Tudomány Határok Nélkül Magyarország sikere a programban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

PIC number – szükséges bármilyen Erasmus + pályázathoz PKE:
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Nemzetközi tudomány – magyar kézből Interacta 1996 óta az ügyfelekért.
2013/2014-as tanév. Mi is az a TDK-csere?  olyan BOE-tagok számára, akik érdeklődnek a kutatás iránt,  megismerjék más országok kutató tevékenységét.
Leonardo da Vinci szakképzési projektek Magyarországon TÓTH Csenge Tempus Közalapítvány Az Élethosszig tartó tanulás program nemzeti irodája.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
E URÓPAI D OKUMENTÁCIÓS K ÖZPONTOK. Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) Az Európai Dokumentációs Központok (EDK) hálózatát az Európai Bizottság hozta.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
Felvételi jelentkezések I.
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Az Egyetem, mint az innováció motorja ELTE Innovációs Nap Az Egyetem, mint az innováció motorja Fábián István, rektor Debrecen, február 26.
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
ERASMUS tájékoztató E 542.
E RASMUS PROGRAM A K ÖZIGAZGATÁS - TUDOMÁNYI K ARON A 2013/2014. TANÉVBEN BÍRÓ GÁBOR ISTVÁN DÉKÁNI HIVATAL, NEMZETKÖZI ÜGYEK.
2013/2014-as tanév. Mi is az a TDK-csere?  A TDK csere célja, hogy a BOE olyan tagjai számára, akik érdeklődnek a kutatás iránt, lehetőséget biztosítson,
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Paraméterezési Gyakorlatok fejlesztés – bevezetés - támogatás Somfai Gergely Budapest, január
Felsőoktatási munkatársak képzési célú mobilitása - STT 2014/2015.
Tanulási célú migráció a világban és itthon
A Platform 2013 évi további programja Jövő Internet Nemzeti Kutatási Program Szerkesztő Bizottság megalakulása- március 31 Workshop május vége: Beszámoló.
Éves Konferencia- Annual Report Irányító Bizottság: Elnök: D. Terdik György DE IK dékán Tagok: Dr. Kardon Béla EMMI Dr. Sallai Gyula BME, FIRCC Nagy Miklós.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
UniTech online mérnökverseny
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Dr. Tóth Anikó PhD Kőolaj és Földgáz Intézet Geotermikus mérnöktovábbképzés a Miskolci Egyetemen MMK Geotermikus Szakmai Szimpózium Miskolc, május.
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
TAPASZTALATOK, ÖTLETEK, JAVASLATOK A FELMÉRÉSKÉSZÍTÉS FOLYAMATÁHOZ AZ EVASYS-T FORGALMAZÓ SZEMSZÖGÉBŐL HORVÁTH ZOLTÁN VSL KFT. TÁMOP C-11/1/KONV
INNOLEARN KONFERENCIA Gödöllő, szeptember 26.
ERASMUS Pályázat 2015/2016.
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME BME TAPASZTALATOK, 2015 FELSŐOKTATÁSI NEMZETKÖZIESÍTÉSI.
Németország BESZÁMOLÓ 2014 Szakmai gyakorlat Németországban.
Dr. Németh Gábor egyetemi docens Faipari mérnöki alapszak duális képzésének szakfelelőse Duális képzés a faipari mérnöki alapszakon.
A felsőoktatás nemzetköziesedése: a nyelvoktatás helye és lehetőségei az uniós felsőoktatási programokban Dobos Gábor március 31. A szaknyelvoktatás.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
Minta Az előadás címe Szerző, előadó Konferencia neve és dátuma Dezső Tamás: A "kutatóegyetem" koncepció Európában és Magyarországon Magyar Felsőoktatás.
Felsőoktatási felvételi ponthatárok 2007 Dr. Hiller István oktatási és kulturális miniszter Oktatási és Kulturális Minisztérium július 26.
Magyar CIVINET negyedik találkozója Kaposvár,
ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.. ERASMUS ROADSHOW 1. nap február 14.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
A felsőoktatási felvételi eljárás
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Makovecz-program Jakabné dr. Szalai Krisztina Pécs, augusztus 31
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Introduction of Szent István University
Introduction to Közgazdasági Politechnikum Hogyan pályázunk mi?
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Az állami fenntartású felsőoktatási intézmények gazdálkodása az erőforrásokkal Budapest, november 18. Földesi Gabriella főosztályvezető Intézményfinanszírozási.
Európai szemeszter 2018/19
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Idegen nyelvű informatika oktatás helyzete Debrecenben
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––– Szent István Egyetem, 2100 Gödöllő,
Campus Mundi ösztöndíjak
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Előadás másolata:

Tudomány Határok Nélkül Magyarország sikere a programban

Tudomány Határok Nélkül  Brazil állami program  2012 és 2015 közötti időszak  brazil BSc és PhD hallgató  Természet-, mérnöki, egészség- és informatikatudományok  hónapos mobilitási program (nyelvi előkészítő, két szemeszter, szakmai gyakorlat)  40 fogadó ország

Sikertörténet  Az intézmények és az MRK által közösen elért egyedülálló eredmények  Rövid és hosszú távú pozitív hatások a nemzetköziesítésben  Jó gyakorlat, követendő modell

Kronológia  Csatlakozás előkészítése  Szerződés aláírása  Első pályázati kiírás- (CAPES/129-es magyarországi felhívás) November  Második pályázati kiírás- (CAPES/146-os magyarországi felhívás) Május  Első diákcsoport (CAPES/129 –es magyarországi felhívás) érkezése: 2013 július/ szeptember  Harmadik pályázati kiírás- ( CAPES/ 164-es magyarországi felhívás) November  Második diákcsoport érkezése (CAPES/ 146-os magyarországi felhívás) január  Harmadik diákcsoport érkezése (CAPES/ 164-es magyarországi felhívás) szeptember

Hatáskörök, feladatok CAPES (Brazilian Federal Agency for Support and Evaluation of Graduate Education) – a program lebonyolításáért felelős állami ügynökség  A teljes pályáztatási folyamat  Szerződés és kapcsolattartás a fogadó országokkal  Finanszírozás  Diákok tevékenységének nyomon követése

Hatáskörök, feladatok Magyar Rektori Konferencia  Kapcsolattartás a brazil féllel  Kapcsolattartás a hallgatókkal  Kapcsolattartás az egyetemekkel  Központi ügyintézés (finanszírozás, vízum, biztosítás)  Szakmai gyakorlat  Beszámolók a CAPES felé

Hatáskörök, feladatok Fogadó intézmények  Pályázó diákok elbírálása  Nyelvi előkészítő kurzus  Angol nyelvű akadémiai program  Hallgatók egyetemi adminisztrációja  Mentorprogram  Szakmai gyakorlat  Beszámolók az MRK felé

A programban résztvevő intézmények  Budapesti Corvinus Egyetem  Budapesti Gazdasági Főiskola  Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem  Debreceni Egyetem  Dunaújvárosi Főiskola  Eötvös József Főiskola  Eötvös Loránd Tudományegyetem  Eszterházy Károly Főiskola  Gábor Dénes Főiskola  Magyar Képzőművészeti Egyetem  Miskolci Egyetem  Nyugat-magyarországi Egyetem  Óbudai Egyetem  Pannon Egyetem  Pécsi Tudományegyetem  Semmelweis Egyetem  Szegedi Tudományegyetem  Szent István Egyetem

A magyarországi ösztöndíjasok száma intézményenként  Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem 539  Debreceni Egyetem 175  Eötvös Loránd Tudományegyetem 121  Szent István Egyetem 99  Óbudai Egyetem 86  Budapesti Corvinus Egyetem 63  Pécsi Tudományegyetem 61  Dunaújvárosi Főiskola 57  Semmelweis Egyetem 48  Budapesti Gazdasági Főiskola 46  Szegedi Tudományegyetem 34  Magyar Képzőművészeti Egyetem 30  Pannon Egyetem 28  Eötvös József Főiskola 22  Miskolci Egyetem 20  Gábor Dénes Főiskola 13  Eszterházy Károly Főiskola 12  Nyugat-magyarországi Egyetem 12

Magyarország programban elfoglalt helye a világ országai között- fogadott diákok száma 1 USA Egyesült Királyság Kanada Franciaország Ausztrália Németország Portugália Spanyolország Olaszország Magyarország Írország Hollandia 1165

Külföldi hallgatók Magyarországon Összesen külföldi hallgató Amerikai Egyesült Államok 426 Svédország440 Nigéria483 Törökország520 Izrael743 Norvégia812 Irán979 Ukrajna1328 Brazília 1475 Szerbia1646 Németország2342 Szlovákia2533 Románia2736

Jelentkezők százalékos aránya tudományterületek szerinti eloszlásban ( )

A program pozitív hozadékai Jelentős emelkedés a bejövő külföldi hallgatók számában Angol nyelvű képzések valós elindítása Elismerés az európai és a Latin- amerikai térségben Sikeres pilot program – jó gyakorlat Hosszú távú együttműködések előkészítése

Pozitív tapasztalatok  Alapvető elégedettség minden fél részéről  Pozitív intézményi visszajelzések  Elégedett diákok, hosszabbítási szándék

Szakmai gyakorlat

A program sikerének okai  Angol nyelvű képzés, kedvező ponthatárok  Személyre szabott, egyedi kommunikáció, speciális szolgáltatások  Egyetemeink hírneve  Magyarország földrajzi elhelyezkedése  Vonzó kultúra  Kedvező árak

MRK szerepe a sikerben  Diákok számára elérhető, érthető és szimpatikus kommunikációs csatornák, kiemelkedően sikeres hallgató toborzás, jó kapcsolat a diákokkal  Folyamatos online rendelkezésre állás, gyors és folyamatos tájékoztatás  Hatékony központi ügyintézés  Szoros együttműködés az intézményekkel

Kommunikációs csatornák  Egyedi tervezésű és fejlesztésű weboldal –  Kizárólagos cím – több, mint megválaszolt levél  Hivatalos Facebook oldal – 4181 követő  3 zárt Facebook csoport – összesen 6000 tag  Közösségi fényképmegosztó – napi frissítés  0/24 –ben elérhető sürgősségi telefonszám

Intézmények szerepe a sikerben  Versenyképes angol programkínálat  Rugalmas fogadókészség  Hatékony programkoordinátorok  Egyedi kérések teljesítése  Kiemelt figyelem a hallgatók irányába

Nehézségek / Intézmények  Intézményen belüli pontos kommunikáció hiánya  Oktatók angol nyelvtudása  Mentorok  Valós kurzuskínálat  Csak brazil csoportok  Szakmai gyakorlat

Általános nehézségek  Kulturális különbségek  Kommunikációs nehézségek  Rövid határidők

Brazil diákok  Tanulni vágyó, szorgalmas diákok  Nagy jelentőséggel bír a program  Magas igazságérzet, a program tudatos kihasználása

Jövő  Új „nagykövetek” kinevelése, intézményközi brazil- magyar együttműködések  Hasonló ösztöndíjprogramok a modell alapján más országokkal is  Tudatos intézményi stratégiák, elkötelezett fejlődés a nemzetköziesedés érdekében  Tapasztalatok, a gyakorlat és az elért eredmények hasznosítása, továbbfejlesztése