Kerékpáros fejelsztések a Dél- Dunántúlon / Razvoj biciklističkog turizma u Južnom Zadunavlju BICBC Osijek, 2015. január 23. siječnja 2015. PÁMER Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kerékpáros fejlesztések között Mitől lesz kerékpárosbarát egy település? Dr. Kukely György cégvezető Terra Studio Kft április 24.
Advertisements

KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Aktuális pályázati lehetőségek
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
HUHR/1001/2.2.1/0014 „A múlt ösvényein át a közös útra” N Y I T Ó R E N D E Z V É N Y Donja Dubrava, „Preko staza prošlosti na zajednički.
A kerékpáros turizmus fejlesztési stratégia céljai, alapelvei Kerékpáros Tárcaközi Bizottság január 28. DR. KOVÁCS MIKLÓS turisztikai szakállamtitkár.
Transport Learning Képzés
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
Kerékpáros Magyarország Program Bringázz a Munkába Kerékpárosbarát Település szeptember 16.
Székely kapuk útja. 1. Általános adatok Kérelmező: Hargita Megye Tanácsa Megvalós ítási időtartam: 24 hónap Összköltségvetés: ,77 lej Önrész: 22.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Felzárkózás, infrastruktúra fejlesztés, uniós források felhasználása március 12. Dr. Veres János pénzügyminiszter.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Az OFA szerepe a foglalkoztatás elősegítésében
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Magyarország-Szlovénia Határon Átívelő Vegyes Bizottsági ülés
műszaki osztályvezető
Szemléletformálás a kerékpáros közlekedés támogatásában
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Pályázati lehetőségek
Kerékpáros stratégiák Pécsett
TDM Szakmai Nap november 21.
Uniós források fogadása a bérlakásépítéseknél
MUNKAERŐ-PIACI PARTNERSÉG
Varju László, államtitkár NFGM A Regionális Fejlesztési Operatív Program tapasztalatai Tanulságok és következtetések az ÚMFT regionális programjai tükrében.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
HAS Research Centre for Economic and Regional Studies Dráva régió egységes fejlesztési keretterve DUPLO IPA HU-HR 1101/2.1.4/0014 Suvák Andrea projektvezető,
A Microsoft Windows Vista gazdasági hatásai Lehetőségek az ökoszisztéma számára Microsoft Innovációs Nap november 27. Komáromi Zoltán Ügyvezető igazgató.
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
Rekreáció és turizmus a Duna mentén
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
"Vállalkozások és az Információs Társadalom Konferencia" - Szentgotthárd december 5.1 Nyugat-Dunántúl Információs Társadalmi Stratégiájának környezete.
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Nemzetközi kapcsolatok RFÜ Vissi András Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht Sopron, február 1.
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Kerékpáros turizmus a szlovák-magyar határ mentén
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben Sopron, február 6. Kocsondi Tamás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A z előadás tartalmáért teljes mértékben az ATI-VIZIG vállalja a felelősséget, és az semmilyen körülmények között nem tekinthető az.
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Predstavljanje projekata odabranih za sufinanciranje iz Programa IPA MAĐARSKA-HRVATSKA , Drugi poziv na dostavu projektnih prijedloga Az IPA Magyarország-Horvátország.
A kerékpáros nemzet: jó példák Hollandiából Virág Álmos tudományos munkatárs.
A BICBC projekt bemutatása – a magyar oldali eredmények / Prikaz projekta „BICBC” – rezultati na mađarskoj strani Osijek, január 23. siječnja 2015.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Gerje-Körút „A közös program”
Kerékpáros fejlesztések Zala megyében
Előadás másolata:

Kerékpáros fejelsztések a Dél- Dunántúlon / Razvoj biciklističkog turizma u Južnom Zadunavlju BICBC Osijek, január 23. siječnja PÁMER Zoltán DDRFÜ / ARRJZ

Az infrastruktúrafejlesztés eszközei / Sredstva razvoja infrastrukture Hazai források / Domaći izvori EU-s források / EU sredstva o KÖZOP – hivatásforgalom / OP za razvoj prometa – svakodnevni biciklizam o ROP – turisztikai és hivatásforgalmi / OP za regionalni razvoj – turizam i svakodnevni biciklizam o HU-HR IPA CBC – turisztikai / turistički

között 4,5 milliárd Ft / Između 2006 i ,5 milijardi forinti között 182 km kerékpárút épült / 182 km biciklističke staze Célja: EuroVelo hiányzó szakaszainak kiépítése és egyéb közlekedésbiztonsági jellegű fejlesztések / Cilj: izgradnja dionica EuroVelo-a, ostali razvojni projekti za sigurnost prometa Átlagos támogatási intenzitás / prosječna stopa sufinanciranja: 77,6% Hazai források / Domaći izvori

: NFT : NFT 2 – KÖZOP: főutak külterületi szakaszai mentén / OP za promet: uz glavne ceste van naseljenih mjesta – DDOP: főutak mentén belterületen, összekötő utak mentén bel- és külterületen / OP Južnog Zadunavlja: uz glavne ceste unutar naseljenih mjesta, uz sporedne ceste van i unutar naseljenih mjesta. – DDOP turisztikai projektek részeként / OP JZ – kao dio turisztičkih projekata Átlagos támogatási intenzitás / prosječna stopa sufinanciranja: 87% Uniós források / EU sredstva ,

DDOP projektek elhelyezkedése / Lokacija projekata -DDOP DDOP DDOP

Általános tapasztalatok, problémák / Iskustva, problemi, teškoće A fejlesztések nem kerültek összehangolásra / Razvojni projekti nisu bili usklađeni; Jogszabályi kötöttségek a kedvezményezettek körére vonatkozóan / Pravne obaveze u svezi korisnika projekata; Útügyi Műszaki Előírás változása / Promjena Cestovnih tehničkih propisa; Önkormányzatok önerő hiánya / Problem sufinanciranja kod samouprava; Fenntartási költségekkel nem számoltak az önkormányzatok / Troškove održavanja nisu uzeli u obzir; Az uniós forrásból történő fejlesztéseknél magasabb fajlagos költségek / Veći iznosi kod projekata financiranih iz EU sredstava.

Magyarország-Horvátország IPA CBC / Mađarska-Hrvatska Call for Proposals 2011 Information points Capillary cyclotourism routes in zone B (40 km from the Drava and the border) Educational cyclotourism routes and paths Upgrading accessibility for bicycles Interpretation centres Bike rentals Environmentally sensitive facilities for (inter alia) cycling tourism Posting signs, intrpretation boards Minimum and maximum community funding: – EUR

BICBC Magyarország-Horvátország IPA CBC / Mađarska-Hrvatska BICBC

Dél-Dunántúli Vízügyi Igazgatóság / Uprava za vode Južnog Zadunavlja Magyarország-Horvátország IPA CBC / Mađarska- Hrvatska

Harkány-Belišće Magyarország-Horvátország IPA CBC / Mađarska-Hrvatska

EuroVelo A hálózat szervezője az Európai Kerékpáros Szövetség / Mrežom upravlja Europska federacija biciklista; Jelenleg 14 útvonal / Trenutačno 14 ruta. Kerékpáros turizmus növekedésének trendje / Trend povećanja biciklističkog turizma.

EuroVelo 13: Vasfüggöny Nyomvonal / Ruta Željezne zavjese Kb. / oko km; 20 ország / zemalja; Kezdeményező / Inicijator: Michael Cramer MEP; Része a magyar-horvát határ is / Uključuje granicu Mađarske i Hrvatske; SEE projekt a délkelet-európai nyomvonal feltárására (ICT) / SEE projekt za definiranje trase u jogo- istočnoj Europi (ICT)

EuroVelo- kritériumok / Kriteriji EuroVelo-a

A „jó útvonal kritériumai” / Kriteriji „dobre rute” Fő szempont: vonzó, biztonságos, kényelmes / Glavni cilj: atraktivnost, sigurnost, udobnost. Az út minősége / Kvaliteta rute: Aszfaltozott út (max EJ/nap, sebességcsökkentéssel max EJ/nap): belterületi út, Magyar Közút, egyéb aszfaltozott út / Asfaltiran(a) put/cesta (do 2000 jedinica vozila po danu, sa smanjenjem brzine do 4000 j.v.): državne, županijske, lokalne ceste, ostali asfaltirani putevi; Elválasztott kerékpársáv / Odvojena biciklistička traka; Különálló kerékpárút / Posebna biciklistička staza; Mezőgazdasági, erdészeti, vízügyi utak / Poljoprivredni, šumarski, vodoprivredni putevi.

Az EuroVelo 13 esetében / U slučaju EuroVelo-a 13: Minél közelebb a határhoz / Što bliže do granice (max. 15 km); Hurkok és alternatív útvonalak nélkül / Bez petlji i alternativnih ruta; Minél gyakoribb határátmenettel / Sve više mogućnosti prelaska granice; Folyami határszakaszokon párhuzamos nyomvonal lehetséges / Moguća paralelna ruta na dionicama uz rijeke (Mura, Drava) A „jó útvonal kritériumai” / Kriteriji „dobre rute”

Megfelelő burkolatminőség / Odgovarajuća kvaliteta kolnika; 10%-nál nagyobb szintkülönbség elkerülendő / Izbjegavanje gradijenta većeg od 10%; Megfelelő, konzisztens táblázás (Eurovelo) / Konzistentno tabliranje (po Eurovelo-u). A „jó útvonal kritériumai” / Kriteriji „dobre rute”

Közösségi közlekedési kapcsolatok / Veze sa javnim prijevozom Min. 150 km-enként / Minimalno po 150 km; A problémás szakaszokon (1000 m/nap szintemelkedés esetén a kiváltás kötelező) / Na problematičnim dionicama (obvezno u slučaju većeg gradijenta od 1000 m na dan); Kerékpár-szállítási kapacitások megléte, transzparens díjazás / Mogućnost prijevoza bicikala: po transparentnim cijenama; Előre foglalhatók / Mogućnost rezerviranja unaprijed; Biztonságos kerékpár-tárolási megoldások a közösségi közlekedési csomópontokban / Sigurni modaliteti čuvanje bicikala u čvorovima javnog prijevoza.

Nyugat-somogyi szakasz – javaslat / Dionica u zapadnoj Šomođi - prijedlog

Keleti szakasz: Barcs—Mohács / Istočna dionica: Barč—Mohač

Helyzet a régióban / Stanje u regiji Infrastruktúra / infrastruktura  Promoció / promocija  Szolgáltatások / usluge

Promóció / Promocija Rendszeres hírek folyamatban lévő projektekről és rendezvényekről / Redovito ažurirane novosti o projektima u tijeku i događajima.

A kerékpáros turizmus célcsoportjai / Ciljane skupine biciklističkog turizma Daily cyclists – hivatásforgalmú kerékpárosok / svakodnevni biciklisti. Cycling holidays – kerékpáros nyaralás: a fő cél a kerékpározás / odmor na biciklu: glavni cilj je bicikliranje. Holiday cycling - Kerékpározást magában foglaló nyaralás / odmor, uključujući vožnju na biciklu. Cycle day excursion – kerékpáros napi túrák / dnevne ture na biciklu. Sportive cycling – Sportcélú kerékpározás / sportivni biciklizam.

Elemzések – adatok – következtetések / Analize – podaci – zaključci Mért adatok – ritka / Izmjereni podatci – rijetci Becslések / Procjene Szakértői vélemények / Mišljenja različitih stručnjaka Jobb adatszolgáltatási háttérrel rendelkező országok adatainak mechanikus kivetítése / Mehaničko preuzimanje trendova zemalja sa bolje pouzdanim podacima

A kerékpáros turizmus sajátosságai / Specifičnosti biciklističkog turizma Vonzó, biztonságos és kényelmesen kerékpározható útvonal szükséges / Ruta treba biti privlačna, sigurna i udobna za vožnju biciklom. Nagyobb költés / Veća potrošnja turista. –A kerékpáros nyaralások alkalmával a turisták költsége átlagosan 1,5- szerese a hagyományos turistáknak / U slučaju biciklističkih odmora trošenje turista je otprilike 1,5 puta veće od običnih; –Kerékpáros üdülésen részt vevők többet költenek, mint az egy napos kirándulók / Biciklisti na odmoru troše više nego dnevni izletnici. Kevésbé feltárt, természetközeli desztinációk / Manje otkrivene destinacije, blizu prirodi. Speciális szállás- és ellátásigény / Specifični zahtjevi za smještaj i ishranu millió kerékpáros túra évente, 54 millió euró értékben / milijuna tura godišnje, 54 milijuna eura vrijednosti (2007).

Helyi mesterségek, helyi termékek / mjesni zanati, mjesni proizvodi Source: muhely-nagynyarad.html Source: _utolso_pillanatig_dolgoznak_a_maszkfaragok/5101a Source: villanyiborvidek.hu

A célcsoport és attitűdjei / Ciljana skupina i njezino ponašanje A tipikus európai kerékpáros turista / tipični europski biciklistički turist: éves korosztály (20-29 év közöttiek) / ili godina; párban vagy kis csoporttal utazik / parovi ili grupe; jellemzően 3-4 éjszakát tölt el utazása során / 3-4 noći; utazásaikat inkább saját maguk szervezik, és nem foglalnak; előre szállást / sami organiziraju, smještaj ne rezerviraju unaprijed; legalább annyit, egyes tanulmányok szerint többet költenek, mint más turisták / minimalno toliko ili više troše nego ostali turisti; motivációs tényezők még: egészséges élet, relaxáció, attraktív vidéki környezet / motivacija: zdrav život, relaksiranje, privlačni seoski ambient.

A kerékpárosbarát szolgáltatások / Usluge krojene za bicikliste Szálláshely / smještaj vendégek fogadása egyetlen éjszakára is / prihvaćenje gostiju i za jednu noć zárható tároló helyiség / zatvoreno skladište Információ / informacije Elsősegélydoboz / kutija hitne pomoći kerékpáros szerszámkészlet / alati za popravke kiegészítő jelleggel: kerékpár bérbeadás, ill. átvizsgálás és javítás, transzfer, csomagszállítás, túravezetés, ruhamosási és –szállítási lehetőség, sátor- és hálózsák bérbeadás, tartalmas reggeli, uzsonnacsomag, szálláshely-közvetítés stb. / Prateće elemente: najam, servis, prijevoz prtljaga, ciljani doručak, lanč paket itd.

Hvala na pažnji