A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, 2008. április.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A képzett szakemberekért A HEFOP és programok szinergikus eredményei Budapest május 20.
Advertisements

Fehér Péter PhD Edutus Főiskola Budapest
„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
2.3 alszekció: Korszerű kommunikációs és információs eszközök alkalmazása az oktatásban Kárpáti Andrea, ELTE TTK
„ A kompetencia-alapú pedagógusképzés programjainak disszeminációja a Nyugat-Dunántúlon ” HEFOP /0 8 / /1.0 A projekt eredményei.
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A SABEDU Kft. Oktatási Ágazata Tarr Dániel december 09. A Sabedu Kft. oktatási ágazati céljai Az e-learning technológiák megismertetése és elterjesztése.
Előzmények 2005 – Környezetvédelmi Szolgáltatók és Gyártók Szövetsége – ÖKO-Pack Kht. Lakosság részére nincs visszacsatolás a szelektív hulladékgyűjtés.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1063 Budapest, Munkácsy M. u. 16.  Tel/Fax: , web: 
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
„Intelligens iskola megvalósulása a Kaposvári Egyetem Gyakorló Általános Iskola és Gimnáziumban” author A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
e-Learning a tanárképzésben
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Magyar Nemzeti Élelmiszer-technológiai Platform © Campden & Chorleywood Kht 1 Az MNÉTP megalakulása óta végzett tevékenységek A stratégia kidolgozása.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A képzett szakemberekért HEFOP központi program „ KORSZERŰ FELNŐTTKÉPZÉSI PROGRAMOK KIDOLGOZÁSA ÉS ALKALMAZÁSA” Záró rendezvény MEGNYITÓ.
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
A META és a Calderoni- program filozófiája, jelentősége az NFT 1. disszeminációjában HEFOP K /1.0 A META és a Calderoni- program filozófiája,
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
Mottó „A tanítvány nem pohár, amelyet meg kell tölteni, hanem fáklya, melyet lángra kell lobbantani.” (I. Tamm)
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
1 MEE Szegedi Szervezet évi beszámoló, évi tervek.
1 Calderoni forráskezelő rendszer és adatbázis jellemzői, szerepe és lehetőségei a HEFOP és projekteredmények disszeminációjában Zellei László.
Kié a projekt? Calderoni kerekasztal-beszélgetés március 12. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) 235.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár Február 1.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár január 19. EDUCATIO 2008.
1 Calderoni Project DIGITÁLIS TUDÁSTÁRAK ÉPÜLÉSE A Calderoni Project Zárókonferenciája Budapest, március 27. A CALDERONI PROGRAM EREDMÉNYEK.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
CALDERONI ELEKTRONIKUS FORRÁSKEZELŐ ÉS PUBLIKÁCIÓS RENDSZER CALDERONI REFERENSKÉPZÉS
ELTE BTK Budapest, április 27. in4 konferencia Innováció – integráció – információszabadság – intelligens web.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
IKT alapú kompetenciák a XXI. századi pedagógusképzésben
Innovatív felsőoktatási módszerek
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet térségi tevékenysége Budapest, november 30. Hálózatépítés - kapacitásbővítés – OFI-Pontok /távmunka/
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
Barcsák Marianna KPSZTI
A digitális kompetencia fejlesztése
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április 1.

Szakmai programok január 1.-március 31. EDUCATIO kiállítás Digitális taneszközpályázat Kompetencia kerekasztal konferenciák Informatika kerekasztal konferenciák Digitális tudástárak – országos konferencia Referensképzés Calderoni szakmai találkozók Záró konferencia

EDUCATIO kiállítás OPKM, META, Calderoni projekt, ÚPSZ, Országos Kredittanács, Arany János Program, OTDK, Nemzetiségi Koordinációs Iroda, digitális tábla, e-pergamen, plenáris előadás, kerekasztal- beszélgetések…

„Így használom a digitális eszközöket…” pályázat Kiírók: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete (ISZE) Nemzeti Tankönyvkiadó HUNDIDAC Szövetség Új Pedagógiai Szemle (ÚPSZ) (Határidő: április 30.)

A pályázat célja: „Best practice” feltárás az IKT alkalmazásban Minden iskolatípus, szaktárgy, tevékenység Mindenféle digitális technika (SDT, Internet, multimédia, e-tananyag, interaktív tábla, robot, kamera, mobil technikák, stb.) Módszertan bemutatása, képességfejlesztés, okt.-nev. folyamatba illeszthetőség, NAT- kompatibilitás… Adaptálhatóság!!! – fő szempont  feladat: szakértői bírálatok, zsűrizés

Kompetencia Kerekasztal konferenciák (1. Eger, EKF, május 9. – előkészítés) 2. Budapest (EDUCATIO), január –a projekt bemutatkozása, fejlesztések mintapéldái 3. Eger (EKF), február –fejlesztések osztályozási szempontjai, hozzáférés 4. Szombathely (NYME), február –a referensképzés előkészítése, tanárképzés megújítása 5. Debrecen (DE), március 3-4. –disszeminációs kérések, IKT-felkészültség

Informatika Kerekasztal konferenciák 1. Budapest (EDUCATIO), január 18. –a projekt bemutatkozása, a keretrendszer jellemzői 2. Eger (EKF), február 12. –tematizálás, szabványosítás, paraméterbővítés 3. Szombathely (NYME), február 26. –a referensképzés előkészítése, kezelési jellemzők 4. Szeged (SZE), március 4. –adatfeltöltés, terepkutatás, továbbfejlesztés

Publikus felület WEB2 portál (menedzselt) Intelligens (tematikus) kereső Saját megjelenítő (XML stream)

Digitális konferencia DIGITÁLIS ÉS NYOMTATOTT TUDÁSTÁRAK EGYMÁSRA ÉPÜLÉSE –Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek –Időpont: Budapest, március 7. 9 plenáris előadás (OFI-s és felkért előadók) Hozzászólások, vita a résztvevők (pedagógusok) bevonásával Interaktív tábla bemutató A 21. század taneszközei – kerekasztal-beszélgetés (6 fő)  ÚPSZ

Animációk VulkánVulkánVulkán FöldrengésekFöldrengésekFöldrengések Doppler effektusDoppler effektusDoppler effektusDoppler effektus Indukált feszültségIndukált feszültségIndukált feszültségIndukált feszültség

Továbbképzés, szakmai találkozók… Referensképzés: a felsőfokú intézmények delegáltjainak, március 13. és 20. Szakmai találkozó, projektmegbeszélés (Göd): 1. Előkészítés, ütemezés: december Tartalomszolgáltatás, EDUCATIO, kerekasztalok: január Referensképzés előkészítése, FEMIP-kapcsolat: február Zárás, értékelés: március 27. délután 3.Záró konferencia: március 27. A projekt eredményeinek bemutatása, kerekasztal-beszélgetés (fejlesztők, felhasználók, referensek)

Hozzáadott érték „hálózatépítés”, kapcsolattartás, együttműködés fejlesztése Calderoni csapat + felsőoktatási intézmény + konzorciumi partnerek (+ iskolák) nyitás a közoktatás felé (rendezvények!) kapcsolódás más digitális rendszerekhez (HEFOP, SDT…) e-learning tananyagelemek népszerűsítése minta új pályázók számára …

Hogyan tovább? Digitális taneszköz-pályázat értékelése (OFI) Disszeminációs feladatok (publikálás, VII. Nevelésügyi Kongresszus…) Új pályázók Együttműködési megállapodások, közös projektek felhasználókkal, kiadókkal (pl. NTK) Intelligens iskola programhoz kapcsolódás Comenius EduMedia díjra pályázat A forráskezelő rendszer használati tapasztalatainak összegyűjtése, továbbfejlesztési javaslatok …

Köszönöm a figyelmet! Tudástárak?