Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
Lépj pályára! Využi šancu! Lépj pályára! / Využi šancu! HUSK /1101 /1.6.2 /0107.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Természettudományok fizika, kémia, biológia Céljaink  Szemléletformálás (tanórán és azon kívül is)  Gyakorlatias tudás  Egyéni tehetséggondozás  Felkészítés.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Gábor Dénes Tehetségpont
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola I. alprogram: Társadalmi.
VILÁGJÁRÓ NAP TANULMÁNYUTAK A SEMMELWEIS EGYETEMEN EOK Budapest, 2012.március 21. Dr. Lőrincz M. Ákos Semmelweis Közösség – Semmelweis Világ TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Projektlabor, Projektmunka és Projekt szeminárium tapasztalatai és kérdései az informatika oktatásában az Eszterházy Károly Főiskolán dr. Kovács Emőd,
Önálló lépések a tudomány területén TÁMOP-4.2.2/B-10/
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
MIBEN ERŐS ÉS MIBEN GYENGE AZ MRTT Elnöki beszámoló a évi közgyűlésen Magyar Regionális Tudományi Társaság.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
2007. március A TDK hete a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Amit a TDK-ról tudni kell…
Az európai közösségi jog általános rendszere szerinti elismerés Oktatási Hivatal Magyar Ekvivalencia és Információs Központ Budapest, november 10.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
Regionális Civil Egyeztetések (RECE) Program Helyzetelemzés tapasztalatai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője október.
A Jövő Internet kutatás hazai támogatási lehetőségei Fonyó Attila Nemzeti Erőforrás Minisztérium Tudománypolitikai Főosztály.
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Szentkatolnay Miklós A mentorhálózat működése – aktuális helyzetkép és a lehetséges jövő I. Országos Mentortalálkozó Budapest, október 3.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
-Pécs- Készítette: Győri Zsuzsanna Magyar 4. évfolyam.
Mérnökök szerepe a gazdaság fejlődésében AGTEDU tudományos konferencia Kecskemét Rónay István Elnök Bács-Kiskun Megyei Mérnöki Kamara.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
Országos Tudományos Diákköri Tanács – Helyzet és Jövőkép TÁMOP / „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban”
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Fókuszban a tudományos műhelymunka Harmadik országos TDK-fórum október Dr. András István rektor.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
INNO-REÁL Szövetség Civil Ágazati-szakmai Stratégiai Terv május 21.
1 Mit kíván a minőségorientált magyar felsőoktatás? Balázs Ervin A MAB elnöke Professzorok Batthyány Köre, október 18.
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
A kutatóegyetemek helye az innovációban (Ahogy mi látjuk) Dr. Greiner István alelnök Magyar Innovációs Szövetség június 22.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
2008 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Szabó Éva DE IEAS anglisztika MA II április 20. Jelentkezési határidő: május 6. (péntek) 12:00
Korszerű és innovatív mérnökképzés!. Képzéseink rt itt kedvedre választhatsz! BSc 11 alapszak MSc 6 mesterszak PhD 2 Doktori Iskola.
Gazdik Judit Ápolásfejlesztő, intézményi szakoktató
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Gazdálkodástudományi Szakmai Kollégium
CÍM (pl. Tapasztalataim az ELTE Társadalomtudományi Karán)
Pedagógiai és Kommunikációs Szakmai Kollégium
CÍM (pl. Tapasztalataim az ELTE Társadalomtudományi Karán)
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Infó-Kommunikáció a békés(i) jövőért. EFOP
Előadás másolata:

Szakkollégiumi Műhelymunka: Helyzetkép a szakkollégiumi tehetséggondozásról Benkó Marcell - Széchenyi István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető Fóruma Ványa Bertalan - Bibó István Szakkollégium / Szakkollégiumok Egyeztető Fóruma „Fókuszban a tudományos műhelymunka, Harmadik Országos TDK-fórum, október

Miről lesz szó?  Mi a szakkollégium?  Szakkollégiumi mozgalom  Szakkollégiumi tehetséggondozás  Szakkollégiumaink munkája

Szakkollégiumi öndefiníció  Hangsúly a tagok emberi és szakmai fejlődésén, az alapképzés első éveitől az egyetemi, illetve főiskolai képzés végéig  Intézményi autonómia és kiterjedt önkormányzatiság  Magas színvonalú szakmai munka  A társadalmi problémákra érzékeny értelmiségi létre való felkészítés  Aktív tagság: egyetemisták vagy főiskolások közössége  Együttlakó bázis

Szakkollégiumi mozgalom  A kezdet: 1895 és 1970  1991: Szakkollégiumi Charta  Fokozatosan intézményesülő találkozások és tapasztalat-megosztás  Határon túli és egyházi szakkollégiumok bekapcsolódása  2011: önálló minőségbiztosítási rendszer megalkotása, valamint a Szakkollégiumok Egyeztető Fórumának állami elismerése  Jelenleg a Szakkollégiumok Egyeztető Fórumának 43 tagja van, a SZEF ülései nyitottak

Szakkollégiumi Tehetséggondozás Szakkollégiumi Műhelymunka Interaktív, alacsony létszámú kurzusok Innovatív teljesítési módok, csoportmunka Egyetemi képzésen túlmutató szakmai munka Önálló kutatómunkára való felkészítés

Képzési rendszer Önálló képzési rendszer - specifikus vagy interdiszciplináris Alaptudás és specializáció Kiváló egyetemi oktatók, valamint gyakorlati szakemberek bevonása Tudós és gyakorlati szakember utánpótlás Egyetemtől eltérő motivációs rendszer, elsősorban belső motiváltság, csapatmunka Közös gondolkodás, vita Gyakorlat-orientált, önálló kutatásra épülő beszámolási rendszer Cél: TDK, OTDK, publikációk

Szakkollégiumi műhelymunka két lehetséges példája Bibó István Szakkollégium  5 műhely (4 jogász, 1 politikatudományi)  Műhelyorientált szakmai ív, oktatói támogatás  Egy félévben minimum két pillér  Pillér lehet: 1. Műhelykurzus 2. Esetmegoldó vagy elemzőkurzus 3. Szakmai gyakorlat 4. „Tutori” dolgozat: kutatásorientált – OTDK- felkészítés  Szakmai orientációs programok, önálló kutatócsoportok, tanulmánykötetek, konferenciák, tanulmányutak  Szakmai együttműködő partnerek és támogatók: államigazgatási szervek, ügyvédi irodák, politikai elemző intézetek Széchenyi István Szakkollégium  4 műhely (sáv)  Alapszak alatt 1 műhelykurzus +1 ismeretbővítő kurzus  TDK szintű beszámoló írása kötelező  Mesterszak alatt kutatókurzusok(TDK,OTDK, kiadvány orientált)  Végzettség feltétele minimum 2 TDK vagy 1 publikáció  Szakmai együttműködő kutatóintézetek  Személyes tutorálás

Köszönjük a figyelmet! Kapcsolat: (Kommunikációs Bizottság) (Minősítést Segítő Bizottság)