Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos kompetenciamérés eredményeinek helyi felhasználása és az intézkedési terv Zalaegerszeg május 21.
Advertisements

Egy innováció nyomában
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Kompetenciamérés eredményei 2012/2013. tanév. LétszámadatokFő 6. ÉVFOLYAMON TANULÓK201 SNI-s tanulók10 Jelentésben szereplő tanulók 187 Tanulói kérdőívet.
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
Az országos mérések megújult rendszere
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Értékelés a pedagógiában
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI /A kisebb grafikonok az előző évi eredmények/
Statisztika Érettségi feladatok
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
2010 évi országos kompetenciamérés elemzése Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola „Az egyetlen dolog, ami rosszabb annál, hogy beszélünk róla,
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Hozzászólás Hermann Zoltán: Az iskolatípus hatása a tanulói teljesítményekre Lovász Anna Szirák november 9.
2008. évi Országos kompetenciamérés 6. osztály / Matematika
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Kt. 9. § (4) szerint országos mérések keretében rendszeresen kell mérni, értékelni a nevelési-oktatási intézményekben folyó pedagógiai tevékenységet,
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Többváltozós adatelemzés
Többtényezős ANOVA.
SZÜL Ő I ÉRTEKEZLET OKTÓBER 17. GIMNÁZIUMI KÉPZÉS.
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Kompetenciamérés értékelése 4. osztály 2008 Gönczy Pál Általános Iskola.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
A tanulói jelentés.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
Statisztikai alapfogalmak
Kérdések 1. Miért kell olyan sokat várni az eredményekre a mérés után?
Ábramagyarázat az Országos Kompetenciamérés iskolajelentéséhez
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Valószínűségszámítás II.
Mérési szótár, illetve útmutató
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Kompetenciamérés Kompetenciamérés Matematika 6. évfolyam.
Országos kompetenciamérés 2014
A PISA és az Országos kompetenciamérés tanulságai
OKM 2014 iskolai elemzés Készítette: Fülöp Anna.
Országos kompetenciamérés
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,27. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,41 A legalacsonyabb átlag: 3,6. Nyolc osztály teljesített a négyes.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
1. 2 A gimnázium tanulmányi átlageredménye 4,13. A legjobb eredményű osztály átlaga: 4,62 A legalacsonyabb átlag: 3,53. Hét osztály teljesített a négyes.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
OKM osztályJudit osztálya 8. osztályOlga és Kata osztálya 10.A (négyévfolyamos)U. Ági osztálya (!) 10.B (nyolcévfolyamos)F. Andrea osztálya.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
Új skála – új lehetőségek
Iskolafejlesztési lehetőségek: utak és dimenziók OFI, január 27.
Általános iskola eredménye, értékelése
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Országos Kompetencia Mérés 2011
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2013
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A telephelyi jelentés adatainak részletes értelmezése, pedagógiai következtetések

Telephelyi jelentés A telephelyi jelentés nyújtja a legrészletesebb képet az eredményekről és a tanulói összetételről. Nem csupán egy mérőszámot közöl, hanem az eredményt különböző szempontok mentén összehasonlítja a többi telephely eredményével, így egy árnyaltabb kép nyerhető a pedagógiai munka sikerességéről. Hozzáadott pedagógiai értékek vizsgálata: Az iskola szociokulturális hátránykompenzáló hatása Az iskola fejlesztő hatása Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján

Ki a jobb? Ki a jobb? Mennyivel? Milyen tekintetben?

Ki a jobb? Mennyivel? Megbízhatósági tartomány! Többen vannak felette. Sokkal többen vannak alatta, mint felette. Megbízhatósági tartomány! Jobb az országos átlagnál. A 4 évfolyamos gimnáziumok közt átlagos. Gyengébb az eredmény a nagy 4 évfolyamos gimnáziumok átlagához képest.

Ki a jobb? Milyen tekintetben? Az iskola matematika képességpontja: 1501 pont ? Az iskola átlagos teljesítményt nyújtott matematikából.

Tudjunk meg minél többet magunkról! Hozzáadott pedagógiai értékek vizsgálata

Szociokulturális hátránykompenzáló hatás 2a Átlageredmény a CSH-index tükrében Adott CSH-index melletti átlagos teljesítmény egyenese. A hozzá közeli pontok is átlagosak! Átlageredmény (1501 pont) körüli konfidencia sáv Azonos átlageredmény különböző CSH-index mellett lehet: átlagos átlagosnál jobb átlagosnál gyengébb teljesítmény a CSH-index tükrében! Tanulói kérdőív nélkül nem megy! Azonos CSH-index mellett különböző átlageredmény lehet: átlagos átlagosnál jobb átlagosnál gyengébb teljesítmény a CSH-index tükrében!

Az iskola fejlesztő hatása Mindkét esetben ugyanazokra a tanulókra készül az átlag!!! Akik most az iskolában vannak, azoknak az aktuális és a két évvel korábbi súlyozott átlageredményét vesszük. Nem elég, hogy a telephely az egyenes fölött van! A konfidencia-tartományt metszi a regressziós egyenes, így a telephely átlagos fejlesztő hatású.

Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján AZ ÁTLAG MINDENT ELFED! A telephely átlageredménye A telephely tanulói A telephely tanulóinak átlagos fejlődése

Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján AZ ÁTLAG MINDENT ELFED A jobb tanulókat átlagosan fejleszti, a gyengébbek fejlesztésében kicsit elmarad az átlagostól. Átlagostól kicsit gyengébben fejleszt. Nagyjából átlagosan fejleszt. Átlagosnál jobban fejleszt.

Az iskola „saját” fejlesztő hatása a komplex modell alapján Nem szignifikáns eltérés a modelltől! Lényegében átlagosan fejlődtek a háttéradataik alapján. Szignifikánsan jobb fejlődésűek: 8 fő Szignifikánsan gyengébb fejlődésűek: 2 fő Érdemes megnézni az osztályok ábráit is (ha van). Jelentős a különbség a két osztály között.

Tudjunk meg minél többet magunkról! Képességeloszlás

Képességeloszlás Az adott képzési típusban a felső ábra minden telephelyre ugyanaz!!! Az összes 4 évfolyamos gimnázium tanulói! Országos eloszlás! A 4 évfolyamos gimnáziumok tanulói átlagosan jobb eloszlásúak az országosnál. Csak ez az ábra vonatkozik a telephelyre! A körök váltakozó színezése kizárólag a könnyebb leszámlálást segíti! Az eloszlás elmarad a 4 évfolyamos gimnáziumoktól és az országos eredménytől is.

Képességeloszlás Az alapszinthez igazodnak a grafikonok (10. évfolyamon a 4. szint) Országos eloszlás Az összes 4 évfolyamos gimnázium tanulói A telephely tanulóinak szintmegoszlása elmarad az országostól és a 4 évfolyamos gimnáziumok tanulóitól. Nagyon sok az alapszint alatti diák.

Tudjunk meg minél többet magunkról! Átlageredmények alakulása évről évre

Átlageredmények alakulása évről évre Itt is fontos szerepet kap a konfidencia-intervallum. 4a Az Átlageredmény alakulása a 10. évfolyamon A 2012-es eredmény csak a 2008-astól és a 2009-estől különbözik szignifikánsan!

Egy iskola „portrévázlata” A sokoldalú kép

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? A kis városok általános iskoláinak körét kivéve minden csoportban az átlagostól szignifikánsan gyengébb az eredménye.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? Van néhány kivételesen jó képességű diák, de többnyire az átlagtól elmarad vagy átlagos a teljesítmény (a kistérségi adatokat kivéve).

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? A képességeloszlás alapján a telephely elmarad az országos és az általános iskolák teljesítményétől is. A tanulók 70%-a nem érte el a minimumszintet. Az általános iskolák körében is csak 46% ez az arány.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? A CSH-index nagyon alacsony. Annak alapján a telephely eredménye szignifikánsan jobbnak számít az átlagosnál.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? A tanulók korábbi eredményéhez képest a telephely eredménye átlagosnak számít.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? A gyengébb tanulókat sokkal jobban fejlesztik az átlagnál, a közepesen erős és a jó képességű tanulókat pedig nagyjából átlagosan. A telephelyet jellemző kék szakasz azért fut az országos becslés alá, mert a gyengébb korábbi eredménnyel rendelkező tanulók „felhúzzák” a bal szélét.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? Jellemzően jobban fejlődtek a tanulók, mint amit a háttérjellemzőik alapján jósoltunk volna.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? A 2009-es évben volt egy kiugró teljesítmény, a többi évben stabilan tartja a telephely az eredményét.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? A 2009-es évben látható, hogy a tanulók nagyobb része esik a 3-as szint fölé, mint a többi esetben.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika Az osztályok összehasonlítása következik

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? Az A és B osztály eléggé homogén teljesítményű, az A osztály jobban teljesített. A C osztály nagyon vegyes, itt találhatók a legjobb és a leggyengébb képességű gyerekek is. A „középmezőny” nagyjából az A osztály eredményét hozta.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? Az előbbi ábracsoportnál tett megfigyeléseket itt is jól lehet látni. Mivel itt részletesebben megismerhető a struktúra, látható, hogy a C osztályban van egy erős „élmezőny” és egy különösen tehetséges tanuló.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? Az osztályzás viszonylag összhangban van a képességpontokkal a B és C osztályban, az A osztályban kevésbé. Az matematikajegyek osztályok közötti eloszlása jól tükrözi a teljesítmények viszonyát.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? Az A és B osztályban a gyenge képességű tanulókat az átlagosnál sokkal jobban fejlesztik, és a jobb képességű tanulók fejlődése sem marad el nagyon az átlagostól. A C osztály fejlődése megfelel az országos tendenciának.

Egy iskola „portrévázlata” - matematika ? Az A és B osztályban jellemzően inkább többet fejlődnek a tanulók, mint amit a háttérjellemzőik alapján jósolnánk. Főként a B osztályban látható jelentős növekedés. A C osztály fejlődése a komplex modell alapján teljesen átlagos.

Egy fontos jogszabályi forrás: a tanév rendje 35/2014. (IV. 30.) EMMI rendelete a 2014/2015. tanév rendjéről Az iskola igazgatója a  tanulói és intézményi adatok alapján feladatellátási helyenként elemzi az  intézmény pedagógiai munkáját különös tekintettel az  azonos iskolatípusok országos átlagadataival való összehasonlításra, az  iskola családi háttérindexéhez mért iskolai pedagógiai teljesítményekre, az  iskola pedagógiai fejlesztő munkájának hatására, és a  mérési eredmények időbeni változásaira. Ennek keretében az  iskola igazgatója azonosítja az  intézményi pedagógiai munka erősségeit, gyengeségeit és intézményi intézkedési tervben határozza meg az  intézményi pedagógiai munka eredményességének fejlesztése érdekében szükséges intézkedéseket. Az elemzést is tartalmazó intézményi intézkedési tervet az  igazgató 2015. június 10-éig készíti el, majd a  nevelőtestület véleményének figyelembevételével 2015. június 30-ig véglegesíti és megküldi a fenntartónak. A fenntartó rendszeresen ellenőrzi az intézményi intézkedési tervben foglaltak teljesítését. http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14061.pdf