Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária 2011. szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Advertisements

Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Komplex Instrukciós Program
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
Innovációmenedzsment. A század jellemzői Az innováció marginálisból központi jelenséggé válik A gazdaság tercierizálódik (szolgáltatás-gazdaság)
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Az ÉRÁK legfontosabb céljai A képzés és a munkaerő-piaci szolgáltatások egységes normák szerinti működtetése. A munkanélküliek folyamatos képzésbe kerülésének.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
RE-PE-T-HA Angol Módszertani Munkacsoport Dr. Csépes Ildikó
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Felsőoktatás-kutatás és szakpolitikai hasznosulás Magyarországon Tényeken alapuló (evidence based) szemlélet a felsőoktatásban „Adatalapú döntéshozatal.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Mit tehet egy önfejlesztő iskola az idegennyelv- pedagógiai paradigmaváltás érdekében? XII. Önfejlesztő Konferencia „Magyar közoktatás az alapfoktól az.
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Workshop ‘International reflections’ Meghívott előadók: Maruja Gutierrez Diaz Tom Schuller Stephan Vincent-Lancrin Levezető elnök: Bodnár Viktória.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos.
ELTE Innovációs Nap 2016 Innováció és partnerség az oktatási ágazatban: az ELTE PPK EDiTE-EJD H2020 programjának perspektívája és gyakorlata Halász Gábor.
Gordon Győri János * / ** A tehetséggondozás világa 15 ország jó gyakorlata a tehetséggondozás terén *ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
A Tanárképző Központ koordináló szerepe
Ez az előadás „A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” („Innova kutatás” - OTKA/NKFIH azonosító: )
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az intézményi pedagógiai innováció A református köznevelési intézmények vezetői és fenntartók képviselői számára szervezett intézményvezetői konferencia.
Előadás másolata:

Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely

A résztvevők  Levezető elnök: Pakucs János – Olajterv Holding  Vitaindító: Győri János – ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ  Felkért hozzászóló: Merényi Ádám – Microsoft Magyarország Kft, oktatási üzletág  Rapportör: Szabó Mária - OFI  A műhely tagjai: 13 fő (ebből 4 férfi, 3 gyakorló pedagógus) a tudásháromszög mindhárom pontjának képviselői

A vitaindító  Kutatási eredményeken alapuló oktatási innováció Stanford Egyetem : alapkutatás - alkalmazott kutatás – gyakorlati megvalósítás Hejőkeresztúr : magyarországi adaptáció +kiegészítő módszerek (bevezetés és kiterjesztés: 10 év!) A gazdaság és az oktatáspolitika összefogása a kiterjesztés érdekében : KÜRT, H20 Vodafon, Zwack:  Nem kutatáson alapuló innovációk: kutató diákok, tanórakutatás

A vitaindító 2. Kérdések: –Rendszerszerűség és tervezh etetlen ség –A tudás fogalma (explicit, kodifikált – tacit) - t udáshiány és tudástermelés - t anulás és tanulók (tanár, szervezet, vezető) –Spontán és nem spontán innovációk gyakorlati kanalizálása –A fejlesztések iránya (alulról, fölülről, kevert) –Lineáris és iteratív innovációs folyamatok –A nemzeti oktatási rendszeren belüli és azokat átmetsző innováció –Oktatásirányítás és oktatásügyi innováció –Innováció és technika –Közvetítő szervezetek (brokerage) hiánya –Zsolnai József

A felkért hozzászóló Az oktatás tartalma: a munkaerőpiacon használható tudás, tanulni tudás, angol nyelv, módszere: 1:1-ben való tanulás, egyéni aktivitás/tanulás – frontális oktatás eszközei: pl. IT Az oktatási innováció vonatkozhat mindhárom területre. Az oktatási eszközök fejlesztésének nincs piaca, de innováció a meglévő (IT) eszközök becsatornázása (pl. facebook, NASA adatbázis, digitális fényképezés) Kérdések: Mi van a Dominó iskolával és Törökbálinttal?

A műhely  Az angoltanárok gyakorlatközössége az innováció gerjesztője (módszerek, nemzetközi kapcsolatok, szakmai szervezet, konferenciák) és fenntartója  Az oktatási ágazat egy egymásba ágyazott komplex rendszer, ahol minden mindennel összefügg (pedagógusképzés, továbbképzés, a saját tapasztalat szerepe, horizontális tanulás, jó gyakorlatok terjesztése - referenciaintézmények)  Számos központi fejlesztés valósult meg az utóbbi évben, fennmaradásuk esetleges - a rendszer működési zavarai (esetlegesség, időbeni szétesettség) gátolják az innovációt és annak terjedését  Külső források - pályázatok

Konklúzió  Innováció: új dolog, ami valakinek a hasznára válik  Oktatási innováció: az oktatásban dolgozók használják és általa eredményesebb lesz az oktatás  Oktatási innováció iránya a jövőkép és a hasznosság  Rendszerszintű fejlesztésre van szükség  Nem lineáris változás!  A személyek szerepe (vezető, pedagógus)  Külső források + hatékonyság és eredményességvizsgálat szükségessége

Az innováció folyamata

Köszönöm a figyelmet!