Szöveg beírásához kattintson ide Civil érdekérvényesítés a fenntartható vidéki közlekedésért Főpályázó: Magyar Közlekedési Klub Projektidőszak: 2014. júl.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Amberger Árpád Vezérigazgató. SMART TV alkalmazásÖTV média-portál.
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Társasházi Közös Képviselők Klubja – Csepel ( )
A Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat tevékenysége Kiss Ágnes mb. igazgatóhelyettes MNVH Hatékonyság, Innováció, Szakmaiság HISZ-ünk benne! Budapest, november.
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
•online kommunikáció •branding, márkaépítés •kommunikációs stratégiák kitalálása, felépítése •Közösségi marketing •Szociális érzékenység, non-profit partnerek.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
Az önkéntesség helyi népszerűsítése és önkéntes pont létrehozása Mezőkovácsházán külföldi modellek hazai alkalmazhatóságának lehetőségei Előadó: Tóth Zoltánné.
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Szolnoki Evangélikus Gyülekezetért Alapítvány 5000 Szolnok, Verseghy park ,
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
A CIVIL SZERVEZETEK ÉS A MAGYAR NEMZETI VIDÉKI HÁLÓZAT JÁSZ-NAGYKUN-SZOLNOK MEGYEI CIVIL SZERVEZETEK IV. KONFERENCIÁJA Szolnok, március 22. DR. BARANCSI.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED projekt Regionális Fejlesztési és Koordinációs Testület.
Baranya Megyei Önkormányzat
Europe Direct Tájékoztató Központ Budapest ELTE Rektori Hivatal Pályázati és Innovációs Központ ELTE Innovációs nap 2013.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Szilágyi Tivadar egyetemi tanár GTK3185BAN.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Családok átmeneti otthona a Józsefvárosban
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Bringa - tekerj, hogy haladj Bringa - tekerj, hogy haladj 4. A bringa közösség, és gazdaságfejlesztő szerepe 5. A bringázás kisteljesítményű.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok Pécs, Mikulás Brigitta Nemzeti Fejlesztési Hivatal Phare Koordinációs Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
MTA Regionális Kutatások Központja Magyar-szlovák agglomeráció Pozsony környékén - Közszolgáltatás fejlesztési hálózat Pozsony határon átnyúló agglomerációjában.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
BFH Európa Kft. Hollósi Szabolcs ügyvezető
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Civil Biztonság- és Védelemtudományi Tanszék A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA Dr. Simicskó István c. egyetemi tanár, államtitkár
Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei 1.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Norvég Civil Alap A Norvégia, Izland és Liechtenstein által az Európai Unió gyengébben fejlett tagállamainak felzárkóztatásához nyújtott támogatás keretében.
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
1. Egy 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH Csoport küldetése: A KKV-k és az önkormányzatok.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Fotó-összeállítás: Susánszky Ferenc Szöveg: Dékányné Szalai Katalin Dévaványa Felemelkedéséért Közhasznú Alapítvány, Somodi Mária Magyar Közlekedési Klub.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
11 Ötlettől a sikerig! A Regionális Fejlesztési Holding Zrt. cégcsoportjának fejlesztési és finanszírozási lehetőségei Ötlettől a sikerig! A Regionális.
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
A VOLÁN társaságok versenyképességének tényezői a piacnyitás tükrében „Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció – finanszírozás”
Előadás másolata:

Szöveg beírásához kattintson ide Civil érdekérvényesítés a fenntartható vidéki közlekedésért Főpályázó: Magyar Közlekedési Klub Projektidőszak: júl ápr. 30. Támogató: Norvég Civil Támogatási Alap Támogatási összeg: Euró (kb. 4,5millióFt) Önrész: 1677 euró (kb. 500eFt

2/ Internetes elérhetőségek: Projekthonlap: Projekt Facebook: Partner: Hanyi-parti Egyesület, Hevesvezekény Projektkapcsolat:

3/ Évtizednyi előzmény Utasfórum Kunhegyes Túra a vasútért Kisköre Kiadványok Utazás kiállítás Állomási környezet: Kenderes, Erdőtelek, … E projektben: AMN Tiszabőn

4/ E projekt célcsoportja, célterülete Közvetlen célcsoport: Kál, Kápolna Erdőtelek Heves Hevesvezekény Tarnaszentmiklós Abádszalók Kunhegyes Kenderes Kisújszállás Közvetett célcsoport: Hevesi járás Kunhegyesi járás ill. környéke települései Önkormányzatok, lakosok, utasok. Autó nélküliek, kerekesen, gyalogosan közlekedők.

5/ évi XLI. Törvény a személyszállítási szolgáltatásokról A közösségi közlekedés társadalmi és gazdasági elsõbbségének érvényre jutását az egyéni közlekedéssel szemben De: fenntartható finanszírozás Távolsági, elővárosi, regionális* és helyi szolgáltatás Eu Minimum 3 járat/nap a legeldugottabb térségbe is A Közlekedésszervező az önkormányzatokkal egyeztet a szolgáltató megválasztásáról és a menetrendről Az utasok jogainak védelme, panasztételi lehetőség Regionális vasút Kál-Kápolna – Kisújszállás, Karcag – Tiszafüred, 25%,menetdíjkedvezény Elővárosi: pl. Budapest – Cegléd, Budapest – Szolnok Távolsági: Bp – Miskolc, Bp – Debrecen, Záhony

6/ A közlekedésszervező területi illetékessége Közlekedésszervező irodák: 1119 Budapest. Thán Károly u Debrecen, Arany János u Szeged, Párizsi körút Pécs, Liszt Ferenc u Szombathely, Wesselényi u. 7. (Forrás:

7/ Kommunikációs „térkép” Utasok, utascsoportok Települések Közlekedés- szervező irodák N F Minisztérium Volánok ügyfélszolgálat Kalauz, helyi állomásfönőkség MÁV ügyfélszolgálat MÁV vezetésVolánok vezetése A helyiek tudják hogyan lehet jobb! Menetrendi, járatsűrítési igény Az NFM rendel és fizet Szolgáltatási minőség

8/ Panasztételi lehetőség, ügyfélszolgálati címek A Szolgáltató ügyfélszolgálatához:telekommunikáció útján, vagy beírni a panaszkönyvbe, mely minden állomáson elkérhető Vasút: Utasészrevételek, panaszkezelés: Információkérés: T elefonon:MÁVDIREKT: 06 (40) Autóbuszon utazók: az illetékes Volán vállalatnál utaseszrevetel [kukac] jaszkunvolan [pont] hu szemszall(kukac)agriavolan.hu Heves autóbusz állpmás 06 (36)

9/ A menetrendi igények eljutnak-e a közlekedésszervezőhöz? Mi a garancia, hogy az utasigények eljutnak a polgármesteri hivatalba, és az ésszerű utasigényeket a polgármester képviseli a közlekedésszervező irodánál? A Támogató kérése, hogy a célcsoporttal dolgozzunk ki olyan módszert, mely az ország egész területén alkalmazható.

10/ A személyszállítási tv. 4. fejezet Állami és települési önkormányzati feladatok 4.§ (4) A települési önkormányzat, valamint önkormányzatok társulásának önként vállalt feladata lehet: b) a gazdaság* és a társadalom személyszállítási közszolgáltatások iránti igényének megállapítása, nyomon követése *A turizmushoz nem elég 1 vasúti kocsi, és Szolnok felől jobb menetrend lenne szükséges

11/ Önként vállalás, de hogyan? Pl. 1. Az önkormányzati médiában tájékoztató az utasészrevételek fogadásának tényéről, ill. módjáról: elérhetőség megadása 2. Az elérhetőség megadása az MKK utastájékoztató kiadványa részére (4000 példányban) 3. Nyilatkozat aláírása? Honlapunkon kérésre rámutató linket helyezünk el települése honlapjára

12/ Térségi együttműködés érdekérvényesítés Települések összefogása a jobb menetrendért, szolgáltatásokért (itt és most: Beadvány) A térséget érintő szakpolitikai anyagok véleményezése. Pl. most, nov. 24-ig az Integrált Közlekedési Operatív Programot: mok_tarsadalmi_egyeztetese Munkacsoportunkba jelentkezőket várunk!

13/ MÁV-val együttműködés I. Peronmagasítás Betontalpfák közé murva, kb cm körüli magasítás érhető el (Talpfák pl. a kunhegyesi állomáson)

14/ II. Állomási környezet, épülethasznosítás, átvétel d8b9b0a555d Ahol önkormányzatok látják el a vasútállomások üzemeltetési feladatait és fejlesztik azok környezetét : Alsógalla, Balatonboglár, Balatonföldvár, Balatonmáriafürdő, Balatonmáriafürdő- alsó, Bicske, Bicske-alsó, Drávafok, Ecser, Hatvan, Iklad-Domony, Iklad- Domony felső, Jászapáti, Maglód, Maglód-nyaraló, Martonvásár, Mende, Mezőkovácsháza, Mezőkovácsháza- felső, Mőcsény, Örkény, Pusztaszentistván, Tatabánya, Tápiószecső, Tápiószentmárton, Zagyvarékas Pl. Kenderes kiállítóterem

15/ B+R tároló, B+R kampány A Kál-Kápolna – Kisújszállás vonal minden állomásán, megállójában ott lehessen hagyni a kerékpárt. Erre ajánlást dolgozunk ki a MÁV-val és az önkormányzatokkal. Kétkezi karbantartásra is van szerény keret E projektben az Európai Mobilitási Hét központi témája Videokamerás megfigyelés Értesítési telefon Zárható ill. lelakatolható Legyen szem előtt!

16/ Élhető település Kérésre településre szabott ajánlást adunk Sebességcsökkentés, „fekvőrendőrrel” Lakóövezet Biztonságosan biciklivel, gyalogosan Gyalogos, autós közös útfelületen

17/ Kiadványaink Dr. Mészáros Péter: Egy élhető városban (Hollandiában) Madarassy Judit: A sikeres város titka Allianz pro Schiene: Város, vidék, vasút pdf (2007.) Fordította: Neumann István E projekt eredményeit is bemutatjuk a fentiekhez hasonló színvonalú kiadványban!

Szöveg beírásához kattintson ide Köszönöm a figyelmet!