Önkormányzati választások 2014: A kampány ára. A PÁRTBEVÉTELEK, KAMPÁNY- FINANSZÍROZÁS SZABÁLYOZÁSA Pártok gazdálkodása átláthatatlan Beszámolóik formálisak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
Advertisements

Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra Kampány a szavazás napján Előadó: dr. Kovács Zoltán a TVI vezető jogi helyettese 1.
A KORRUPCIÓ ÉS A MINDENNAPI ÉLET: A MAGYAR KÖZVÉLEMÉNY
Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.
Kunfehértói táborok, szálláshelyek és a tópart
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Általános médiaajáNlat
Ligeti Miklós A Transparency International Magyarország jogi igazgatója.
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Parlamenti választások 2014: Magyarországon a kampánykorrupció jobban teljesített.
kiemelt projekt szolgáltatásainak bemutatása
Pályázati adatok: Projekt címe: „ A pedagógiai módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése Békéscsaba iskoláiban” Azonosító:
Educatio Press Magyar Oktatási Hírügynökség. Előzmények, célok:  Az országban több mint 400 ezer felsőoktatási hallgató van.  A felsőoktatási területhez.
TÁMOGATÓ SZOLGÁLATOK VII. ORSZÁGOS SZAKMAI KONFERENCIÁJA
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Rádió 1 Székesfehérvár FM Rádió 1 Sárbogárd FM 87.9
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Budapest, március 5. Az MNVH és a NAKVI szerepe az IKSZT program lebonyolításában Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató.
Nyilvánossági és tájékoztatási kötelezettségek Ékes Gyula, Váti Nonprofit Kft. Mátészalkai Területi Iroda Információs nap magyar partnerek részére, Békéscsaba.
1 banner ingyenesen az 1% – 100% akció népszerűsítésére (az önkormányzatnak)
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
A TAO támogatási rendszer Magyar Labdarúgás Fóruma
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamaránál igénybe vehető szolgáltatások Lászlóné Tanács Edina szolgáltatási igazgató november 15.
EKOP Elektronikus levéltár
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
30. Feladat – 6-7-es Minden Kft. A feladatok az alábbiak: Könyvelje le a január havi gazdasági eseményeket számlasorosan költséghely- költségviselő elszámolást.
Piller Rudolf SzélerőVép Kht.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
PEST MEGYE FOGLALKOZTATÁSI HELYZETKÉPE KÖZFOGLALKOZTATÁS PEST MEGYÉBEN ÁPRILIS 10.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kar A vidék fejlesztésének titka, a sikeres vidéki térségek és települések Nyugat-Magyarországon.
Széchenyi István Egyetem, Győr
AZ ÖNKORMÁNYZATOK PÁLYÁZATI AKTIVITÁSÁNAK VIZSGÁLATA A DÉL- DUNÁNTÚLI RÉGIÓBAN.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
A járási rendszer megújítása
A.) Költséghely – költségviselő elszámolás
29. Feladat 6-7-es Termelő Kft..
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
BIZTONSÁGOS MÓRAHALOMÉRT Főpályázó: Mórahalom Város Önkormányzata.
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
Hack Péter: Parlamenti reformjavaslatok Átlátható kampányfinanszírozást! Műhelykonferencia Budapest, április 2 9.
Átláthatóság és közbeszerzések 1. Közbeszerzések Tanácsának vizsgálata dr. Tausz Péter Budapest, április 15.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Összefoglaló a évi ÜT választásokról. A reprezentativitás jelentősége az ágazati érdekegyeztetésben.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
UMFT támogatások felhasználására benyújtott pályázatok százalékos megoszlása.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
A projekt a Nemzeti Kutatási és Technológiai Hivatal támogatásával valósult meg.
A Kezdeményezések Régiója Brüsszelben május 24. Kiss Judit Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség Nyugat-dunántúli Régió Brüsszeli Képviselete.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
Kodolányi János Főiskola Nemzetközi Hét április 8. A társadalmi participáció különbségei Magyarországon, kilenc nagyváros térségében Társadalmi konfliktusok.
Hogy szerepelhet a Jobbik az önkormányzati választáson? László Róbert választási szakértő Political Capital.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Confidential & Proprietary Copyright © 2010 The Nielsen Company Hirdetési formák lakossági elfogadottsága Piackutatási eredmények Január.
Budapesti Corvinus Egyetem, Számvitel tanszék
Sándor Balázs A regionális mediatizáció kihívásai és perspektívái a Dél-Dunántúli Régióban.
„Még nagyobb, még hatékonyabb…” JUVENTUS MÉDIA I.FÉLÉV
MTA Regionális Kutatások Központja A pénzügyi szolgáltatások területi dilemmái Magyarországon KOVÁCS Sándor Zsolt tudományos segédmunkatárs MTA Regionális.
az önkéntes kamarai tagság
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Előadás másolata:

Önkormányzati választások 2014: A kampány ára

A PÁRTBEVÉTELEK, KAMPÁNY- FINANSZÍROZÁS SZABÁLYOZÁSA Pártok gazdálkodása átláthatatlan Beszámolóik formálisak Nyilvánosságra hozatal szabályozatlan Nyilvánosságra hozatal szankciói gyengék Nem bizonyítható, hogy a működésükre többet költenek a legális bevételeiknél Kampánykiadások jól nyomon követhetők → túlköltés tetten érhető Kampányfinanszírozás: csak a parlamenti választási kampány szabályozott ÁSZ: csak a számlák formai ellenőrzése → pártok kampánybeszámolói tökéletesek Ve./Alaptörvény 5. módosítása: elektronikus politikai reklám ingyenes nyomtatott reklám tarifája nyilvános közterületi óriásplakátok tarifája titokban tartható A magyarországi politikai elit nem hajlandó belátni, hogy a politikai pártok, és kampányaik sokba kerülnek → a jogállam drága és macerás

CIVIL KAMPÁNYMONITOR –

KIK FIGYELNEK? Az Átlátszó.hu, a K-monitor, a Political Capital és a Transparency International közös projektje 9 fős monitorozó bázis napi szinten gyűjtötte és összesítette az információkat Városok: Budapest, Győr, Pécs, Szeged, Debrecen, Miskolc ( fős választónépesség) MIT FIGYELÜNK? A kampányelem fogalma Minden olyan eszköz vagy tevékenység, amelynek célja, hogy a hivatalos választási időszakban egy adott pártot, annak bármelyik jelöltjét vagy programját a választókkal megismertesse, illetve hogy ezek támogatására buzdítson Politikai jellegű fizetett médiahirdetések (nyomtatott sajtó, internet, TV, rádió – ez utóbbi kettőt ingyenessé tették) A pártok illetve támogatóik által szervezett nyilvános rendezvények (nagygyűlések, lakossági fórumok, stb.) Közvetlen választói kapcsolattartáshoz felhasznált kommunikációs eszközök (plakátok, szórólapok, postai küldemények, sms, telefon) A pártok szervezési költségei (aktivisták, infrastruktúra, közlekedés, általános belső kommunikációs költségek, közvélemény-kutatások, kampánystáb) A KAMPÁNYMONITOROZÁS MÓDSZERTANA

A kampányelemek azonosítására és a költségek becslésére az alábbi fő forrásokat használjuk: Sajtófigyelés az országos valamint megyei/regionális lapokban, az IMEDIA médiafigyelő szolgáltatás segítségével és az MTI híreiben Kantar Media adataiból a politikai pártok hirdetéseinek azonosítása minden kereskedelmi hirdetési felületen Országos önkéntes hálózat a helyi kampányesemények és közvetlen pártkommunikációs eszközök figyelésére és dokumentációjára IPSOS közvélemény-kutatás a pártok közvetlen választói kapcsolattartásáról a vizsgált városokban Outdoor Media Audit kutatás a közterületi hirdetésekről (óriásplakátokról) Közvetett információk alapján átlagbecslés a pártok kampányokkal kapcsolatos operációs és szervezeti költségeire vonatkozóan A KAMPÁNYMONITOROZÁS MÓDSZERTANA

CIVIL KAMPÁNYMONITOR –

ÖNKORMÁNYZATI KAMPÁNYKÖLTÉSEK Ft Ft Ft Ft Ft Ft

Egyes kampányeszközök megoszlása Az önkormányzatok és a kormányzat költései nem szerepelnek ezen az ábrán Ft Ft Ft Ft Ft Önkormányzati és kormányzati költésekkel együtt.

KÖZTERÜLETI KAMPÁNYKÖLTÉSEK Ft 9486 db Ft Korm.: Ft 5047 db Önk.: Ft 182 db Pártok: Ft 4254 db 701 db

PLAKÁTOK MÉRETE

KÖZVETLEN LAKOSSÁGI KAMPÁNY (postai levelek)  Ipsos: megkérdezettek hány százalékát érték el a pártok postai levelekkel?  A vizsgált városokban lakó választókorúak száma alapján számítjuk az elértek számát.  Ebből számítjuk a postai levelek költségét, 150 Ft/db egységáron. Városok: Budapest, Győr, Pécs, Szeged, Debrecen, Miskolc; választókorúak: fő

KÖZVETLEN LAKOSSÁGI KAMPÁNY (gépi telefonhívás)  Ipsos: megkérdezettek hány százalékát érték el a pártok gépi hangon történő telefonhívással?  A vizsgált városokban lakó választókorúak száma alapján számítjuk az elértek számát.  Ebből számítjuk a gépi hívások költségét, 150 Ft/db egységáron. Városok: Budapest, Győr, Pécs, Szeged, Debrecen, Miskolc; választókorúak: fő

KÖZVETLEN LAKOSSÁGI KAMPÁNY TERÜLETI MEGOSZLÁSA

EGY JELÖLT ÁRA

Köszönöm a figyelmet!

PÁRTOK BEVÉTELEI 2011 TAGDÍJ- BEVÉTEL ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBŐL SZÁRMAZÓ TÁMOGATÁS ÖSSZES BEVÉTEL ÖSSZES KIADÁS ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBŐL SZÁRMAZÓ TÁMOGATÁS ARÁNYA A BEVÉTELHEZ KÉPEST FIDESZ % KDNP % KORMÁNY PÁRTOK % MSZP % JOBBIK % LMP % 2010 TAGDÍJ- BEVÉTEL ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBŐL SZÁRMAZÓ TÁMOGATÁS ÖSSZES BEVÉTEL ÖSSZES KIADÁS ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBŐL SZÁRMAZÓ TÁMOGATÁS ARÁNYA A BEVÉTELHEZ KÉPEST FIDESZ % KDNP % KORMÁNY PÁRTOK % MSZP % JOBBIK % LMP %

PÁRTOK BEVÉTELEI 2012 TAGDÍJ- BEVÉTEL ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBŐL SZÁRMAZÓ TÁMOGATÁS ÖSSZES BEVÉTEL ÖSSZES KIADÁS ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBŐL SZÁRMAZÓ TÁMOGATÁS ARÁNYA A BEVÉTELHEZ KÉPEST FIDESZ % KDNP % KORMÁNY PÁRTOK % MSZP % JOBBIK % LMP % 2013 TAGDÍJ- BEVÉTEL ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBŐL SZÁRMAZÓ TÁMOGATÁS ÖSSZES BEVÉTEL ÖSSZES KIADÁS ÁLLAMI KÖLTSÉGVETÉSBŐL SZÁRMAZÓ TÁMOGATÁS ARÁNYA A BEVÉTELHEZ KÉPEST FIDESZ % KDNP % KORMÁNY PÁRTOK % MSZP % JOBBIK % LMP %