Tantárgygondozó szaktanácsadás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
Advertisements


Kamarai prezentáció sablon
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
A szaktanácsadás támogató szerepe
Fejlesztő célú szaktanácsadás
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Humánkineziológia szak
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Védőgázas hegesztések
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
szakmérnök hallgatók számára
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, február 26.
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat - levelező Sub-VI és grafikonok 1 Mingesz Róbert V
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A fejlesztő célú szaktanácsadás
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Pedagógusképzés támogatása TÁMOP-3.1.5/ A TANTÁRGYGONDOZÓ ÉS A SZERVEZETI SZINTŰ SZAKTANÁCSADÁS KÉZY ÁGNES TÉMAVEZETŐ TÁMOP
Intézményvezető helye és szerepe a pedagógusok minősítési rendszerében
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
A SZAKTANÁCSADÁS IRÁNYÍTÁSA ÉS KOORDINÁLÁSA Brassói Sándor Oktatási Hivatal köznevelési elnökhelyettes.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
főosztályvezető-helyettes
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés, a tanfelügyelet standardjai
Előadás másolata:

Tantárgygondozó szaktanácsadás megújuló protokoll és dokumentumok Szaktanácsadók szakmai napja Katolikus Pedagógiai Szervezési és Továbbképzési Intézet, 2015. január 28.

Tantárgygondozó szaktanácsadás Új típusú szaktanácsadás Személyközpontú szaktanácsadás Személyiség-központú szaktanácsadás Megújuló szaktanácsadás Tantárgygondozó szaktanácsadás Fejlesztő célú szaktanácsadás Szükségletalapú szaktanácsadás Segítő szaktanácsadás Támogató szaktanácsadás 2

3

Új típusú szaktanácsadás „A kidolgozott protokoll és dokumentumrendszer a pedagógusok munkájához kapcsolódó helyszíni tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás tevékenységrendszerére koncentrál, és nem tartalmazza azokat a szaktanácsadói feladatokat, amelyeket a 48/2012. EMMI rendelet értelmében ezen felül még végeznie kell.” →tematikus szaktanácsadás A tantárgygondozó szaktanácsadás folyamata és dokumentumai, Bp. 2014. 09. https://www.ofi.hu/tantargygondozo-szaktanacsadas-eljarasrendje 4

A fejlesztő célú szaktanácsadás alapelvek, szereplők 5

Új típusú szaktanácsadás Alapelvek folyamatosság személyre szabottság egyenrangúság 6

Új típusú szaktanácsadás Folyamatosság a protokoll a szaktanácsadói napot a pedagógus folyamatos szakmai fejlődésének folyamatában értelmezi a szaktanácsadó egy nap erejéig pillant be a pedagógus életébe, kíséri, támogatja a folyamatot, majd kilép belőle a látogatás és az utómunkálatok közötti időben van arra lehetőség, hogy a szaktanácsadó távkapcsolatban vegyen részt a folyamat támogatásában a tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás nem egyszeri esemény a pedagógus életében, hanem rendszeres időközönként ismétlődik a kialakult szakmai kapcsolat folyamatosan életben tartható a visszatérő látogatásokon folytathatják a megkezdett szakmai munkát 7

Új típusú szaktanácsadás Szereplők pedagógus szaktanácsadó intézményvezető szakmai támogató 8

Új típusú szaktanácsadás – a pedagógus a szakmai paradigma, amire a folyamat alapoz: a pedagógusok saját maguk felelősek a saját szakmai fejlődésükért mindenki a saját életének legjobb szakértője a pedagógus feladata, hogy visszajelzések alapján értékelje saját munkáját alapvetés, hogy a pedagógus minél pontosabban ismerje fel és fogalmazza meg a szakmai fejlődéséhez kapcsolódó szükségleteit 9

Új típusú szaktanácsadás – a vezető A pedagógusok belső (intézményi) szakmai vezetője az intézményvezető. Az intézményvezető joga és felelőssége annak eldöntése, hogy milyen mértékben vesz részt a tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás folyamatában. Feladatai a protokoll szerint: vezetői interjú a látogatás elején aktív részvétel a látogatás lezárásában Jelenléte az óra/tevékenységlátogatás és megbeszélés során: lehet feszélyező de lehet pozitív hatású is: ezt a pedagógiai munka intézményen belüli ellenőrzés-értékelésének kialakult szervezeti kultúrája határozza meg. 10

Új típusú szaktanácsadás – a támogató a szakmai támogató társ a pedagógus szakmai fejlődési útján: az intézményvezető a pedagógussal együttműködve választja ki és bízza meg a feladattal kiemelt szerepe lehet a szaktanácsadói látogatás előkészítésében és a helyszíni látogatás során a szakmai támogató bevonása biztosítja a folyamatosságot, illetve az intézményi (szervezeti) szempontok megjelenését a pedagógus egyéni fejlődési tervében a pedagógus felhasználhatja a segítségét a célkitűzéseinek megvalósításához 11

A fejleszto célú szaktanácsadás ˝ eljárásrendje 12

A helyszíni tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás eljárásrendje Előkészítő szakasz Bejelentkezés, tájékoztatás, dokumentumok küldése és kérése – 1. nap A pedagógus felkészülése a szaktanácsadói látogatásra 10./19. napig A szaktanácsadó felkészülése a látogatásra 2 óra 19. napig Szaktanácsadói látogatás 6 óra 20. nap Találkozás a vezetővel, vezetői megbeszélés (0,5 óra) Óralátogatás előtti megbeszélés a pedagógussal (1 óra) Óralátogatás (1 tanóra) Az óralátogatás tapasztalatainak megbeszélése Pedagógus szakmai fejlődési tervének (PSZFT) elkészítése (2 óra) A helyszíni látogatás lezárása Utómunkálatok Szaktanácsadói dokumentáció elkészítése 30. napig Elégedettségmérő visszajelző lapok kitöltése 13

A helyszíni látogatás részletes lépései 16-31. oldal 14

A fejleszto célú szaktanácsadás ˝ dokumentumai 15

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Pedagógus/ intézetvezető Közös Szaktanácsadó Tájékoz-tató Az intézményvezetőnek szóló tájékoztató levél Óra-megf. szempontsor Vezérfonal a vezetői megbeszéléshez A pedagógusnak szóló tájékoztató levél Első beszélgetés a pedagógussal Pedagógiai szintleírások Záró megbeszélés Segédanyag a reflektív gyakorlat értelmezéséhez Kitölten-dő Pedagógus önértékelő lap PSZFT Óralátogatási adatlap Szakmai tevékenység bemutatása Szaktanácsadói összegző Elégedettségi kérdőív - pedagógus Szaktanácsadói önértékelő kérdőív Elégedettségi kérdőív - intézményvezető Megszűnt (vagy más dokumentum része lett): tájékozódás a dokumentumokból óravázlat-sablon (pedagógus) szakmai önéletrajz értékelő beszámoló a szaktanácsadói tevékenységről szaktanácsadói visszajelzés a fejlesztők számára 16

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 1 2 17

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok 18

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 4 19

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 5 és 6 5 20

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 7 és 8 nincs 21

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 9 6 22

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 10 7 23

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok ? Régi Új 11 8 24

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 12 9 25

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok „Nagyon régi” Régi Új 13 10 26

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 14 11 27

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 15 19 20 12 28

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új ? 13 29

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új ? 14 30

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 18 15 31

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok Régi Új 21 16 32

Új típusú szaktanácsadás – dokumentumok ? 33

A fejleszto célú szaktanácsadás ˝ „új változatok” 34

Új típusú szaktanácsadás – új változatok 1. A szaktanácsadói látogatások „gördülő modellje” → eljárásrend-változat arra az esetre, amikor egy köznevelési intézményben több, azonos feladatot ellátó pedagógus szakmai támogatását végzi egy tantárgygondozó szaktanácsadó 2. Visszatérő tantárgygondozó szaktanácsadói látogatás 35

Új típusú szaktanácsadás – „gördülő modell” 36

Új típusú szaktanácsadás – „gördülő modell” 37

Új típusú szaktanácsadás – „gördülő modell” 38

Új típusú szaktanácsadás – „gördülő modell” 39

Új típusú szaktanácsadás – visszatérő látogatás 40

Új típusú szaktanácsadás – visszatérő látogatás 41

Új típusú szaktanácsadás – a visszatérő látogatás dokumentumai 42

Új típusú szaktanácsadás – a visszatérő látogatás dokumentumai 43

Új típusú szaktanácsadás – a visszatérő látogatás dokumentumai 44

Új típusú szaktanácsadás – a visszatérő látogatás dokumentumai 45

Köszönöm a figyelmet!