közl_kvéd071 Az EU közlekedéspolitikája Az EU közlekedéspolitikája
közl_kvéd072 a közlekedés fizikai kommunikáció „A győzelem egy szép, élénk színű virág. A közlekedés a szár, amely nélkül soha nem virágozhatott volna” Winston Churchill, 1945 FENNTARTHATÓ MOBILITÁS
közl_kvéd073 a gazdaság szektorai ► primer: mezőgazdaság (GDP 1.5%) ► szekunder: ipar ► tercier: szolgáltatások kiskereskedelem közlekedés (GDP 5%) turizmus ………… globalizáció, glokalizáció
közl_kvéd074 fehér könyv: európai közlekedéspolitika (2001, EB akciójavsalata) ► fejlesztési terv 2010-ig ► cél: fenntartható közlekedési rendszer kiépítése, ahol megvalósul az egyensúly a vasúti, a közúti és a légi közlekedés között. közút: minőségi fejlesztés, hatékonyabb szab. vasút: egységes, versenyképes és biztonságos környezet, áruszállítás megújítása (8%, ) légi k.: növekedés kezelése, környezet (8%, ) tengeri, belvizi: infrastruktúra, „autópályák”
közl_kvéd075 európai közlekedéspolitika ► intermodalitás (kombinált közlekedés, elterelés közútról) "Marco Polo" közösségi program ► multimodális utazások összehangolásának fejlesztése ► liberalizáció: közúti cabotage ~ 2002-re a Wikipédiából, a szabad lexikonból: A kabotázs (cabotage, francia eredetű) tevékenység egy adott országon belül, amelyet az adott országban nem honos gazdasági szereplők végeznek. A kabotázs (cabotage, francia eredetű) szállítmányozási tevékenység egy adott országon belül, amelyet az adott országban nem honos gazdasági szereplők végeznek.szállítmányozási ► közlekedés biztonsága (haváriák!) ► 2005: fehér könyv korrekció (+12, tények…)
közl_kvéd076 európai közlekedéspolitika Maastricht: TEN TEN-T közlekedés eTEN távközlés TEN-E energia
közl_kvéd077 páneurópai hálózat: Helsinki folyosók (2007)
közl_kvéd078 M5 = E5
közl_kvéd079 Budapesti Intermodális Logisztikai Központ – BILK
közl_kvéd0710 ERTMS teherszállítási korridorok (2005- ) ERTMS teherszállítási korridorok (2005- ) "E" ERTMS teherszállítási korridor ► 70% közút ► 30% vasút
közl_kvéd0711 eTEN, TEN-E
közl_kvéd0712 Új gazdaság (utolérjük, túlszárnyaljuk..) Lisszaboni program (2000) ► tudásalapú társadalom (K+F, IKT) ► egységes uniós piac vasút liberalizáció 2008-ig ► vállalkozóbarát környezet ► munkaerőpiac, társadalmi kohézió ► fenntartható fejlődés közlekedési szennyezés csökkentése
közl_kvéd0713 információcsere „felvilágosítóház”
közl_kvéd0714 a magyar közlekedéspolitika prioritások: ► infrastruktúra ► EU követés ► környezetbarát közforgalmú vasúti, vizi kombinált
közl_kvéd0715 városi közlekedéspolitikánk EU-konform, egységes irányelvek: · a fenntartható közlekedési igények kielégítése; · a kiegyensúlyozott területi fejlesztés támogatása; · az igazságos piacszabályozás biztosítása; · a közlekedési integráció támogatása (intermodális csomópontok); · a minőség és a szolgáltatási színvonal javítása Budapesti agglomeráció: hidak, körgyűrű, P+R, tömegközlekedés…