Az egészségügyi felsőoktatás munkavállalóinak problémái Dr. Antmann Katalin OSzSz elnök.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Advertisements

Kamarai prezentáció sablon
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
Sebész rezidens helyzet a dél-alföldi régióban
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
MI MENNYI 2011-BEN ? BÉREK, ILLETMÉNYEK, SZOCIÁLIS ÉS MUNKANÉLKÜLI ELLÁTÁSOK Készítette: Korózs Lajos szociológus.
Kórházi könyvtárak MOKSZ elnökségi értekezlet Budapest, szeptember 19. dr. Kührner Éva PhD.
“Hány pontot kapunk érte?” Milotta Lászlóné – asszisztens (Vasútegészségügyi NKK Kft – Pécs) Zsoldiné Turi Edit – fiziotherápiás asszisztens (Egyesített.
A évi változások a kötelező folyamatos továbbképzésben
A Bioetika Oktatása a Debreceni Egyetemen
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei Kitekintés  Kötelező továbbképzések  könyvvizsgálók  orvosok  gyógyszerészek  tanárok  Az ügyvédi képzés.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Erasmus programfejlesztés Antoni Györgyi intézményi Erasmus koordinátor.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Személyes adatok (hallgatói, oktatói adatok egy felületen) Szakok kezelése Új funkcióik.
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
Grémiumvezetői feladatok a legújabb szabályozások alapján Dr. Ertl Tibor általános, szak-és továbbképzési dékánhelyettes.
A DEBRECENI EGYETEM HALLGATÓI VONZÁSKÖRZETE Németh Szabolcs – I. éves PhD hallgató DE-AGTC.
Hallgatói elégedettség mérésének előzetes eredményei Polgár J. Péter – Kovács Ernő.
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
szakmérnök hallgatók számára
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
Kormányszóvivői tájékoztató Közmegbecsülés a köz szolgálatáért.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Szakképzési hozzájárulás Saját dolgozó képzési költségeinek elszámolása 2011.
Debreceni Egyetem Orvos- és Egészségtudományi Centrum évi gazdálkodása.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
. Hallgatói kiválóság – Tehetséggondozás – TDK dr. Princzinger Péter október 27.
Kétciklusú képzés a műszaki felsőoktatásban Jobbágy Ákos Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, BME.
© 2005 The Gallup Organization T HE G ALLUP O RGANIZATION Országos Kreditmonitoring vizsgálat az oktatók körében - ábrasor
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
Tájékoztató az emelt szintű érettségiről a 10-dik évfolyamosoknak
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Némethné Kárpáti Nóra mb. tanulmányi osztályvezető
A győztesek felelőssége – - Tájkép csata után Egészségügyi kerekasztal beszélgetés Dr. Stubnya Gusztáv stratégiai főigazgató.
A betegellátás keretei és rendszere
Jahn Ferenc utcai Rehabilitációs Centrum
egyetemi tanár, főigazgató
Áttekintő: Feladatok, megoldások, kihívások a hazai egészségügyi humánerőforrás biztosítása területén Rauh Edit
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A felsőoktatási expanzió befolyása a regionális munkaerőpiacra Sándor Mária 2013.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
Tájékoztató a 2016/17. tanév 1. félévétől a IV. éven életbe lépő új struktúrájú órarendről Rózsahegyi Rita Szeged, SZTE ÁOK Tanulmányi Osztály.
Somogy Megyei Kaposi Mór Oktató Kórház bemutatása Dr. Papp Erzsébet orvosigazgató.
VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. (ISBN száma: ) Dr. Tóth Krisztina egyetemi docens GAZDASÁG- ÉS.
„Hova tovább?! „ – tájékoztató nap Pécsi Tudományegyetem Klinikai Központ Prof. Dr. Decsi Tamás egyetemi tanár, főigazgató
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
SZTE ÁOK Boros Mihály A szak- és továbbképzéssel kapcsolatos feladatok.
A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználása Cséfalvay Ágnes.
Felvételi 2004 Felsőoktatási felvételi A felsőoktatásba jelentkezők számának alakulása
Az ápoló tanulók/ hallgatók gyakorlati oktatásának tapasztalatai
HOSPITIUM MARKUSOVSZKY SAVARIENSE
Tempus Közalapítvány Balla Ágnes április 23.
DUÁLIS KÉPZÉS felépítése
Győztesek és vesztesek
Lejtmenetből lendület
3. célterület keretében részt vevő 3 fő szakorvos jelölt
Készítette: Szabó Tamás
Debreceni Egyetem Kenézy Gyula Egyetemi Kórház
A Csurgói Egészségügyi Centrum első éve a betegellátásban
Az ügyvédi továbbképzés alapelvei
Ferencsik Mária, Zöllei Magdolna SZTE ÁOK I sz. Belgyógyászati klinika
Előadás másolata:

Az egészségügyi felsőoktatás munkavállalóinak problémái Dr. Antmann Katalin OSzSz elnök

egészségügy + felsőoktatás

Probléma 1. Intézmény struktúra elméleti képzés + gyakorlati képzés = elméleti intézeti laborok + betegellátó gyakorlóhelyek Klinika? Oktatókórház? Egyetemhez integrált oktatókórház? Hallgatói létszám és oktató/gyakorlóhelyek és csoportlétszám

Probléma2. Tevékenység – Betegellátás személyzet Oktató (orvos is) Orvos (aki oktat is) Szakdolgozó Kötelező oktatás És betegellátás ÉS tudományos munka Betegellátás És oktatás Szakdolgozók képzése Hallgatók gyakorlati képzése Munkaidőszabályok: Napi maximum 12 óra Heti törvényes 48/60 óra Éves 416 óra túlmunka 25 nap oktatói pótszabadság Nincs oktatói pótszabadság

Probléma2. Tevékenység – Betegellátás Oktatás expanziója - Alap – master – phd - szakexpanzió - A-B-C tárgyak - hallgatói létszám növekedése Betegellátás ellehetetlenülése Területi ellátási kötelezettség változása, ellátandó betegszám nő, Ellátó személyzet csökken

Probléma2. Tevékenység – Betegellátás Egészségügyi dolgozók kötelező továbbképzése 5 éves periódusokban Orvosoknak 250 pont/5 év gyűjtendő gyakorolt szakmánként - Kötelező 1 hetes továbbképzésből (1 hét/5 év /fő államilag finanszírozott) - szabadon választható kurzusokból (ingyenes vagy saját maga finanszírozza) A képzőhelyek az Egyetemek – képzés expanzió! Nem számít az oktatási tevékenységnek

Probléma2. Tevékenység – Betegellátás Szakorvosképzés Függetlenül a szakorvosképzés szervezésétől: kórházi orvos –egyetemi közalkalmazott - központi gyakornok – stb. Tutori – mentori feladatok (díjazással) Elméleti – gyakorlati képzések 5 éves képzési periódusok folyamatos belépéssel Plusz adminisztrációs teher Intézmény által szervezett OKJ-s képzések

Probléma3. Tevékenység – Elméleti képzés személyzet Oktató ( ma még főképp orvos Oktatást segítő Kötelező oktatás ÉS tudományos munka És betegellátás Szakdolgozók képzése Hallgatók gyakorlati képzése Munkaidőszabályok: Napi maximum 8 óra (órarend?!) Heti törvényes 40 óra Nincs helyettesítés és túlóra 25 nap oktatói pótszabadságNincs oktatói pótszabadság

Probléma3. Tevékenység – Elméleti képzés Oktatás expanziója - Alap – master – phd - szakexpanzió! Levelező hallgatók képzése - A-B-C tárgyak - hallgatói létszám növekedése Szakképzés (szakorvos, szakgyógyszerész…) Tutori – mentori feladatok (díjazással) Elméleti – gyakorlati képzések 5 éves képzési periódusok folyamatos belépéssel Plusz adminisztrációs teher Egészségügyi dolgozók kötelező továbbképzése 5 éves periódusokban Ez az elméleti intézetben dolgozókra is vonatkozik Résztvevő szervező

Bérhelyzet, egészségügy versus oktatás HIJ MunkakörökFizetési fokozatok szakorvosjelöl t szakorvosszakgyógyszerészminősítettévek Egyetemi tanár Egyetemi docens Egyetemi adjunktus Egyetemi tanársegéd Főiskolai tanár Főiskolai docens Főiskolai adjunktus Főiskolai tanársegéd Kutatóprofesszor Tudományos tanácsadó Tudományos főmunkatárs Tudományos munkatárs Tudományos segédmunkatárs Egészségügyi béremelés nem alapbéresített!

Bérhelyzet, egészségügy versus oktatás HIJ MunkakörökFizetési fokozatok szakorvosjelöltszakorvosszakgyógyszerészminősítettévek Egyetemi tanár Egyetemi docens Egyetemi adjunktus Egyetemi tanársegéd Főiskolai tanár Főiskolai docens Főiskolai adjunktus Főiskolai tanársegéd Kutatóprofesszor Tudományos tanácsadó Tudományos főmunkatárs Tudományos munkatárs Tudományos segédmunkatárs Egészségügyi béremelés nem alapbéresített! Emelt szakorvosi kezdő bér – terv. ?

Köszönöm a figyelmet!