1 PETŐFI SÁNDOR MŰVELŐDÉSI - SPORTHÁZ ÉS KÖNYVTÁR CSEPREG
2 Intézmény és / vagy integráció!?! integráció!?!Csepreg, január 24.
3ELŐZMÉNY Történelmi: 1255 – 1371 – a XVI-XVII. Sz. Csepreg kulturális szinterei –1869 Casino –1894 Polgári Olvasókör –1903 Katolikus Legényegylet –1904 Iparoskör –Polgári iskola –1954 Művelődési Otthon és Népkönyvtár – Közös fedél alatt, szakmai együttműködés nélkül –1980 Korszerű könyvtár felújított művelődési ház
4 SZERVEZETI FELÉPÍTÉS 1995 előtt Művelődési Ház Önálló költségvetés, önálló munkáltatói jogkör, … Könyvtár Önálló költségvetés, önálló munkáltatói jogkör, … könyvtárvezető könyvtáros asszisztens
5 Rendszerváltás és AZ ELSŐ GONDOK Első összevonás Általános iskolai és körzeti könyvtár A körzeti könyvtári szerepkör elvesztése A helyi szakközépiskolai könyvtár létrejötte A civil szféra szárnypróbálgatása - Intézményi szerepkör „átvállalása”. - Együttműködés hiánya. Vihar a helyi nyilvánosság körül - harc a helyi sajtó, televízió birtoklásáért Könyvtár Művelődési Ház
6 … ÉS AZ IGAZI OK? Pénzmegtakarítás (egy vezetői pótlék). Az együttműködés erősítése. A könyvtári munka javítása.
7 A DÖNTÉS Testületi döntés május 26. Új alapító okirat. Új vezetői pályázat. Szakmai feladatok nem sérülhetnek az összevonás miatt.
8 Szervezeti felépítés Összevont intézmény Művelődési Ház KönyvtárSportház Igazgató népművelő Gyermek – és Ifjúsági előadó Könyvtáros Könyvtári informatikus Sportmenedzser
9 A SZERVEZET FELÉPÍTÉSE az integráció után Népművelő Az intézmény igazgatója Könyvtáros, igazgatóhelyettes K ö nyvt á ros Rendszer- informatikus Műv.szervező ifjúsági előadó Projekt asszisztens Amatőr művészeti csoportok vezetõi Rendszeres művelődési csoport vezetői CIVIL Intézményt használók Csoporttagok CIVIL csoporttagok, egyének CIVIL csoporttagok, egyének CIVIL csoporttagok, egyének CIVIL csoporttagok, egyének Sportmenedzser
10 ELVÁRÁSOK A működés során alakuljon ki a két szakfeladat tartós és tartalmi együttműködése! A szakmai együttműködés tegye lehetővé az egészséges munkamegosztást, az egyenletes leterhelést! A létrejött intézmény bővítse kapcsolatait helyben, a kistérségben és a régióban! A források koncentrálása, a pénzügyi összevonás segítse a legfontosabb feladatok kiemelt megvalósítását! A megújult intézmény hozza létre a kisvárosi közművelődési és közgyűjteményi intézményi modellt!
11 HELYE A RENDSZERBEN ÖNKORMÁNYZAT A „HÁZ” „CIVILEK” KISCSOPORTOK EGYÉNEK A kulturális információ menedzselése a „ház” feladata.
12 MITŐL MŰKÖDIK EGY INTEGRÁLT INTÉZMÉNY? Költségvetési biztonság, megfelelő források: Esztétikus épített környezet Szellemi műhely Az intézmény szolgáltatásait igénybevevő egyének és közösségek önkormányzat saját bevétel állami normatíva központi pályázatok
13 NKA- NKOM- MEH Fogyatékos Gyermekekért Közalapítvány Vas Megye Önkormányzata Phare CBC közel Ft értékben.
14 KULTURÁLIS KÖZPONT Művelődési - Sportház és Könyvtár Régió Civil szervezetek Intézmények
15 CIVIL KAPCSOLATOK Az intézmény a 16 bejegyzett egyesület „otthona”. Csepreg Város Fúvószenekara, Csepreg Város Vegyeskar Egyesülete, Csepregi Versmondó Egyesület, Farkas Sándor Egylet, Csepregi Lovas Egylet, Nyugdíjas Egyesület, stb. Promenád – írott sajtó Trió Regionális TV A Répcementi Területfejlesztési Társulás
16 Szabadtéri nagyrendezvények ÉrtékőrzésÉrtékteremtés Értékközvetítés Amatőr profi” – profi amatőr ízlésformálás, hatás!!! Kulturális fesztiválok – kulturális turizmus
17 Csepregi Ifjúsági Napok
18 Pünkösdi Vígságok, Nyitott Pincék Napja,
19 Csepregi Augusztus
20 Városi Könyvtár
21 Intézményi jövőkép Közösségi nyitott ház Nyilvános könyvtár – info központ Kistérségi kisugárzás Felnőttképzési szerepkör erősítése Múzeumi és turisztikai szerepkör?! Intézmény felújítása, átépítés
22 Mi lesz veled múzeum? Múzeumi törvény hatálya, a működés szakmai és anyagi garanciái? Mi lesz veled sportház? Kötelező és önként vállalt feladatok?!? Tömegsport igen - versenysport ? Mi lesz veled közművelődés? Kötelező feladatellátás, de kivel és milyen színvonalon? Politikai alkuk prédája?