Pole (array of...).  Zložený datový typ na ukladanie viacerých premených  Zápis: var meno_pola : array [ konce intervala ] of základný typ ; Základné.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
 Megfigyelhető, hogy amikor több elem közötti összehasonlítás történik, akkor szükség van egyszerre több értékre is, főleg akkor, ha ezek az értékek jóval.
Advertisements

Gyakorló feladatsor eljárásokra Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetősé:
Összefoglalás 1. Pascal program szerkezete 2. Pascal típusai
Egydimenziós tömbök. Deklarálás: var valtozónév:array[kezdőérték..végsőérték]of típus; type típusnév = array [kezdőérték..végsőérték] of típus; var valtozónév:
Készítette: Pető László
Nat Pedellus Informatika 8. osztály óra.
Nevezetes algoritmusok Beszúrás Van egy n-1 elemű rendezett tömbünk. Be akarunk szúrni egy n-edik elemet. Egyik lehetőség, hogy végigszaladunk a tömbön,
Alapszint 2.  Készíts makrót, ami a kijelölt cellákat egybenyitja, a tartalmat vízszintesen és függőlegesen középre igazítja és 12 pontos betűméretűre.
Programozási nyelvek Páll Boglárka.
Alprogramok deklarációja, definíciója és meghívása Páll Boglárka.
Összetett adattípusok a Pascal nyelvben
A négyzetes mátrixok (nxn-es kétdimenziós tömbök)
Programozási nyelvek Páll Boglárka.
A Pascal programozási nyelv alapjai
Ismétlés A pascal program szerkezete: program programnev; Programfej
Karakterláncok Páll Éva Boglárka. Ismétlés Deklaráció var s:string; Length(karlánc) Concat(karlánc1,...,karláncn) Copy(miből,honnan,hányat) Delete(miből,honnan,hányat)
Egydimenziós tömbök (Vektorok)
Ciklusok: 1. Számlálós ciklus
Ciklusok: 2. Előltesztelő ciklus
A Pascal programozási nyelv alapjai
Listák, Vermek és Várakozási Sorok. Vermek Def: Egy sajátos lista amelyben minden beszúrási illetve törlési művelet csak a lista egyik végén történik.
Listák, Vermek és Várakozási Sorok
Listák, Vermek és Várakozási Sorok. Listák Pl: Kirándulók listája Bevásárló lista Alma Kenyér Krumpli Szappan Mosópor Bevásárló lista.
Tömbök és programozási tételek
Programozási nyelvek, Pascal
Rendezések és szövegkezelő függvények
Fájlkezelés Pascalban
Szintaktikai, szemantikai szabályok
Összetett adattípusok
Kétdimenziós tömbök Mátrixok
1. Gyakorlat - Alapok 1. Írjon konzolprogramot, amely kiírja a “Hello ELTE” üzenetet! Használja a System.out.println() -t! 2. Írjon konzolprogramot, amely.
Fák.
Cyklus FOR. for premenná_cyklu := výraz1 to výraz2 do príkaz ; Pr. for i := 1 to n do príkaz ; Deklarácia : i,n:integer;
Mintapélda Készítsünk programot, amely beolvas egy egész számot, és eldönti arról, hogy prímszám-e. Készítsünk programot, amely beolvas egy egész számot,
Nat Pedellus Free Pascal Elágazások..
1. feladat  Készíts olyan függvényt, mely paraméterül kapja két egész típusú változó címét, s hívása után a két változó értéke helyet cserél.
Free pascal feladatok
Vnorené cykly.  Pri riešení problémov sa stáva, že použijeme viac cyklov za sebou, alebo jeden cyklus vnorený do druhohého.
Kiterjesztések szemantikája: Szemantikai tartomány : Adatoknak, vagy értékeknek egy nem üres halmazát szemantikai tartománynak nevezzük. Jelölése: D. Egy.
Excel programozás (makró)
Kauzális modellek Randall Munroe.
A TUDOMÁNYOS KUTATÁS MÓDSZERTANA
2.1Jelátalakítás - kódolás
Fizika II..
Profitmaximalizálás  = TR – TC
Végeselemes modellezés matematikai alapjai
A magas baleseti kockázatú útszakaszok rangsorolása
Hőtan BMegeenatmh 5. Többfázisú rendszerek
BMEGEENATMH Hőátadás.
Hőtan BMEGEENATMH 4. Gázkörfolyamatok.
Grafikai művészet Victor Vasarely Maurits Cornelis Escher.
A HAJTÁS.
Stabilizotóp-geokémia IV
MINTAVÉTEL, LEÍRÓ STATISZTIKA
Excel programozás (makró)
elektromágneses hullám
Statisztikai folyamatszabályozás
Szerkezetek Dinamikája
Kovács Viktória Barbara
Statisztika Adatvizualizáció.
LEÍRÓ STATISZTIKA, HETEROGÉN SOKASÁG, BECSLÉSELMÉLET Összefoglalás
Többtermékes vállalat költségei
Geometriai valószínűségszámítás
Számítógépes Hálózatok
Minőségirányítási rendszer
Foszfolipidek 1. foszfogliceridek: Kolin 1.
Felkészítő szavazatszámlálóknak
Szentélyek és papok.
NYÍRBÁTOR Először 1279-ben említik a források. Előbb a Gutkeled nemzetségbeliek, majd a Báthoriak, és kihalásuk után a Rákócziak birtokolták. Várkastélyában.
Előadás másolata:

Pole (array of...)

 Zložený datový typ na ukladanie viacerých premených  Zápis: var meno_pola : array [ konce intervala ] of základný typ ; Základné typy: integer, string, char, boolean, byte, atd).

Príklady  var a:array [1..7] of string;  var a:array [1..10] of integer;

Úloha  Napíšme program na načítanie pola s 10 prvkami, a čo vypíše tie prvky zozadu.

Riešenie  program pole; var a:array[1..10] of integer; i:integer; begin for i:=1 to 10 do begin write(i,'. cislo: '); readln(a[i]); end; writeln(‚Cisla v opačnom poradí:'); for i:=10 downto 1 do write(a[i]:6); readln; end.

Konštanty  Zadávame ich pred var na začiatku programu. const menokonstanty = hodnota ;

 program pole; const n =10; var a:array[1.. n ] of integer; i:integer; begin for i:=1 to n do begin write(i,'. cislo: '); readln(a[i]); end; writeln(‚Cisla v opačnom poradí:'); for i:= n downto 1 do write(a[i]:6); writeln; end.

Tömb elemeinek generálása  Készítsünk programot, melyben egy tömb elemeit véletlenszerűen kigenerálja majd kiírja a képernyőre. A tömb elemeinek értéke 1 és 100 közötti szám legyen ( Ehhez random függvényt fogjuk használni).

program tomb_generalasa; const n=20; var a: array[1..n] of integer; i: integer; begin randomize; for i:=1 to n do a[i]:=random(100)+1; for i:=1 to n do write(a[i],', '); writeln; end.

Legkisebb, legnagyobb elem megkeresése  Készítsünk programot, amely egy 20 elemű tömbbe kigenerál 1 és 150 közötti véletlen számokat, majd az elemek kiírása után megkeresi a tömbben található legkisebb és legnagyobb elemet.

 program tomb_minmax; const n=20; var a: array[1..n] of integer; i,min,max: integer; begin randomize; for i:=1 to n do a[i]:=random(150)+1; for i:=1 to n do write(a[i],', '); writeln; min:=a[1]; max:=a[1]; for i:=2 to n do begin if a[i] max then max:=a[i]; end; writeln('Legkisebb: ',min); writeln('Legnagyobb: ',max); end.

 Bővítsük tovább az előző programunkat. Egészítsük ki egy olyan programrésszel, amely összeadja a tömb elemeit, majd kiírja az összeget.

Tömb tükrözése  Most készítsünk egy újabb programot. A program elején egy N=20 elemű tömbbe (N egy konstans legyen) generáljunk 10 és 99 közötti véletlen számokat, majd írjuk ki a tömböt. Ezek után tükrözzük a tömböt, tehát az első elemet cseréljük ki az utolsóval, a másodikat az utolsó előttivel, stb. Az így módosított tömböt írjuk ki újból a képernyőre.

program tukrozes; const n=20; var a: array[1..n] of integer; i,x: integer; begin randomize; for i:=1 to n do a[i]:=random(90)+10; {a tömb elemeinek kiírása...} for i:=1 to n do write(a[i]:3); writeln; {a tömb tükrözése...} for i:=1 to n div 2 do begin x:=a[i]; a[i]:=a[n-i+1]; a[n-i+1]:=x; end; {a tömb elemeinek kiírása...} for i:=1 to n do write(a[i]:3); writeln; end.