Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Semmelweis Egyetem Esélyteremtő tehetséghálózatok a mai magyar iskolákban www.tehetsegpont.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A TÁMOP Iskolai tehetséggondozás és a TÁMOP
Advertisements

25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
KÖSZÖNTÖM A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Tájékozódási Futásért Egyesület nevében.
a mai magyar iskolákban
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Hétköznapi tehetséggondozás --- Új lehetőségek és új esélyek
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
Készítette: Grolyóné Szabó Éva május10.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Tehetségsegítő hálózat kialakítása a Zrínyi Ilona Gimnázium és Kollégiumban TÁMOP-3.4.4/B/08/1.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Tehetségsegítés Nemzeti Programjának megvalósításához?
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Tehetséggondozás és pedagógusképzés
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Esély a tehetségeseknek
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Új megközelítés - Anyaklubok Magyarországon Jónás Jánosné Szarvasi Fiatalok a Holnapért Egyesület április 3.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
Komplexen funkcionáló megyei tehetségpont
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Kiss Albert Zalaegerszeg, szeptember 23.
Tehetségpontok hálózatának kiépítése
A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács szerepe Projektnyitó konferencia TÁMOP-3.4.4/B-08/ Miskolc,
EGYHÁZI ISKOLÁK TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSA
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
„Szemléletváltás az oktatásban” Az Igazgyöngy Alapítvány pályázata.
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
A tehetséggondozás új felfogása és lehetőségei
HEFOP központi program „Korszerű felnőttképzési módszerek kidolgozása és alkalmazása” 2005 – 2008.
a mai magyar iskolákban
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A Kreatív-Hálózat projekt bemutatása Dr. Mező Ferenc szakmai vezető TÁMOP /
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
2012. augusztus Nyári Tanártovábbképzés.
TEHETSÉGPONTOK HÁLÓZATA SZÉKELYFÖLDÖN Székelyföldi Tehetségnap Szeptember 27., Marosvásárhely 1.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Tehetséggondozás és gyermekvédelem
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
ADNI ÉS KAPNI A TEHETSÉGSEGÍTŐ TANÁCSOK MŰKÖDÉSÉNEK TAPASZTALATAI Kormos Dénes Kárpát – medencei Tehetségsegítő Tanácsok Kollégiumának elnöke CSÍKSZEREDA.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
Családoknak szóló, helyi szemléletformáló programok támogatása „Tehetséges vagyok a családom támogat” NTP-CSSZP-M –
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A halmozottan hátrányos helyzetű egyetemisták tehetséggondozó programja Bencéné Fekete Andrea Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar.
Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke
„Esély és ösztönzés” tehetséggondozó modell
A Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő 2017-es beszámolója
Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács
Előadás másolata:

Prof. Csermely Péter a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke Semmelweis Egyetem Esélyteremtő tehetséghálózatok a mai magyar iskolákban

tehetségígéret  tehetség  siker

A tehetség összetevői átlag feletti általános képességek (absztrakció, memória, kommunikáció, információ-feldolgozás, IQ, bal agyfélteke) kreativitás (jobb agyfélteke) motiváció (érdeklődés, kitartás, érzelmi stabilitás) speciális képességek További részletek: Ez a történet Rólunk (is) szól I. (A tehetség messze nem csak a zseni.)

Hogyan lehet felismerni a tehetséget? I. IQ teszt versenyek kreatív versenyfeladatok real life: projekt (komplex feladat + együttműködési készség) Hosszú távú visszajelzések bátorítása Mindenki tehetséges lehet „csak” meg kell találni, hogy ki – miben az!

keresd a furcsát! ne tartsd bajnak tedd fel a kérdést: nem tehetséget látok esetleg? (matematikaóra) Hogyan lehet felismerni a tehetséget? II. A váratlan felismerésének bátorítása (ami váratlan: öröm, esély a fejlődésre) Nagyon sok tehetség az iskolai mércén megbukik.

(Gyarmathy Éva) Szeretné tudni, hogyan működnek a dolgok. Kérdései szokatlanok. Kitartóan megragad az őt érdeklő feladatoknál. Ha valamit a fejébe vesz, azt meg is csinálja. Összefüggéseket talál ott is, ahol más nem. Élénk a képzelete. Hogyan lehet felismerni a tehetséget? III. Hogyan lehet felismerni a tehetséget? III. Beszédes, sokat magyaráz. Arcmimikája gazdag, színészkedik.

Hogyan lehet felismerni a tehetséget? IV. Hogyan lehet felismerni a tehetséget? IV. Yehudi Menuhin

Paradigmaváltás I. Hátrányos helyzetű? NEM! Tehetség, akinek a kibontakozását néhány hátrányos vonás hátráltatja hátrány? kudarc? érték! siker!

Paradigmaváltás II. kudarcpálya? Sikerpálya!

Kereszteffektusok Kereszteffektusok művészetek sport kognitív tehetség szociális tehetség

Az oktatás értékelése és ajánlásai letölthetők: Konferencia nézhető május 20-án 9-12-ig, hozzászólások olvashatók és május 31-ig tehetők:

Tehetséggondozási feladatok tehetséges-e?  miben tehetséges? a rengeteg fajta tehetségből melyiket először? hogyan segíthetem a tehetségét optimálisan?  háló mi a szűk keresztmetszet? környezet nevelése (szülők) a kiégés elkerülése: regeneráció További részletek:

A tehetség gondozásának két legfontosabb feladata 200 aminosav csak azért állja körbe a 8 központi társát, hogy az kreatív lehessen: szocializmus… méregtelenítő fehérje méregkötés méregtelenítés Az agyunk: minden pillanatban más sejt van középen! 1. figyelem 2. Az „én is lehetek a kör közepén” esélye

Bolyai Farkas Alapítvány Zenta, Vajdaság Katolikus Pedagógiai Intézet Magyar Tehetséggondozó Társaság 14  28 tagszervezet, 1000 partner szervezet  Önök! A tehetségsegítő együttműködés hálózata: Nemzeti Tehetségsegítő Tanács

126/2008 (XII. 4.) Országgyűlési határozat (7 ellenszavazattal) 1119/2009 (VII.23.) korm. hat.: akcióprogram 152/2009 (VII. 23.) korm. rend /2009 (VII.23.) korm. hat.: Nemzeti Tehetség Alap Nemzeti Tehetség Program Nemzeti Tehetség Alap (nyitott, 1,4 mrd Ft/év) Nemzeti Tehetségügyi Koordinációs Fórum Pályázatok:

Integrált Tehetségsegítő Program – kiemelt projekt segíti a tehetséggondozó programokat Tehetségtérkép – magyar és EU programok (>2000 db) képzési program – módszertani anyagok (  tehetséggondozó) hálózatképzés: konferenciák, Tehetségpontok (>300 db) Tehetségnapok (>100 db/év) Tehetségsegítő Tanácsok ( ) tehetséghasznosulás (képzés, Tehetségbónusz, Tehetséghitel, Tehetség Rt. – ) tehetségbarát társadalom, fenntarthatóság (Tehetségbarátok Köre – ) június 4. – október 31, 698 mFt minimum: sokkal jobb feltételek maximum: nagyságrendekkel több tehetséggondozó Pályázatok: 2,4 mrd Ft lezárult, ősszel megint kb. hasonló összegben Magyar Géniusz Program I. szakasz II. szakasz

Géniusz képzések ingyenes, útiköltséget térítünk akkreditált (felnőtt és pedagógusképzés) 64 db órás tanfolyam 23 db. 30 órás tanfolyam eddig >1200-an jelentkeztek már Határidő: május 20 Jelentkezés: -en A honlapról tetölthető űrlappal.

Tehetségnapok március 25-én (Bartók Béla születésnapja) és bármikor az év folyamán 2010, az EU magyar elnökség alatt: 2006 óta több száz Tehetségnap nem csak konferencia  börze, bemutatkozás együttműködés- és közösségteremtés

2007 Regisztrált Tehetségpontok ® Információk: Ki lehet? Bárki, aki megfelel iskola, önkormányzat plébánia, egyesület, stb., stb. 248 Tehetségpont a mai napig 2010

Miért éri meg? a tehetséggondozónak érdekes, izgalmas, új kincstalálás jellegű önfejlődés (szakmailag, emberileg) öröm az intézménynek pozitívat kereső közeg tehetséges, kreatív kollégák válságbiztosabb, tanuló közösség sikeresebb konfliktuskezelés

tehetségeket segítő lehetőségek tehetségek önszerveződése