Szöveg beírásához kattintson ide Civil érdekérvényesítés a fenntartható vidéki közlekedésért Főpályázó: Magyar Közlekedési Klub Projektidőszak: júl ápr. 30. Támogató: Norvég Civil Támogatási Alap Támogatási összeg: Euró (kb. 4,5millióFt) Önrész: 1677 euró (kb. 500eFt
2/ Internetes elérhetőségek: Projekthonlap: Projekt Facebook: Partner: Hanyi-parti Egyesület, Hevesvezekény Projektkapcsolat:
3/ Évtizednyi előzmény Utasfórum Kunhegyes Túra a vasútért Kisköre Kiadványok Utazás kiállítás Állomási környezet: Kenderes, Erdőtelek, … E projektben: AMN Tiszabőn
4/ E projekt célcsoportja, célterülete Közvetlen célcsoport: Kál, Kápolna Erdőtelek Heves Hevesvezekény Tarnaszentmiklós Abádszalók Kunhegyes Kenderes Kisújszállás Közvetett célcsoport: Hevesi járás Kunhegyesi járás ill. környéke települései Önkormányzatok, lakosok, utasok. Autó nélküliek, kerekesen, gyalogosan közlekedők.
5/ évi XLI. Törvény a személyszállítási szolgáltatásokról A közösségi közlekedés társadalmi és gazdasági elsõbbségének érvényre jutását az egyéni közlekedéssel szemben De: fenntartható finanszírozás Távolsági, elővárosi, regionális* és helyi szolgáltatás Eu Minimum 3 járat/nap a legeldugottabb térségbe is A Közlekedésszervező az önkormányzatokkal egyeztet a szolgáltató megválasztásáról és a menetrendről Az utasok jogainak védelme, panasztételi lehetőség Regionális vasút Kál-Kápolna – Kisújszállás, Karcag – Tiszafüred, 25%,menetdíjkedvezény Elővárosi: pl. Budapest – Cegléd, Budapest – Szolnok Távolsági: Bp – Miskolc, Bp – Debrecen, Záhony
6/ A közlekedésszervező területi illetékessége Közlekedésszervező irodák: 1119 Budapest. Thán Károly u Debrecen, Arany János u Szeged, Párizsi körút Pécs, Liszt Ferenc u Szombathely, Wesselényi u. 7. (Forrás:
7/ Kommunikációs „térkép” Utasok, utascsoportok Települések Közlekedés- szervező irodák N F Minisztérium Volánok ügyfélszolgálat Kalauz, helyi állomásfönőkség MÁV ügyfélszolgálat MÁV vezetésVolánok vezetése A helyiek tudják hogyan lehet jobb! Menetrendi, járatsűrítési igény Az NFM rendel és fizet Szolgáltatási minőség
8/ Panasztételi lehetőség, ügyfélszolgálati címek A Szolgáltató ügyfélszolgálatához:telekommunikáció útján, vagy beírni a panaszkönyvbe, mely minden állomáson elkérhető Vasút: Utasészrevételek, panaszkezelés: Információkérés: T elefonon:MÁVDIREKT: 06 (40) Autóbuszon utazók: az illetékes Volán vállalatnál utaseszrevetel [kukac] jaszkunvolan [pont] hu szemszall(kukac)agriavolan.hu Heves autóbusz állpmás 06 (36)
9/ A menetrendi igények eljutnak-e a közlekedésszervezőhöz? Mi a garancia, hogy az utasigények eljutnak a polgármesteri hivatalba, és az ésszerű utasigényeket a polgármester képviseli a közlekedésszervező irodánál? A Támogató kérése, hogy a célcsoporttal dolgozzunk ki olyan módszert, mely az ország egész területén alkalmazható.
10/ A személyszállítási tv. 4. fejezet Állami és települési önkormányzati feladatok 4.§ (4) A települési önkormányzat, valamint önkormányzatok társulásának önként vállalt feladata lehet: b) a gazdaság* és a társadalom személyszállítási közszolgáltatások iránti igényének megállapítása, nyomon követése *A turizmushoz nem elég 1 vasúti kocsi, és Szolnok felől jobb menetrend lenne szükséges
11/ Önként vállalás, de hogyan? Pl. 1. Az önkormányzati médiában tájékoztató az utasészrevételek fogadásának tényéről, ill. módjáról: elérhetőség megadása 2. Az elérhetőség megadása az MKK utastájékoztató kiadványa részére (4000 példányban) 3. Nyilatkozat aláírása? Honlapunkon kérésre rámutató linket helyezünk el települése honlapjára
12/ Térségi együttműködés érdekérvényesítés Települések összefogása a jobb menetrendért, szolgáltatásokért (itt és most: Beadvány) A térséget érintő szakpolitikai anyagok véleményezése. Pl. most, nov. 24-ig az Integrált Közlekedési Operatív Programot: mok_tarsadalmi_egyeztetese Munkacsoportunkba jelentkezőket várunk!
13/ MÁV-val együttműködés I. Peronmagasítás Betontalpfák közé murva, kb cm körüli magasítás érhető el (Talpfák pl. a kunhegyesi állomáson)
14/ II. Állomási környezet, épülethasznosítás, átvétel d8b9b0a555d Ahol önkormányzatok látják el a vasútállomások üzemeltetési feladatait és fejlesztik azok környezetét : Alsógalla, Balatonboglár, Balatonföldvár, Balatonmáriafürdő, Balatonmáriafürdő- alsó, Bicske, Bicske-alsó, Drávafok, Ecser, Hatvan, Iklad-Domony, Iklad- Domony felső, Jászapáti, Maglód, Maglód-nyaraló, Martonvásár, Mende, Mezőkovácsháza, Mezőkovácsháza- felső, Mőcsény, Örkény, Pusztaszentistván, Tatabánya, Tápiószecső, Tápiószentmárton, Zagyvarékas Pl. Kenderes kiállítóterem
15/ B+R tároló, B+R kampány A Kál-Kápolna – Kisújszállás vonal minden állomásán, megállójában ott lehessen hagyni a kerékpárt. Erre ajánlást dolgozunk ki a MÁV-val és az önkormányzatokkal. Kétkezi karbantartásra is van szerény keret E projektben az Európai Mobilitási Hét központi témája Videokamerás megfigyelés Értesítési telefon Zárható ill. lelakatolható Legyen szem előtt!
16/ Élhető település Kérésre településre szabott ajánlást adunk Sebességcsökkentés, „fekvőrendőrrel” Lakóövezet Biztonságosan biciklivel, gyalogosan Gyalogos, autós közös útfelületen
17/ Kiadványaink Dr. Mészáros Péter: Egy élhető városban (Hollandiában) Madarassy Judit: A sikeres város titka Allianz pro Schiene: Város, vidék, vasút pdf (2007.) Fordította: Neumann István E projekt eredményeit is bemutatjuk a fentiekhez hasonló színvonalú kiadványban!
Szöveg beírásához kattintson ide Köszönöm a figyelmet!