IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2010. október 28. Sárközi.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A FOLYÓ, AMI ÖSSZEKÖT …. Gergely Erzsébet.
Advertisements

– az elmúlt két évben történt balesetek tapasztalatai alapján
ERM QUEST PROGRAMJA – GYORS ENERGIA MEGTAKARÍTÁSI LEHETŐSÉGEK TECHNIKA ÉS EMBERI TÉNYEZŐKÖN KERESZTÜL Cross-Boda Borbála ERM, vezető tanácsadó március.
Helyzet megállapító és nyomkövető berendezések a hajózásban
Az időjárás megfigyelése
KBSz Szakmai Napok Siófok, 2006 okt. 24. Sárközi Szilárd megb. met. szakértő A HAZAI HAJÓZÁST VESZÉLYEZTETŐ IDŐJÁRÁSI JELENSÉGEK az ún. légkörzési félévben.
„A városi közlekedés alternatívái”
2010 időjárása, különös tekintettel a nagy csapadékokra és más veszélyes jelenségekre dr Bonta Imre, Babolcsai György, Ujváry Katalin (IEO) Nagy csapadékos.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Sárközi Szilárd
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
RENDKÍVÜLI HAJÓZÁSI ESEMÉNY A MOZART ÉS A CSÁRDÁS MS. ÜTKÖZÉSE KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok április 9. Wimmer Gábor balesetvizsgáló.
A Mobil Orvosi Segélyhely (MOS)
Az árvízvédelem korszerűsítésére
ÜTKÖZÉS HÁRTÓKÚTON - egy esemény ismétlődése BGOK-KBSZ BIZTONSÁGI KONFERENCIA Budapest, október 25. Chikán Gábor balesetvizsgáló.
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
A területi vízgazdálkodási tervek készítéséhez (vizeink minősítése érdekében) végzett laboratóriumi mérésekből levonható következtetések Krímer Tibor.
MNB Statisztika A külső finanszírozási igény/képesség változása
E-learning és a multimédia
MONITORINGRENDSZEREK
Agrár-környezetvédelmi Modul Vízgazdálkodási ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS SIÓFOK október 24. Orosz Dalma főosztályvezető KBSZ HAJÓZÁSI FŐOSZTÁLY megalakulása és tevékenysége (Azért dolgozunk,
SÁRKÁNYREPÜLÉS VITORLÁZÓREPÜLÉS ULTRAKÖNNYŰ REPÜLÉS KBSZ SZAKMAI NAPOK- REPÜLÉS Siófok, április 8. dr. Ordódy Márton balesetvizsgáló.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL (I-IX. HÓ) KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 29. Sipos Sándor repülési főosztályvezető.
EPILEPSZIÁS BETEG VÍZBEFULLADÁSA A TISZÁN június 03. KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Martfű, október 27. Kiss László balesetvizsgáló.
Vízi közlekedési balesetek sajátosságai a Szegedi Őrs működési területén.
A BALATONI HAJÓZÁS BIZTONSÁGI KÉRDÉSEI
HAJÓZÁSI ADATRÖGZÍTŐ - Voyage Data Recorder KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Kiss László balesetvizsgáló.
A Dél-alföldi Regionális Igazgatóság illetékességi területén
A hegyek repülés-meteorológiája – hazai vonatkozású szemelvények avagy ismeretlen(?) ”terep” és (az) időjárás találkozása, egymásra hatása KBSZ NYÍLT SZAKNAP.
LÉGIKÖZLEKEDEDÉSI ESEMÉNYEK – kg tömegű légijárművek KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Kovács Márk balesetvizsgáló.
1 KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, március 30. dr. Gincsai János főosztályvezető A évi tevékenység összefoglalása.
KBSZ Vízi közlekedési Szakmai Nap Budapest
A KÜLÖNLEGES SIKLÓERNYŐS DOMB – Egy ”tanuló” domb kellemetlen széljárási sajátságai, tanulságok ennek kapcsán KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, 2010.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, október 27. Sipos Sándor főosztályvezető.
1 A KBSZ BEMUTATÁSA év eseményei KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, március 31. Orosz Dalma főosztályvezető.
Hajóút kitűzés a KDV-KÖVIZIG területén
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ALAKULÁSA KISGÉPES TERÜLETEN A HALÁLOS BALESETEK TÜKRÉBEN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. Sipos.
1 Központi Hivatal Stratégiai és Módszertani Főigazgatóság Hajózási és Légiközlekedési Főosztály KBSZ – Szakmai nap Budapest október 28. Hajóutak.
TÁJÉKOZTATÁS A ÉVI BEJELENTÉSEKRŐL KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS Budapest, Sipos Sándor főosztályvezető.
LÉGIKÖZLEKEDÉSI ESEMÉNYEK – Vitorlázó repülőgépek és UL légijárművek
megújuló hatósági felügyelete
Atomerőmű Tervezet Herkulesfalva október 1. Gamma Atomerőmű-építő Zrt.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Forgalomszámláló állomások átalakítása tengelyterhelés mérővé
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Hibák, pozitívumok Szerző, dátum, helyszín? A háttér jól passzol a témához, de ott elég lenne a szürke- árnyalatos effekt a színek helyett… Nem az előrejelzésről.
1 A Rotterdami Kikötőigazgatóság belvízi irányító-központjának IDŐJÁRÁS-JELENTŐ RENDSZERE – képes útijelentés KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, 2011.
Biztonságkutató Mérnöki Iroda
NAGYGÉPES ESEMÉNYEK KBSZ SZAKMAI NAPOK - REPÜLÉS
O RSZÁGOS M ŰSZAKI I RÁNYÍTÓ T ÖRZSSAJTÓTÁJÉKOZTATÓ JÉGVÉDEKEZÉS február 9., csütörtök 16:00.
Hajózási útvonalak műszaki biztosítása
EMBER A VÍZBEN! A vízbe esés esetei - okok és következmények
Közúti balesetek augusztus havi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:1 570 baleset (1 549 baleset) Közúti halálos.
Közúti balesetek I-VII. havi évi alakulásának előzetes adatai Személysérüléses közúti balesetek száma:8 945 baleset (8 722 baleset) Közúti halálos.
Kóródi Miklós Autonómia Alapítvány
Közúti balesetek I-X. havi alakulásának előzetes adatai
(Zárójelben a I-V. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a I-VI. havi megfelelő adatok)
(Zárójelben a év megfelelő adatai)
(Zárójelben a januári megfelelő adatok)
Előadás másolata:

IDŐJÁRÁSI MŰSZEREK ELHELYEZÉSÉNEK LEHETŐSÉGE (?) hajókon, illetve hajózási létesítményeken KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Budapest, október 28. Sárközi Szilárd meteorológus szakreferens

10 th June,’10, 24 th June,‘10, Prague 9 th June,‘10, Budapest (S.Sz.:) „Solutions for supplying meteorological information to inland waterways ”. PDF és. PPT –ben elérhető 2

Σ: 1. A ködfoltok és a szélcsatornák tűnnek a belvízi hajózásra ható időjárási tényezők nek 2. Minden évben van egy-egy ilyen súlyos baleset amelyben az ilyen időjárás tényező X. – a vízijármű keresztbe fordulásával a nemzetközi víziút hosszabb idejű elzárását – lékesedésnél - veszélyes anyagnak a vízbe jutásával - nagyvárosok vízkészletének veszélyeztetését okozhatják, és ezt többnyire csak szerencsével kerültük el... A baleseti kivizsgálások tapasztalatai alapján a Duna főágában, a KBSZ szerint 3

(A fő gond:) a dunai víziutat jellemző Időjárási mérések – az OMSZ-nál – csak 3 állomás van közvetlen a Duna partján – ezek csak alap-automaták: nem adnak pl. látástávolságot – nem a legjobb elosztásban a víziút mentén... és megfigyelések hiányában az előrejelzések sem tudják figyelembe venni a folyóvölgy helyi sajátosságait 4

Jelenleg látástávolság-mérés csak az M8 és M9 hídján (de a két M0-ás hídra is tervbe van véve) – on-line be vannak kötve az illetékes mérnökségekre, ~> bárhova átjátszhatók. A közúti hidak bevonása az alábbi mérés-eloszlást eredményezné: – átlagosan 40 fkm-enként – legf. 60 fkm-es kihagyással – ami már elég jó lenne pl. a ködök behatárolásához. (1 megoldás:) a dunai víziutat jellemző Időjárási mérések – az ÁAK, ill. a Közút -nál 5

... ezt is meg kell fontolnunk, mert az eddig sorolt mérőhelyek nem feltétlen követik le az időjárási jelenségek területi eloszlását. Ezen sajátságok felderítéséhez előzetes mérésekre van szükség – vízijárműveken, amelyek rendszeresen egy hosszú útvonalat hajóznak; – vízi létesítményeken, ahol a hajózásra veszélyes kiséghajlat van. (+ megoldás:) a dunai víziutat jellemző Időjárási mérések – új, ”saját” telepítések 6

– kisebb méretű, – könnyű, – nem feltétlen ágas-bogas – fel lehet szerelni pl. még egy alkalmas bójára is ( folyt.:) a dunai víziutat jellemző Időjárási mérések – új telepítések hagyományos rendszerű új szélmérő látástávolság-mérő egybeépített mérőfej 7

8 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !