Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Advertisements

„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Lean rendszerek egységes bevezetési modellje
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
Az MTA Közlekedéstudományi Bizottság Logisztikai Albizottság tevékenysége Dr. Kulcsár Béla tanszékvezető egyetemi tanár BME Közlekedésmérnöki Kar Építőgépek,
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Műegyetem - Kutatóegyetem Fenntartható energetika 1/11 Fenntartható Energetika Kiemelt Kutatási Terület.
Biotechnológia, egészség- és környezetvédelem
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
III. A logisztika jövője
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Logisztikai kontrolling
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A MAGYAR LOGISZTIKAI STRATÉGIA
A vidékfejlesztés kihívásai az Észak-alföldi régióban Dr. Grasselli Norbert igazgatóhelyettes.
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Új tendenciák és kihívások a vasúti szállítmányozó és logisztikai szolgáltató vállalatok piacán.
A REPÜLÉSI ZAJPANASZOK HÁTTERE Hajdú Sándor tagozatvezető helyettes tudományos főmunkatárs március 12. Járműtechnikai, Környezetvédelmi és Energetikai.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
A Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform workshop-ja Az Aarlborg-i Future Internet Assembly üzenetei Dr. Sallai Gyula Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Okos Jövő Fórum 2014 Smart Future Forum Okos Jövő Fórum 2014 A rendezvény koncepciója 2 2 Hagyományteremtő céllal megrendezett szakmai fórum az.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
Intelligens közúti kereszteződés
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Alsó-Ausztria Gazdasági Stratégiája RECOM hálózati találkozó – gazdaság/ innováció - Győr, Mag. Florian Riess, MBA, M.E.S.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
A MAGYAR LOGISZTIKAI STRATÉGIA STRATÉGIAI KÖRNYEZETI VIZSGÁLATA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Integrált szolgáltatások a Smart City témakörben
Nanofizika, nanotechnológia és anyagtudomány
Logisztikai fejlesztési irányok a hazai és az EU szakpolitikák tükrében CEBC „A győztesek felelőssége” konferencia február 2. Dr. Bokor Zoltán BME.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Dr. Husvéth Ferenc Tudományos ügyekért felelős rektorhelyettes június 22.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Útközben A BME kutatóegyetemi pályán Útközben A BME kutatóegyetemi pályán „Minőségorientált, összehangolt oktatási és K+F+I stratégia,
11 Smart City Tagozat ülése BME EIT Neumann Tárgyaló, május óra 1111 Budapest, Egry J. u. 18. V1 ép. C213 Dr. Kovács Kálmán tagozati elnök.
Okos Jövő Fórum 2015 Smart Future Fórum 2015 Győr A Széchenyi István Egyetem és az Okos Jövő Innovációs Klaszter közös rendezvénye.
Milyen Kamarát akarunk? A Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara legyen a gazdaságszervezés és irányítás valamennyi szintjének (kistérségi,
Dr. Varga István ÚJ KUTATÁSI IRÁNYOK A KÖZLEKEDÉS TERÜLETÉN.
PÉCSI TUDOMÁNYEGYETEM SZENTÁGOTHAI JÁNOS KUTATÓINTÉZET.
Az Edutus Főiskola szerepvállalása a térség műszaki szakember képzésében Tatabánya, ZÖLDEK Klaszter – a megújuló energia jövője a Közép-Dunántúli.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
TÁMOP PROJEKT KERETÉBEN: Sarkadi Járásfejlesztési Stratégia című 1. workshop. Helyszín: Biharugra Időpont: Készítette: Projektfelügyelet.
A Műegyetem szerepvállalása a hazai e-mobilitás K+F-ben Dr. Jakab László - BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar Dr. Varga István – BME Közlekedésmérnöki.
A magyarországi K+F politika
Magyar Útügyi Társaság
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A Székesfehérvári Foglalkoztatási StrAtégia Javasolt célrendszere
Előadás másolata:

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika 2 Kihívás: fenntartható közlekedés Folyamatosan növekvő motorizáció Növekvő környezeti terhelés Szűkülő kőolajkészlet Korlátozott infrastruktúra bővítés …

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika Korlátok Környezetvédelem Biztonság Gazdaságosság

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika 4 Megoldás: korszerű technológiák és eljárások Az energiahatékonyságot javító és a környezetterhelést mérséklő járműtechnológiák, Intelligens járműtechnológiák, Intelligens közlekedési rendszerek, Hatékony közlekedésüzemeltetési és gazdálkodási rendszerek, Integrált logisztikai rendszerek, Menedzsment rendszerek.

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika 5 A stratégiai irányok meghatározása BME potenciál és kompetencia Új EU Közlekedéspolitika Új Széchenyi Terv Ipari, vállalati igények Legjobb nemzetközi gyakorlat (ERTRAC,ERRAC,WATERBORNE, ACARE, EIRAC) Kutatási irányok

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika 6 Erősségeink Interdiszciplinaritás Szerteágazó tudományos kompetencia Jó ipari, vállalati kapcsolatok Gyakorlatorientált képzés, megfelelő laborháttér Komoly hagyományok JKL

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika 7 Jövőkép, átfogó célkitűzések K+F és oktatás: hazai piacvezető, jelentős régiós szereplő, A vállalati és a közigazgatási szektor proaktív partnere, Jól szervezett K+F, szinergiák kihasználása, interdiszciplinaritás, Fejlett eszközpark, legkorszerűbb technológiák,

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika Infrastruktúra fejlesztés Közúti Közlekedési Laboratórium Járműirányítási Laboratórium Logisztikai pilot rendszer Jármű motor vizsgálati eszközök 8

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika 9 Projektek Belsőégésű motorok hatásfok növelése Járműipari mechatronikai komponensek fejlesztése Járművek energetikai viszonyainak kutatása Közúti közlekedési hálózatok intelligens irányítása Közúti közlekedési modellek és mérési módszerek fejlesztése Közlekedési alágazati munkamegosztás logisztikai feltételrendszere Logisztikai rendszerek működését támogató technológiák fejlesztése Logisztika intenzív ágazatok minőségi kiszolgálása, versenyképes, magas hozzáadott értékű logisztikai szolgáltatásokkal

Műegyetem - Kutatóegyetem Járműtechnika, közlekedés és logisztika Köszönöm a figyelmet Szekcióülés 13:00-14:30 K épület 1. emelet 33 Levezető elnök: Rohács József dékánhelyettes, szakmai vezető Közlekedési kutatások a BME-n, Kulcsár Béla dékán, KSK Járműtechnika, közlekedés és logisztika kiemelt kutatási terület stratégiája, Bokor Zoltán Megvalósuló projektek bemutatása, Varga István, a kiemelt kutatási terület vezetője o Belsőégésű motorok hatásfokának növelése, Németh Huba témavezető o Közúti közlekedési hálózatok intelligens irányítása, Tettamanti Tamás projektkoordinátor o Logisztikai rendszerek működését támogató technológiák fejlesztése, Kulcsár Béla témavezető Felkért hozzászólók o Kassai Ferenc elnök, BPMK o Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár, NFM