Calderoni Project 2007.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Esélyteremtés lehetőségei a közoktatásban Mayer József Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Salgótarján, május 27.
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VII. alprogram: Közös tananyagfejlesztések.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
MF RFK Kecskemét, június 3.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM ÚJ FORMA, KIBŐVÜLT TARTALOM.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Könyvtári digitális tartalmak az oktatási multimédiák számára
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Hagyományos szemléltető eszközök
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Bánkeszi Katalin Egyházi Könyvtárak Egyesülése Országos Széchényi Könyvtár Digitalizálás Mit? Miért? Hogyan? Mivel? Továbbképzés Budapest,
E-learning Kovácspál Eszter.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Egyetemi Könyvtárigazgatók Kollégiuma Budapest, december 11. Magyar Képzőművészeti Egyetem.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Digitalizálás és elektronikus hozzáférés az infokommunikáció világában
A META és a Calderoni- program filozófiája, jelentősége az NFT 1. disszeminációjában HEFOP K /1.0 A META és a Calderoni- program filozófiája,
1 A Calderoni Program és a FEMIP kapcsolódási pontjai - felsőoktatási és minőségfejlesztői szemmel Zellei László főiskolai docens Eötvös József Főiskola.
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
1 Calderoni forráskezelő rendszer és adatbázis jellemzői, szerepe és lehetőségei a HEFOP és projekteredmények disszeminációjában Zellei László.
Kié a projekt? Calderoni kerekasztal-beszélgetés március 12. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon: (06-1) 235.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár Február 1.
Magyar Elektronikus Taneszköz Adatbázis és Etalontár január 19. EDUCATIO 2008.
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
A NEMZETI ALAPTANTERVHEZ ILLESZKEDŐ TANKÖNYV , TANESZKÖZ ÉS NEMZETI KÖZOKTATÁSI PORTÁL FEJLESZTÉSE TÁMop B/ Műhely
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
1 Calderoni Project DIGITÁLIS TUDÁSTÁRAK ÉPÜLÉSE A Calderoni Project Zárókonferenciája Budapest, március 27. A CALDERONI PROGRAM EREDMÉNYEK.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN Budapest, január 18.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Alkalmazott nyelvészet I.
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN A CALDERONI INFORMATIKAI RENDSZER BEMUTATÁSA március.
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
FÖKIR Integrált Elektronikus Közoktatási Információs Rendszer
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
A curriculumelmélet műfaji fejlődése
A digitális kompetencia fejlesztése
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Előadás másolata:

Calderoni Project 2007

A Calderoni Project 2007 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP-3.1.1-K2004-08-0001/1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Projektigazgató: Dr. Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, főigazgató Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

A Calderoni Project 2007 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP-3.1.1-K2004-08-0001/1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Informatikai projektvezető: Németh Balázs programigazgató Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet

A Calderoni Project 2007 a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Humánerőforrás Programok Irányító Hatóságához benyújtott, és támogatott, az OFI-OPKM Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ munkatársai által kidolgozott, HEFOP-3.1.1-K2004-08-0001/1.0 sz, oktatásfejlesztési, és -technológiai pályázat része Szakmai projektvezető: Dr. Nádasi András Ph.D. tudományos tanácsadó, egyetemi docens OFI Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum nadasi@tanszertar.hu

A Calderoni Project névadója Computer Assisted Learning Design and Educational Research Office of the National Institute for Educational Research and Development Calderoni István 1794-1881

A Calderoni Terv fő célkitűzése a Calderoni integrált tartalom-szolgáltató, elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és platform, e-tanulási forrásközpont, kompetencia-fejlesztő program, módszer és taneszköz adatbázis kifejlesztése

A Calderoni Terv fő célkitűzése a Calderoni hagyományos 3D, audio-vizuális, digitális taneszköz etalontár és tankönyv bemutató centrum, médiadidaktikai kutató és értékelési központ, gyakorló laboratórium és hálózat létrehozása

A HAGYOMÁNYOS ÉS DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK TAXONÓMIAI KÉRDÉSEI DIGITÁLIS ÉS NYOMTATOTT TUDÁSTÁRAK EGYMÁSRA ÉPÜLÉSE Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek Budapest, 2008. március 7. Calderoni elektronikus tanulási forráskezelő rendszer és kompetenciafejlesztő programadatbázis A HAGYOMÁNYOS ÉS DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK TAXONÓMIAI KÉRDÉSEI Dr. Nádasi András Ph.D. tudományos tanácsadó, egyetemi docens Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet * nadasi@tanszertar.hu

Az oktatásban használható klasszikus taneszközök és más források hagyományos 3D és szemléltető eszközök (pl. tanulókísérleti, demonstrációs eszköz, modell, makett, falikép, térkép – SZERTÁR), irányított tapasztalatok (pl. eredeti tárgyak, modellek, gyűjtemények, kiállítások, tanulmányi kirándulások, intézménylátogatások – MÚZEUM), nyomtatott ismerethordozók (pl. könyv, tankönyv, szöveggyűjtemény, atlasz, munkafüzet, képletgyűjtemény – KÖNYVTÁR), audiovizuális információhordozók (pl. oktató hang- és videokazetta, írásvetítő fólia, diasorozat – MÉDIATÁR), elektronikus/digitális médiumok (pl. oktató CD-ROM, CD, multimédia programcsomag, E-book, DVD, szimuláció, prezentáció – FORRÁSKÖZPONT), internetes tanulási forrásközpontok (pl. on-line tananyag, e-learning, adat- és tudásbázis, virtuális könyvtár és múzeum, – e TUDÁSBÁZIS), . . . . . . . .

taxonómia <gör. ’rendezés, rendszer’>: események, jelenségek vagy tárgyak olyan speciális osztályozása, amelyben az osztályok egymásutánját egységes elv határozza meg. Az osztályozandó jelenségeknek természetes rendezőelve van. Taxonomikus osztályozás pl. az elemek periódusos rendszere, az állat- és növényvilág törzsfejlődésen alapuló klasszifikációja, vagy a taneszközök rendszere.

taxonómia Mivel a ~ specifikuma a belső rendező elv alapján történő osztályozás, a rendszer nyitott, hiszen csak az osztályozás elvét tártuk fel, aminek ismeretében elővételezhető újabb és újabb osztályozandó elemek megléte. Azok a belső rendező elvek és tv.-szerűségek, amelyek a taxonómia alapját képezik, elméleti magyarázatul szolgálnak az osztályozott jelenségek egymáshoz való viszonyának értelmezéséhez. A neveléstudományban B. Bloom taxonómiája a legjelentősebb.

ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA A MODELL ELNEVEZÉSE ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA Statikus modell Városok, épületek, gépek, berendezések, szerkezetek kicsinyített másai Dinamikus Kerekes kút, bánya, kohó, gyár modellje, tellúrium, planetárium Elvet szemléltető modell Egyszerűsített elektromotor, generátor, ingaóra, armilláris szféra Működő Kicsinyített szélmalom, vízkerék, vízturbina-, villanymozdony-, gőzgép Hagyományos síkmodell Dízelmotor, gőzmozdony működését bemutató karton síkmetszet Átmetszet és metszet Dugattyús gőzgép, robbanó-, dízelmotor metszete, fejmetszet, gégemetszet Transzparens síkmodell Írásvetítővel, diaszkóppal kivetíthető síkmetszet, gépelem

ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA A MODELL ELNEVEZÉSE ALKALMAZÁSÁNAK JELLEGZETES PÉLDÁJA Domborzati modell Földrajzi modellek a földfelszín megjelenítései, dombortérképek Szimbolikus modell Atom- és molekulamodellek, kristályszerkezeti és kötés modellek Testmodell Geometriai testek és téridomok, testek összehajtható palástja Komplex, építhető modell Szétszedhető, összerakható anatómiai modellek, torzók, virágmodellek Elektronikus szimulátor Virtuális repülőgép, versenyautó, űrhajó irányítása, működtetése Animációs filmfelvétel, trükk Természetrajzi jelenségek, pl. vulkánizmus, dinamikus modell trükkfilmen Számítógépes animáció 2D és 3D grafika, animáció, realisztikus v. szimbolikus vizuális ábrázolás

Edgar Dale A tapasztalatok piramisa (1946)

Edgar Dale A tapasztalatok piramisa (1946)

Edgar Dale The Cone of Experience (1960) Dale, a céloknak, a tananyagnak és a tanulóknak egyaránt megfelelő médiumkiválasztáshoz, a következő pedagógiai tanácsot adta: Ereszkedj olyan alacsonyra a skálán amennyire csak szükséges a megértés biztosítása érdekében, de emelkedj olyan magasra, amennyire csak tudsz a leghatásosabb tanulás érdekében.

Digitális taneszköz típusok I. TUDÁSKÖRNYEZET Ismeret átadás Információ feldolgozás és alkalmazás II. TÁMOGATÓ KÖRNYEZET ÉS/VAGY RENDSZER

Digitális taneszköz típusok-1. 1.1 Digitális tudás illetve ismeretforrás 1.2 E-könyv 1.3 Digitális szótár 1.4 Digitális tezaurusz 1.5 Digitális lexikon

Digitális taneszköz típusok-2 2.1 Digitális tananyag-egység/objektum, objektum-tár 2.2 Digitális tananyag 2.3 Digitális oktató játék 2.4 Pedagógiai munkát támogató tartalmi elemek 2.5 Digitális feladatbank

Digitális taneszköz típusok-3 1 Digitális feladatkészítő és gyakorló környezet 2 Adaptív képességfelmérő és vizsgakörnyezet 3 Digitális portfoliókészítő környezet 4 Kommunikációs platform oktatási célra 5 Képzés-menedzsment rendszer 6 Tartalom-menedzsment rendszer 7 Elektronikus, pedagógiai teljesítmény-támogató rendszer

- Tevékenység szerkesztő - Gráf szerkesztő - Gyűjtemény tematizáló - Kereső eszköz - Teszt szerkesztő - Tanári előadás szerkesztő - Téma szerkesztő - Offline lejátszó - Lap szerkesztő - Kulcsszavazó eszköz - Szöveg szerkesztő - Adminisztrációs felület - Meta-adat szerkesztő - Új kezelő felület Könczöl Tamás: Digitális taneszköz akkreditáció a közoktatásban

Az elemek periódusos rendszere

Az elemek periódusos rendszere

http://www.tanszertar.hu/eken/2007_01/na_0701.htm http://www.chemsoc.org/viselements/pages/pertable_fla.htm

Köszönöm, hogy meghallgattak! Szeretettel várom Önöket bármikor az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központjában! nadasi@tanszertar.hu