Marketing információs

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
Nem hierarchikus klaszterelemzés az SPSS-ben
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
2005. Operációkutatás Ferenczi Zoltán. Széchenyi István Egyetem Operációkutatás eredete •második világháború alatt alakult ki •különböző szakmájú emberekből.
Primer és szekunder kutatás
Marketingkutatás módszerei
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
DPR kommunikáció alapelvei
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
GTFK - Marketing szakirány
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Készítette: Unyatyinszki Csaba
Piackutatás (teszt).
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
Az önkormányzati gazdálkodás vizsgálata Vigvári (2002) o. alapján a kapcsolódó excel fájllal használató.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Piackutatás.
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Benchmarking.
Készítette: Magyar Orsolya
A társadalomtudományi kutatás módszerei
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
Békés L. Márton Farsang Zsuzsanna Címszavakban A manipulatív főcímek hatása a politikai véleményalkotásra.
Hagyományos és internetes társadalmi mozgalmak a taxisblokád és az augusztus 20-i tűzijátékról lemondók Facebook csoportja alapján Országos Tudományos.
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
Operációkutatás eredete
A munkapiaci-előrejelzések gyakorlata: kitől tanulhatunk? Cseres-Gergely Zsombor, MTA KTI.
dr. Koós Tamás szeptember 18. Budapest
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Marketingkutatás 3. szeminárium Nagy Gábor március. 29.
A marketing-információrendszer(1)
Az emberi tőke vizsgálatának lehetőségei társas vállalkozások körében Kutatási terv Pótó Zsuzsanna.
Levelező- Gazdász 1.ELŐADÁS
A marketingkommunikáció
Make the Greener Choice Greener One Make the Greener Choice!
Turizmus gazdaságtan 3..
A piackutatás alapjai E-Learning.
Paleobiológiai módszerek és modellek 4. hét
Statisztika 12.A és 13.N. A statisztika fogalma A statisztika tömegesen előforduló jelenségek egyedeire vonatkozó információk, adatok gyűjtése, feldolgozása,
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Kutatásmódszertani dilemmák
 A matematikai statisztika a természet és társadalom tömeges jelenségeit tanulmányozza.  Azokat a jelenségeket, amelyek egyszerre nagyszámú azonos tipusú.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Magyarország Problématérképe Kutatási terv M.A.F. - SzIA Budapest, December 10.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
MARKETING IV. előadás Kovács István BME – Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék 1.
Balatonboglár, március 24.1 A szakértői munka tudományos megalapozottsága, lépései, módszerei, eszközei „A tájékozott szakértő” Szakmai és jogi ismeretek.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Mintavétel.
A könyvtári integrált rendszerek statisztikai moduljának használata
A kutatási program leírása
A kérdőív összeállításának módszertana, kiértékelése
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Balatonboglár, március 24.
A marketinginformációs rendszer
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Előadás másolata:

Marketing információs rendszer

Marketing információs rendszer Belső folyamatos adatok Belső ad-hoc adatok Környezet változásának vizsgálata Külső vizsgálat Marketingkutatás-piackutatás

Az információval szemben támasztott követelmények 1. Megbízhatóság kényes kérdések minta nagysága, jellege csőlátás elkerülése 2. Időszerűség 3. Mérhetőség 4. Relevancia 5. Gazdaságosság 6. Formai és tartalmi pontosság konkrét üzleti előrejelzés számszerűsíthetőség

A piackutatás folyamata Megbízó probléma megfogalmazása ráfordítás meghatározása hipotézis ajánlatkérés Megbízás Gyakorlati alkalmazás Ellenőrzés, visszacsatolás

Megbízott Ajánlat -- Megbízás --Szerződés módszer megválasztása: kutatási terv célcsoport kiválasztása adatgyűjtés adatfeldolgozás jelentés javaslat

az információ forrás alapján Piackutatás fajtái az információ forrás alapján Primer (elsődleges, terepi) Eredeti adatfelvétel Drága, hosszadalmas, idő-, munka-, szaktudás igényes Megbízható, releváns Szekundér (másodlagos, íróasztali) A témához kapcsolódó rendelkezésre álló adatok gyűjtése Forrás: KSH, internet, sajtó, saját adatbázis Hátrány: adaptációs gondok – időszerűség, relevancia Előny: gyors, olcsó

A primér piackutatás fajtái Megfigyelés termék, vevő Kísérlet teszt, preferencia Panel Megkérdezés Interjú mély, fókuszcsoportos Kérdőív

Szekunder Intern ( vállalaton belül) Extern ( vállalaton kívül)

Az aktuális döntési problémához igazodik Reprezentatív minta Relevancia Az aktuális döntési problémához igazodik Reprezentatív minta A minta és az egész sokaság legfontosabb jellemzőinek aránya megegyezik. (kor, nem, végzettség) Panelkutatás Folyamatos vizsgálat végfelhasználók reprezentatív csoportjának segítségével.

„ Akkor száll fel vagy száll le valaki, amikor akar” Paneleffektus: A panelben szereplők a valóságtól eltérő adatokat szolgáltatnak, az adatok megbízhatatlanokká válnak. Panelhalandóság A tagok kilépnek a panelből vagy a körülmények megváltoznak. Frissíteni kell! Omnibusz vizsgálat „ Akkor száll fel vagy száll le valaki, amikor akar” A megrendelők megosztoznak a vizsgálat költségén, helyet vásárolnak maguknak a kérdőíven.

Kérdőív típusok NYÍLT ZÁRT Kérdés Kiegészítés Alternatív, eldöntendő Szelektív Skála Rangsor

A piackutatás fajtái az információk jellege alapján Kvalitatív (minőségi) A fogyasztói magatartást alakító lélektani tényezők feltárása Mintanagyság kicsi Tudományos háttér: pszichológia, szociológia Eredmény: vélemények megfogalmazása, jelenség feltárása Kvantitatív (mennyiségi) A sokaság egészére vonatkozó, általánosítható számszerű eredmény Mintanagyság nagy Tudományos háttér: matematika, statisztika

END