The place and role of financing in the Transport Policy of Hungary

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Getting started with intercultural dialogue - perspectives from HungaryAvviare il dialogo interculturale – prospettive nei musei ungheresiGetting started.
Advertisements

PBN Szombathely. 360 km 1280 km.
URBACT II – National Training Seminar, Hungary The changing URBACT context: Cohesion Policy developments 10 May 2013, Budapest Iván Tosics TPM.
A majorsági projektet támogatja a Magyarok Nagyasszonya Ferences Rendtartomány és az FSZK. A MAJORSÁG működésével támogatja a felnőtt autisták munkahelyének.
2015-re javasolt gyorsforgalmi úthálózat
Mobile Voice Communication Project Review •Cooperating partners: Cisco and T- Mobile, HTTP Foundation •Aim: new course on Cisco WLAN and Mobile.
Nyereményjátékok és a Facebook - aki mer, az nyer!?”
"Shoes on the Danube Bank” "נעליים בטיילת הדנובה"
Területrendezés a Duna- régióban
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Üzleti Információgazdálkodási és Módszertani Intézet Standardization Petra Petrovics Ph.D. Student.
1 | 26 J. Csörgő 1, Cs.Török 1, T. Csörgő 23 1 ELTE University, Budapest, Hungary 2 Dept. Physics, Harvard University, Cambridge,
Remembering 2009 The Events of the 140 th Anniversary of Establishing and 50 th Anniversary of Reestablishing Diplomatic Relations between Hungary and.
Nyugdíjreform folyt. köv.? Pension Reform To Be Continued? Bodor András “PENSION REFORM IN HUNGARY: DO WE NEED ONE (PILLAR) MORE?” symposium Washington.
Hungary In the heart of Europe for over 1100 years Member of the European Union since May 2004 Citizenship: 10 million Economic Importance.
What is the Mission Situation in Hungary?. Dr. György KOVÁCS What Is The Mission Situation In Hungary? Presentation Design by Ed Nickle – United World.
„ Bottom-up” cluster development and cooperation in Hungary Hungarian Confederation of Clusters and Networks Conference on cluster-cooperation in the V4.
IV. Bilgi Ekonomisi Forumu ISTANBUL, 2005 Hungary’s Country Exercise: From R&D to Business Success.
ENEREA - Észak –Alföld Regional Energy Agency Gábor Vámosi Managing director.
Spring School Mathematics and Computer-Aided Modeling in Sciences Szeged: May Novi Sad: May Jó szomszédok a közös jövőért Good neighbours.
A Zsófi gilisztahumusz előállítási folyamata
Miért éppen… Dunaújváros Dr. Kálmán András Dunaújváros MJV polgármestere országgyűlési képviselő Budapest,
Development of public transport services Dr. Kerékgyártó János Head of Department Ministry of National Development, Department for Transport Services Budapest,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt eTwinning: a digital touch in teacher training Klaudia.
Válság és/vagy kibontakozás? Forman Balázs Budapesti Corvinus Egyetem
A Magyar Regionális Tudományi Társaság tevékenysége Horváth Gyula.
The current Labour Market situation in Hungary and the new service structure of the Employment Service Presentation for the Delegation from Bosnia-Hercegovina.
Fénynél sebesebben? Kísérleti kétségek és remények ELTE, 2011 október 5.
7 A Cohesion Policy jelenlegi céljai és eszközei Objectives Structural Funds and instruments Convergence ERDF ESF Cohesion F /sustainable growth/ Regional.
Projektmunka az NI-nál
Elektroanalitikához segédábrák Az ábrák több, részben szerzői jogokkal védett műből, oktatási célra lettek kivéve. Csak az intranetre tehetők, továbbmásolásuk,
Aktuális helyzet Elhasznált gumiabroncs hasznosítás MAGUSZ
HUNGARY’S PARLAMENT MAGYARORSZÁG PARLAMENTJE PARLAMENTJE.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
Az országos közúthálózat fejlesztése,
EGEE-II INFSO-RI Enabling Grids for E-sciencE EGEE and gLite are registered trademarks P-GRADE Portal gyakorlat ismertető Gergely.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Szalma Botond Plimsoll Kft - MAHOSZ
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Teachers as key stakeholders of ICT in Hungarian schools Andrea Karpati, Eotvos University, Budapest
Tanulni, tanulni, tanulni Értékesítői képességek, a személyzet képzése.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Az új besorolásokhoz felhasznált adatok, mutatócsoportok és mutatók a következők: Demográfiai mutatócsoport M1. Terület Ú-RKK M2. Lakónépesség, Ú-RKK M3.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Multilingual websites in Hungary Gabriella Szalóki Egy előadás könnyen vitára ösztönözheti a hallgatóságot. A PowerPoint bemutatók használatával azonban.
Készült az ERFP – DD2002 – HU – B – 01 szerzősésszámú projekt támogatásával Chapter 1 / 1 C h a p t e r 1 Introduction.
Pályázati projektek ISPA LIFE PHARE Hazai: Minisztériumok kiírásai szerint.
History and culture of Finland. History Sweden lost it’s position as a great power in the 18th century and the pressure of Russia increased.
*Generic Application-level Protocol Analyzer A lyuk azonosítása Lyuk kutatás Szignatúra fejlesztés Szignatúra tesztelés A szignatúra kiadása 4 óra.
Harbor of… Dunaújváros Szilveszter Vér projekt manager Mayor Office Dunaújváros DaHar Meeting Budapest, 05 Nov 2008.
A z előadás tartalmáért teljes mértékben az ATI-VIZIG vállalja a felelősséget, és az semmilyen körülmények között nem tekinthető az.
JOIN US at the 9th European Congress of Trauma and Emergency Surgery FIRST ESTES CONGRESS May 24-27, 2008 Budapest/ Hungary.
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Technological investigation of Early Neolithic pottery from Vörs, South-West Hungary Gherdán, Katalin* - T. Biró, Katalin** - Szakmány, György* - Tóth,
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
Subcontractor management program 2008 Presenter: Attila Vincze Petrolszolg Ltd. Procurement and Slaes manager.
DECENT PROJEKT D eveloping E mployees C apacity through E uropean and N ational level T rainings.
Magyar Orvostanhallgatók Egyesülete Hungarian Medical Students’ International Relations Committee The Committee about 1000 members in Hungary 4 Local.
Hungary SLOVAKIA UKRAINE AUSTRIA Use the BUCKET in the
Factfile??? Hungary Area km 2 CapitalBudapest Population???? GDP ????? $/person.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
Shared Services Community Meeting Mr. Csaba Kilián Executive investment director
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Hajléktalan emberek Magyarország nagyvárosaiban 2006.
Dunaújváros: új utakon
Kerámia és Polimermérnöki Intézet
Systems Hardware Business challenge
International Development Norway
TECHNICAL TRAINING December 2012.
Exhibit 14.7 Among Offering Firms with More Than 50 Employees, Percentage of Covered Workers Enrolled at a Firm That Offers Benefits Through a Private.
Előadás másolata:

The place and role of financing in the Transport Policy of Hungary Mr. Gyula Gaál Parliamentary State Secretary Ministry of Economy and Transport Vienna, 2 June 2004

PAN-EUROPEAN TRANSPORT CORRIDORS CROSSING HUNGARY

PAN-EUROPEAN TRANSPORT CORRIDORS IN HUNGARY

Ratio of investments in transport as the percentage of the GDP %

Act CXXVII of 2003 Amounts to be spent on motorway development: in 2003: EUR 739 million, in 2004: EUR 739 million and EUR 39 million (for preparation), in 2005: EUR 1.29 billion in total, in 2006: EUR 1.37 billion in total, in 2007: EUR 1.64 billion in total.

EXPANSION OF MOTORWAY NETWORK FROM 2003 TO 2006 Via KOSICE SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti Via LVOV, KIJEV Tisza Via BRATISLAVA, PRAGUE M30 Miskolc M3 Parassapuszta Vác IV M25 Salgótarján M15 M2 Nyíregyháza Via VIENNA V Emőd Polgár Eger Duna M3 Győr M35 M9 M1 Füzesabony Sopron Tatabánya BUDAPEST Debrecen M4 Szombathely M0 Székesfehérvár Szolnok M8 Veszprém M4 IV Via GRÁC Dunaújváros Rábafüzes Zalaegerszeg M44 Via ARAD, KOLOZSVÁR M6 Kecskemét Via LJUBJANA, TRIESZT M7 0 Bszgyörgy Lelle Békéscsaba Nagykanizsa Kiskunfélegyháza V Tornyiszmiklós M7 M9 M5 Via ARAD Szeged M43 Via ZÁGREB Letenye Kaposvár Szekszárd Nagylak V V/A M3 autópálya Polgár-Nyíregyháza közötti szakasz Autópálya nyomvonalának kijelölése országos érdek és ez által országos hatáskörű feladat. Éppen ezért az M3 autópálya nyomvonala sem függhet Nyíregyháza és Debrecen régóta tartó rivalizálásától. 1999-ben az M3 autópálya tárgyi szakaszának előkészítése gyakorlati fázisba lépett. Ekkor kerültek felszínre azok a szempontok és feltételek, amelyeket – természetüknél fogva - az Országos Terület Rendezési Terv és az Országos Közúthálózat Fejlesztési Koncepció még nem tartalmazhatott, de a nyomvonal kialakulásában meghatározó a szerepük. A Beruházó 1999-ben megbízást adott az UNITEF-CÉH Mérnökiroda Kkt.-nek arra, hogy az M3 autópálya Hajdú-Bihar megyei szakaszára az UVATERV Rt. által 1992-ben készített engedélyezési tervet vizsgálja felül. A felülvizsgálat oka az volt, hogy időközben megváltoztak a körülmények (pl. természetvédelmi törvény, környezetvédelmi törvény, hatásvizsgálati rendelet). Helsinki corridors motorway network in 2002 expansion 2003-2006: motorway expressway motorway under construction expressway under construction motorway (preparation phase) expressway (preparation phase) Mohács Baja Via TEMESVÁR, BUKAREST IV Pécs Röszke M56 Via BELGRADE Ilocska X/A Via SZARAJEVO V/C

MOTORWAY NETWORK IN 2015 SK A SLO HR S&M RO UA V M30 M3 M35 M4 M8 M0 Kosice SK A SLO HR S&M RO UA V Tornyosnémeti Lvov, Kiiev Zvolen Tisza Bratislava Prague M30 M3 M35 M4 M8 M0 M2 M15 M1 M81 M86 M9 M70 M7 M6 M56 M5 M43 M44 Miskolc Parassapuszta Vác IV M25 Emőd Nyíregyháza Vienna V Polgár Duna Eger Győr Füzesabony Sopron Tatabánya BUDAPEST Debrecen Szombathely Szolnok Székesfehérvár Graz Veszprém IV Dunaújváros Oradea Cluj-Napoca Rábafüzes Zalaegerszeg Kecskemét Ljubljana, Triest Bszgyörgy Lelle Békéscsaba Nagykanizsa Kiskunfélegyháza V Arad Szeged Zagreb Letenye Kaposvár Szekszárd V/B IV Mohács Baja Nagylak Timisoara, Bucuresti Pécs Röszke Belgrade Ilocska V Helsinki corridors motorway speedway speedway under construction M56 X/B V/C Sarajevo

The promoting effect of the development of the expressway network exerted on the economy An impact to be measured on the area and economy development The increase of the inhabitants living on the territories affected directly or indirectly by the motorways The more dynamic reduction of the average unemployment rate The workplace creating impact Personal revenues with a value of 20 % higher than before in the area affected Higher relative complex development indicators A gyorsforgalmi úthálózat elérésének rövidülése hat a feltárt terültek gazdasági fejlődésére; javítja a foglalkoztatottságot, munkahelyek teremtését segíti elő> növeli a helyi jövedelemtermelő képességet; általában kedvezően hat a fejlődésre. Availability of motorway network in 2003, 2006, 2015 (isochrones from 15 and 30 min.)

30A 26 101 PORPÁC SZLOVÁKIA E 69 30 AUSZTRIA SZLOVÉNIA SIÓFOK E 71 RIJEKA HORVÁTORSZÁG SZERBIA ÉS MONTENEGRÓ ROMÁNIA E 85 ATHINIA GYŐR E 50 1 PARIS UKRAJNA MOSKVA HEGYESHALOM BRATISLAVA SZOB E 56 E 52 BUCURESTI 80 120A 70 100 100 A 40 DOMBÓVÁR 41 150 120 HIDASNÉMETI 5 DEBRECEN NYÍREGYHÁZA SOPRON RAJKA 17 16 10 20 TAPOLCA 29 PÉCSBÁNYA-RENDEZŐ DUNAÚJVÁROS 42 SOMOSKŐÚJFALÚ 84 82 ÓZD BÁNRÉVE 92 CEGLÉD 140 155 KISKUNHALAS 26A PÉCS 71 PUSZTASZABOLCS 60 NAGYKANIZSA 8 E 61 SZABADBATTYÁN ZALALÖVŐ BUDAPEST NEMZETKÖZI TÖRZSHÁLÓZATI VONAL HAZAI TÖRZSHÁLÓZATI VONAL EGYÉB VONAL ZALAEGERSZEG 90 23 SZÉKESFEHÉRVÁR SZOMBATHELY RÁKOSPALOTA-ÚJPEST BALATONSZENTGYÖRGY MURAKERESZTÚR BOBA LÖKÖSHÁZA BÉKÉSCSABA TATABÁNYA MEZŐTÚR KECSKEMÉT VÁC KOMÁROM 25 KOPER PÁPA GYÉKÉNYES 2 KELEBIA PÜSPÖKLADÁNY BIHARKERESZTES ORADEA KOSICE DABAS Phase 1 Phase 2 TÁRNOK ÉRD CELLDÖMÖLK MISKOLC ZÁHONY HATVAN FELSŐZSOLCA ÚJSZÁSZ SZOLNOK KISKUNFÉLEGYHÁZA SZEGED ESZTERGOM BAJÁNSENYE Planned investments supported by Cohesion Fund Investments financed by EIB-loans (1999-2005) Investments supported by ISPA (2001-2007) Investments financed by EIB-loans (2003-2006) 1st phase (2004-2007) 3rd phase(after 2015) 2nd phase(2007-2015) RECONSTRUCTION PROJECTS OF THE HUNGARIAN STATE RAILWAY COMPANY (MÁV RT.)

DEVELOPMENT OF AIR TRANSPORT Enlargement and modernisation of Budapest Ferihegy Airport: development into a HUB airport improvement of air traffic management Development of regional airports in Debrecen and Sármellék

Future Elements of TEN in Hungary (Airports and Ports) WATERWAYS, AIRPORTS AND PROJECTED PUBLIC RIVER PORTS AIRPORT RIVER PORT

LOGISTIC CENTRES OF NATIONAL SIGNIFICANCE

Thank you for your attention!