KAPOSVÁR.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Advertisements

Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
A járási rendszer megújítása
A november 18-i workshop napirendje
Workshop az elektronikus viteldíjrendszer közlekedési alkalmazásáról Budapest, december 5. Előadó: Saslics Elemér vezérigazgató Volán Egyesülés A.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
Közmű tulajdon Önkormányzat – önkormányzati törvény – alapfeladat – ellátási kötelezettség – üzemeltető kiválasztása Állam – regionális rendszerek – Vízgazdálkodási.
Vagyonértékelés és vagyongazdálkodás összefüggései a víziközműveknél
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Adózási alapismeretek 5.2 konzultáció Helyi adók
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Szervezetfejlesztési Program
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Vállalatok pénzügyi folyamatai
A járási rendszer megújítása
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
1 Megváltozott szerepben a megyei önkormányzatok! Tájékoztatás a megyei önkormányzatok feladatairól és azok szociálpolitikát érintő kapcsolódási pontjairól.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
FUTÁR projekt – célok és eszközök
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Szélessávú tervek és akciók
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Hajdúnánás, december 19. Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses.
Mérlegen a koordináló szervezetek Hartay Mihály ÖKO-Pack Kft.
Előadó: Lehmann Ferenc
Az önkormányzatra és az intézményrendszerre vonatkozó intézményi modell ( ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Az önkormányzati cégek és önkormányzat közötti szerződéses kapcsolatok vizsgálata és az önkormányzati feladatellátást szabályozó külső szerződések rendszere.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
Vidékfejlesztési Program Kovács Melinda Projektmenedzser Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
A Zöld Kaposvár program a helyi közösségi közlekedésben.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
A járási rendszer megújítása
Beszerzések hatékonyság növelése
Busexpo A közforgalmú közlekedés hazai trendjei
Busexpo A korszerű költségtérítési rendszer működtetésének
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Előadás másolata:

KAPOSVÁR

Helyi közösségi közlekedés Megrendelői-szolgáltatói modelljei Veizer Jánosné vezérigazgató Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.

Kaposvári Tömegközlekedési Zrt bemutatása 1994. július 1. társaságunk megalakulása (100%-ban Kapos Volán érdekeltségű Kaposvári Tömegközlekedési Kft. jogutódlásával) A megalakuláskor a tulajdonosok megoszlása: Kaposvár Megyei Jogú Város Önkormányzata 46,8%; Kapos Volán Rt. 48,6%; MÁV Rt. 4,6%. 2006. december 22-én a törzsrészvényest megillető elővásárlási jog érvényesítése során a részvénytársaság 100%-os önkormányzati tulajdonba került. 2011. január 1-én az Önkormányzat létrehozta a Kaposvári Közszolgáltató Holding Zrt.-t, aki társaságunk egyedüli részvényese lett.

A város tömegközlekedésének rövid bemutatása A társaság elsődleges feladata a megyeszékhely menetrendszerinti közúti helyi személyszállítási feladatainak ellátása. 89 fő személyi állomány 40 db autóbusz 169 km vonalhálózat 27 viszonylat 842 munkanapi indított járat

A városi autóbusz közlekedés teljesítményei (2013évi adatok) Autóbusz állomány: 40 db Szállított fiz.utasok száma: 9.471 ezer fő Utas km.: 32.326 ezer km Férőhely km.: 167.085 ezer km Járat km.: 1.405 ezer km Járatok száma: 249.585 db

A viszonylatrendszer alapvetően sugaras szerkezetű átlós jellegű viszonylatok a belvárost nagymértékű átlapoló közlekedés jellemzi

Műszaki helyzet, eszközpark 40 db autóbusz (heterogén összetétel) 22 db szóló 18 db csuklós Az elöregedett autóbuszpark fentiek szerinti átlagos életkora 15,3 év.

Járműpark Típus Darabszám Átl.életkor Átl.km.telítetts. IK 260 6 24,6 1.168.765,7 IK 415 3 19 1.072.853,1 E 94 5 16 768.323,4 Nabi 8 10,9 478.146,1 IK 280 25,7 1.084.812,8 Mercedes 11 465.806,3 Scania 9 11,8 486.413,4

Dinamikus utastájékoztató- és diszpécserrendszeri infrastruktúra 2013. július 1.-től uniós beruházással megvalósult infrastrukturális fejlesztés: Forgalomirányítás Átalakuló forgalmi tervezés Műholdas helymeghatározás, járműkövetés Dinamikus utas-tájékoztatás

A menetrendszerű közúti helyi Személyszállítási tevékenység működési keretei A helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. számú törvény a települési önkormányzatok feladatává teszi a helyi tömegközlekedés szolgáltatását. A személyszállításokról szóló 2012. évi XLI. törvény szerint már nem csak a feladatellátás felelőssége és az árhatósági feladat hárult az önkormányzatokra, hanem az ellátás pályázat kiírásának a joga továbbá a szolgáltatás színvonalának és ellátás körülményeinek meghatározása is.

Személyszállítás, mint közszolgáltatás 2012. évi XLI Személyszállítás, mint közszolgáltatás 2012. évi XLI. Törvény a személyszállítási szolgáltatásokról A gazdasági fejlődés, valamint az életminőség meghatározó eleme a közösségi közlekedési szolgáltatások rendszere. A közszolgáltatás célja: A lakosság életminőségének javítása, a közforgalmú személyszállítás részarányának növelésén, javuló minőségű közlekedési szolgáltatások nyújtásán keresztül. Biztosítsa a Szolgáltató pénzügyi egyensúlyának, versenyképességének megteremtését a magyar és európai uniós jogi előírásokkal összhangban. A közszolgáltatási feladat végzésének biztosítása, rögzített feltételek, és hatályos jogszabályi előírások szerint.

A közszolgáltatás időtartama A Kaposvár Tömegközlekedési Zrt. 2004. február 29.-e óta végzi feladatát közszolgáltatási szerződés keretein belül. Jelenleg hatályos közszolgáltatási szerződés 2013. január 1-től 2022. december 1-ig terjedő időszakra (10 év határozott időtartamra) köttetett, pályáztatás nélkül, mint belső szolgáltató. A szerződés hatálya a lejáratot követően további öt évre meghosszabbítható.

A szolgáltató közszolgáltatási feladatai, kötelezettségei Kaposvár Megyei Jogú Város közigazgatási területén a helyi menetrend szerinti autóbusszal végzett személyszállítás kizárólagos joggal történő biztosítása, az utasbiztonság figyelembevételével, s az ezzel összefüggő egyéb (előkészítési, szervezési, irányítási, ellenőrzési) feladatok elvégzése.

A szolgáltató közszolgáltatási feladatai, kötelezettségei Személyszállítási kötelezettségek, Kereskedelmi, ellenőrzési, utas tájékoztatási és marketing feladatok, Közlekedésmenedzsment jellegű kötelezettségek, Javítási, karbantartási és pótlási kötelezettségek, Forgalomirányítási és zavar elhárítási kötelezettségek, Személyszállítási tevékenységgel közvetlenül össze nem függő feladatok, Jelentési kötelezettségek, Számviteli és költséggazdálkodási kötelezettségek.

Az Önkormányzat feladatai, kötelezettségei Állami normatív finanszírozási források biztosítása, Pénzügyi ellentételezés (tervezett mértékének meghatározása a tarifa megállapítással egy időben, figyelembe véve az állami szerepvállalást), Új feladatok ellátása, Közterületek biztosítása, A Szolgáltató teljesítésének ellenőrzése, értékelése, Kifizetések teljesítése, kötbér kikötése.

Pénzügyi helyzet

Szállított utasok

Pénzügyi helyzet

A közszolgáltatási rendszer hatásai A közösségi közlekedés egyéni közlekedéssel szembeni érvényre jutásának elősegítése. A szolgáltató előre tervezhető, átlátható finanszírozása, a közlekedési szolgáltató bevétellel nem fedezett indokolt költségeinek ellentételezése. Pályázati lehetőségek biztosítása, infrastrukturális fejlesztések uniós forrásokból való megvalósításának elősegítése.

Kaposvári modell 2011. jan. 1.-től Kaposvár Megyei Jogú Város Kapos Holding Zrt. KAVÍZ VAGYONKEZELŐ …. KT ZRT.

A holding szervezet előnyei Pénzügyi Hatékonyabb pénzgazdálkodás Eredményesebb pénzpiaci fellépés „Belsőbank” működtetése Kedvezőbb beszerzési pozíciók A tagvállalatok gazdálkodásának kiegyensúlyozó hatása (kockázatmegosztó szerep)

A holding szervezet előnyei Vezetési-szervezési A vállalati pénzügyi-számviteli és kontrolling rendszer hatékonyságának növelése Gyorsabb, megalapozottabb döntéshozatal Belső szolgáltatások nyújtása Integrált vállalati információs rendszer Csoportszerű működés

A holding szervezet előnyei Közvetlen tulajdonosi előnyök Az előzőekből eredő gazdasági előnyök, hatékonysági tartalékok kiaknázása, finanszírozási szükséglet csökkenése A tulajdonosi testület tehermentesítése, csak egy gazdasági társaságot, a Holdingot kell közvetlenül kontrollálniuk A települési célkitűzésekkel könnyebben összehangolható tulajdonosi és tagvállalati érdekek

Köszönöm a figyelmet!