Bevezetés - Vonalak. Koordinátarendszer Windows form x y Az y lefelé nő Transzformáció a hagyományosra x Eltolás y Ellentett és eltolás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Koordináta transzformációk 2
Advertisements

Síkmértani szerkesztések
Szövegszerkesztési alapismeretek
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
L ÁTHATÓSÁG MEGHATÁROZÁSA tavaszi félév.
Készítette: Szinai Adrienn
Számítógépes geometriai leíró nyelvek
GRÁFELMÉLET Alapfogalmak 2..
ALAKZATOK TRANSZFORMÁCIÓJA ÚJ KÉPSÍKOK BEVEZETÉSÉVEL
Grafika. 2 Mértékek és koordináta rendszer Használjuk a RGB és QBColor függvényeket a színekhez Grafika létrehozása Load/change picture futási időben.
Koordináta transzformációk
Koordináta transzformációk
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Geometriai transzformációk
2D képszintézis Szirmay-Kalos László. Számítógépes grafika feladata képszintézis Virtuális világ modell modellezés Metafórák: 2D rajzolás világ = sík.
Benczúr Zsolt VBA gyorstalpaló Benczúr Zsolt
Bevezetés.  A számítógépes grafika inkrementális képszintézis algoritmusának hardver realizációja  Teljesítménykövetelmények:  Animáció: néhány nsec.
Eltérés a CAD és GIS adatszerkezetek között CAD (DXF, DWG, DGN)GIS (Shape, TAB, GeoBase) Sokféle elem típusPont, törtvonal, felület, (szöveg) Egy fájl.
Nemlinearitás: a bináris technika alapja
Intervallum.
Csoportosítás megadása: Δx – csoport szélesség
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
A Windows grafikus felülete
Műszaki ábrázolás alapjai
A számítógépi grafika matematikai háttere
TARTÓK ALAKVÁLTOZÁSA ALAPFOGALMAK.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
© Kozsik Tamás Csomagok. © Kozsik Tamás A program tagolása Típusdefiníciók (osztályok, interfészek) Metódusok Blokk utasítások Csomagok.
A háromszögek nevezetes vonalai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
SzTE JGYTFK Matematika Tanszék
2D képszintézis és textúrák
Branch & bound módszer. A megoldandó feladat: P(x) = 8x 1 + 5x 2  MAX x 1 + x 2
Függvények.
Horváth Zsolt Schnádenberger Gábor Varjas Viktor
3.3. Axonometrikus ábrázolások Rövid áttekintés
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Turbo Pascal 11..
Grafikus tervezőrendszerek programozása 7. előadás.
Grafikus tervezőrendszerek programozása 11. előadás.
Vizuális alkalmazások a FoxProban Páll Éva Boglárka.
A másodfokú függvények ábrázolása
Vizuális programozás Rajzolás Windows Forms alkalmazásokban GDI+
Rajzolás WPF alkalmazásokban
A PHP 5 újdonságai Az OOP terén. Miről lesz szó? Osztályok kezelése – Új direktívák – Konstruktor – Destruktor Interfészek Kivételkezelés.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
AAO Csink László november.
NEMZETI TANKÖNYVKIADÓ Panoráma sorozat
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Analitikus geometria gyorstalpaló
Transzformációk Szirmay-Kalos László. Transzformációk (x,y) (x’,y’) = T(x,y) l Tönkre tehetik az egyenletet l Korlátozzuk a transformációkat és az alakzatokat.
ADATBÁZISKEZELÉS ŰRLAPOK.
Web-grafika II (SVG) 3. gyakorlat Kereszty Gábor.
Web-grafika II (SVG) 1. gyakorlat
Geometriai transzformációk
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
A háromszög középvonala
Grafikai lehetőségek WPF-ben Egyszerű grafika (Shape-ek)
Elektronikus tananyag
Bekezdések formázása 1..
1 Megerősítéses tanulás 4. előadás Szita István, Lőrincz András.
„Három a Károly” Félmaraton egyéni A tavalyról már ismert három szakaszos váltóverseny útvonalát kiegészítettem egy 5,05 km-es oda-vissza szakasszal.
Alapvető raszteres algoritmusok, szakasz rajzolása, DDA, MidPoint algoritmus.
Készítette: Horváth Zoltán
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
ELEMI GEOMETRIAI ISMERETEK
Ültetési rend létrehozása
Szövegszerkesztés Összefoglalás.
I. Szelő tétel és szerkesztése
Előadás másolata:

Bevezetés - Vonalak

Koordinátarendszer Windows form x y Az y lefelé nő Transzformáció a hagyományosra x Eltolás y Ellentett és eltolás

Új fogalmak using System.Drawing.Drawing2D; Hogy tudja kezelni a grafikus objektumokat Graphics g = CreateGraphics(); Grafikus objektum létrehozása Pen myPen = new Pen(Color.Blue, 1); Rajzeszköz létrehozása g.DrawLine(myPen,x1,y1,x2,y2) Vonal rajzolása

Új fogalmak g.SmoothingMode = SmoothingMode.AntiAlias; Élsímítás

Feladatok 1. Kössük össze A (150;10) pontot kössük össze a (450;10), (450;310) szakasz egymástól 10 távolságra lévő pontjaival, majd tegyük meg ezt a (150;310), (450;310) szakasz pontjaival is! 2. Belső pont A (150;10), (450;310) pontok által meghatározott téglalap egy belső pontját kössük össze a téglalap kerületének egymástól 10 egység távolságra lévő pontjaival! 3. Véletlen bolyongás Egy hangya a form közepéről indul. Egy időegység alatt legföljebb 3 egységet halad, jobbra vagy balra, föl vagy le. Szemléltessük az útját!

Feladatok 4. Módosítsuk úgy az 1. és a 2. feladatot, hogy a pontok távolsága ne 10 legyen, hanem egy tetszőleges egész szám, melyet a formon olvasunk be! Használjuk a numericUpDown vezérlőt ésszerű korlátozásokkal!