A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg.
A szakmacsoportos bizottságok létrehozásának célja: A partnerintézményi tapasztalatok, valamint a szakmai tudás bevonásának biztosítása a projekt szakmai eredményeinek létrehozásába.
A szakmacsoportos bizottságok feladata 1 : A meghatározott tartalmi fejlesztések létrehozása, illetve a szakmai eredmények megvitatása, a közösségi szolgáltatások és a tananyagfejlesztés eredményes megvalósításának elősegítése a projektben résztvevő szakképző partnerintézményekben, ennek érdekében az intézmény pedagógusainak bevonása.
A szakmacsoportos bizottságok feladata 2 : az intézményekben az adott szakmacsoporthoz tartozó képzés jelenlegi helyzetének felmérése közös modulrendszer kialakítása tananyag- és módszertani fejlesztések gyakorlati képzés fejlesztése A szakmacsoportot érintő szakmai fejlesztések során a külső szakértők által elvégzett feladatok véleményezése, az elkészült anyagokhoz ajánlások megfogalmazása
Szakmacsoportos bizottságokhoz kapcsolódó képzés A szakmai képzésben tanítók módszertani felkészültségének fejlesztése, a modern módszerek és tanulásszervezési eljárások használatbavételének elsajátítása: Képzés tervezett időpontja: I. félév Képzésben részt vesz: 60 fő
Szakmacsoportos bizottságokhoz kapcsolódó képzés Pályaorientációs felelősök képzése (szakmacsoportonként minimum 1 fő): Képzés tervezett időpontja: II. félév és 2010 I. félév Képzésben részt vesz: 50 fő
HH és SNI tanulók fejlesztésére alakuló bizottságok: Bizottság családpedagógiai és ifjúságvédelmi feladatok közös rendszerének kidolgozására, közös modulrendszer kialakítására Tagok létszáma: 11 fő Bizottság az esélykülönbségeket csökkentő - a hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódó tanulók szakképzésbe történő visszatérésének, felzárkózásának és sikeres szakmához jutásának segítésére Tagok létszáma: 11 fő
HH és SNI tanulók fejlesztésére alakuló bizottságok: A bizottságok létrehozásának célja: a családpedagógiai és ifjúságvédelmi feladatok közös rendszerének kidolgozása esélykülönbségeket csökkentő - a hátrányos helyzetű, az oktatási rendszerből lemorzsolódó tanulók szakképzésbe történő visszatérését, felzárkózását és sikeres szakmához jutását segítő speciális oktatási – nevelési és képzési igényeknek megfelelő programok fejlesztése partnerintézményi tapasztalatok, valamint a szakmai tudás bevonásának biztosítása a projekt szakmai eredményeinek létrehozásába.
HH és SNI tanulók fejlesztésére alakuló bizottságok feladatai: a lemorzsolódó tanulók számára egyéni, konzultációs tanulási rendszerű tanterv kidolgozása és próbaműködtetése a magas HH aránnyal rendelkező intézményekben mentorálási rendszer folyamatainak kidolgozása mentorok kiválasztási kritériumainak meghatározása mentorok képzése SNI szakképzés és integráció pedagógus- felkészítő füzetek kidolgozása: törvényi háttér, iratminták, intézményi eljárásrendek
Esélykülönbségeket csökkentő fejlesztési bizottság 1 Lemorzsolódás csökkentését segítő programok fejlesztése speciális tananyagok fejlesztése Információs rendszer alapjainak meghatározása a lemorzsolódott tanulók figyelemmel kísérésére Pályaorientációs tanácsadás előkészítése, a rendszer megalapozása Pályaválasztási, karrier-tanácsadási lehetőségek felmérése, összehangolása a TISZK szintjén A területet érintő szakmai fejlesztések során a külső szakértők által elvégzett feladatok véleményezése
Esélykülönbségeket csökkentő fejlesztési bizottság 2 Az elkészült anyagokhoz ajánlások megfogalmazása: SNI tananyagfejlesztés, e tananyag fejlesztés A hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésére módszertani központ létrehozása Végzett tanulók közös nyomonkövetési rendszere Közös továbbtanulási, pályaválasztási és pályaorientációs rendszer kialakítása Kulcskompetenciák közös mérési- értékelési rendszerének létrehozása
Családpedagógia, családsegítő és ifjúságvédelmi feladatok közös rendszerét kidolgozó fejlesztési bizottság 1. Közreműködés az ifjúságvédelmi feladatok ellátásában, a tanulók fejlődését veszélyeztető körülmények megelőzésében, feltárásában megszüntetésében Családpedagógiai, családsegítő és ifjúságvédelmi feladatok, tanácsadás TISZK szintű megtervezése, megszervezése, a működés ellenőrzése Pszicho-szociális, közösségi funkciók fejlesztése A területet érintő szakmai fejlesztések során a külső szakértők által elvégzett feladatok véleményezése
Családpedagógia, családsegítő és ifjúságvédelmi feladatok közös rendszerét kidolgozó fejlesztési bizottság 2. Az elkészült anyagokhoz ajánlások megfogalmazása különösen az alábbi területeken: Az iskola- és munkahelyválasztásban érdekeltek folyamatos tájékoztatási rendszerének kialakítása. A hátrányos helyzetű és sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztésére módszertani központ létrehozása Kulcskompetenciák közös mérési- értékelési rendszere Pszicho-szociális, közösségi funkciók fejlesztése
Köszönöm a figyelmüket!