KKV szektornak Elérhető VEKOP támogatások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Advertisements

Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
Budapest, július 4. Mit várhatunk a következő tervezési ciklusban?! AFIOE VI. Országos Konferencia július 4.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
„Pénz, de honnan?” Gyakorlati ismeretek pályázóknak
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Baranya Megyei Önkormányzat
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Kiváltás projektszemmel, a jövő
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
GAZDASÁGFEJLESZTÉSI PROGRAMOK A KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉNEK JAVÍTÁSÁÉRT
Foglalkoztatási Programok Főosztály
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Strukturális és Kohéziós Alapok
A kormányzati K+F+I politika prioritásai, különös tekintettel a gyógyszeriparra Dr. Nikodémus Antal Nemzetgazdasági Minisztérium, Innovációs és K+F Főosztály.
Mátrai Balázs vidékfejlesztési szakértő Magyarországi LEADER Központ
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
MILOS KATALIN - Pályázatkezelési Főosztályvezető,
Kovács Örs - Pályázatkezelési Főosztályvezető helyettes,
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen 2014
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Területfejlesztés- Kohéziós politika, Uniós támogatások
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
Mikrovállalkozások fejlesztése
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
Milos Katalin- Főosztályvezető,
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Mitől innovatív egy vállalkozás? Új célterületek, jelentős támogatás az új Uniós pályázatokban Fókuszban az informatika.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
A szociális munka fő fejlődési irányai Az EU stratégia és Magyarország stratégiájának hatása a szociális munka gyakorlatára.
Tájékoztató a as időszak pályázati lehetőségeiről Dr
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
A „Smart Specialisation” indokoltsága, háttere
Milos Katalin- Főosztályvezető,
Vállalkozásfejlesztés Operatív programokról részletesen
Felsőoktatási K+F+I pályázati lehetőségek a GINOP keretében Győr 2015.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Dr. Gordos Tamás programiroda vezető Budapest,
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK MÁTHÉ PÉTER VEZETŐ TERVEZŐ, DDRFÜ.
A AS PROGRAMOZÁSI CIKLUS FEJLESZTÉSPOLITIKAI INTÉZMÉNY- RENDSZERE.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Foglalkoztatáspolitika a gazdaságfejlesztés szolgálatában
Kapacitásbővítő, jelenlegi pályázati lehetőségek
12 ezer milliárd forintos keret
Lorem ipsum.
Előadás másolata:

KKV szektornak Elérhető VEKOP támogatások Versenyképes Közép-magyarországi Operatív Program 2014-2020 KKV szektornak Elérhető VEKOP támogatások Budapest, 2014. december 11.

TARTALOM Uniós Kitekintés A Hazai Operatív programok A VEKOP vállalkozásokat érintő intézkedései A KMOP és a PRO Régió Ügynökség

Uniós kitekintés

Regionális egyenlőtlenségek GDP/fő [%] vásárlóerő paritáson (2011) A Római Szerződés 174. cikkelye szerint: „Átfogó harmonikus fejlődésének előmozdítása érdekében az Unió úgy alakítja és folytatja tevékenységét, hogy az a gazdasági, társadalmi és területi kohézió erősítését eredményezze. Az Unió különösen a különböző régiók fejlettségi szintje közötti egyenlőtlenségek és a legkedvezőtlenebb helyzetű régiók lemaradásának csökkentésére törekszik.”

Uniós elvárások HATÉKONYSÁG ÉS EREDMÉNYESSÉG JAVÍTÁSA BÜROKRÁCIA CSÖKKENTÉSE A kohéziós politika jobban járuljon hozzá a közösségi célokhoz (Európa 2020) „Intelligens, fenntartható, minden társadalmi rétegnek előnyöket biztosító gazdasági növekedés” A kohéziós politikának is az Európa 2020-hoz kell hozzájárulni Eddig ez fakultatív volt, most kötelező. Eddig CSG volt, most 11 kötelezően követendő tematikus célkitűzés. Változás még, hogy eddig ajánlás volt Community Strategic Guidelines, most 11 célkitűzés indikátorokkal, és minden mással. Eddig is voltak a szép elvek (hatékonyság, és eredményesség), de most ez számonkérhető lesz: teljesítmény tartalék, és ex ante kondícionalitások révén. Erről még lesz szó a későbbiekben.

Jogszabályi háttér Uniós Hazai Általános végrehajtási rendelet – 1303/2013. EK rendelet Kohéziós Alap rendelet – 1300/2013. EK rendelet ERFA rendelet – 1301/2013. EK rendelet ESZA rendelet – 1304/2013. EK rendelet EMVA rendelet – 1305/2013. EK rendelet Hazai 272/2014. (XI. 5.) kormányrendelet

Célterületek HÁROM JOGOSULTSÁGI KATEGÓRIA A GDP/FŐ ALAPJÁN 1. célterület: kevésbé fejlett régiók 75% alatti 2. célterület: átmeneti régiók 75-90% közötti 3. célterület: fejlettebb régiók 90% feletti Hazai régiók Közép-magyar-ország

Támogatott térségek

Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA): ~60% KMR-ben az ERFA forrásokból 20% energiahatékonyságra 30% KKV fejlesztésre 30% innovációra menjen források 5%-a városfejlesztésre kerül elkülönítésre integrált projektek A fejletlenebb, konvergencia régiókban nem ennyire szigorúak a szabályok, viszont a fenti tématerületekre fordítaniuk kell. EURÓPAI SZOCIÁLIS ALAP (ESZA): ~40%

A HAZAI Operatív programok, 2014-2020

Az operatív programok rendszere ESZA ERFA KA 1. cél-terület Emberi erő-forrás EFOP Gazdaság (GINOP) Közleke-dés (IKOP) Környezet (KEHOP) 3. cél-terület Terület és település fejlesz-tési OP Az ábra a fontosabb 2014-2020-as OP-k rendszerét mutatja be. A KMR szempontjából a VEKOP lesz a legfontosabb. A KA-ból finanszírozott 2 program is tartalmaz majd itt megvalósuló projekteket, azonban ezek kedvezményezettjei között nem a vállalkozások szerepelnek. 310,1 Ft/ 1 EUR tervezési árfolyamon VEKOP Közép-Mo.: ~287 Mrd Ft 60% gazdaságfejlesztés

A programok részesedése Operatív program ESB-alap Költségvetési juttatás (EUR) EFOP – Emberi-erőforrás fejlesztési operatív program ERFA, ESZA 2 612 789 000 GINOP – Gazdaságfejlesztési és innovációs operatív program ERFA, ESZA, IFK 7 684 204 174 KÖFOP – Közigazgatás és közszolgáltatás-fejlesztés operatív program ESZA, Kohéziós Alap 794 773 905 KEHOP - Környezetvédelmi és energia-hatékonysági operatív program ERFA, Kohéziós Alap 3 217 105 83 IKOP - Integrált közlekedésfejlesztési operatív program 3 331 808 225 TOP - Terület- és településfejlesztési operatív program 3 389 963 001 VEKOP - Versenyképes Közép-Magyarország operatív program 463 703 439 VP - Vidékfejlesztési program EMVA 3 430 790 724 HOP - Halászati operatív program ETHA 39 096 293

Új eljárásrend a 2014-2020-as programozási ciklusban teljes pályázati folyamat elektronizálása és egyszerűsödő folyamatok racionalizált pályáztatási rendszer – 2 helyett 5 kiválasztási eljárás KKV-k 300 millió Ft elszámolható összköltség alatti fejlesztés esetén → egyszerűsített eljárás összesítők alapján történő elszámolás kiterjesztése, a támogatások kifizetésének gyorsítása halasztott önerő és görgetett előleg igénylésének bevezetése, biztosítékteher csökkentése „szoft költségek” maximálása 12,5%-ban A fejlesztéspolitikai rendszer átalakításának főbb irányai Egységes szervezeti struktúra: decentralizált döntéshozatal - erős központi koordinációval Költségtakarékos és hatékony működés Letisztult felelősségi rendszer Átláthatóság A pályázók adminisztratív terheinek csökkentése

A VEKOP KKV-kat érintő intézkedései

A VEKOP indikatív forrásallokációja VEKOP prioritás megnevezése Mrd Ft Arány 1. Vállalkozások versenyképességének javítása 23,7 8,2% 2. Kutatás, fejlesztés és technológiai innováció 58,7 20,4% 3. Infokommunikációs fejlesztések 6,3 2,2% 4. A Közép-magyarországi régió (KMR) turisztikai és természetvédelmi fejlesztései 10,5 3,7% 5. Az energiahatékonyság, az intelligens energiahasználat és a megújuló energiák felhasználásának támogatása 33,8 11,8% 6. Települési környezet- és közszolgáltatás fejlesztés 27,0 9,7% 7. Társadalmi hozzáférést bővítő és humánerőforrás fejlesztést támogató programok 38,0 13,2% 8. Foglalkoztathatóságot Szolgáló Programok 37,8 13,1% 9. Közigazgatás- és közszolgáltatás-fejlesztés 51,8 18,0% Összesen 287,6 100,0%

1. Prioritási tengely: Vállalkozások versenyképességének javítása Keretösszeg: 23,7 Mrd Ft Országosan egységesen elérhető vállalkozói mentorhálózat mentorszervezeteinek és koordinációjának kialakítása Kis- és középvállalkozások külpiacra jutásának támogatása Vállalkozói együttműködések támogatása (klaszterek, beszállítói hálózatok, TDM) Csak Pest megyében: Kis- és középvállalkozások kapacitásbővítő fejlesztéseinek támogatása Az üzleti infrastruktúra fejlesztésének támogatása

VÁRHATÓ TÁMOGATÁSI INTENZITÁSOK Budapesten 20% ha kisvállalkozás pályáz 10% ha középvállalkozás a pályázó Pest megyében a támogatási térkép szerint, településenként eltérő  + 10%, ha középvállalkozás, vagy + 20%, ha kisvállalkozás Kivételek: K+F+I projekteknél 75-100% foglalkoztatást segítő, fiatal vállalkozókat támogató pályázatoknál akár 100%

2. Prioritási tengely: Kutatás, fejlesztés és technológiai innováció Keretösszeg: 58,7 Mrd Ft Vállalati K+I tevékenység támogatása start-up, spin-off vállalkozások esélyeinek növelése innovatív vállalkozások házon belüli, prototípus, termék-, technológia- és szolgáltatásfejlesztése Stratégiai K+I együttműködések és kezdeményezések támogatása vállalati és kutatóhelyi együttműködések Kutatóintézeti kiválóság és nemzetközi együtt- működések támogatása hazai kutatóhelyek elavult K+I műszerállományának fejlesztése, korszerűsítése

3. Prioritási tengely: Infokommunikációs fejlesztések Keretösszeg: 6,3 Mrd Ft Releváns intézkedés: Versenyképes IKT szektor fejlesztése IKT cégek és a felsőoktatás együttműködésének segítése A prioritás két intézkedést tartalmaz, amiből az első a dián szereplő Versenyképes IKT szektor fejlesztése. A prioritás egyébként alapvetően a Kormányzati szélessávú hálózatokhoz kapcsolódó fejlesztések KMR kapcsolódásainak finanszírozhatóságát szolgálja. A másik intézkedés arról szól.

Kulturális és természeti örökségi helyszínek turisztikai hasznosítása 4. Prioritási tengely: A KMR turisztikai és természetvédelmi fejlesztései Keretösszeg: 10,5 Mrd Ft Releváns intézkedés: Kulturális és természeti örökségi helyszínek turisztikai hasznosítása turisztikai termékek, hálózatos fejlesztések, tematikus utakat, kiemelt helyszínek támogatása. Ez a prioritás szintén 2 intézkedést tartalmaz, a másik szól a természetvédelemről. A vállalkozások megjelenhetnek a hivatkozott turisztikai intézkedésen belül kedvezményezettként, de a tematika alapján ez alapvetően egy a Közszférának szóló intézkedés.

Keretösszeg: 33,8 Mrd Ft Releváns intézkedés: 5. Prioritási tengely: energiahatékonyság, intelligens energiahasználat Keretösszeg: 33,8 Mrd Ft Releváns intézkedés: Vállalkozások energiahatékonyság-, valamint megújuló energia növelését célzó fejlesztéseinek támogatása vállalkozások épület-, és gazdasági-termelési folyamatainak energiahatékonyságára vonatkozó korszerűsítései A prioritás 3 intézkedéséből ez az egyik, úgyhogy a vállalkozásoknak jutó keretösszeg a dián szereplőnél kisebb lesz.

8. Prioritási tengely: Foglalkoztathatóságot Szolgáló Programok Keretösszeg: 37,8 Mrd Ft Releváns intézkedések: Az álláskeresők – különösen az alacsony iskolai végzett- ségűek – foglalkoztathatóságának javítása hatékonyabb aktív eszközök segítségével munkaerő-piaci szolgáltatások fejlesztése Az ifjúsági garanciához kapcsolódó foglalkoztatási támogatások Gyakornoki program és vállalkozóvá válás támogatása a fiatalok körében Munkahelyi rugalmasság és munka minőségének ösztönzése és a jogszerű foglalkoztatás ösztönzése A szakképzés és felnőttképzés fejlesztése A prioritás 10 intézkedés tervezetét tartalmazza, amelyek közül néhány érdekesebbet emeltünk ki.

A KMOP és a Pro Régió ügynökség

KMOP 2007-13, szervezeti háttér A Pro Régió Ügynökség közreműködő szervezeti tevékenységét a 4/2011. (I. 28.) Kormányrendelet a 2007-2013 programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának rendjéről, illetve az EMK 547/2013 (XII.30.) Kormányrendelet alapján végzi. Tulajdonosok SLA 175 fő

KMOP 2007-2013 2014. Április integráció Korábbi MAG intézkedések Magyar Vállalkozás-finanszírozási Zrt 2014. Április integráció Korábbi MAG intézkedések Korábbi ESZA intézkedések

KMOP 2007-13 - Összesített eredmények* KIFIZETÉSEK: 85%-ON! 2014. November 3-i lekérdezés alapján Mintadiagram *JEREMIE és TA keretek nélkül

Szolgáltatásaink Közreműködő Szervezeti feladatok ellátása (KMOP) pályázatkezelés projektfejlesztés és megvalósítás területfejlesztési tervezés települési, térségi tervek készítése tanácsadási, szolgáltatási tevékenység tervezési útmutatók és könyvek megjelentetése projekt-menedzsment és elszámolás-technikai képzések tartása

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! www.proregio.hu