Prioritást élvező közúti fejlesztések a as időszakban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
Somogy megyei projektek
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
KÖZOP-hoz illeszkedő projektek határmetszési szakaszainak megvalósíthatósági tanulmány szintű feltárása, azok hálózati vizsgálata a Magyarország határszakaszain.
Baranya Megyei Önkormányzat
Kiváltás projektszemmel, a jövő
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Közlekedésfejlesztés a as uniós finanszírozási ciklusban
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
SZEKSZÁRD MEGYEI JOGÚ VÁROS KÖZÖTT TERVEZETT FEJLESZTÉSEI
A Pécsi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Diplomáciai kihívások a V4 észak-déli közlekedési magas szintű munkacsoport felállításában Budapest, május 6. Szabó István L. V4 közlekedési koordinátor.
A Pécsváradi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 26. Baranya Megyei Önkormányzat.
2017. július 5..
közúti vagyonelemek létrehozása,
SUMP - kérdés Magyarországon
Készítette: Koleszár Gábor
Napirendek Megnyitó Együttműködési megállapodás megvitatása, elfogadása Irányító Csoport megválasztása, Irányító Csoport elnökének megválasztása Egyebek.
Előadás másolata:

Prioritást élvező közúti fejlesztések a 2014-2020-as időszakban VIII. Határok nélküli partnerség című nemzetközi konferencia Szécsény, 2014. október 2. Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

Az előadásban érintett témák A.) Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) B.) Kormányzati prioritások C.) Integrált Közlekedésfejlesztési OP D.) Határmenti fejlesztési lehetőségek

Stratégia elfogadása Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) 3.000 oldalnyi megalapozó anyag Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia 1486/2014. (VIII. 28.) Korm. határozat a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiáról Átfogó Közlekedési Stratégia 2014. november 30-ig kell a Kormány elé terjeszteni.

Nemzeti Közlekedési Stratégia

Főhálózat forgalmi terhelése

Funkcionális megközelítés

Az előadásban érintett témák A.) Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) B.) Kormányzati prioritások C.) Integrált Közlekedésfejlesztési OP D.) Határmenti fejlesztési lehetőségek

Stratégiai célok 1.) Gazdaságfejlesztési centrumok, ipari és technológiai központok közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése. 2.) A megcélzott energiaszektorbeli fejlesztésekkel összhangban az elektromos járművek arányának növelése, a szükséges ösztönző-rendszerek és a kapcsolódó kiszolgáló infrastruktúra fejlesztése. 3.) A meglévő gyorsforgalmi úthálózat fejlesztéseinek meghatározása, a kelet-közép-európai gazdasági térszerkezettel, nagytávú és középtávú forgalmi és turisztikai igényekkel összehangoltan. 4.) Valósuljon meg a megyeszékhelyek, megyei jogú városok gyorsforgalmi úti, vagy gyorsforgalmi úti jellegű, nagykapacitású, gyors elérést biztosító kapcsolata, gyorsforgalmi utak határokig történő meghosszabbítása. 5.) A folyami személyszállítás hatékonysága kapjon szerepet a közösségi közlekedés részeként az agglomerációkban is. 6.) A vidéki – kiemelten a hátrányos helyzetű – kistelepülések lakossága munkába járási feltételeinek javítását célozva a megtett úttal arányos útdíjrendszer bevételeire alapozva a mellékúthálózat állapota jelentős mértékben javuljon. 7.) A beruházások – kiemelten a közúti fejlesztések – gyorsítása, racionalizálása valósuljon meg a projektek előkészítési, engedélyezési folyamatainak hatékonyabbá tételével, a fejlesztésekben a költséghatékonyság előtérbe helyezésével, a beruházói igényesség javítása mellett.

1.) Gazdaságfejlesztési centrumok

2.) Elektromos járművek

3.) Meglévő autópályák fejlesztése

4.) Országhatárok és megyeszékhelyek elérhetősége

Megyeszékhelyek elérhetősége I. II. III. IV. Megyeszékhelyek meglévő gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolattal meglévő gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolat nélkül Egyéb Megyei Jogú Város, gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolattal Egyéb Megyei Jogú Város, gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolat nélkül 1 Budapest Békéscsaba Dunaújváros Hódmezővásárhely 2 Debrecen Eger Érd Sopron 3 Győr Kaposvár Nagykanizsa   4 Kecskemét Salgótarján 5 Miskolc Szolnok 6 Nyíregyháza Szombathely 7 Pécs Veszprém 8 Szeged Zalaegerszeg 9 Székesfehérvár 10 Szekszárd 11 Tatabánya

Megyeszékhelyek elérhetősége I. ütem finanszírozási forrás (Mrd Ft) meglévő gyorsforgalmi-, vagy gyorsforgalmi jellegű közúti kapcsolat nélkül Hiányzó kapcsolat Hossza (km) Bruttó becsült költsége (Mrd Ft) I. ütem finanszírozási forrás (Mrd Ft) I. ütem –tervezett, legkorábbi indítása finanszírozás megléte esetén II. ütem Hazai forrás (2021-től) I. ütem Össz-esen KözOP (2007-2015) IKOP (2014-2020) CEF 2014-2020) 1 Békéscsaba 120,0 450,0 2014 2 Eger 10,0 15,00 25,0 2016 15,0 3 Kaposvár 106,7 128,5 153,5 2018 4 Salgótarján 33,6 15,1 2015 5 Szolnok 94,9 64,6 201,9 266,5 folyamatban 6 Szombathely 76,4 207,7 157,7 50,0 7 Veszprém 45,0 30,0 55,00 85,0 20,0 55,0 8 Zalaegerszeg 71,3 22,0 105,00 127,0 6,5 15,5 105,0   Összesen: 558 824,4 505,4 1329,8 199,3 60,0 565,1 1330 Mrd Ft

Országhatárok elérhetősége 1050 Mrd Ft

5.) Folyami személyszállítás

6.) Mellékúthálózat javítása

6.) „Útpénztár” bevételei

7.) Beruházások gyorsítása Tevékenységek Idő- igény hónap 1. év 2.év 3.év 4.év 5.év 6.év I. n.é. II. n.é. III. n.é. IV. n.é. A projekt koncepciójának kidolgozása 1-3   Projektkiválasztás 1 -3 Közbeszerzés az előkészítésre 3 Fejlesztés tartalmának meghatározása 3-6 Megvalósíthatóság elemzése Költség-haszon elemzés Intézményi kérdések elemzése EU pályázat elkészítése Engedélyezési terv, engedélyek megszerzése 6-9 Szükség szerint EU döntés 6-8 Területszerzés 6-12 Régészet, terület-előkészítés Közbeszerzés a kivitelezésre Kiviteli terv Kivitelezési tevékenység 12-24 Átadás-átvételi eljárások, használatbavételi engedélyek ÖSSZESEN 72

Gyorsító jogszabálycsomag Kisajátítás A z építési engedély megszerzését követően 3 hónapon belül területre lépés. Közművek Terület feletti rendelkezés igazolása nélkül engedélyek kiadása. Engedélyek hatálya A „3 + 2 + 2 = 7” modell helyett a 10 éves érvényesség bevezetése az útépítésben. Termőföld- és erdővédelem Örökségvédelem Az elméleti (jogszabályi) időtartam és bekerülési költség „gyakorlatiasítása”. Helyi önkormányzati igények A „kapcsolt beruházások” elutasítása és az elkészült vagyonelemek átadás-átvétele. Közbeszerzés A közbeszerzési eljárás (és a minőségbiztosítási) folyamat egyszerűsítése.

Az előadásban érintett témák A.) Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) B.) Kormányzati prioritások C.) Integrált Közlekedésfejlesztési OP D.) Határmenti fejlesztési lehetőségek

Az előadásban érintett témák A.) Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) B.) Kormányzati prioritások C.) Integrált Közlekedésfejlesztési OP D.) Határmenti fejlesztési lehetőségek

Ipoly-hidak

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály