Közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
VASÚTI KEREKASZTAL A MAGYAR KÖZLEKEDÉSI KLUB RENDEZÉSÉBEN JÚNIUS 2.
Advertisements

Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Fejlesztéspolitika a verseny- képesség szolgálatában Dr. Tétényi Tamás Magyar Közgazdasági Társaság Pénzügyi Szakosztályának ügyvezető elnöke A közgazdaságtudomány.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Foktő – Kalocsai repülőtér önkormányzati fejlesztése
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
A KÖZLEKEDÉSPOLITIKA TÁRGYA, MÚLTJA: KÖZLEKEDÉSPOLITIKÁK AZ EZREDFORDULÓIG Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Európai Unió Közlekedéspolitikája
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. EU ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
46. Közgazdász-vándorgyűlés, június 27., Cz.E. 1/17 Lisszaboni stratégia és a vállalati versenyképesség 46. Közgazdász-vándorgyűlés Czakó Erzsébet.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Galovicz Mihály, IH vezető
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Gazdaságfejlesztési politika – II. NFT ( ) Eszes Gábor GKM Miniszteri Kabinet Nyíregyháza, december 14.
Logisztika és ipari parkok kapcsolata
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
MLE MFB október 7. Szabadka – Szerbia és Montenegro
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
Európai Unió és Magyarország közlekedéspolitikájának fő elemei
Fejlesztési politikák a liberalizáció körülményei között1 FEJLESZTÉSI POLITIKÁK A LIBERALIZÁCIÓ KÖRÜLMÉNYEI KÖZÖTT A közlekedési piac, mint.
Közforgalmú közlekedés a határon átnyúló agglomerációban Dr. Prileszky István Széchenyi István Egyetem Somorja,
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
EU szabályozás Általános környezetvédelmi jogtár Forrás:
A közlekedés környezetvédelme 2+0f2cr. földön, vizen, levegőben.
1 A LIBERALIZÁLT ENERGIAPIAC HATÁSA A GAZDASÁG FEJLŐDÉSÉRE Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Hatvani György helyettes államtitkár.
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Az Európai Unió Közlekedési politikája
Környezettudatos közlekedés 2030 – Nemzeti Energiastratégia 2030
Dél-dunántúli Régió közlekedése Morandini Kristóf III éves földrajz-informatika tanár.
Szociális és foglalkoztatás politika. Általános célok Fizetett munka költségei, járulékok, Egyenlőtlenségek megakadályozása az integráció, erőforrás megtakarítás.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Pályázatírás módszertana
Jogi informatika, 2. előadás Az információs társadalom lényegi ismérvei és egyes modelljei szeptember 21. Témakörök: 1.Az IT-ről általában 2.Az IT.
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Humánökológia szakirány Város, közlekedés,
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
1 A közlekedési infrastruktúra fejlesztésével és a közlekedési rendszerek működtetésével összefüggő harmonizációs feladatok a balkáni térséggel bővülő.
TIME TO DECIDE „MOZGÁSBA HOZNI EURÓPÁT” Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet NEMZETKÖZI.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
7. Bajai Gabona Partnerség Baja, Június 04.
Az intermodalitás szakpolitikai illeszkedése Közlekedéstudományi Konferencia Győr március
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
2012. december 11. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara A Duna-mente összefogás integrált tervezése Dr. Veres Lajos Ph.D Duna Stratégia Igazgató főiskolai.
Dr. Nagy Katalin Magyarország EU melletti Állandó Képviseletének korábbi tanácsosa XVII. Nemzetközi Közlekedési Konferencia Szeged, november
Intelligens közlekedési rendszerek
Előadás másolata:

közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája

közl_kvéd072 a közlekedés fizikai kommunikáció „A győzelem egy szép, élénk színű virág. A közlekedés a szár, amely nélkül soha nem virágozhatott volna” Winston Churchill, 1945 FENNTARTHATÓ MOBILITÁS

közl_kvéd073 a gazdaság szektorai ► primer: mezőgazdaság (GDP 1.5%) ► szekunder: ipar ► tercier: szolgáltatások  kiskereskedelem  közlekedés (GDP 5%)  turizmus ………… globalizáció, glokalizáció

közl_kvéd074 fehér könyv: európai közlekedéspolitika (2001, EB akciójavsalata) ► fejlesztési terv 2010-ig ► cél: fenntartható közlekedési rendszer kiépítése, ahol megvalósul az egyensúly a vasúti, a közúti és a légi közlekedés között.  közút: minőségi fejlesztés, hatékonyabb szab.  vasút: egységes, versenyképes és biztonságos környezet, áruszállítás megújítása (8%,  )  légi k.: növekedés kezelése, környezet (8%,  )  tengeri, belvizi: infrastruktúra, „autópályák”

közl_kvéd075 európai közlekedéspolitika ► intermodalitás (kombinált közlekedés, elterelés közútról) "Marco Polo" közösségi program ► multimodális utazások összehangolásának fejlesztése ► liberalizáció: közúti cabotage ~ 2002-re a Wikipédiából, a szabad lexikonból: A kabotázs (cabotage, francia eredetű) tevékenység egy adott országon belül, amelyet az adott országban nem honos gazdasági szereplők végeznek. A kabotázs (cabotage, francia eredetű) szállítmányozási tevékenység egy adott országon belül, amelyet az adott országban nem honos gazdasági szereplők végeznek.szállítmányozási ► közlekedés biztonsága (haváriák!) ► 2005: fehér könyv korrekció (+12, tények…)

közl_kvéd076 európai közlekedéspolitika Maastricht: TEN TEN-T közlekedés eTEN távközlés TEN-E energia

közl_kvéd077 páneurópai hálózat: Helsinki folyosók (2007)

közl_kvéd078 M5 = E5

közl_kvéd079 Budapesti Intermodális Logisztikai Központ – BILK

közl_kvéd0710 ERTMS teherszállítási korridorok (2005- ) ERTMS teherszállítási korridorok (2005- ) "E" ERTMS teherszállítási korridor ► 70% közút ► 30% vasút

közl_kvéd0711 eTEN, TEN-E

közl_kvéd0712 Új gazdaság (utolérjük, túlszárnyaljuk..) Lisszaboni program (2000) ► tudásalapú társadalom (K+F, IKT) ► egységes uniós piac  vasút liberalizáció 2008-ig ► vállalkozóbarát környezet ► munkaerőpiac, társadalmi kohézió ► fenntartható fejlődés  közlekedési szennyezés csökkentése

közl_kvéd0713 információcsere „felvilágosítóház”

közl_kvéd0714 a magyar közlekedéspolitika prioritások: ► infrastruktúra ► EU követés ► környezetbarát  közforgalmú  vasúti, vizi  kombinált

közl_kvéd0715 városi közlekedéspolitikánk EU-konform, egységes irányelvek: · a fenntartható közlekedési igények kielégítése; · a kiegyensúlyozott területi fejlesztés támogatása; · az igazságos piacszabályozás biztosítása; · a közlekedési integráció támogatása (intermodális csomópontok); · a minőség és a szolgáltatási színvonal javítása Budapesti agglomeráció: hidak, körgyűrű, P+R, tömegközlekedés…