A DDSG és az al-dunai hajózás Osztrák-magyar hajózás balkáni kontextusban
Térkép
Nemzetközi kontextus drinápolyi béke román fejedelemségek statútumai orosz-osztrák kereskedelmi és karanténegyezmény Cunningham galaci alkonzul javaslata Orosz-osztrák egyezmény az első orosz gőzhajó az Al-Dunán a lejáró orosz-osztrák szerződés meghosszabbítása Párizsi béke Nemzetközi Duna Bizottság Acte de navigation du Danube
Szulina-csatorna 1856 előtt
Az al-dunai hajózás jelentősége I.
Az al-dunai hajózás jelentősége II.
Az al-dunai hajózás jelentősége III.
Osztrák aktivitás az Al-Dunán Széchenyi-Waldstein expedíció DDSG közgyűlés, Széchenyi királyi biztos Argo és Pannonia Maria Dorothea 1839-’42 Cernavoda-Konstanca út és csatorna DDSG sziklarobbantásai a Vaskapu-szorosban Román fejedelemségek megszállása Sziklarobbantások Vaskapu-vita
Egy sikeres vállalkozás
Ruszcsuk 1844-ben
DDSG a Fekete-tengeren 1834-től 1845-ig 7 hajó Konfliktus az Osztrák Lloyd-dal török konkurrencia -> árháború Diplomáciai feszültség vevő keresése 150e. vs. 300e. Fl. deficit szept e. Fl. Vétel a Lloyd-tól.
Stambol gőzös
Utazás az Al-Dunán DDSG-vel Orsovától Isztambulig nap, vissza nap márc. 13-án indult az első DDSG gőzös oldalon Orsováról Galacba Tachtalia és Izlas. Hajózási szekció Megtett utak száma Utasok száma (fő) Szállított áru (métermázsa) Szállított áru értéke (Fl.) III. oszt utasok aránya (%) Argo % Zrínyi Ausztia- Magyaro % Tengerhajózás % Összesen
Díjszabás a DDSG-n I.
Díjszabás a DDSG-n II.
Tachtalia 1855-ben
Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet!