18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest 2012. január 27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AZ ÚJ PEDAGÓGUS ELŐMENETELI RENDSZER
Advertisements

Egy innováció nyomában
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Ifi István ügyosztályvezető november 2 4. Esélyegyenlőség a fővárosi TISZK-ekben.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Kossuth Lajos Kéttannyelvű Fővárosi Gyakorló Műszaki Szakközépiskola
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Nyílt napok látogatottsága
Pincehely Lakhely, általános iskola Ozora.
JÓ GYAKORLATOK AZ IKT ISKOLAI ALKALMAZÁSÁBAN
„A SZLOVÁK- MAGYAR HATÁRON ÁTNYÚLÓ FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM MOTORJÁNAK BEINDÍTÁSA” című projekt eredményei című projekt eredményei Előadó: dr. Iváncsics.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
A szakképző iskolai intézményrendszer változásai és új képzési utak
A projekt bemutatása Feladatok és eredmények Mentor(h)áló Azonosítószáma: TÁMOP /1/B Homor Géza szakmai koordinátor.
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Átalakulás – Az európai zöld pártok és struktúrájuk viszonya a klasszikus bázisdemokratikus elvekhez Országos Tudományos Diákköri Konferencia, Budapest,
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A szakmunkásképzés válságtünetei Hozzászólás a Kézdi Gábor, Köllő János és Varga Júlia által írott tanulmányhoz Mártonfi György, OFI Bp február.
TISZK-ek Miért kellettek, és miért kellenek? Múlt, jelen, jövő Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Marcali, május 18.
SZAKKÉPZÉS A FEJLESZTÉS ESZKÖZE
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A szakképzéssel szembeni igények a foglalkoztatók részéről A Szabolcs Volán Zrt. példáján keresztül Előadó: Miklóssyné.
Változások a szakképzés irányítási rendszerében A szakképzés és a Térségi Integrált Szakképző Központok jelentősége Szőke István szakmai igazgató 2008.
A kerettantervek fejlesztése
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
Előrejelzés, az információ áramlása, a foglalkoztatás szintjének emelése TÁMOP / kiemelt projekt Cseres-Gergely Zsombor, MTA KTI.
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Fenntartók a 18 évre emelt tankötelezettségről Készítette: Bodacz-Nagy Boróka Budapest 2012.január 27.
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
2008. június 12. MÁV Baross Gábor Oktatási Központ.
A 18 éves korra emelt tankötelezettséggel kapcsolatos pedagógusi tapasztalatok Istenes Mónika Budapest január 27.
A felnőttképzés, szakképzés fejlesztése és a gazdaság igényei november 21. DAT 2006 Konferencia S2 – Gazdaság vezérelt informatikai szakképzés Szociális.
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév Tájékoztató a felnőttképzési akkreditációról Torma Gabriella FAT titkárságvezető.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
A 18 éves korra emelt tankötelezettség és a könnyen lemorzsolódó tanulói csoportok Mártonfi György Budapest november 4.
Hány évig tartson a tankötelezettség? Mártonfi György Budapest január 27.
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
Projektvezetői megbeszélés Önfejlesztő terület február 11.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Szakiskolai fejlesztési program
2018/2019 tanév.
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Előadás másolata:

18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.

Hogyan lett 18 év a tankötelezettség korhatára? I.  1996 (az LLL éve)  Az oktatás megújításának második szakasza (Báthory Zoltán közoktatási államtitkár)  Gyakorlatilag mindenki támogatta a döntést  Miért volt általános a támogatottsága? –Az iskolázottsági szint emelkedése nemzetközi trend és munkaerő-piaci elvárás (tömeges munkanélküliség!); –egy városi legenda eloszlatása; –12 évvel kitolta a hatályba lépést (senki érdekeit nem sértette).

Hogyan lett 18 év a tankötelezettség korhatára? II.  Előzetes vizsgálatról (hogyan teljesül a 16 éves korig tartó tankötelezettség) és ex- ante értékelésről (várható költségek és hatások) nincs tudomásunk  Amit lehetett tudni, de nem tematizálódott: –ez egy olyan törvény, amelyet mindenhol a világon viszonylag sokan megszegnek (deviancia, periféria), –a „törvénysértés” szürke zónában van, –a törvény betartásának szintje a feltételektől függ.

A kutatásról – I.  Tervezés – 2008/2009 – ekkor „lépett hatályba”  Az oktatási kormányzatok „lelazsálták” a kérdést –1998–2002, 2002–2006, 2006–2010  Néhány intézkedés kapcsolatba hozható –5–6. évfolyam (nem szakrendszerű) – iskolaszerkezet –SZFP –Felzárkóztató programok (főleg SZFP ‘C’) –Szakképzés és gyakorlat időkeretének növelése

A kutatásról – II.  Célok: –Hogyan alakul a világban a korhatár? –A főbb szereplők hogyan élik meg, hogyan vélekednek róla? Iskolaigazgatók Pedagógusok, osztályfőnökök, gyivisek Fenntartók Diákok, családok –Felzárkóztatás (főleg SZFP ‘C’)

A kutatásról – III. Kutatási eszközök  november: 2 oldalas igazgatói kérdőív  Közel 100 interjú, amelyben ez egy blokk  Akikkel beszélgettünk: –Speciális szakiskolai és szakiskolai vezetők –Középiskolai vezetők –Pedagógusok (szakiskola, speciális szakiskola) –Gyermek- és ifjúságvédelmisek –Fenntartók

A kutatásról – IV.  Akik kimaradtak: –Általános iskolák –Szülők  A meginterjúvoltak körénél nem a reprezentativitás volt a szempont, hanem a sokszínűség.  Diákok: –Kevés interjú, végzős szakiskolás és speciális szakiskolás kérdőíves felmérés  Hányatott sorsú projekt: –Empíria: 2009 ősz–2010 nyár, befejezés 2011 ősz

Köszönöm a figyelmet!