Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Trend vagy evolúció? üzleti döntésfolyamatok átalakulása a túlélés és fejlődés érdekében Dr. Csorbai Hajnalka Opten Informatikai Kft. Opten - Céginformáció.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Franchise. Franchise: polgárjogi szerződéssel létesített vállalkozási forma, amelyet független vállalkozók hoznak létre. Szereplők: Franchise átadó: piacképes.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Teljesítmény-menedzsment
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Az átalakulási formák felé mutató döntések célszerűsége a gazdálkodás, befektetés, működtetés, vagyoni érték szempontjából.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
IT outsourcing előkészítése - ahogy egy tanácsadó látja Kontra József Igazgató
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Egyéni döntések a szervezetben
A válság megelőzése és kezelése Készítette: Balázs Anna Dénes Gábor Kopasz Márta Romvári Frigyes.
© 2004 Dankovics-Meuser-Kristóf-Horváth
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Termelésmenedzsment Production Management
A NEMZETKÖZI MUNKACSOPORT. PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA PEDAGÓGIAI INTÉZETEK NEMZETKÖZI HÁLÓZATA VAS MEGYEI PEDAGÓGIAI INTÉZET, SZOMBATHELY.
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Controlling a gyakorlatban
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Szakmai elvárások és elvárt eredmények a szociális szolgáltatásokon belül nyújtott étkeztetéssel kapcsolatban… Nyíregyháza, március 29.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
1 Gazdasági változások a rendszerváltás után 1990-es évek: Első multinacionális cégek megjelenése Új management kultúra Keleti piac helyett nyugati piac.
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
TÁMOP A-13/ A váltóműszakosok problémája 1.
Outplacement, azaz „gondoskodó elbocsátás”
Vállalkozások közötti választás  A vállalkozásnak fel kell mérnie, hogy rendelkezik-e tervezett vállalkozáshoz elegendő anyagi, illetve pénztőkével.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
11. Előadás Az emberi erőforrások fejlesztése. Az emberi erőforrások fejlesztése 1.Az alkalmazottak fejlesztése (development ) 2.Továbbképzés, betanítás.
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
Pedagógus értékelési rendszer
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Vállalkozásmenedzsment I.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
A marketing jelentősége, fontossága Oktatás, szakirányú képzés Munkahelyi teamek, munkatársak Szakirodalom.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
Az üzletek operatív működtetése
Toborzás elvi és módszertani kérdései
Értékelő és Fejlesztő Központ
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
Teamek, kommunikáció.
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Partnerség és együttműködés
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Hatékonyságnövelés, avagy: Buktatók és előnyök a társas praxisban 2014 PMK dr. Bába András – Polequi Bt.

Praxis jellege - egyedi - egyedi - csoportos - csoportos Van választási lehetőség? Van választási lehetőség? (egyéniség, lehetőségek, ellátott terület, szakterület…) (egyéniség, lehetőségek, ellátott terület, szakterület…) Melyiket válasszam? Melyiket válasszam?

Egyedi praxis előnyei Egyszemélyes felelősség Egyszemélyes felelősség Pénzügyi elszámolás egyszerűbb Pénzügyi elszámolás egyszerűbb Szervezési-vezetési munka egyszerűbb Szervezési-vezetési munka egyszerűbb Kevesebb konfliktus Kevesebb konfliktus Kevesebb alkalmazkodás Kevesebb alkalmazkodás

Csoportos praxis előnyei Szervezhető munkaidő Szervezhető munkaidő Specializáció Specializáció Nagyobb tőke Nagyobb tőke Jobb műszerezettség Jobb műszerezettség Nagyobb „közös” tudás Nagyobb „közös” tudás Közös háttérszemélyzet Közös háttérszemélyzet Közös gyógyszerbeszerzés, raktározás Közös gyógyszerbeszerzés, raktározás Magasabb színvonalú, folyamatos szolgáltatás Magasabb színvonalú, folyamatos szolgáltatás Nagyobb létbiztonság Nagyobb létbiztonság Biztosabb ügyfélkör Biztosabb ügyfélkör

Praxis indítása Tipikus: –Egyedi praxis később csoportossá bővül Nem tipikus: –Csoportos praxis indítása - kockázatos

Egyedi csoportos „választék” A társ választásánál érvényesülő szempontok: - tőkebehozatal ügyfélkör egyesítés A társ, ill. alkalmazottak kiválasztásánál érvényesülő egyéb szempontok

A társ, ill. alkalmazottak kiválasztásánál érvényesülő egyéb szempontok: Motiváció Motiváció Affinitás Affinitás Tudás Tudás Kommunikáció Kommunikáció Realitás Realitás Felelősség Felelősség Érzelmi szint Érzelmi szintMódja: - referenciák - beszélgetés - közös munka

Motivációs szintek Magától értetődő Magától értetődő Elhivatott Elhivatott Személyes előny Személyes előny Pénz Pénz

Másik praxis - egyedi, vagy csoportos – belépése (saját gyógyszer, műszer, ügyfélkör) Kölcsönös segítség Kölcsönös segítség Alvállalkozók Alvállalkozók

Munkatárs bevezetése Probléma: Probléma: –Személyhez kötődő ügyfélkör Cél: Cél: –Praxishoz kötődő ügyfélkör Visszajelzés: Visszajelzés: –További növekedés

Munkatárs bevezetése az ügyfelek felé Közös munka Közös munka Elfogadtatás (kommunikáció ügyfelekkel) Elfogadtatás (kommunikáció ügyfelekkel)

Munkatárs bevezetése a praxisba Elvégezhető feladatok meghatározása Elvégezhető feladatok meghatározása Fejlődés, motiváció Fejlődés, motiváció Siker: kontroll, tudás, felelősség Siker: kontroll, tudás, felelősség

Munkatárs specializáció Képzés, műszerezettség Képzés, műszerezettségmotiváció Praxis számára előnyök: - marketing - tudás – szakmai biztonság - ellátási színvonal - ügyfél biztonságérzete

Növekedéssel járó problémák Adatforgalom növekedése Adatforgalom növekedése Pénzforgalom növekedése Pénzforgalom növekedése Szervezési feladatok növekedése Szervezési feladatok növekedése Reklamációk, problémák számának növekedése Reklamációk, problémák számának növekedése Belső konfliktusok számának növekedése Belső konfliktusok számának növekedése

Adatforgalom növekedése Adatbevitel – állandó probléma Állatorvos adminisztráció - időpont - távolság (km) - hely, istálló, ló, tulajdonos - felhasznált gyógyszerek, laborvizsgálatok - elvégzett munka, megjegyzések - bevételek - kiadások Adminisztrációállatorvos - adatösszesítés - számlázás - információk

Pénzforgalom növekedése Nő a kintlévőség Nő a kintlévőség Forgótőke bevonása Forgótőke bevonása Problémák megelőzése: - pénzügyi fegyelem - időtényező (behajtás valószínűsége idővel fordítottan arányosan csökken) - etikai spirál - ügyfélvesztés

Szervezési feladatok növekedése Hívások elosztása,munkaidő beosztása, munkafolyamatok megszervezése, ciklusok számontartása, lezárása Hívások elosztása,munkaidő beosztása, munkafolyamatok megszervezése, ciklusok számontartása, lezárása

Reklamációk, ügyfélpanaszok számának növekedése – „lelki teher” Fő okai: Fő okai: –Szakmai elégedetlenség –Anyagi elégedetlenség –Időbeni elégedetlenség Valójában nem kapja meg az ügyfél az elvárt „terméket”, azaz a megoldást a problémájára megfelelő időben, megfelelő áron.

Reklamációk, ügyfélpanaszok számának növekedése Valódi ok: Valódi ok: –90%-ban kommunikációs probléma Megoldás: Megoldás: –80%-ban a megoldás is kommunikáció Nincs megoldás: Nincs megoldás: –„10”+10% –Következmény: –Anyagi veszteség –Ügyfélvesztés –erkölcsi.- és marketing veszteség

Reklamációk, ügyfélpanaszok számának növekedése Kommunikációs stratégiák folyamatos fejlesztése! (Oktatás?) Kommunikációs stratégiák folyamatos fejlesztése! (Oktatás?) - Meghallgatás - „realitás” - Affinitás - Közös továbblépés

Belső konfliktusok számának növekedése Önálló konfliktuskezelés Önálló konfliktuskezelés –Vezetőt mentesíti –Hosszútávú negatív hatás Vezetői konfliktuskezelés Vezetői konfliktuskezelés –Valódi okok feltárása –igazságosság –következetesség –kiszámíthatóság Hosszútávú stratégiák: Hosszútávú stratégiák: –Munkán kívüli közös események (vacsorák, ünnepek, „team- building”)

Adminisztráció, asszisztencia Delegálható feladatok feltárása (alkalmasság, jog) Delegálható feladatok feltárása (alkalmasság, jog) Folyamatos kontroll Folyamatos kontroll

Hosszútávú vezetői feladatok A fejlődés tervezése, hosszútávú stratégia A fejlődés tervezése, hosszútávú stratégia –Anyagi erőforrások biztosítása (bevétel tervezése, hitelek) –Egyéb erőforrások biztosítása (humán erőforrás, kapcsolati tőke, stb.) –Hibalehetőségek: piaci, üzleti környezet rossz megítélése, a praxis képességeinek, tudásának rossz megítélése

Mit választok? Csoportos praxis!

Köszönöm a figyelmet! Köszönöm a figyelmet!