KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közlekedés kerékpárral Hajdúböszörményben
Advertisements

A közlekedési igazgatás aktuális jogszabályváltozásai május 17.
Digitális térképek összehasonlítása a gyakorlatban Szabó József – CadMap Kft. GITA 2011 Balatonalmádi.
A Kerékpáros Műszaki Szabályozás elemei - vitaindító Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter kerékpáros ügyekért felelős megbízottja.
Kerékpáros fejlesztések között Mitől lesz kerékpárosbarát egy település? Dr. Kukely György cégvezető Terra Studio Kft április 24.
KENYI fejlesztés és országos adatfelvétel
Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
1/13 Péter Tamás, Bécsi Tamás, Aradi Szilárd INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 3-5. Útmenti objektumok.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Szabó József CadMap Kft.
Mi kell a biciklisnek? Tóth Judit Magyar Kerékpárosklub alelnök Solt,
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
A GPS az egyetemi oktatásban
Egy helyzetfelmérés terepmunkája, a kerékpáros útvonaltervezés bemutatása kerékpáros szemmel.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Kerékpáros_hálózat_kutatás Bartus Tamás Mészáros Márton Tanszéki_Terv_
Belső memóriák tipusai
Közút-vasút keresztezések biztosítási módjainak összehasonlítása
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Tóth Judit Kerékpáros Magyarország Szövetség évi pályázatok.
Az Ady tér geodéziai felmérése -
Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozat
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
KÖZLEKEDÉSTUDOMÁNYI INTÉZET Nonprofit Kft.
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
A Vasúti vizsgaközpont
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Közúti baleseti statisztikák elemzése. Közúti baleseti adatok eredete Rendőrség által helyszíni adatrögzítésből nyert adatok.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
Kerékpárút nyilvántartás (KeNyi)
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
Kerékpárutak építésének engedélyezése
„KÉT KERÉKEN SZEKSZÁRDON” OKTÓBER 6. Baka György Zöldtárs Alapítvány Elnök.
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
BISEL Biotikus Index a Középiskolai Oktatásban.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Térinformatika adatok tudásbázisán alapuló kereső- motor IKTA / 2000.
Rugalmas keretrendszer a minőségbiztosítási adatok kezeléséhez XII. abas Vevőfórum, Balatonlelle június 5-7.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Kerékpáros turizmus a szlovák-magyar határ mentén
Óberling József r. ezredes
Önálló és rendőrrel közös polgárőri tevékenység és ehhez kapcsolódó rendőri karjelzések ismertetése +
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Balaton Keleti Kapuja Kerékpáros Turisztikai Régió (tervezet)
© Herbil Kft Elmatronic S.R.L. / Romania Alapítás éve: 2006 Ügyvezető: Balázs Róber Web: Herbil Kft. / Magyarország.
KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉS BUDAPESTEN XD csapat Készítette: Márta Zsolt Gyűjtötte: Mészáros Valentin Előadja: Rimóczi András.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Térinformatika Domján Ádám.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
A Jövő Ergonómiai Mérőeszköze
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Zajmérések lefolytatása
A SEC-NET rendszer alkalmazása a vasútdiagnosztikában.
Berta Tamás, k özpontvezető Tóth Viktória, projektkoordinátor Közlekedésbiztonsági Központ KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. A közlekedési.
Dr. Bói Loránd Üzletágvezető KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedéstudományi Üzletág Közszolgáltatások pályáztatási rendszere a közúti.
VASÚTI VIZSGAKÖZPONT KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Vasúti Vizsgaközpont Novák László igazgató.
avagy a tervezés segítése csúcstechnológiával Rodcont Kft.
Az Országos Területfejlesztési és Területrendezési Információs Rendszer területi tervezést, elemzést támogató térinformatikai alkalmazásai Eger, 2017.
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
Pest megyei közlekedési infrastruktúra fejlesztések
Kerékpáros fejlesztések Zala megyében
A parcellaszintű parlagfűfelmérés eredményei a Csepel-szigeten
Közlekedési ismeretek
Előadás másolata:

KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Kerékpáros és gyalogos közlekedési konfliktusok, közös létesítmény használat h Hogyan legyen Kerékpárosbarát a Balaton? Balatonkenese Weidinger Gábor KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedésbiztonsági Központ munkatársa 2014.11.20

KTI és a kerékpáros közlekedés kapcsolata KRESZ módosítás tervezet Kerékpáros balesetek elemzése (Budapest, Békés megye, Komárom-Esztergom megye) Kerékpárutak felmérése Kisebb helyszíni vizsgálatok

Kerékpárutak felmérése Intézetünk 2011-ben kezdte a kerékpárutak térinformatikai felmérését. A felmérést a hiányzó digitális kerékpáros térkép gondolata indította. Mivel a KKK kezelésében volt egy Kerékpárút Nyilvántartó rendszer KENYI, így a mi felmérésünket is a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központtal (KKK-val) egyeztetve, oly módon készítettük hogy a KENYI rendszerbe beimportálható lehessen. Azóta KTI által felmért utak: EV6 (Rajka-Hercegszántó) EV11 (Tornyosnémeti-Röszke) Pest megye összes kerékpáros létesítménye (kb. 370 km)

A felmérés lépéseinek ismertetése: a) Helyszíni felmérés b) Adatok feldolgozása c) Adatok térinformatikai megjelenítése

A kerékpárutak felmérésére fejlesztett mérőrendszer: a) Helyszíni felmérés A kerékpárutak felmérésére fejlesztett mérőrendszer: A mérőműszer: GPS-készülékből kamerából laptopból, valamint akkumulátorokból állt. A mérőeszköz kiválasztásánál sok szempontot vettünk figyelembe: Üzemidő Napi megtehető távolság Szélességi korlátok Terhelhetőség Üzembiztonság Mindezek mérlegelésével egy háromkerekű Honda Gyrot segéd-motorkerékpárt mellett döntöttünk.

A méréshez irt célszoftver: A pontos méréshez elengedhetetlen, hogy a kamera képét és a GPS-készülék által szolgáltatott adatokat egy képernyőn valós időben, szinkronizálva megjeleníthessük és rögzíthessük. Az erre a célra írt szoftver segíti az adatok összeolvasását, és rögzítését.

b) A felvett adatok rögzítése, ellenőrzése, feldolgozása kerékpárút minősítésére, adatainak felvételére alkalmas űrlap Access adatbázis kezelő program segítségével:

Néhány példa a rögzítésre kerülő adatokból: UBES, UKAT – A kerékpárút jellegének meghatározására szolgál (egy vagy kétoldalú kerékpárút, kerékpársáv, stb.). FEKVES – Kül- és belterületi szakaszok meghatározására szolgál. RBTIP – Burkolat típusa. KPSZLMIN, KPSZLMAX – A kerékpárút szélessége. GEPJ – egyazon útfelületen közlekedik-e gépjármű MINO – Minőségi osztály 1-től 5-ig osztályozva. KARB – Karbantartottsági szint 1-től 5-ig osztályozva. BIZT – Biztonság mértéke 1-től 5-ig osztályozva. A kerékpárral közlekedők biztonságát jellemző érték.

c) Adatok térinformatikai megjelenítése Miután az alapadatok rögzítésre kerültek egy adatbázisba, ezeket az adatokat, a hozzá tartozó GPS koordináták segítségével ArcView szoftverrel jelenítjük meg.

Kisebb helyszíni vizsgálatok (Révfülöp) ? Gyalogos vasúti átjáró, 71-es főút Hajóállomás

Gyalogos és kerékpáros konfliktus a Balaton körül (Révfülöp)

Szegregált kialakítás

Dunakeszi

Dunakeszi ?

Dunakeszi ?

Dunakeszi

Dunakeszi

Dunakeszi

Dunakeszi

Dunakeszi

Dunakeszi ?

Dunakeszi ?

Dunakeszi ?

Dunakeszi ?

Dunakeszi

Köszönöm a figyelmet! weidinger.gabor@kti.hu