A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV-2010-0007 „A felsőoktatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Tehetségpont létrehozása
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
TÁMOP-2.2.3/B-09/ Köztes konferencia. Munkacsoport megalakulása Balogh Valéria Szögi Renáta Veszpréminé Zalka Júlia Teczli Éva Ravasz Eszter.
„ Tiszaalpár Nagyközség szennyvízelvezetése és tisztítása a település vonzó természeti környezetének, felszíni és felszín alatti vizeinek megóvásáért”
EKOP Elektronikus levéltár
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
A kutatási program rövid bemutatása
Előzmények Sikeres pályázat a kézirat elkészítésére (2004) A könyv megjelenése (2006)
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Projekt adatai Azonosító: TÁMOP A/1-11/ Cím: Társadalominformatika: moduláris tananyagok, tartalom és tudásmenedzsment rendszerek fejlesztése.
„A szociálpolitikus és szociális munkás képzés megújítása az ELTE és a BCE együttműködésében (SZOCMEG)” TAMOP /2/A/KMR-0043 A projekt az Európai.
A fejlesztés hatása a szervezetre
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
Társadalom – politika – média Komplex digitális tananyag- és taneszköz- fejlesztés a társadalomtudományi képzés számára (TÁMOP /1/A )
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
VERSENY ÉS SZABÁLYOZÁS 2010 I.Áttekintés. MÚLT, JELEN, JÖVŐ AZ ÁGAZATI ÉS VERSENYSZABÁLYOZÁSBAN II.Betekintés. ELEMZÉSI MÓDSZEREK ÉS SZABÁLYOZÁSI ESZKÖZÖK.
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
szakmérnök hallgatók számára
A szöveg lekérdezése A NooJ rendszer alapjai
Iskola a határokon A magyar-szlovák-ukrán hármashatáron végzett kvalitatív kutatás eredményei, Sik Dorka és Szécsi Judit ELTE TáTK A projekt.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Migráció és migrációs potenciál
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Radiokarbon alapú módszerek fejlesztése légköri szennyezők fosszilis széntartalmának vizsgálatára Major István 1,2, Furu Enikő 3, Haszpra László 4, Kertész.
Készítette: Terdik Sándor PTM IV. Ismeretszerzés természetes nyelvű dokumentumokból.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
TRUEFOOD RENDEZVÉNYEINK Március 12. Budapest: ”Kutatás az innovációért” Április 29. Budapest: INTÉZETLÁTOGATÁS a Campden & Chorleywood Magyarország.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Tájékoztató megbeszélés a projekt előrehaladásáról
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Projektmenedzsment Mesterkurzus 1.
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Marginalitás és jól-lét – kibékíthető koncepciók? Inkluzív társadalom – jól-lét – társadalmi részvétel A Kodolányi János Főiskola szakmai konferenciája.
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Mert úgy szerette Isten e világot, hogy az ő egyszülött Fiát adta, hogy valaki hiszen ő benne, el ne vesszen, hanem örök élete legyen. Jn. 3:16 Mint Bárány.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
1 Übersetzungswerkstatt. Ein praxisorientiertes Übungsbuch Szerzők: Csatár Péter, Farkas Orsolya, Iványi Zsuzsanna, Molnár Anna, Barna János (Debreceni.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Bölcsész Hefop tananyag- fejlesztési zárókonferencia szept ELTE BTK.
A kutatási eredmények áttekintése INFONIA Alapítvány június 28.
A Nyugat költőinek kiadásai a magyarországi antikvár árveréseken c
Előadás másolata:

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” Debreceni Egyetem Nyelvtechnológia és bioetika workshop Debrecen, szeptember 10.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” A szöveg- és stílusvizsgálat sajátos irányai Kutatócsoport-vezető: Szikszainé Nagy Irma

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” A szöveg- és stílusvizsgálat sajátos irányai 1.Régi magyar irodalmi szövegfeldolgozás Jakab László 2. Szövegstilisztika Szikszainé Nagy Irma 3. Poliglott szövegnyelvészeti- szövegtani kutatóprogram Dobi Edit

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 1. Régi magyar irodalmi szövegfeldolgozás Jakab László Előzmények Balassi Bálint és Csokonai Vitéz Mihály életművének nyelvészeti szempontú feldolgozása Számítógépes adatbázisok alapján Balassi-szótár Csokonai-szókincstár I. - A színművek lexikai állománya

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 1. Régi magyar irodalmi szövegfeldolgozás Jakab László A Csokonai-életmű anyagában eddig végzett kutatások - Csokonai életművének kritikai kiadása alapján - Konkordancia: Bölcskei András és Jakab László (10000 lap) - Csokonai szókincstár I.: a színművek konkordanciájából készült szövegszótár. Csokonai színműveinek minden egyes szava szócikkekben feldolgozva. -16 színműben 9812 szó rekord - szókincstár: nem írói szótár, hanem az egyszerű adattár és a konkordancia (szövegszótár) kombinációja *** Számítógépes nyelvtörténeti adattár

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 1. Régi magyar irodalmi szövegfeldolgozás Jakab László A Csokonai-életmű anyagában eddig végzett kutatások kalász fn (2)...már háromszor vagdalta le kalásszait a' mezítelen arató, és a' Tél éppen annyiszor rázta le az erdőkről azoknak zőld fürtyeit (7/418). kalászok' (7/311). kedvel i (5)...a Tisztes Ur az Urat mód nelkül kedvelli (15/33). Mig bé nem fed a' Temető Mint hiv Mátka, hiv Szerető Holtig őtet kedvellem (12/790). kedvelli (5/179), kedveltem (11/135), kedvelleni fogja (7/119).

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 1.Régi magyar irodalmi szövegfeldolgozás Jakab László Kutatási terv Csokonai szókincstár II. -A prózai művek (a levelezés és a feljegyzések) szókincstára -A kötet várható terjedelme: 1024 oldal címszó -Alapjául szolgáló konkordancia: rekord -A kutatóprogram keretében: a szócikkek megszerkesztése és a kötet megjelentetése -Nyomdai előkészítése folyik

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 1.Régi magyar irodalmi szövegfeldolgozás Jakab László Kutatási terv: a folytatás Csokonai-szótár (Csokonai szókincstár III.) -Csokonai verseinek teljes kritikai kiadása digitális adatbázisban -A Csokonai-szótár v. Csokonai szókincstár III. szerkesztése -Öt kötet költeményeinek konkordanciája: rekord *** Cél: egységes Csokonai-adatbázis (kb rekord)

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 1.Régi magyar irodalmi szövegfeldolgozás Jakab László Csokonai-szótár vagy szókincstár? Balassi-szótár vs Csokonai szókincstár

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 1.Régi magyar irodalmi szövegfeldolgozás Jakab László kalász fn (1) Gabonafej. Ne hidd azt, társ, mert nincs annyi ~ Szent Iván havában, sem Szent Mihály havában annyi szőlőszem, amennyiszer különben tapasztaltam azt én meg énmagamon (K16/23). kedvel i (12) 1. Szerelemmel szeret. Tudod, úgy szeretlek, tégedet ~lek, mint tulajdon lelkemet (14/77). Szerettem-é többet? Tudod, ~telek egyedül tégedet (25/20). Ha víg vagyok, azt hiszi, hogy mást szeretek, Egyebet ~lek, S annak megnyerésén örvendek, nevetek (27/11). 2. Kedvel vkit: rokonszenvet érez iránta. Mint fogadott fiát, erkölcsemben ~t, Látván természetemet, jól magához nevelt (7/8). 3. Kedvel vmit: szereti, örömét leli benne. Beszédét, erkölcsét mindenek ~ik (3/24). ~ (34/17), ~t (81/12); ~ed (K27/34, K35/1), ~öd (N63/21), ~i (37/29, 46/18). Ik: meg~.

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 2. Szövegstilisztika Szikszainé Nagy Irma Kutatási terv március: konferencia A stíluskohézió eszközei a modern és posztmodern szövegekben Téma: -a stíluskohézió fogalmi értelmezései, eszközei -a stíluskohéziónak a modern és posztmodern szövegekben való megvalósulása -18 kutató részvételével

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 2. Szövegstilisztika Szikszainé Nagy Imra október: konferencia A stilisztikai-retorikai alakzatok szöveg- és stílusstruktúrát meghatározó szerepe Téma: -a stilisztika, a retorika és a szövegtan összefonódása az alakzat kapcsán -az alakzat struktúra-meghatározó, sőt -teremtő szerepe

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 3. Poliglott szövegnyelvészeti-szövegtani kutatóprogram - Dobi Edit Az Officina Textologica sorozat eddig megjelent köteteinek tematikája Elméleti diszkussziók vagy értekezések (1, 5, 8, 11, 13, 15) Szövegtani jelenségeket elemző tanulmányok -Korreferencialitás (2, 4, 12) -Linearizáció (3, 6, 7, 9) -Fogalmi séma (10, 14)

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 3. Poliglott szövegnyelvészeti-szövegtani kutatóprogram - Dobi Edit Kutatási terv A szövegösszefüggés elméleti és gyakorlati megközelítési módjai Poliglott terminológiai és fogalmi áttekintés (2010. július — július) -Szövegnyelvészeti kutatások szemlélete, elméleti megalapozása, terminológiája -Különböző nyelvű (angol, magyar, német, francia) szöveg- összefüggőségi szakirodalom feldolgozása -Terminológiai „szótár” március: konferencia június: Officina Textologica 16

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 3. Poliglott szövegnyelvészeti-szövegtani kutatóprogram - Dobi Edit 1. rész: Csűry István: Kötőszók, diskurzusjelölők és „rokonságuk” Dobi Edit: Terminológiai kérdések a magyar nyelv szövegtanában Furkó Péter: Az implikáció mint a szövegösszefüggés eszköze. Diskurzusjelölők és szövegösszefüggés - a kohézió vagy a koherencia eszközei? Haase Zsófia: Koherencia, kohézió, konnexitás - Reflexió e három fogalom szemiotikai textológiai értelmezésére a német nyelvű szakirodalom alapján Skutta Franciska– Kiss Sándor: A szövegösszefüggés megközelítési módjai a francia szövegnyelvészeti szakirodalomban (fogalmi rendszerezés és terminológia) 2. rész: Terminológiai szótár (adattár) az 1. rész tanulmányaiban közzétett eredmények kivonataként

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 3. Poliglott szövegnyelvészeti-szövegtani kutatóprogram - Dobi Edit A szövegösszefüggés elméleti és gyakorlati megközelítési módjai Elemezések – Diszkusszió (2011. július — július) -különböző szövegtípusok, illetve szövegműfajok szövegnyelvészeti jelenségeinek vizsgálata: különböző nyelvű médiaszövegek, lírai és elbeszélő szövegek, rövidszövegek, forgatókönyvek, monologikus szövegek március: konferencia június: Officina Textologica 17

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” 3. Poliglott szövegnyelvészeti-szövegtani kutatóprogram - Dobi Edit Abuczki Ágnes: Lexikai láncok elemzése médiaszövegekben Csűry István: A szövegösszefüggést jelölő/jelző elemek a párbeszédben és az írott (monologikus) szövegekben. Dobi Edit: A rövidszövegek összefüggőségének egyedi jellemzőiről Furkó Péter: Egy (vagy több) angol nyelvű forgatókönyv szövegében található diskurzusjelölők elemzése. Haase Zsófia: A verbális szövegek szövegösszefüggőség- hordózóinak poliglott vizsgálatához: Indirekt anaforák Kiss Sándor: A szövegösszefüggés lírára jellemző sajátságairól Skutta Franciska: Összefüggés-hordozók jellemzése elbeszélő szövegekben

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésén keresztül a Debreceni Egyetemen” A szöveg- és stílusvizsgálat sajátos irányai Számítógépes nyelvtörténeti adattár -Irodalomtörténeti kutatások -Nyelvészeti kutatások Szókincsvizsgálat Alaktani kutatások Mondattani és jelentéstani kutatások Szövegtani vizsgálatok Stilisztikai vizsgálatok