ITDH Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. H-1061 Budapest, Andrássy út 12. Tel: (36-1) , Fax: (36-1) Internet: Piaci lehetőségek az EU csatlakozás után Kárpáti Sándor Beszállítói és Tanácsadó Központ
A konkurencia alacsony bérszínvonala az exporthatékonyság romlása olcsó import feketepiaci tevékenység a képzési háttér átalakulása EU-csatlakozás (feltételrendszer szigorodása) gazdasági recesszió A textil- és ruhaipari ágazatban működő KKV-kkal szembeni kihívások
A textil- és divatipar súlya a magyar gazdaságban, 2003 (27.) (29.)(31.)(35.) Forrás: KSH Textiláru, bőrtermék és lábbeli gyártása folyó áron: 377, 832 millió forint az össz-ipari termelés 2,6%-a legfontosabb termékek: – Pamutszövet (200 g/m²-nél kisebb tömegű) – Ágynemű szövött anyagból – Férfi- és fiúöltöny – Női és lánykakosztüm – Alsóruházat kötött anyagból – Férfi-, női és gyermeklábbeli bőrből
Textil- és divatipari export, 2003 (27.) (29.)(31.)(35.) Forrás: KSH 253e Ft 273e Ft
A kiskereskedelmi forgalom, 2003 (27.) (29.)(31.)(35.) 108,8 123, év havi átlaga = 100, év = 100,0 folyó áron, milliárd forint Forrás: KSH
A kiskereskedelmi üzletek számának megoszlása, 2003 (27.) (29.)(31.)(35.) Forrás: KSH Tevékenységcsoportok szerint ∑ = 165,242 üzlet
Textil- és divatipari kiskereskedelmi üzletek, 2003 (27.) Forrás: KSH Régiók szerint ∑ = 29,558 üzlet
Export értékesítés volumenindexe
A textil- és ruházati ipar piaci szerkezete mérettípusok szerint, % A vállalatok száma szerint megoszlás A vállalatok részaránya az ágazat termelésében
len és len tartalmú szövetek tarkánszőtt és nyomott pamut- és pamuttípusú szövetek lakástextíliák kötött alsó- és felsőruházat jó minőségű konfekció jó minőségű munkaruházat, egészségügyi, műszaki textíliák (intelligens szálak, geotextilíák) A legversenyképesebb magyar textil- és ruházati termékek
A Magyar Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Kht. a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Külügyminisztérium háttérintézménye, összekötő kapocs a gazdasági kormányzat, a külföldi cégek és a magyar vállalatok között. Az ITDH a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium és a Külügyminisztérium háttérintézménye, összekötő kapocs a gazdasági kormányzat, a külföldi cégek és a magyar vállalatok között.
európai mintára épülő kiterjedt bel- és külföldi hálózattal és információs bázissal rendelkező befektetés-ösztönzés és kereskedelemfejlesztéssel foglalkozó non profit információnyújtó tanácsadó és szolgáltató szervezet. Az ITDH
1. Befektetésösztönzés 2. Kereskedelem-fejlesztés 3. Integrációs felkészítés – vállalkozói kultúra fejlesztése 4. A magyar tőkekivitel ösztönzése Nagykövetségek Magyarországon és külföldön Vegyes kamarák Regionális szervezetek és kistérségi megbízottak Iparkamarák Önkormányzatok Szakmai szövetségek Testvérszervezetek Az ITDH kulcsfeladatai Együttműködő partnerek
Tanácsadás külföldre és belföldre Üzleti partnerközvetítés Befektetési területek kiválasztása Beszállítói Célprogram Részvétel az Ipari Parkok hasznosításában Üzletember találkozók szervezése Magyar vállalatok külföldi vásárokon és kiállításokon való részvételének támogatása Euro Info Központ Vállalati és projekt adatbázisok Kiadványok Az ITDH tevékenységi köre
1993-ban alakult a mindenkori magyar kormány gazdaságpolitikai prioritásainak gyakorlati végrehajtására. Központi iroda Budapesten Központi iroda Budapesten 16 regionális iroda Magyarországon 16 regionális iroda Magyarországon 9 képviseleti iroda a szomszédos országokban 9 képviseleti iroda a szomszédos országokban 37 kereskedelmi iroda 32 országban 37 kereskedelmi iroda 32 országban Kontakt pontok: ITDH Győr Zalaegerszeg Veszprém Budapest Békéscsaba Debrecen Eger Kecskemét Szeged Salgótarján Kaposvár Szekszárd Miskolc Tatabánya Nyíregyháza Pécs
ITDH Kereskedelmi Irodák
Újvidék Csáki Mihály Nagy Péter Losonc Kassa Kolozsvár Vass Attila Marosvásárhely Lázár Balázs Antal Sepsiszentgyörgy Ferencz Csaba Szabadka Farkas Imre Szatmárnémeti Muszka János Csíkszereda Szász Lóránd Temesvár Fórika Attila Belgrád Pozsony Bukarest ITDH regionális képviseletek a környező országokban
ITDH-szakmai programok, befektetésösztönzési rendezvény 282 kereskedelemfejlesztési rendezvény 265 külföldi program 150 belföldi program
Elsődleges feladat a beszállítok gazdasági teljesítményének növelése, a beszállítói hálózat fejlesztése. Ennek érdekében: – a beszállítók együttműködésének az elősegítése – a meglévő beszállítói termékek exportjának az elősegítése – befektetésszervezés – információ nyújtása minden aktuális kérdésben – a nagyvállalati kapcsolatok erősítése ITDH Beszállítói és Tanácsadó Központ Célok, feladatok
KKV-kat támogató tevékenység Tanácsadás magyar vállalkozóknak Külkereskedelem-technikai tanácsadás (vám, engedélyek, jogszabályok), Magyar termékek külpiaci értékesítési lehetõségeinek ismertetése Vállalkozók saját promóciója (ITDH adatbázisa, külföldi hirdetési lehetőség, rendezvényeken, kiállításokon, szakmai programokon való megjelenés) GKM KKV-fejlesztési és KüM exportösztönző pályázataival kapcsolatos tanácsadás Tanácsadás külföldi ügyfeleknek Általános információ Magyarország gazdaságáról A potenciális külföldi befektetõket érintõ jogszabályok, ITDH-s kiadványok ajánlása Külkereskedelem-technikai tanácsadás Üzleti partnerközvetítés Direkt megkeresés Üzleti hírlevél
Beszállítói tevékenység A hazai beszállítói hálózat fejlesztése, a beszállító kis- és közepes vállalatok gazdasági teljesítményének és versenyképességének növelése az alábbi ágazatokban: Gépjárműipar Informatika, elektronika, műszeripar K+F Gépipar Textil-, divatipar Logisztika
a bérleti díj, kötelező regisztrációs/katalógusbeiktatási költség, területdíjhoz kapcsolódó egyéb kötelező költség értéktöbbletadó és ÁFA nélküli összegének utólagos, tételes elszámolás ellenében történő megtérítése egy pályázó egy naptári évben max. 3x kaphat támogatást alkalmanként max Ft A magyar vállalkozások kiállításokon való részvételének támogatása A támogatás feltételei
II. kategóriás kiállításokon való részvétel támogatása belföldi székhelyű gazdasági társaság, közhasznú társaság, szövetkezet, egyéni vállalkozó TEÁOR: - D feldolgozóipar, - F építőipar - G kereskedelem, javítás (kivéve: A, B ágazat alá tartozó termékek) - K-ból csak 72 számítástechnikai tevékenység; 73 kutatás, fejlesztés; 74.2 mérnöki tevékenység, tanácsadás magyar termék promóciója A támogatás feltételei
II. kategóriás kiállításokon való részvétel támogatása min. 5 kiállító érdeklődése esetén az alábbi költségek max. 80%-ának megtérítése: - sajtófogadás - üzletember-találkozó, konferencia - beterelő propaganda, DM akció - kiállítói katalógus készítése (nem termékkatalógus!) alkalmanként max Ft Összefogó szervezetként kísérő rendezvények támogatása
II. kategóriás kiállításokon való részvétel támogatása a helydíj értéktöbbletadó és ÁFA nélküli összegének utólagos, tételes elszámolás ellenében történő megtérítése egy pályázó egy naptári évben max. 3x kaphat támogatást - 1. alkalom: az adható támogatás 100%-át - 2. alkalom: az adható támogatás 80%-át - 3. alkalom: az adható támogatás 60%-át Egyszeri támogatás összege alkalmanként max Ft A támogatás mértéke
I. kategóriás kiállítások 2004-ben
II. kategóriás kiállításokon való részvétel támogatása
kiállítási úti-, szállás és fuvarköltség (50 %) marketingeszközök készítése külföldi szaklapban hirdetés külföldi vállalati iroda, kiállító- és bemutatóterem létesítése konszignációs raktár bérleti díja + rezsi tenderfüzet-vásárlás nemzetközi szervezeti tagdíj (50 %) KFC támogatási jogcímek