Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
MGM Channel Csatorna a mozirajongók szórakoztatására minőségi mozifilmekkel és a mozizáshoz kapcsolódó egyéb tartalommal Széles műfajválasztékban kínál.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
A Musicmix fő célcsoportja a 15 és 29 év közötti korosztály Forrás: AGB Nielsen Médiakutató Kft, %-kal magasabb a 15 és 29 év.
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
A közszolgálati műsorok 2. Előadás
Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa.
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
1 A fiatalok művelődési szokásai. 2 A vizsgált korosztály korévenként, 2000-ben és 2004-ben (fő)
LifeNetwork – a csatornáról  A LifeNetwork egy olyan életmód csatorna, mely hiteles, közérthető, mégis szórakoztató módon ad választ egészséggel, életmóddal,
2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Jobbágy Tamás MEC MediaLab
Önkormányzati kommunikáció és a helyi nyilvánosság
Alaphelyzet: Miért kell együttműködni az elektronikus sajtóval?
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Humánkineziológia szak
Az APEH-hoz benyújtott bevallások adatai alapján
A tételek eljuttatása az iskolákba
Reklámkutatás Budapest, A különböző reklámfelületek mérése.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
6. Előadás Merevítő rendszerek típusok, szerepük a tervezésben
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
ATL - mit hirdessünk és hol?
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Festményei 2 Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace N.3
dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
szakmérnök hallgatók számára
4. Feladat (1) Foci VB 2006 Különböző országok taktikái.
var q = ( from c in dc.Customers where c.City == "London" where c.City == "London" select c).Including( c => c.Orders ); select c).Including(
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Budapest, január. Tulajdonosi háttér: National Geographic Television, FOX International Channels Magyarországi jelenlét: 2006 november Műsorszolgáltatás.
Többlépcsős, interaktív esetmegoldások
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Feladatok 4. Dia (5 pont) Cím kiemelése „Megnövesztés” effektussal. Sorozat hossza jobbről beúszva jelenjen meg. A kép „pörgéssel jelenjen” meg. A sorozat.
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
ELTE Innováció és kommunikáció szakkollégium Jurecska Laura
A Zalaegerszegi Televízió nézettségi mutatói A felmérés április- májusában készült.
1 Gyarapodó Köztársaság Növekvő gazdaság – csökkenő adók február 2.
Hírnév! Jólét! VV! Képernyő- és valóságshow - kutatás
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
Rádióadók hallgatottsága március Az Ipsos-GFK rádiós közönségmérésének adatai.
1 Gyorsul a gazdaság növekedése. 2 Nő a beruházás.
TÁRSADALMI VERSENYKÉPESSÉG ÉS SIKER A MAGYARORSZÁGI NAGYVÁROSI TÉRSÉGEKBEN BARÁTH GABRIELLA PHD TUDOMÁNYOS MUNKATÁRS KODOLÁNYI JÁNOS FŐISKOLA A MAGYAR.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
„ A NAGY KÖNYV ” Programtervezet. Mi is ez? év legjelentősebb kulturális eseménye Játék, amelynek lényege, hogy mindenki szavazhat kedvenc magyar.
Mikroökonómia gyakorlat
1 TANULÁSI TÍPUS TESZT.
nielsen közönségmérés
Tudományos kommunikáció az interneten május 8. Simon Tamás [origo] Tudomány rovat.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
Hírek, információk és magas státuszú hallgatók az FM 88,1-en
Rádiós hallgatottság október - december
Mit tudunk a fiatalok médiafogyasz- tásáról?. Fiatalok, diplomások, de mégis néznek televíziót! 318 perc naponta Forrás: AGB Nielsen; 2013 jan-márc.
The leading European entertainment network 2014 SZEPTEMBER 16. SAJTÓREGGELI.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Televízió.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
Előadás másolata:

Fischer András© 1 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban - Hogy érzi magát bátyám? - Köszönöm kérdését, jól. - Kifejtené egy kicsit bővebben? - Köszönöm kérdését, nem jól. A televízió a legnagyobb hatású média Vannak „tudományos” műsorok is De a műsorok mennyisége kevés, adásideje nem jó Minőségük kevés kivételtől eltekintve nem jó

Fischer András© 2 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban A tudományos témájú műsorok: általában a kulturális, művelődési, oktatási szerkesztőségekhez tartoznak, De egy televízió tudománnyal kapcsolatos kommunikációját csak részben határozza meg ezeknek a szerkesztőségek színvonala A tudomány „más” műsorokban is rendszeresen téma: magazinok, híradók, showműsorok ezek általában több nézőt érnek el, nagyobb a nézettségük

Fischer András© 3 Médiafogalmak definíciói - Nézettség (AMR): egy műsor vagy csatorna közönségének egy percre jutó átlagos száma (fő). - Részesedés (SHR%): a vizsgált műsor nézésére fordított idő aránya az összes tévénézésre fordított időből (%). - Reach, elérés (RCH): a vizsgált programot legalább egy percig néző közönség száma (fő). - Közönség összetétele (ADH%): a célcsoport aránya a műsor közönségében (%) Affinitás (AFF): a célcsoport műsorbeli aránya a célcsoport mintabeli arányához képest.

Fischer András© 4 Napi elérés (18+)

Fischer András© 5 Napi elérés (18-49)

Fischer András© 6 Napi elérés (18-59 EsoABC)

Fischer András© 7 Napi közönségarány (18+)

Fischer András© 8 Nézettség (18-49)

Fischer András© 9 Napi elérés (18-59 EsoABC)

Fischer András© 10 Napi elérés (18-49)

Fischer András© 11 Nézettség % (18+)

Fischer András© 12 Nézettség % (18+)

Fischer András© 13 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban Mire van igénye a nézőnek? Mi a célja a televíziónak? –Szórakoztatás? –Ismeretterjesztés? –Közszolgálatiság? Nincs jól meghatározott tartalma

Fischer András© 14 Tévécsatornák nézettsége (18+) egész nap - 15 perces bontásban

Fischer András© 15 Az m1 és versenytársainak nézettsége (18+)

Fischer András© 16 Delta 2006 Sikertörténet az m1 csatorna szempontjából – az új sugárzási időpontban, vasárnap 09:00-09:30 között: A 4 éven felüli lakosság körében átlagnézettsége 333 ezer fő A sáv korábbi nézettségét jelentősen megnövelte a Delta sugárzása, 143%-os a növekedés (4+) Korábbi sugárzási időpontjához képest szombat 13:00-13:30 285%-os a nézettség növekedése (4+) Egyre nő fiatalabb éves- nézők száma. Legalább 1 percre bekapcsolódik a 4 éven felüli lakosságból közel 600 ezer ember az adásokba. A Delta című műsorba 2005-ben a 4 éven felüli lakosságból 4,4 millió ember látott legalább 1 percet.

Fischer András© 17 A Delta novemberi adásainak nézettsége [fő] összehasonlítva az október 09:00 – 09:30 idősáv nézettségével, vasárnaponként

Fischer András© 18 A Delta novemberi adásainak nézettsége [%] összehasonlítva az október 09:00 – 09:30 idősáv nézettségével, vasárnaponként

Fischer András© 19 A Delta novemberi adásainak elért közönsége [fő] összehasonlítva az október 09:00 – 09:30 idősáv RCH adatával, vasárnaponként

Fischer András© 20 A Delta szombati adásainak nézettsége (szept.-okt.-nov.) összehasonlítva novemberben, új idősávban sugárzott adásokkal

Fischer András© 21 A Delta szombati adásainak nézettsége [fő] (szept.-okt.-nov.) összehasonlítva novemberben, új idősávban sugárzott adásokkal

Fischer András© 22 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban visszafordult a folyamat - a Delta műsor visszakerült szombat délelőttre - ugyanolyan arányban visszaesett a nézettség „Más” szempontok is vannak a műsorstruktúra összeállításában Döntéshozók érték-választása -A tudomány kommunikációja minden médiában háttérbe szorult - Ismeretterjesztő csatornák?

Fischer András© 23 Az m2 fogható a háztartások 63.3%- ában

Fischer András© 24 Az m2 nézettsége növekvő tendenciájú Idősávos nézettség (havi átlagok) 09:00-16:00 között (18+)

Fischer András© 25 m2 a legnézettebb Idősávos nézettség (havi átlagok) 16:00-19:00 között (18+)

Fischer András© 26 m2 csatornát 37 ezer néző nézte átlagosan a főműsoridőben Idősávos nézettség (havi átlagok) 19:00-23:00 között (18+)

Fischer András© 27 M2 csatornát jellemzően minden korosztály választja Tematikus csatornák közönség-összetétele korcsoportok szerint (2006 szept.-okt.-november átlag)

Fischer András© 28 A legtöbb felsőfokú végzettségű nézővel az m2 rendelkezik Tematikus csatornák közönség-összetétele végzettség szerint (2006 szept.-okt.-november átlag)

Fischer András© 29 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban Műsortipusok, amelyekben a tudomány „előfordulhat”: –tudományos ismeretterjesztő filmek –hírműsorok –magazinműsorok: - tudományos ismeretterjesztő - egyéb magazinok –stúdióbeszélgetések két vagy több résztvevővel A hatásos, igazán jó tévéműsor az, amiben meg is tudjuk mutatni azt, amiről szó van. A vizuális információk legalább annyira fontosak, mint a szöveges tartalom!

Fischer András© 30 A tudományos kommunikáció esélyei a televízióban A tévéműsor sok ember munkájának eredménye (szerkesztő, rendező, operatőr, zenei szerkesztő, narrátor), - a másik kulcsszereplő viszont a szakértő, a nyilatkozó tudós. Erre a szerepre is fel kell készülni: –ismerni kell, hogy milyen típusú műsorban szerepel valaki –ehhez kell szabnia, milyen hosszú szöveget mond –tudni kell bonyolult tudományos kérdésekről is néhány mondatban korrektül és érdekesen beszélni –közérthető, terminus technikusoktól mentes fogalmazásra van szükség –igazodni kell a televíziós technológia egyéb igényeihez Kontrollálás lehetősége

Fischer András© 31 Köszönöm a figyelmet!