Tudományos kommunikáció az interneten 2007. május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A depresszió előfordulása a családorvosi gyakorlatban
Advertisements


Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
FIATALOK AKTIVITÁSA KÖZÖSSÉGFORMÁLÓ TEVÉKENYSÉGEKBEN
MAGYAR FESZTIVÁL SZÖVETSÉG NOVEMBER 25..
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Ösztönöktől vezérelve Megújuló csatornánkon lankadatlanul űzzük tovább a prédát szárazon és vízen egyaránt. Stábunk a vadászat és horgászat neves képviselőivel.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
THE BUSINESS AUTOMATION COMPANY Alsópáhok,2012. február 12. Új média Magyar Kolping Szövetség titkári továbbképzés.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
Internet magyarul? Széphalom, 2009 okt.2. Internetezés és nyelvhasználat A magyar nyelvű tartalmakon kívül milyen tartalmakat használ az interneten? (internetezők.
2010. szeptember 13. Egészség rovat ajánlat.  a CEMP női életmód oldala  célcsoportja a év közötti, aktív, Esomar AB státuszú, nyitott, igényes,
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
?. Forrás: gemius/Ipsos Audience – szeptember.
Közérdekű munka büntetés Dr. Hatvani Erzsébet főigazgató Igazságügyi Hivatal december 12.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
2011. június 21. Kisfaludy Károly Megyei Könyvtár
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
ÖTÉVES A BORSOD ONLINE ÖTÉVES A BORSOD ONLINE A portál célja, rendeltetése, küldetése Borsod-Abaúj-Zemplén megye vezető internetes tartalomszolgáltatója.
Online Halász Katalin, Coca-Cola Magyarország, BrandFestival Digital április 29.
Mellár János 5. óra Március 12. v
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
A tételek eljuttatása az iskolákba
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Kutatás alapja: kb.170 fős minta ebből 65% férfi, 35% nő Megkérdezett ismérvek: neme jobbkezes/balkezes előképzett/nem előképzett Jobbkezesek és balkezesek.
Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem
Hatékony OTC kommunikáció az interneten
Fogyatékosügyi portál előkészítése Projekt szakértő: Szikora Tamás.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A NŐK FÖLDRAJZA.
A regionális tudomány társadalmasítása Kedvezményezett: MTA Regionális Kutatások Központja.
A webshopok vásárlóközönsége A diavetítés Kurucz Imre Internet Hungary 2009 konferencián tartott előadásának segédanyaga. A diákon az adatok bázisai nem.
szakmérnök hallgatók számára
MTA Tudásmenedzsment workshop Szemelvények, érdekes eredmények „A női munkavállalás és a lifelong learning kapcsolata” c. kutatásból
Cardiopulmonális resustitatión átesett 100 beteg nyomonkövetése osztályunk anyagában retrospektív vizsgálat útján Dr. Lévai Csilla, Dr. Katona Zsuzsa,
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
A szelektív gyűjtés helyzete, eredményei Kommunikációs kihívások
A évi demográfiai adatok értékelése
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
SZPONZORÁLT KUTATÁS TÁMOGATÓI AJÁNLAT PARTNER: GFK HUNGÁRIA február 17.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÁMOGATÓI AJÁNLAT február 17.
Gazdaság KKV felmérés szponzorációs ajánlat augusztus 2.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Magatartástudományi Intézet
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
Többlépcsős, interaktív esetmegoldások
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
Az internet kialakulása
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
ELTE Innováció és kommunikáció szakkollégium Jurecska Laura
Az inforadio.hu hírportál látogatottsági adatai Medián – Webaudit
NŐ A GYÖNYÖRŰ Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
SZPONZORÁLT KÉRDŐÍV TÉMA: ADÓKEDVEZMÉNYEK TÁMOGATÓI AJÁNLAT október 06.
Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?
Miért a facebook-ot válasszuk kampány felületnek?  2011 júliusától decemberig fő, ezzel elérve a felhasználót  40. hely a világon.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Dr. Földy Ferenc Európa-jogi szakjogász III. EURES állásbörze október 11. EUvonal EU Tájékoztató Szolgálat.
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Előadás másolata:

Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat

Tudományos hírportálok National Geographic Magyarország - Index – Tech-tudomány - index.hu/tech/ sg.hu – Informatika és Tudomány - [origo] – Tudomány - origo.hu/tudomany/

Hányan olvasnak minket? Teljes [origo]: 1,2 millió egyedi látogató/nap Ebből az újságtartalom: 400 ezer látogató/nap Újságtartalomból a Tudomány-csomag: ezer látogató/nap Tudomány-csomagból „tudomány-magterület”: látogató/nap

2007. január február március

Nemek szerinti megoszlás (2007. március) Férfi:51,20% Nő:48,80%

Életkor szerinti megoszlás (2007. március) 15 év alatt3,50% év6,60% év11,00% év21,70% év22,70% év16,70% év15,00% 59 év felett 2,90%

Iskolai végzettség szerinti megoszlás (2007. március) 8 általános1,30% Szakmunkásképző6,10% Középiskola40,40% Felsőfok52,20%

Az [origo] Tudomány-csomaga Az eredeti Tudomány rovat – 2,5 belső szerkesztő + kb.10 fős külsős szerzőgárda Múlt-kor Időjárás rovat – ICI Egészség rovat – DigiScience

Miből dolgozunk? Amiből mások is: Külföldi hírforrások (egyetemek, kutatóintézetek anyagai) Nature, Science, szaklapok beszámolói Hírlevelek MTI, sajtótájékoztatók, sajtóanyagok stb. Interjúk Személyes megkeresések

Hogyan tudunk hitelesek lenni? Hiteles források használata Többszörösen ellenőrzött szakmai információk (külső munkatársaink általában fiatal kutatók, orvosok, egyetemisták) Szakértő rovatvezetők Nyelvi ellenőrzés – a hiánya romboló hatású Rendezett megjelenítés (szerkesztői rendszer) Rendszeres frissítés

Fő erősségeink „Van hely” – felbecsülhetetlen… Napi megjelenés Dinamikus környezet (korábbi vagy kapcsolódó anyagok egy kattintásra) Multimédia-elemek Chatek Változtatási lehetőség (fejlődő sztorik) Dinamikusabb kapcsolat az olvasókkal Gyors reagálási lehetőség

Fő problémáink Mindent gyorsan kell(ene) Napi megjelenés („hírgyártás”) Technikai jellegű feladatokat is végzünk Több idő megy el az olvasókkal Folyamatos küzdelem a címlapért Kevés az információ a hazai kutatásokról, eredményekről Kevés a kommunikatív kutató (mindig ugyanazokat a személyes csatornákat használjuk)

Esettanulmány: Simonyi Simonyi honlapja (charlesinspace.com) Részletes beharangozók Részletes jelentések Élő közvetítések (start, landolás) Hanganyag es-interjú

Esettanulmány: kínai őssejtek Gábor blogja Kórház honlapja a kórháznak Olvasók véleményét kikérjük

A jövő: Web2? A user mint tartalomgyártó – sok a sokhoz típusú kommunikáció; az olvasók együtt többet tudnak, mint az újságíró Amazon.com (1994) Blogok Wikipedia (összevetés az EB-val, iszlám címszó) Óriási lehetőség a média számára, ha nyitott rá

Kommentek Az előbbiek egyik megnyilvánulási formája a kommentezés Kétirányú kommunikáció A portálok visszatérítése a net eredeti szerepéhez (kommunikációs hálózat) A tudományos kommunikáció talán kevésbé szorul rá az átlagfelhasználók információira Üzleti ellenérdekeltség Olvasói korlátok