kollégiumi nevelőtanári szak

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

A Hallgatói Mentorprogram működése
Mobilitás pályázatok Leonardo da Vinci
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) /1-2. „Iskolai tehetséggondozás” című pályázatról Kecskemét, augusztusPapp Attila.
Napköziotthonos Óvoda Jánkmajtis
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Alapinformációk az átmenetben nyújtott munkaerőpiaci szolgáltatásról Munkaerőpiaci szolgáltatás az iskola és a munkaerőpiac közötti átmenetben.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A Magyar Köztársaság kormánya. Folytatódnak a kormány oktatási esélyegyenlőségi programjai Arató Gergely államtitkár prezentációja Budapest, augusztus.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Bercsényi Miklós Gimnázium és Kollégium AJKP 2011
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Óvoda-iskola átmenet a Józsefvárosban
Pályaorientációs tapasztalatok, hiányszakmák népszerűsítése Győrben
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Jól látható, hogy a vendéglátás-idegenforgalom, és a mezőgazdasági szakmacsoportok a legelérhetőbbek, illetve legkeresettebbek. Ezeket a gépészet és a.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
LLP program - Comenius Tempus Közalapítvány LLP Nemzeti iroda Kiss Tímea, Comenius asszisztens november 24.
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK A TÁMOP Jó pályán! projekt nyíregyházi szakmai fórum RÉSZTVEVŐIT! Nyíregyháza, július 16 szombat.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Széchenyi Körúti Sportiskolai Általános Iskola és AMI
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A szaktanácsadó segítő szerepe
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Általános iskola első osztály
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
Iskolai közösségi szolgálat
 Iskolák magatartása  Tanulók motiváltsága  Szülők elhivatottsága  Gyermekjóléti Szolgálatok, családsegítők, gyámok, nevelőszülők véleménye JULI.
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
FELVÉTELI, avagy hogyan jelentkezünk középiskolába
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Köszöntjük a pályaválasztási szülői értekezlet résztvevőit! Nyíregyháza, szeptember 29.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Erasmus+ tapasztalatok
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
PÁLYAVÁLASZTÁSI TÁJÉKOZTATÓ 2014/2O15. tanév
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
2009–2010. évi iskolai naptár Ezt a sablont kinyomtatva falinaptárként használhatja, vagy bármely hónap diáját saját bemutatójába másolhatja. Ha meg szeretné.
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Előadás másolata:

kollégiumi nevelőtanári szak PROJEKTPEDAGÓGIA KÉSZÍTETTE: PENGŐ JULIANNA ETELKA kollégiumi nevelőtanári szak YYW6HW

A család- a gyermekjóléti szolgálatok-a kollégium együttműködése a tények tükrében Forrás: 1. Lorántffy Zsuzsanna Kollégium - AJKP toborzási terv – belső forrás 2. www.wekerle.gov.hu 3. www.ofi.hu 4. www.nograd-ped.sulinet.hu 5. www.etk.pte.hu/files/tiny_mce/File/oktatas/.../williamheard.doc 6. www.spec.hu/proj_ped_nev_hat.htm

Témaválasztás indoklása 2010/2011-es tanévben kerültem a salgótarjáni Lorántffy Zsuzsanna kollégiumba nevelőtanárként, ahol a 2006-ban beindult Arany János Kollégiumi Program (AJKP) is működött. Ebben az évben már tevékenyen is részt vettem benne, mint toborzásér felelős pedagógus. Feladatom a programba bekerülendő halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok felkutatása, ill. a velük és a szülőkkel való szoros kapcsolatok kialakítása volt. Az AJKP legfontosabb szervezési szakasza a toborzás, a feladat sokrétű, sok esetben a szervezés nem is egyszerű. Egy pedagógus számára ez egy jó kihívás, a téma kiválasztása ezért is erre a területre koncentrálódik.

A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató levél Prezentáció Média (Bátonyterenye TV, Tarján TV, Fókusz Rádió, Hírvivő, Nógrád) Marketing eszközök

Kapcsolati háló kiépítése szeptember-október Kapcsolatfelvétel céljából szóba jöhető intézmények adattárának elkészítése (részletes táblázat: Nógrád megye, Heves megye és BAZ megye keleti része) Kapcsolatfelvétel levél formájában Személyes beszélgetés a osztályfőnökökkel, iskolaigazgatókkal,pedagógusokkal Részletes TÁJÉKOZTATÁS a programról Megállapodás a kapcsolat módjáról, információ az érintett tanulói kör elérhetőségeiről Helye: Általános iskolák Családsegítőkkel való kapcsolatfelvétel, információgyűjtés Önkormányzatokkal, jegyzőkkel való kapcsolatfelvétel Civil szervezetek kapcsolati hálójának kiépítése

Tanulói hozzáállás A tanulók elfogadási készsége Jelentkezik-e igény a programban való részvételre?

Találkozás a gyerekekkel október-november Személyes kapcsolatfelvétel TALÁLKOZÁS a nyolcadik osztályos GYEREKEKKEL - ismertető a programról Szülői értekezlet, osztályfőnöki óra „a gyerekekkel való személyes találkozás után néhány nappal a szülők felkeresése. Időpontot kérünk a felkeresésére.

Szülői hozzáállás A szülők elfogadási készsége A szülőt mennyire sikerül motiválni abban, hogy kollégiumi körülmények közé helyezze gyermekét? A szülő átérzi-e annak jelentőségét, hogy gyermeke biztonságos fejlődéséhez a program jó körülményeket biztosít?

Találkozás a szülőkkel október-november- december Személyes kapcsolatfelvétel a szülőkkel családlátogatás formájában Az érdeklődő gyerekek felkeresése, a család és a környezet megismerése A szülők, nagyszülők, rokonok személyes tájékoztatása a programról, lehetőségekről.

Kollégiumi hétvége december Ismerkedés a kollégiummal és a programmal A program iránt ÉRDEKLŐDŐ NYOLCADIK OSZTÁLYOS gyerekeket, akik megfelelnek a felvétel feltételeinek, egy hétvégére (péntek, szombat, vasárnap) beköltöznek a kollégiumba - ez legyen ingyenes számukra! - Játékos ISMERKEDÉS - ők a kollégiummal, mi velük! - MÉRÉSEK (logika, szövegértés, szociális készségek, IQ, motivációk, stb.) - Közösségformáló játékok, események, foglalkozások

Visszajelzés január KÖZÖS TÁJÉKOZTATÓ: visszajelzés a mérésekről, a benyomásokról Résztvevők: osztályfőnök - gyerek - szülő Helye: Ált. iskola Akik kellően motiváltak, akiről úgy gondoljuk, hogy őket kerestük, ösztönözzük a pályázata beadására, jelezzük, hogy felvettük, ha beadja! Pályázati határidő: Adott év szeptember 15-ig megjelenő pályázati felhívás rögzíti!

Szülői értekezlet február Szülői értekezlet a felvettek részére (január 30-ig megkapják az előzetes értesítést a felvételről, ha hozzánk jelentkezik) ISMERKEDÉS a kollégiummal, a leendő tanárokkal, foglalkozás megtekintés, szerződéskötés. Helye: Kollégium

Kapcsolattartás február-június A felvettekkel történő kapcsolattartás Levelezések – feladatokkal (ütemterv szerint) Találkozások Osztálytalálkozó - egy-egy kollégiumi rendezvényen, eseményen

Gólyatábor június Gólyatábor – egy kollégiumi hét modellezése Ismerkedés a kollégiumi élettel, a pedagógusokkal, a várossal (iskola és kollégium részéről egyaránt) További mérések elvégzése Kirándulások, színház, mozi, közösségformáló foglalkozások, Ekkor kell beiratkozniuk a gyerekeknek, amit a kollégium koordinál.

Közvetett szempontok Létszámadatok Egyéni beszélgetések - benyomások Kollégiumi hétvége - tapasztalatok Mérési eredmények

Visszajelzés január KÖZÖS TÁJÉKOZTATÓ: visszajelzés a mérésekről, a benyomásokról Résztvevők: osztályfőnök - gyerek - szülő Helye: Általános iskola Akik kellően motiváltak, akiről úgy gondoljuk, hogy őket kerestük, ösztönözzük a pályázata beadására, jelezzük, hogy felvettük, ha beadja! Pályázati határidő: Adott év szeptember 15-ig megjelenő pályázati felhívás rögzíti!

Egyéni fejlesztési tervek Háromoldalú megállapodás (tanuló-szülő-kollégium) Együttműködési megállapodás az iskolákkal

Mit tanultam projektpedagógiából ? 1) Tapasztalat alapján új ismeretek megszerzése. 2) Szervezés, kommunikáció, találékonyság. 3) Hatékony megismerési folyamat. 4) Partneri együttműködés: Családsegítők, ifjúságvédők, , önkormányzatok, szülők. 5) A kommunikáció szerepe a nevelő-szülő, nevelő-diák kapcsolatban. 6) Az AJKP program, mint projekt bekapcsolja a közelebbi és távolabbi környezetet. 7) Valamilyen hiány megszüntetésével hasznot hoz a „megrendelőnek” és a „kivitelezőnek” egyaránt. 8) Gyakorlat felőli megközelítés: biztosítja az új ismeretek gyakorlat felőli megközelítését, ami a legtöbb ember preferált tanulási stílusa. 9) A program előnyben részesíti a csoportban végzett tevékenységet az egyéni munkával szemben, ezzel jól szimulálja a valódi munkahelyi tevékenységet. 10) A nevelői szerep mellett a diákközpontú tanulás lesz a központba. 11) A programban részt vevő diák a tanítás-tanulás folyamatának főszereplőjévé válik.