Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
Advertisements

25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Tehetségazonosítás gyakorlata
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
1 Vállalkozónők lehetőségei a civil szférában Előadó: Elekes Zsuzsa Civil Szervezetek Regionális Szövetség, elnök.
a mai magyar iskolákban
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Hétköznapi tehetséggondozás --- Új lehetőségek és új esélyek
Iskolai tehetséggondozástól a tehetségsegítő tanácsig
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
Tehetség, tehetségazonosítás
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához?
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Tehetséggondozás és pedagógusképzés
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
Mi leszek, ha nagy leszek?
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Előzmények: 2006-ban megalakult a Magyar Tehetségsegítő Szervezetek Szövetsége és a 1043/2006.(IV.19.) kormányhatározattal támogatott Nemzeti Tehetségsegítő.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
A tehetségsegítés nemzeti programja
EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
A tehetséggondozás új felfogása és lehetőségei
Tehetséggondozás a Miskolci Egyetemen. „csak tanult emberek tarthatják fent a nemzetet, illeszthetik be Európába.” „csak tanult emberek tarthatják fent.
a mai magyar iskolákban
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
Hogyan segítenek minket a hálózatok a mostani válság leküzdésében?
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Semmelweis Egyetem Esélyteremtő tehetséghálózatok a mai magyar iskolákban
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
VASVÁR ÚTI ÁLTALÁNOS ISKOLA ÓZD
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Matematika Tehetségsegítő Hálózat a Nemzeti Tehetség Programban Oláh Vera gmail. com.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
Diákok a „második” sorból
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem

tehetségígéret  tehetség  siker Tehetségfejlesztési lehetőségek

A tehetség összetevői átlag feletti általános képességek (absztrakció, memória, kommunikáció, információ-feldolgozás, IQ) speciális képességek kreativitás motiváció (érdeklődés, kitartás, érzelmi stabilitás) További részletek:

A tehetség mindenki esélye Piirto modell Mindenki tehetséges lehet „csak” meg kell találni, hogy ki – miben az! bizalom, szeretet, HIT Ez a történet Önről (is) szól További részletek:

Tehetség és gyermekvédelem I. tehetségtípusok a „jógyerek” (a sikeres) a feleselő a deviáns a rejtőző a kiegyensúlyozatlan az önállóan tanuló

Paradigmaváltás Hátrányos helyzetű? NEM! Tehetség, akinek a kibontakozását néhány hátrányos vonás hátráltatja

Henry Ford 4 osztály  8 év alatt soha nem érettségizett Thomas Alva Edison 3 osztály után  gyógypedagógiára utalva Arany János az MTA főtitkára soha nem érettségizett

Tehetség és gyermekvédelem II. A tehetséggondozás az anyaméhben kezdődik (és a halál pillanatáig tart)

Tehetséggondozási feladatok tehetséges-e?  miben tehetséges? Rosenthal-Jacobson kísérlet a rengeteg fajta tehetségből melyiket először? hogyan segíthetem a tehetségét optimálisan?  háló mi a szűk keresztmetszet? környezet nevelése (szülők) a kiégés elkerülése: regeneráció További részletek:

Tehetségígéret  tehetség  siker Tehetségfejlesztési lehetőségek

Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Bolyai Farkas Alapítvány Zenta, Vajdaság Katolikus Pedagógiai Intézet Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 tagszervezet, 150 partner szervezet

Magyar Géniusz Program iskolai programok, versenyek (496 mFt, tavasz) egyéni fejlesztési programok kreatív tanulmányi versenyek ↑ hálózatképzés (¤→) az iskolák között + a társadalommal Integrált Tehetségsegítő Program (375 mFt, tavasz) legkiválóbb programok elterjesztése, újak indítása átjárási pontok, környezet (szülők), hasznosulás, hátrányos helyzet hálózatképzés (→¤) segítése Tehetségpont, Tehetségnap, Tehetségsegítő Tanácsok tehetséges fiatalok önszerveződése Részletek:

Nemzeti Tehetség Program 126/2008 (XII. 4). Országgyűlési határozat (7 ellenszavazattal) Akcióprogram, Korm. határozat + rendelet (készül) Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Alap (nyitott) Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum Fenntarthatóság: pénzeszközök 2011 után is DE helyi összefogás: Tehetségpontok, Tehetségsegítő Tanácsok Tehetségnapok Kormos Dénes

2007 Regisztrált Tehetségpontok ® Információk: Ki lehet? Bárki, aki megfelel iskola, önkormányzat plébánia, egyesület, stb., stb Tehetségpont a mai napig

Tehetség Napja – TalentDay.eu március 25.,Bartók Béla születésnapja 2008: Budapest, Győr, Szolnok, Rozsnyó és Zenta, stb. stb. 2009: a kreativitás és az innováció éve az EU-ban nem csak konferencia  börze, bemutatkozás közösségteremtés

Tehetségígéret  tehetség  siker Tehetségfejlesztési lehetőségek Mire tanítsuk a tehetségeket?

A válság tanulságai Mit tehetek meg? Mit NEM tehetek meg! 1929: túltermelési válság 2009: túlfogyasztási válság cuccok  kapcsolatok (+ belső fejlődés  kapcsolatok) ökológiai lábnyom amennyi jut: 1,6 ha magyarok: 3,5 ha

alsó 20%  speciális tudás megszerzése felső 20%  kapcsolatok Hogyan lehetünk értékesek? A kapcsolatok rendkívül fontosak! Netokrácia: állandó kapcsolatépítés  Obama Bard-Söderquist: Netocracy

Robert: brókerszerep James: looser szerep A nem redundáns kapcsolat az igazi! Kreatív elemek, mint netokraták Ron Burt, Structural holes, Harvard Univ. Press 1992

Hogyan használhatjuk ezt a tudást MA?

anómia (kapcsolat, érték, jövő nélküliség kiszámíthatalanság-érzet, szorongás) 2002: 54% 2006: 71% (más EU orsz.: 35-40%) <10%  aberráció Kopp Mária Első válasz: nehezen…

Második válasz: 71% anómia közepén is van esély! A szigetképzés őrzi az együttműködést Wang és mtsai, PLoS ONE 3, e1917

A mosoly szigetei Fowler és Christakis, BMJ 337:a2388 sárga – mosolygós Facebook kép (centrálisabb, több barát) a kövérség, nem dohányzás, nem ivás hasonlóan terjed…

Fel kell fedezni a következő szigetet!

az angyali kör 1. magam pozitív szemlélete (fürdőszobatükör-teszt) 2. pozitív üzenetek (1:5 szabály) hosszútávú gondolkodás (gumicukorteszt) 3. kapcsolatok  gyenge kapcsolatok 4. pozitív visszajelzések, gazdagodás Harmadik válasz: út a távoli kapcsolatokhoz

vagy: halozat.html illetve: weakbook.html