Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY I. The number of personal computers and users in educational institutions 2008/2009 Number of computers Number of students
The penetration of laptops (%) The proportion of laptopos related to all PC’s (%)
Interactive whiteboards (about 3800) Digital „serving trolley (in every high school) SULINET Digital Knowledge Base THE EDUCATION INFRASTURCTURE IN HUNGARY II.
NEMZETKÖZI MUTATÓK European (full population) digital literacy by COQ index EU15 average: 0,81 Hungary average: 0,3 Students without ICT skills EU25 average: 4 Hungary average: 19 INTERNATIONAL INDICATORS
A FELSŐOKTATÁS MINŐSÉGÉNEK MEGÍTÉLÉSE Digital literacy (young persons, under 24 year) EU15 average: 0,8 Hungary average: 0,3 ESTIMATING ICT IN HIGHER EDUCATION Don’t agree Agree
ICT IN EDUCATION Teachers, who use the internet in education Qualified ICT professionals 2003/ /2009 Qualified ICT professionals
INTÉZMÉNYI TÖREKVÉSEK ÉS MUTATÓK ELE SUPPORT IN EKC
MODERN INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGY ( ICT )
TEACHER TRAINING PROGRAMS IN THE THREE CYCLES Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
Információ és társadalom A tanári mesterség IKT alapjai Elektronikus tanulási környezetek Méréses módszerek a pedagógiai kutatásokban Tudásbázisok alkalmazása különböző szaktárgyakban SUMMARY ÖSSZEGEZVE
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
Az IKT szerepe a kompetencia alapú oktatásban
Köszönöm a figyelmet!