A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Urbán Ferenc Ábel: A KIR megújítási lehetőségei
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
A felsőoktatás fejlesztési lehetőségei
Szervezetfejlesztési Program
Frissdiplomások a munkaerőpiacon - a jövedelmet befolyásoló tényezők
DPR adatok AVIR-ban való megjeleníthetőségének lehetőségei július 4. Nyüsti Szilvia Educatio Nonprofit Kft. Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Adattárház alapú vezetői információs rendszer
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Központi Diplomás Pályakövető program, intézményi szolgáltatások - TÁMOP és TÁMOP kapcsolata november 26. Horváth TamásFodor Szabolcs.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
TÁMOP / Dr. Katona György Projektmenedzser HÁLÓZATOS EGYETEMI SZOLGÁLTATÁS-INNOVÁCIÓ A NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEMEN.
Az Educatio az ágazati oktatási informatika szolgálatában
A pályakövetés nemzetközi trendjei – hol tartunk most? TÁMOP projekt második szakasz - Nyitókonferencia október 18. Veroszta Zsuzsanna Educatio.
TÁMOP 4.1.3/2 Felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztésének célkitűzései és intézményi együttműködésének tervei Németh Antal felsőoktatási.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
A nemzetközi hallgatói mobilitást befolyásoló társadalmi és felsőoktatási tényezők Kiss László.
Diplomás pályakövetési program, komplex hallgatói szolgáltatásfejlesztés az ELTE-n ELTE TÁMOP /2/KMR projekt március 9. TÁMOP /2/KMR
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM Karrier- és alumni szolgáltatások továbbfejlesztése a Debreceni Egyetemen Alprojekt-vezető: Pilishegyi Péter DE hallgatói.
A Pécsi Tudományegyetem eredményei a Diplomás Pályakövetési Rendszer első évében DPR Szakmai fórum Pécsi Tudományegyetem április 12. Veroszta Zsuzsanna.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Diplomás pályakövető rendszer TÁMOP és TÁMOP kapcsolata Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató március 4-6.
Felsőoktatási szakok részletes bemutatása tanulható tantárgyak, választható specializációk, elsajátítható kompetenciák FELVÉTELI TÁJOLÓ 2009.
Intézményi pályakövetés központi támogatása - TÁMOP Educatio Kht. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató Budapest, március 24.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Kerekes Gábor ügyvezető Educatio Kht január 21. TÁMOP – Felsőoktatási szolgáltatások rendszer.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
A pályakövetés informatikai támogatása: online felmérések és adattárak létrehozása Fodor Szabolcs felsőoktatási referens, elemző EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) - intézményi interfész adattartalom validálás március 18.
Központi Diplomás Pályakövető Rendszer Horváth Tamás Educatio Kht. programvezető november 26. Diplomaszerzés és pályakövetés.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Központi program (online) szolgáltatásai az intézményeknek december 8. Horváth Tamás felsőoktatási igazgató.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az adatküldés aktuális kérdései szeptember 14. Fejérvári Bence.
A fejlesztések hasznosulása az ágazati tervezésben október 18.
A felsőoktatási ágazati nyilvántartások fejlesztési irányai – TÁMOP Stéger Csilla Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű.
TÁMOP /2/KMR Vezetői információs rendszer, Alumni, diplomás pályakövető rendszer és tehetséggondozás bevezetése a Budapesti Corvinus.
Hallgatói szolgáltatások fejlesztése október 18. Nyitókonferencia Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2.
A DPR portál bemutatása Pioker Zoltán Bence november 18.
A ZMNE költséghatékony Vezetői Információs Rendszerének bemutatása Kis Ferenc Veloxnet Kft.
Széchenyi István Egyetem, Győr
A mesterképzésig juttató erők A felsőoktatási bachelor/master átmenet szelekciós tényezői Veroszta Zsuzsanna Frissdiplomások kötetbemutató.
DPR 2011 – országos eredmények „Pályakövetés, döntéstámogatás, hallgatói szolgáltatások fejlesztése a felsőoktatásban – eredmények és további tervek „
Adatintegráció, adatok felhasználása Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / )
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
A EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Felsőoktatási Információs Rendszer Kerekes Gábor április 10. Stratégiai tervek.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Munkakultúra Szakképzési modellek 19. Országos Konferencia Az Országos Képesítési Keretrendszer és a Központi Validációs Rendszer a TÁMOP as projektben.
CAMPUS HUNGARY PROGRAM. A program célja A projekt a hazai felsőoktatási intézmények hallgatóinak, munkatársainak külföldi K+F, tanulmányi, operatív intézményi.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
A felsőoktatási szolgáltatások rendszer szintű fejlesztése: diplomás pályakövetés és vezetői információs rendszerek (TÁMOP 4.1.3) december 7. Fejlesztés.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
TÁMOP / „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése, 2
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer fejlesztése a Miskolci Egyetemen Bordás Katalin Miskolci Egyetem Számítóközpont.
TÁMOP D IPLOMÁS P ÁLYAKÖVETŐ R ENDSZER. Pályakövetés – Miért is hasznos? definíció: pályakövetés=pályakövető kutatások+alumni szolgáltatások; intézményi.
"Számvetés a 24. hónap után": a központi DPR program eredményei Horváth Tamás Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási igazgató június 10. TÁMOP
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Adattár Alapú Vezetői Információs Rendszer Az elkészült felsőoktatási AVIR központi adattár: az alapok december 8. Kerékgyártó Sándor ügyvezető.
DPR és ALUMNI Dr. Kuráth Gabriella területfelelős.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
Előadás másolata:

Felsőoktatási képzés, szolgáltatás és munkaerőpiac a kutatások tükrében Nagy Zoltán Educatio Nkft.

A projekt CélJa A felsőoktatás minőségének javítása. 2. A TÁMOP 4.1.3./08/1 „Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése” c. kiemelt projekt eredményeinek bővítése valamint továbbfejlesztése az alábbi területeken: • Diplomás pályakövető rendszer • Adattár alapú vezetői információs rendszerek • Ágazati nyilvántartások 3. Integrált és teljes körű felsőoktatási információs bázis biztosítása.

A projekt részei EDUCATIO Nkft. AlprojektEK: • AVIR • Hallgatói Szolgáltatások • Diplomás Pályakövető Rendszer • FIR • HÖSZ (később)

A projekt jellemzői Kutatás és fejlesztés arányai alprojektenként változnak Egyes alprojektek szakmai megrendelője az OH, informatikai fejlesztője, üzemeltetője az Educatio: FIR HÖSZ A többi alprojekt szakmai megvalósítója, fejlesztője az Educatio Nkft.: Adattár alapú vezetői információs rendszer (AVIR) Hallgatói Szolgáltatások (HSZ) Diplomás pályakövető rendszer (DPR)

AVIR – TÁMOP-4.1.3-08/1

AVIR – TÁMOP-4.1.3-08/1 Első ütem eredményei • AVIR fejlesztésének első szakasza lezárult – avir.hu Forrásrendszerek (FIR, Felvi, MÁK), Stratégiai mutatók, riportok • AVIR Módszertani Kézikönyv és egyéb kiadványok • Támogató fejlesztések (Demo, VIR intézményi adatmodell, ajánlott mutatószám- és riportgyűjtemények, Fogalomtár) • Szakmai támogató rendezvények • Nftv. 19.§. – az „ágazati vezetői információs rendszer” a FIR alrendszere

AVIR – TÁMOP-4.1.3-11/1 Ágazati támogató fejlesztések • AVIR továbbfejlesztése ÚJ igényfelmérés a megváltozott jogszabályi környezet miatt ÚJ célmeghatározás: az AVIR legyen a felsőoktatásról szóló adatok gyűjtőtára ÚJ riportok- és mutatószámigények ÚJ forrásrendszerek és adatbázisok - KIR, MTMT, KSH táblák, mobilitási és kiválósági ösztöndíj-adatbázisok (TKA, BBI, KIH) …

AVIR – TÁMOP-4.1.3-11/1 Intézményi támogatások • Szakmai monitoring az intézményi VIR-ek körében Kérdőíves felmérés (28 intézmény), szakértői interjúk (10 interjú) Ajánlások megfogalmazása a fenntarthatóságra vonatkozóan Jó gyakorlatok bemutatása • VIR nemzetközi intézményi gyakorlatok • Duális képzési modellek vizsgálata • OMHV módszertani fejlesztések hazai és külföldi tapasztalatok alapján • Környezeti és energetikai mérő- és mutatószámok kidolgozása és tesztelése

Hallgatói szolgáltatások Új központi feladat: Hallgatói szolgáltatások módszertani támogatása Cél: • a felsőoktatási intézmények hallgatói szolgáltatások fejlesztésével kapcsolatos tevékenységeinek feltérképezése • központi támogató szolgáltatás a hallgatói szolgáltatások és alumni rendszerek fejlesztéshez, kialakításához jó gyakorlatok bemutatásán keresztül • FOI szolgáltató egységek együttműködésének, egymástól való tanulásának elősegítése

Hallgatói szolgáltatások Kutatások és fejlesztések a hallgatói szolgáltatások számára • Szakmai monitoring, magyarországi és nemzetközi helyzetfeltárás Vizsgált területek: karrierszolgátatások, komplex szolgáltatások, alumni Monitoring a TÁMOP 4.1.1-ek körében Nemzetközi és hazai jó gyakorlatok bemutatása Fejlesztési ajánlások, fenntarthatósági javaslatok megfogalmazása • Alumni füzet és Alumni interjúkötet • Ösztöndíjregiszter fejlesztése Cél: a felsőoktatáshoz kötődő ösztöndíjak nyilvántartása, a felsőoktatási intézményeken belül koordinált és elérhető ösztöndíjak és a felsőoktatási intézményektől független ösztöndíjak megtalálhatóak legyenek egy helyen, Megalapozó tanulmány Informatikai fejlesztés

Diplomás pályakövetési rendszer Országos szintű pályakövetés Európában (Forrás: Trackit)

Diplomás pályakövetési rendszer TÁMOP – 4.1.3-11/01 - feladatok • intézmények pályakövetéssel kapcsolatos fejlesztéseinek szakmai támogatása, szakmai monitoringja • nem mért hallgatói csoportok bevonása a pályakövetésbe • államigazgatási adatbázisokra épülő, diplomásokra vonatkozó munkaerő-piaci statisztikai rendszer továbbfejlesztése forrásadat bővítéssel • szociális dimenzió mérése, csatlakozás az Eurostudent 2013 felmérési rendszerhez, ennek keretében az európai standard felmérés elkészítése Magyarországon • nemzetközi megjelenés, sokrétű szakmai kommunikációs tevékenység biztosítása

DPR – Intézményi adatfelvételek Az időtáv: 2010 - A célcsoport: abszolutóriumot szerzettek hagyományos egyetemi, főiskolai, osztatlan illetve alap‐ és mesterképzéseken, PhD, felsőfokú szakképzés (fsz), szakirányú továbbképzés Az adatfelvétel módszere: intézményi teljes körű online kérdőív Résztvevő intézmények: 32 felsőoktatási intézmény, a célpopuláció kb. 90 százalékos lefedettségével Adatfelvétel éve Végzés éve Mintanagyság Válaszadási ráta 2011 2008, 2010 (N=100.785) 20.453 20,29% 2012 2007, 2009, 2011 (N=163.964) 24.890 15,18% 2013 2008, 2010, 2012 (N=148.548) 24.233 16,3% 2014 2009, 2011, 2013 kb. 19.000  

DPR – Adminisztratív adatbázisok integrációja Megvalósult adatkapcsolások • 2010-2011 Célcsoport: 2009-ben hagyományos egyetemi vagy főiskolai; egységes, osztatlan; alap- vagy mesterképzésben végzettséget szerzők (N=49403) Bevont adatkörök: FIR, APEH, OEP, FSZH Elemzett időszak: 2009 október-2010 március • 2013 Célcsoport: 2010-ben felsőfokú szakképzésben, hagyományos egyetemi vagy főiskolai; egységes, osztatlan; alap- vagy mesterképzésben végzettséget szerzők (N=57189) Bevont adatkörök: FIR, NAV, OEP Elemzett időszak: 2012 májusa • 2014 Célcsoport: 2010-ben és 2012-ben felsőfokú szakképzésben, hagyományos egyetemi vagy főiskolai; egységes, osztatlan; alap- vagy mesterképzésben; szakirányú továbbképzésben és doktori képzésben végzettséget szerzők(N=137482) Bevont adatkörök: FIR, Diákhitel Központ, MÁK, NAV, NMH, OEP, ONYF Elemzett időszak: 2009 május-2013 május előkészített adatkapcsolás Célcsoport: 1988-1994 között született kohorszok Bevont adatkörök: KIR, FIR, ONYF Elemzett időszak: 2012 május, november; 2013 május, november

Diplomás Pályakövetési Rendszer EUROSTUDENT V. felmérés • nemzetközi felmérés, hallgatók szociális háttere, életkörülményei, valamint a nemzetközi hallgatói mobilitás, 26 ország, • Magyarországon 25 intézmény, a felsőoktatási hallgatók 85%-a, ISCED 6 és 7 csoport • 16745 válaszadó; információk a hallgatók tanulmányi életútjáról, szociális helyzetéről, életkörülményeiről, családi hátteréről, tanulmányi tervekről, nemzetközi mobilitásról • az országjelentés elkészült: A felsőoktatás szociális dimenziója - Az EUROSTUDENT V. magyarországi eredményei • a konzorciumi zárás 2015. februárjában lesz

Diplomás pályakövetési rendszer Felhasználók Hasznosulás Adminisztratív adatbázisok integrációja PR, toborzás Alumni fejlesztés Stratégiai tervezés Minőségbiztosítás Felsőoktatási intézmények AVIR www.diplomantul.hu Tanulmányok, konferenciák Stratégiai tervezés Adatalapú döntéshozás Információ az intézmények teljesítményéről Szakpolitika Jelentkezők, hallgatók, végzettek Döntéstámogatás Orientáció Éves intézményi online adatfelvételek Munkaerőpiac (munkáltatók) Információ a munkaerő-kínálatról

Diplomás Pályakövetési Rendszer

Kiadványok Frissdiplomáok 2011. Szerk.: Garai O. – Veroszta Zs., Budapest, 2013 Diplomás pályakövetési adatok 2011. Szerk.: Garai O. – Veroszta Zs., Budapest, 2013 Diplomás pályakövetési adatok 2012. Szerk.: Garai O. – Veroszta Zs., Budapest, 2013 Államigazgatási adatbázisok a diplomás pályakövetésben. Szerk.: Garai O. – Veroszta Zs., Budapest, 2013 A felsőoktatás szociális dimenziója. A Eurostudent V magyarországi eredményei. Szerk.: Kiss L., Budapest, 2014 Diplomás pályakövetési adatok 2013. Intézményi adatfelvételek. Veroszta Zs., Budapest, 2014 Diplomás pályakövetési adatok 2013. Adminisztratív adatok integrációja. Nyüsti Sz. – Veroszta Zs., Budapest, 2014 Hungarian Graduates 2011. Eds.: O. Garai – Zs. Veroszta, Budapest, 2013 The Social Dimension of Higher Education. The Results Eurostudent V in Hungary. Eds.: L. Kiss., Budapest, 2014 (online) Hungarian Graduate Career Tracking 2013. Integration of Administrative Data. Sz. Nyüsti – Zs. Veroszta, Budapest, 2014 (online

Rendezvények, Megjelenések Nyitókonferencia 2012. október 18 Eurostudent konferencia 2012. december 12. DPR intézményi fórum 2013. április 16. DPR-AVIR közös fórum 2013. július 4. FIR fórum 2013. június 7. DPR szakmai nap - kötetbemutató 2013. március 7. 2013. szeptember 18. DPR - Eurostudent workshop 2013. november 25. Nemzeti Felsőoktatási Konferencia 2014. január 16. AVIR workshop 2014. február 26. DPR tanácsadói értekezlet 2014. április 18. Eurostudent (NFKK-val közös) 2014. május 7. 2014. június 12. EFOTT 2014. július 15-20. PONT OTT PARTI 2014. július 24. DPR kerekasztal 2014. szept. 10. 2014. szept. 16. DPR - Eurostudent sajtóreggeli 2014. szeptember 29.

Továbblépés lehetőségei AVIR • Intézményi adatszolgáltatás fejlesztése • Forrásrendszerek egységesebb kezelése, fejlesztése • Adattartalom növelése

Továbblépés lehetőségei Hallgatói Szolgáltatások Intézményi és társadalmi ismertség növelése, erősítése A szolgáltatások minőségének monitorozása, az összehasonlíthatóság megteremtése A rangsorolásban ennek a faktornak a figyelembe vétele Finanszírozásban, támogatásban ennek a szempontnak az érvényesítése

Továbblépés lehetőségei • Intézményi együttműködések erősítése • Szakpolitika számára a statisztikai adatgyűjtési rendszer megerősítése • Jogszabályi keretek erősítése, állandó finanszírozás megteremtése • Felvételizői/hallgatói/frissdiplomás szolgáltatások támogatása • Hosszú távú kutatási program építése • Társadalmi informáltság növelése

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! nagy.zoltan@educatio.hu