Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, 2011. június 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Együttműködő tanulás/ az együttműködés tanulása és stratégiai tervezés a felnőttképzésben Kihívások - megoldások.
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
4 Moodle portál tapasztalatai - konnektivista szemmel
KVN OP 1.1. – TEAM – Képzés a közigazgatás hatékonyabbá tételének érdekében.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
A szakképzési rendszer modellje. 1. sz.m.2. sz.m.3. sz.m. 4. sz.m.5. sz.m. 6. sz.m. Kötelező szakmai tantárgyak Tantárgyi vizsgák Választható szakmai.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
INFOTÁRS A Társadalomtudományi és Informatikai Kar közös projektje.
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Nemzetközi informatikai projekt módszertan gyakorlati alkalmazása
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Projektindítási, dokumentálási és portfoliószintű költségkövetési feladatok támogatása az EPM.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Nagyvállalati projektmenedzsment megoldás a Fővárosi Vízművek Rt.-nél Előadó: Fritsch Róbert CIO, Fővárosi.
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
AVIR – intézményi adatmodell K+F+I szekció február 2.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
IV. ETR konferencia fejlesztés – bevezetés - támogatás Rós László Budapest, január
Az adminisztráció hegyének meghódítása Akkreditált képzések adminisztrációjának támogatása Moodle-ban Az adminisztráció hegyének meghódítása Akkreditált.
TÁMOP412/C Egyetemi oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére, a blended learning megoldások alkalmazására 1 Egyetemi oktatók felkészítése.
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
Tanulási és tanítási stílusok elektronikus környezetben
 mesterséges intelligencián alapuló szoftver rendszer  a felhasználó által szolgáltatott adatok alapján képes viszonylag bonyolult problémákat megoldani,
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Juhászné Víg Éva programvezető május 26.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
ILIAS keretrendszer használata az LSI Informatikai Oktatóközpontban
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Belső ellenőrzés az önkormányzatoknál
SLA (Service Level Aggrement) alapon történő szolgáltatás fejlesztés a Gazdasági Főigazgatóságon
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt Önkormányzatok tájékoztatása ÖNKORMÁNYZATI OKTATÁSOK BM információs nap
Korszerű, hatékony képzési megoldás E-Learning - SzITÁR június 13.
Bemutatkozik az Informatikai Műhely Lócsi Levente, Kovács Máté.
Az e-Scola Képzési Rendszer alkalmazása egy KKV-nél belső információbiztonsági tudatosító program végrehajtásához 2010/01/20 Tarján Gábor.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Tananyagfejlesztő és távoktató e-learning keretrendszer intézményi szintű működtetése MELLearN, ELTE Az ILIAS alkalmazása.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Fodorné Tóth Krisztina PTE Regionális Távoktatási Központ Multimédia az oktatásban 2009.
1 Budai Attila Költséghatékony e-learning képzés Tananyag és támogatás új ILIAS felhasználók számára Vitaindító előadás 8. Nemzetközi ILIAS Konferencia.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Honlap: Program: A Math-Bridge interaktív tanulási platform lehetséges szerepe az oktatási folyamatban.
Kommunikációs kampánytervezés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Járt utat a járatlanért… A Moodle bevezetésének és alkalmazásának sajátosságai nagyvállalati környezetben Németh Károly Gödöllő, június 24.

2 Tartalom  Vállalati szempontok és érvényesítésük  A Moodle illeszkedése  Képzési módszertan támogatása a Moodle-lal  Módszertani kérdések megközelítése

G+G III.  § € A kihívás

4 Miért kell az eLearning?  Oktatói kapacitás szűk  Az oktatások tartalmi és módszertani színvonala nem egységes  Képzések és vizsgák nyilvántartása bonyolult és sok erőforrást leköt  Emelni kívánják az informatikai rendszerek használatának szintjét

5 Működő eLearning megoldás Szakértői támogatás Keretrendszer Tananyag Mire van szükség?

A bevezetés sajátosságai: a projekt Bevezetés: folyamatszabályozás Oktatásmenedzsment folyamattervezés Oktatási folyamattervezés = Tanulási és vizsgarendszer Oktatók és felhasználók képzése Riportrendszer megtervezése Szabályzatok elkészítése Szempontrendszer

A pályázat Oktatásszakmai Pénzügyi Informatikai Tesztidőszak Szóbeli bemutatkozás Írásos pályázat Open source Magyar vállalkozások Multinacionális vállalatok Pályázók csoportosítása Pályázat folyamata Szempontrendszer

Oktatásszakmai szempontok értékelése Felületek testreszabhatóságának lehetőségei és módja Nyelvi megfelelés, megfeleltethetőség Szerepkörök testreszabhatósága Szervezeti hierarchia leképezhetősége Tanulási utak felépítésének lehetőségei Különböző tanegységtípusok (eLearning, tantermi) együttes kezelése Tanfolyami és vizsgajelentkezések kezelése Naptárfunkció Jelentésrendszer Tananyagkezelés Vizsgamodul megléte, kezelése, összeépíthetőség Kollaboratív és kommunikációs eszközök Képzések tervezése/nyilvántartása Képzések adminisztrációja A résztvevők tájékoztatása a képzések időpontjáról A képzésen való részvétel feltételeinek teljesítése

Képzési módszertan - Felmérés Tevékenység és tananyag típusok száma egy kurzuson belül

Képzési módszertan

Előállításra fordított erőforrás mennyiség Folyamatos használatra fordított erőforrás mennyiség SCORM tananyag Letölthető dokumentum A felületen létrehozott oldal Fórum Teszt Tantermi oktatás Előállítás – Folyamatos használat mátrix Beküldendő feladat

Ellenőrzés Önellenőrzés SCORM tananyag Letölthető dokumentum A felületen létrehozott oldal Fórum Teszt Tantermi oktatás Ellenőrzés - önellenőrzés mátrix Beküldendő feladat SCORM tananyag

Pár gondolat az eLearning Tananyagról Multimédia+SCORM = Tananyag SCORM = Tananyag ? Tananyag ? Megfelelően megírt szöveg Megszerkesztett szöveg és forgatókönyv Célcsoport sajátosságai Didaktikai szabályok Multimédia eszköz, nem cél Akció-interakció Ellenőrzés-önellenőrzés

Sikermutatók „Egy ilyen komoly céghez ilyen komoly és modern oktatási stílus illik!” „A tananyag érthető, logikus, az eLearning rendszer rugalmas, általa jól elsajátítható az anyag… Csak szegény Kovács urat sajnálom, akivel a példák során annyi baj történt.” „Ekkora új ismeretanyagot önállóan, más módon nem lehetett volna elsajátítani. Szellemes, életközeli. Kiválóan felépített, és még tetszetős is volt. Élveztem.” Élőmunka megtakarítás a projekttervben rögzítettnek megfelelő. Vizsgák sikeressége a korábbinál nem rosszabb. Használat: Átlagos napon 270 felhasználó (összes ~2000) Gyakorló tesztek 1.: >8000; 2-3.: >6000

Köszönöm!