Az elektromos autó, jövő a jelenben Dátum: 2014.12.03 Gablini Gábor 1
A Nissan már 1947 óta fejleszt elektromos autókat Tama 1947 1996 Prairie Joy 1999 2005 Pivo Hyper mini Mixim 2007 Nuvu 2008 EV Tiida prototype 2009 2011 - Bár meglepő, de elektromos autó már 100 éve is létezett. - Az első Nissan elektromos autó például 1947-ből való. - A Nissan használt először lítium-ion akkumulátort 1996-ban. - Ezt követően szinte évente jelentek meg elektromos tanulmányautók Esflow 2
EV egyedi kialakítás Nincs légbeömlő a hűtőrácson Töltőfedél 3
Diffúzor a légáramlatok tereléséhez Teljesen lapos alsó burkolat Jobb légellenállás Nincs légbeszívás Határozott sarkok Diffúzor a légáramlatok tereléséhez Mitől kicsi az autó légellenállása? Törölje le a szavakat. Alacsony karosszéria Teljesen lapos alsó burkolat 4
+ Gazdaságos Energia megtakarítás: 280 000 vs. dízel QQ 1,6 DÍZEL QQ 1,6 BENZIN LEAF Energiaköltség / 100 km 550 1 940 2 610 Energiaköltség / 20 000 km 110 000 390 000 520 000 A területi marketing szabja az adott országra. Van elképzelésük arról, hogy a LEAF-fel milyen megtakarítás érhető el az üzemanyagon? És a karbantartáson? Legalább 20%-kal alacsonyabb karbantartási költségek a hagyományos autóhoz képest Energia megtakarítás: 280 000 vs. dízel 410 000 vs. benzines + Alacsonyabb áramdíj önkormányzatoknak
Milyen szerviz költségekkel lehet számolni? 3 év szerviz költsége* 75 000 Ft 4 év szerviz költsége* 85 000 Ft 5 év szerviz költsége* 95 000 Ft *max. éves 30 000 km futással számolva 6
Milyen érvek szólnak a NISSAN LEAF mellett? Az első teljesen elektromos, nagysorozatú kompakt családi autó az európai piacon 1. Zéró emisszió – társadalmi felelősségteljesség és gazdaságosság Egyedi kialakítás, jó aerodinamika – 2EUR 100 km 2. Új vezetési élmény / „élmény vezetni” 254 Nm 0 ford/pertől Teljes csend és rezgésmentesség Alacsony tömegközéppont a padló alá épített akkumulátoroknak köszönhetően 3. Nincs kompromisszum, valós autó (4,45 m hosszú, 1,55 m magas, 1,77 m széles) 5 ülés – Bőséges helykínálat hátul, a C szegmens autóinak megfelelő csomagtartó – Magas biztonsági szint, 4. Egyedülálló IT fejlesztés és vezérlés Különleges műszerfal, üdvözlő hangokkal – Előmelegítés / Előhűtés és programozható töltés – Egyedülálló, tenyérrel vezérlehető sebességváltó, Jármű több mint 95%-a újrahasznosítható 7
A Nissan LEAF töltése A 2 fő töltési mód: Normál és Gyors Gyorstöltés < 30 perc Normál töltés 12 óra (10A) 8 óra (16A) 4 óra (32A) – választható 8
Tudom Magyarországon tölteni a LEAF-et? 29 töltési pont 3 gyorstöltő Folyamatosan fejlődő töltési pontok, melyről a lenti weboldalon tájékoztat http://ev-charging.com/at/en/services/fullscreen 9
Előnyök NINCS 50% 73% Regisztrációs adó Vagyonszerzési illeték Cégautó adó Teljesítmény adó Áram fogyasztás áfája visszaigényelhető Törzskönyv Forgalmi engedély Környezetvédelmi körcímke 1 évig díjmentes hozom – viszem szolgáltatás 1 évig díjmentes Nissan gondoskodás - ha kifogyna 5 évig díjmentesen töltheti fel kútjainkon járművét 85,000.- 52,000.- 528,000.- 69,000.- 95.670.- 6,000.- 585.- 75,720.- ?.- 412,500.- Hatótáv:2) 199 km Alacsony km költség:3) 550 Ft / 100 km Dinamikus: 254 Nm nyomaték 0 ford/perctől Több mint 70 000 eladott autó világszerte 2 töltési lehetőség: normál és gyors 10
2014 December: eNV200 NV200 2014 June, NISMO we will get in FY14 for retail events 11 11
Köszönöm a figyelmet! Hatótáv:2) 199 km Alacsony km költség:3) 550 Ft / 100 km Dinamikus: 254 Nm nyomaték 0 ford/perctől Több mint 70 000 eladott autó világszerte 2 töltési lehetőség: normál és gyors 12