igények elemzése, azonosítása a szervezetre nézve előnyökkel jár: Melyek ezek ??

A személyzetfejlesztés és –képzés ötvözése a stratégiával A képzés és az üzleti stratégia összekapcsolása révén lehetőség nyílik arra, hogy a képzés a stratégia által megkövetelt készségek (képességek ) kialakítására irányuljon.

A képzést és egyéb emberi erőforrás menedzselési eljárásokat számos helyzetben eredményesebben lehetne összekapcsolni. Milyen negatív példák lehetnek a rosszul kidolgozott kapcsolódásokra?

A személyzetfejlesztés és –képzés vállalaton belüli módszerei 1.Hazai és nemzetközi alkalmazottak 2.A nemzetközi vállalatok sajátosságai

1.Hazai és nemzetközi alkalmazottak USA: kedveltel az „ in-company training”-ek Ezeknek 10 kedvelt témája van. -Vezetői készségek -Csapatépítési és csoportvezetési készségek -Projektek menedzselése -Problémamegoldás -Konfliktuskezelés -Mások támogatása a munkában -Változások menedzselése -Karrier támogatások -Átmeneti helyzetek menedzselése -Üzleti tárgyalásokon való szereplés

1.Hazai és nemzetközi alkalmazottak Másik elképzelés: A vezetői kompetenciák fejlesztésére irányuló képzési programokat kell indítani a vállalaton belül is.

1.Hazai és nemzetközi alkalmazottak Melyek lehetnek a vezetői kompetenciák? 1.Személyes kompetenciák 2. Interperszonális kompetenciák 3. Információs kompetenciák 4. „akciós” kompetenciák

1.Hazai és nemzetközi alkalmazottak JAPÁN „ Az egyetemi diploma kevesebbet ér, mint egy mozijegy, mert a mozijegy feljogosít a moziba való bemenetelre, az egyetemi diploma pedig nem jogosít fel semmire „ ( Van Soichioro Honda)

1.Hazai és nemzetközi alkalmazottak Japán modell TWI Training Within Industries = vállalaton belüli képzés A programok tartalma: 1. Az embernek a közvetlen termelésiránytói pozícióban a tudás és a képességek 5 különböző területén kell mesternek lennie 2. A vállalaton belüli képzési módszerek egymeg határozott lépés sorozatot követnek

1.Hazai és nemzetközi alkalmazottak KAIZEN ELV (JAPÁN MÓDSZER) Japán emberi erőforrás fejlesztési program „ a folyamatos tökéletesítés” módszere

2. A nemzetközi vállalatok sajátosságai A keresztkultúrális programok célja: 1.A résztvevők hatékonyan tudjanak kommunikálni egymással, akik különböző országok alkalmazottai 2.A programok elemei: 1.Készség fejlesztés 2.Képességfejlesztés 3.Nyelv 4.Team munka 5.Nemzeti értékek

A személyzetfejlesztés egyénre szabottan 1.A teljesítményt növelő tréning ( a coaching) 2.A teljesítményproblémák elemzése 3.A mentori rendszer