See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Advertisements

Felnőttképzés az új OKJ rendszerében
Az új épületenergetikai szabályozás
Dr. Tomor Tamás Projektvezető augusztus
OKJ a gyakorlatban Az iskolarendszerű és felnőttképzés kapcsolata és egymásra épülése a Békéscsabai Központi Szakképző Iskola és Kollégiumban Vlcskó Pál.
A laskagomba termesztés és a biogáz hasznosítás komplex, egymásra épülő termelő és biohulladék hasznosító rendszerének bemutatása Hotel.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Munkavállalás OKJ szakképesítéssel? Előadó: Eperjesi Zsuzsanna képzési igazgató Változások a szakképzésben konferencia PBKIK november 29.
ÚJ KIHÍVÁSOK, ALTERNATÍVÁK A FENNTARTHATÓSÁG ÚTJÁN „LEGYEN SZÍVÜGYÜNK A FÖLD!” Nukleáris energiatermelés a fenntarthatóság jegyében Bátor Gergő.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Szent László ÁMK Szakközépiskolai Intézményegysége
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Komposztálás és energetikai célú hasznosítás
Elektronikai Technikus
Pontszámítás BSc,osztatlan képzések és felsőfokú szakképzések esetén, 2011 Nagy Pontszámítási Nap Felvételi összpontszám ( pont): -Tanulmányi.
2. AZ ENERGETIKA ALAPJAI.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
„ A pedagógusképzés tartalmi és szerkezeti fejlesztése” című projekt eredményeinek disszeminációja a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karának.
Környezetvédelmi képzés vegyipari alapozással
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumhoz tartozó szakképzések jelenlegi helyzete Bazsáné Dr. Szabó Marianne osztályvezető Kutatási, Oktatási és Innovációs.
Mezőgazdasági alapismeretek érettségi követelményei és a mezőgazdasági szakmacsoportos alapozó oktatás kerettanterve (TERVEZETEK) Szaktanári továbbképzés.
BURKOLÓ OKJ szám: Készítette: Kóródi Dávid,Frankó László,Farkas Tamás,Pusztai Krisztián,Vári Gergő,Bertli Balázs.
Karosszérialakatos OKJ azonosító:
Gázfogyasztóberendezés- és csőhálózat-szerelő OKJ-szám:
F ESTŐ – MÁZOLÓ - TAPÉTÁZÓ OKJ-szám:
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék Dr. Ősz János Energetika I-II. energetikai BSc.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
Iskola Tagjai: RFKB Támogatások Iskola 1500 fő Képzési irány, arány Önkormányzati fenntartó Szakképzés szervezési társulás (költségvetési szerv) mint.
A kerettantervek fejlesztése
Biomassza Bajnokság Magyarországon Kovács Emese ENERGIAKLUB Szakpolitikai Intézet és Módszertani Központ „Biomasszát fenntarthatóan” c. Konferencia Gödöllő,
Logisztikai ügyintéző
1 Utazás § turizmus Program Utazás § turizmus Program Siófok december 3.
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
KÖZOKTATÁS, SZAKKÉPZÉS, A MUNKA VILÁGA MSZT HÁROMSZÉKI Tagozata Sepsiszentgyörgy szeptember 29. Dr. Szenes György elnök.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A szakképzés helyzete Magyarországon
A MEGÚJULÓ ENERGIA FORRÁSOK ÉPÜLETGÉPÉSZETI HASZNOSÍTÁSI LEHETŐSÉGEI
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
„Megújuló energia-megújuló vidék” Az agrárgazálkodás lehetőségei a zöld energia előállításában Kovács Kálmán államtitkár Tájékoztató Fórum, Nagykanizsa.
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
Gárdonyi Géza Bt. 1 A KVVM erőfeszítései a geotermikus energia mezőgazdasági hasznosításának támogatása érdekében Lakatosné Dr.
A tartamos erdőgazdálkodás és a faenergetika optimális kapcsolata „A biomassza felhasználásának formái” Budapest, október 25. Jung László vezérigazgató-helyettes.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
TAB Város és a megújuló energiára alapozott oktatás Schmidt Jenő Tab Város Polgármestere 1.
Fenntartható tápanyag-gazdálkodás –energianövények
A projekt termékei OKJ-s képzési anyagok Földművelésügyi Minisztérium, március 30. SEE-REUSE „Az európai megújuló energia oktatás megerősítése a.
Gépgyártástechnológiai technikus
ÜDVÖZÖLJÜK A DEÁK-SZÉCHENYI SZKI ÉPÜLETGÉPÉSZ SZAK BEMUTATÓJÁN.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
SZENT IMRE ÁLTALÁNOS ISKOLA, GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÖZÉPISKOLA
Üveg- és fóliaházak létesítése, energiahatékonyságának növelése geotermikus energia felhasználásának lehetőségével.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Hungary-Romania Corss-border Co- operation Programme „The analysis of the opportunities of the use of geothermal energy in Szabolcs- Szatmár-Bereg.
Gépgyártástechnológus technikus modulrendszerű képzésének BEMUTATÁSA Gépipari, Közlekedési Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Tagintézmény SZOLNOK.
Szent Imre Szakgimnázium Esztergom Szakmatérkép 2016/2017.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Épületgépész technikus oktatás a Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolájában 4024 Debrecen Varga u. 5.
I NFORMATIKAI KÉPZÉSEK Informatikai rendszergazda Számítógép-szerelő, -karbantartó.
Környezet és Energia Operatív Program Várható energetikai fejlesztési lehetőségek 2012-ben Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Új elemek a szakképzési dokumentumokban (OKJ, SZVK, KP) Stágel Imréné szakértő NSZFI.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Bodó Béla, mesteroktató, energetikus
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Pápai Gazdasági Szakképző Iskola és Kollégium
A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztériumhoz tartozó szakképzések jelenlegi helyzete Bazsáné Dr. Szabó Marianne osztályvezető Kutatási, Oktatási és.
Agrárinformatika a mezőgazdasági szakképzésben
Előadás másolata:

See-Reuse Tananyagok

P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai technikus – Szakképzési évfolyamok száma: 1+1 – Óraszám: 2000

P1. OKJ-s technikus tananyag A képzés célja: A biomassza termelés, felhasználás területén komplex ismeretekkel rendelkező szakemberek képzése, a hazai biomassza potenciál jobb kihasználása érdekében. A képzés megkezdésének szükséges feltételei: –Bemeneti kompetenciák: - Iskolai előképzettség: érettségi vizsga Szakmai előképzettség: -

P1. OKJ-s technikus tananyag –Pályaalkalmassági követelmények: nem szükségesek –Szakmai alkalmassági követelmények: nem szükségesek Elmélet aránya: 60% Gyakorlat aránya: 40% Szakmai alapképzés (iskolai rendszerben): van –Időtartama(szakmai alapképzés esetén): 1 év –(érettségire épülő képzés esetén): 1+1 év

P1. OKJ-s technikus tananyag A szakképesítés munkaterületének rövid, jellemző leírása: –A biomassza hasznosításhoz kapcsolódó épületgépészeti, építési, elektrotechnikai, szolártechnikai, hőszivattyútechnikai munkákat végez, végeztet –Működteti a biomasszahasznosító berendezéseket –Biogázüzemet működtet, elvégzi a kapcsolatos adminisztrációt –Betartja és betartatja a munka-, tűz- és környezetvédelmi, valamint a szakmára, szerelési- javítási technológiára vonatkozó egyéb előírásokat

P1. OKJ-s technikus tananyag A Bfi meglévő és átveendő anyagai: –épületgépészeti alapok –építési alapok –elektrotechnika –solártechnika (melegvíz előállítás) –hőszivattyú technika –biomassza berendezések –fotovoltalika (energiatermelés) –esővíz hasznosítás –szélenergia –ökológiai marketing

P1. OKJ-s technikus tananyag Hiányzó, kidolgozandó anyagok: –biogázüzem működtetése –órakerete: óra (elmélet+gyakorlat)

P1. OKJ-s technikus tananyag Problémák: –az új szakmai kerettanterv tartalmát nem ismerjük, nem tudjuk, hogy a szakmai alapozó képzésben (9-12. évfolyam) a fenti tananyag mekkora része kerül oktatásra –Melyik az adott szakképzésért felelős minisztérium? –a képzés OKJ-ba történő felvétele bizonytalan az érdekelt hatóságok átszervezése miatt

P2. Energetikai célú biomassza előállítása továbbképzés Szakképesítés megnevezése: Energetikai célú biomassza előállítása továbbképzés A képzés óraszám: 150? A képzés célja: A biomassza termelés anyagainak, technológiáinak, a fenntartható talajhasználat legújabb módszereinek megismertetése, gyakorlati bemutatása.

P2. Energetikai célú biomassza előállítása továbbképzés Célcsoport: biomassza előállító gazdálkodók ( ha) A képzés megkezdésének szükséges feltételei: –Bemeneti kompetenciák: - –Iskolai előképzettség: 8 általános –Szakmai előképzettség: - –Pályaalkalmassági követelmények: nem szükségesek –Szakmai alkalmassági követelmények: nem szükségesek Elmélet aránya: 30% Gyakorlat aránya: 70%

P2. Energetikai célú biomassza előállítása továbbképzés A továbbképzés munkaterületének rövid, jellemző leírása: –A biomassza hasznosításra alkalmas növényeket termeszt –Tudatosan felhasználja a biomassza termelés melléktermékeit a tápanyagok utánpótlására –Működteti a biomasszahasznosító berendezéseket –Betartja és betartatja a munka-, tűz- és környezetvédelmi, valamint a szakmára, szerelési- javítási technológiára vonatkozó egyéb előírásokat

P2. Energetikai célú biomassza előállítása továbbképzés Meglévő és átveendő anyagok: Altic: –biomassza célú növények termesztéstechnológiája –a fenntartható növénytermesztés tápanyag utánpótlási rendszere - GPS technológia általános ismertető ( GPS mint első alapköve a precíziós mezőgazdaságnak) - Távérzékelés (Google Earth), szenzorok lehetőségei általános info + gyakorlati feladatok - Minimális GIS (térinfomatikai ismeretek) Ingyenes QGIS-szel egy technikai példa megoldása.

P2. Energetikai célú biomassza előállítása továbbképzés - Talaj, növénymintavételezés eszközei, módszerei (talajtömörödés mérő, monitoring rendszerek pl: Altic Spurway) - Talajművelő, műtrágyaszoró gépek lehetősége a precíziós mezőgazdaságban - Új gépek eszközök bemutatása a mezőgazdaságban - például Altic talaj scan - Fajták, gazdálkodás szerepe a nagyobb terméshozam eléréséhez energianövények esetén A biogázüzemi melléktermékek felhasználása a tápanyagutánpótlásban Bfi: –a biomassza hasznosítás energetikai lehetőségei, módszerei

P2. Energetikai célú biomassza előállítása továbbképzés Problémák: –A célcsoport pontosítása –A tananyag szintje? –A szaktanácsadás szerepe? –Akkreditációs eljárás

P3. A megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségei a vidékfejlesztésben A képzés megnevezése: A megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségei a vidékfejlesztésben A képzés óraszám: 150? A képzés célja: A megújuló energiaforrások megismertetése, hasznosítási lehetőségei adott feltételek esetén a közintézményekben Célcsoport: önkormányzati energetikusok, döntéshozók

P3. A megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségei a vidékfejlesztésben A képzés megkezdésének szükséges feltételei: –Bemeneti kompetenciák: - Iskolai előképzettség: érettségi Szakmai előképzettség: - Pályaalkalmassági követelmények: nem szükségesek Szakmai alkalmassági követelmények: nem szükségesek Elmélet aránya: 30% Gyakorlat aránya: 70%

P3. A megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségei a vidékfejlesztésben A továbbképzés munkaterületének rövid, jellemző leírása: –A megújuló energiák hasznosítási lehetőségeit értékeli működési területén –Energetikai számításokat végez –Tudatosan felhasználja a rendelkezésre álló biomasszát a helyi energetikai igények kielégítésére –Működteti a biomassza hasznosító berendezéseket –Betartja és betartatja a munka-, tűz- és környezetvédelmi, valamint a szakmára, szerelési- javítási technológiára vonatkozó egyéb előírásokat

P3. A megújuló energiaforrások hasznosítási lehetőségei a vidékfejlesztésben Meglévő és átveendő anyagok: –Bfi: a biomassza hasznosítás energetikai lehetőségei, módszerei Kidolgozandó anyagok: –A biomassza hasznosítással kapcsolatos engedélyeztetési eljárások, támogatások, jogszabályok Problémák: akkreditációs eljárás