Fejlesztés-politika 2014 után

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
Dr. Nyikos Györgyi. ami kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy csökkentené a jövendő generációk képességét, hogy kielégítsék a saját szükségleteiket.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
A Gazdaságfejlesztési Operatív Program értékelése
Baranya Megyei Önkormányzat
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Kiváltás projektszemmel, a jövő
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A regionális politika és az agrárpolitika kapcsolata
A hazai tervezés és a as időszak tervezésének aktualitásai
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Strukturális és Kohéziós Alapok
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Szektorok közötti együttműködések
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
között az európai uniós programokban
GAZDASÁGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Széchenyi programiroda Tanácsadó és szolgáltató nonprofit kft.
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK POLGÁR ANDRÁS VEZETŐ STRATÉGIAI TERVEZŐ.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Dr. Nagy József elnök Bükk-Térségi LEADER Egyesület Tibolddaróc, január 30.
GINOP fejlesztési lehetőségek – fenntartható, erőforrás-hatékony gazdaságfejlesztés Döbrönte Katalin Európai Uniós Források Felhasználásáért.
Az új programozási időszak főbb változásai, területfejlesztés ban
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban tematikus konferencia
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
FEJLESZTÉS- POLITIKA 2014 UTÁN DR. HABIL MEZŐ FERENC ÜGYVEZETŐ ÉARFÜ NONPROFIT KFT.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) gazdasági felzárkózást támogató intézkedései Kükedi Zsolt hálózatfejlesztési munkatárs Terület-
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
Központi koordináció feladatai a as programozási időszakban.
TOP vas megyei aktualitásai
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
Hajdú-Bihar Megyei Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
Előadás másolata:

Fejlesztés-politika 2014 után Dr. habil Mező Ferenc ügyvezető ÉARFÜ Nonprofit Kft.

„… nyugodtan mondhatjuk, hogyha nem lenne az európai uniós támogatási rendszer, akkor a magyar nemzetgazdaság egyensúlya felborulna, és joggal alakulhatna ki olyan érzés a polgárokban, hogy alávetettjei egy nálunk fejlettebb gazdasági térségnek. Hogy ez az érzés nem alakul ki, hogy egyenrangú európai polgároknak érezhetjük magunkat pénzügyi szempontból is, ennek a megállapodásnak és a nekünk juttatott támogatásnak köszönhető.” Orbán Viktor miniszterelnök

2007-2013 teljes forráskeret lehívása Brüsszelből!!! 2007-2013 ciklus eredményei Több, mint 64 ezer támogatott projekt, 8200 Mrd Ft helyett 8900 Mrd Ft forrás kihelyezés 8,54%-os túlszerződés, Eljárásrendek egyszerűsítése, folyamatok gyorsítása, Eredmény: 2007-2013 teljes forráskeret lehívása Brüsszelből!!!

1431/2014. (VII. 31.) Korm. Hat. A kormány egyetért azzal, hogy…. „…. a kijelölt közreműködő szervezetek bármely operatív program valamennyi prioritása végrehajtásában kiegészítő feladatokat lássanak el egymás felé a Miniszterelnökség bevonásával.”

2014-2020 ciklus sikerei Uniós szinten 3. legnagyobb forráskeret Magyarországé, 3. nettó pozíció (forráskeret/kötelező befizetés), 712 ezer Ft/fő forrásnagyság: EU szintjén 2., Teljes forráskeret 2014-2020: 34 Mrd euró 25 Mrd euró: strukturális és kohéziós alap 8,9 Mrd euró: agrártámogatás 2014. 08. 29. – Partnerségi megállapodás elfogadása

Partnerségi megállapodás 2014-2020 Elérendő gazdasági és társadalmi célok: Hazai GDP 1,8%-a K+F fejlesztés; Munkaképes korúak 75%-a dolgozzon; 450 ezer fővel kevesebb szegény; Korai iskolaelhagyók 10%-ra csökkentése; Energiahatékonyság 10%-os növekedése; Megújuló energiaforrások 14,6%-ra növelése; Üvegházhatású gázok kibocsátásának max. 10%-os növekedése (bázis: 2005)

Intézményrendszeri változások IH és KSZ funkciók minisztériumokba integrálása, Szak- és támogatáspolitika szoros együttműködése, Adminisztráció csökkentése: hatékonyság Térségi decentralizáció, Megyék területfejlesztési szerepe: tervezés, TOP végrehajtás, Támogatás tervezése, nyújtása: szakminisztérium, 60% gazdaságfejlesztés.

Eljárásrendi változások Kiemelt: közfeladatot ellátó intézmények – feladatok jogszabályi lehatárolása miatt értelmetlen versenyeztetés, Standard: valós verseny a párhuzamos pályázatok kiszűrése érdekében, Csak saját forrásból is fenntartható projektek kaphatnak támogatást!!! Objektív, gyors kiválasztás, egyszerűbb szerződéskötés

Eljárásrendi változások II. Biztosíték nyújtás könnyítése: Mentesség: pozitív adózói magatartás, teljes NAV ellenőrzés vállalása esetén, Szankcionálás: támogatási rendszerből több évi kizárás, Biztosíték csökkenés: 50% ->10% (fenntartási időszak), Kötelező felelősségbiztosítás: alacsony kockázati szint esetén

Eljárásrendi változások III. Halasztott önerő: Projekt befejezéséig kell bemutatni és alátámasztani Gördülő előlegnyújtás: Folyamatos előfinanszírozás biztosítása

Belső korlátok változásai Projektmenedzsment max. 2,5%, Folyósítás az előrehaladással párhuzamosan! Műszaki ellenőrzés max. 1%, Kommunikáció max. 0,5%, Gazdaságfejlesztési keret növekedésével párhuzamosan a humán- és reál-infrastrukturális keret csökken. Komplex fejlesztések valósulnak meg 2014-től.

Új pályázati kiírások Operatív programok brüsszeli elfogadása előtt van lehetőség pályázatok kiírására, Saját, tagállami költségvetés kockázatára írható ki, Többlépcsős megjelenés – időbeli eltolódás, Alacsony kockázati tényező, Várható megjelenés: 2014. ősze

Városháza Egyetem IVS Oktatás Munkahely Beruházás Kamara Cégek

A TOP forrásainak területi szintek közti forrásmegoszlása (1298/2014 A TOP forrásainak területi szintek közti forrásmegoszlása (1298/2014. (V. 5.) Korm. hat) A megyei tervezéshez elsősorban a TOP nyújt keretet 2014-2020: 246,42 Mrd Ft a három megyére Hajdú-Bihar megyére jutó indikatív keret Hajdú-Bihar megye 33,055 Mrd Ft Debrecen MJV 40,809 Mrd Ft Járások összesen 19,126 Mrd Ft HB megye összesen 92,991 Mrd Ft Jász-Nagykun-Szolnok megyére jutó indikatív keret Jász-Nagykun-Szolnok megye 28,043 Mrd Ft Szolnok MJV 14,31 Mrd Ft Járások összesen 18,078 Mrd Ft JNSZ megye összesen 60,432 Mrd Ft Szabolcs-Szatmár-Bereg megyére jutó indikatív keret Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 45,846 Mrd Ft Nyíregyháza MJV 23,204 Mrd Ft Járások összesen 23,949 Mrd Ft SZSZB megye összesen 92,999 Mrd Ft

Debrecen által fejleszthető területek A TOP prioritásaira pályázhat, kivéve 5. prioritás (CLLD) Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében, Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés, Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten a városi területeken, Helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése, 6. Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztés, foglalkoztatás ösztönzés

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!