Az Európa 2020 stratégia és 2014-es ajánlások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jogszociológia 4. előadás november 13. Uszkiewicz Erik
Advertisements

Közoktatási fejlesztések, pályázati lehetőségek
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Európa 2020 stratégia – kihívások az EU előtt Bauer Edit március 4. Dunaszerdahely.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
A Kormány intézkedései és tervei
A regisztrált diplomás munkanélküliek helyzete a fővárosban Előadó: Vass István igazgató
Foglalkoztathatóság ösztönzése és a vállalati alkalmazkodóképesség fejlesztései a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program 5. prioritásában 2014.
Térségi tanoda hálózat BHIM RAO Egyesület
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
Dr. Nyikos Györgyi. ami kielégíti a jelen szükségleteit anélkül, hogy csökkentené a jövendő generációk képességét, hogy kielégítsék a saját szükségleteiket.
általános főig. helyettes
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
H-M Szakért ő i Akadémia Tematikus fejlesztésére Pécs – 9. szeminárium.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
Fogyatékos és megváltozott munkaképességű emberek foglalkoztatásának Európai Uniós kérdései Sziklai István 1.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Dr. Garai Péter helyettes államtitkár Budapest, november 12.
2 Az oktatás továbbgyűrűző hasznossága „Education is expected to enhance knowledge and skills, which in turn affects productivity and income, which is.
Fiatalok Lendületben Program Előzmények: Fiatalok Európáért, Ifjúság Program Időtartam: Költségvetés: € – 2,5.
Populáció növekedés október 1.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
A Közös Agrárpolitika (KAP) aktuális kérdései, várható változások ÚMVP képzés „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó.
Munkanélküliség végzettség alapján
Az oktatás az EU-ban Lisszaboni statégia: Célmeghatározás –mit –mikorra –ki által –milyen minőségben Az eszközök között kiemelt helyen az egész életen.
Borbély-Pecze Tibor Bors Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH A jelenlegi magyar munkaerő- piaci helyzet Borbély-Pecze Tibor Bors, Ph.D. Szakmai tanácsadó ÁFSZ-FSZH.
Munkaerő-közvetítés recesszió idején Munkaerő-piaci ismeretek EURES hazai tréning 2009 Borbély-Pecze Tibor Bors, FSZH.
Bemutató a NKH Befektetésösztönzési Főosztály munkatársai számára
Fiatalok foglalkoztatásának javítása: mit jelent ez a gyakorlatban? BORBÉLY-PECZE, Tibor Bors, Ph.D. MOM Kulturális Központ Budapest, november 28.
46. Közgazdász-vándorgyűlés, június 27., Cz.E. 1/17 Lisszaboni stratégia és a vállalati versenyképesség 46. Közgazdász-vándorgyűlés Czakó Erzsébet.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
Foglalkoztatási Programok Főosztály
Pályára állás – fiatalok munkatapasztalat-szerzése TÁMOP-1. 4
A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok A klímaváltozás és a legfontosabb hazai feladatok Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
K ÖZIGAZGATÁSI ÉS IGAZSÁGÜGYI MINISZTÉRIUM T ÁRSADALMI F ELZÁRKÓZÁSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG romagov.kormany.hu A Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia.
Kreatív Iparágak a Digitális térben Új Széchenyi Terv konzultációs konferencia és eFestival Gála Digitális stratégia Közérdekű és kulturális adatok és.
GKI Zrt., Az alacsony foglalkoztatási ráta okai, a foglalkoztatás bővítésének gazdaságpolitikai összefüggései Független Szakszervezetek Demokratikus.
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Strukturális és Kohéziós Alapok
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
1 ANDOR László az Európai Bizottság foglalkoztatásért, szociális ügyekért és társadalmi összetartozásért felelős biztosa „Az Európai Unió jövője” konferencia.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
Foglalkoztatáspolitika az Európai Unióban
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
HEFOP/2004/1.3.1 A HEFOP – „Második Esély” – Roma nők munkaerő-piaci (re)integrációjának elősegítése – projekt bemutatásán keresztül a roma nők esélyegyenlőségének.
KAP Albizottság* Szilvássy I. ÚMVP KAP ALBIZOTTSÁG ÉS AZ ÚJ KAP Tájékozódás Monitoring és Értékelés Koherencia, konzisztencia erősítése Véleményalkotás.
Social Europe Beruházások a gyermekek érdekében Európai szakpolitiai keretek és prioritások október 13. Husz Dóra Európai Bizottság Foglalkoztatásért,
INDULNAK AZ ÚJ, KKV-K VERSENYKÉPESSÉGÉT SEGÍTŐ EU- PÁLYÁZATOK POLGÁR ANDRÁS VEZETŐ STRATÉGIAI TERVEZŐ.
A munkaerőpiac átalakulása a válságban
Pécs Telep-programok Tenczer tamás EMMI SZÜTFFÁT.
A korai iskolaelhagyás magyarországi kontextusa
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
FOGLALKOZTATÁSI FÓRUM Pécsi Kistérségi Foglalkoztatási Paktum
Indulnak az új, kkv-k versenyképességét segítő EU-pályázatok
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Mérhető-e a fenntarthatóság? – Az Európa 2020 stratégia példája Fenntarthatóság és Magyarország 2025-ben SJTB Tudományos ülés, november 19.
Európa válasz(kísérlete) a gyermekszegénységre Dr. Lux Ágnes Országgyűlési Biztos Hivatala Eurochild Április Szécsény.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
MILYEN EURÓPÁT AKARUNK? 2015: 1 MILLION REFUGEES 2015: 1 MILLIÓ MENEKÜLT.
Előrelépés a digitális akadémiai világban Béky Endre Elsevier 2006 október 18.
Megújuló energia alkalmazása
Korai iskolaelhagyás és társadalmi következményei
Előadás másolata:

Az Európa 2020 stratégia és 2014-es ajánlások Zúgó Liliána Budapest, 2014. október 13.

Számszerűsített célok - 2020 A Bizottság javaslata alapján az Európai Tanács elfogadta 2010 márciusában: ezek alapján saját nemzeti vállalások FOGLALKOZTATÁS 75% a 20–64 évesek körében INNOVÁCIÓ 3% az Európai Unió GDP-jének KLÍMA / ENERGIA 20%-kal kevesebb üvegházhatást okozó gáz 20% megújuló energiaforrások aránya 20%-kal jobb energiahatékonyság OKTATÁS 10% alatt a korai iskolaelhagyók aránya Legalább 40%-a az uniós lakosoknak felsőfokú végzettségű SZEGÉNYSÉG Legalább 20 millió fővel csökkenjen

Számszerűsített célok – 2020: Magyarország 75% 1,8% +10% 14,65% 10% 30,3% -450 000 63,2% 1,3% -16% 9,6% 11,8% 31,9% +337 000 FOGLALKOZTATÁS 75% a 20–64 évesek körében INNOVÁCIÓ 3% az Európai Unió GDP-jének KLÍMA / ENERGIA 20%-kal kevesebb üvegházhatást okozó gáz 20% megújuló energiaforrások aránya 20%-kal jobb energiahatékonyság OKTATÁS 10% alatt a korai iskolaelhagyók aránya Legalább 40%-a az uniós lakosoknak felsőfokú végzettségű SZEGÉNYSÉG Legalább 20 millió fővel csökkenjen

Foglalkoztatási ráta az EU-ban (2000 Foglalkoztatási ráta az EU-ban (2000*, 2012 és 2020) (foglalkoztatottak aránya, 20-64 évesek) Source: European Commission Reading: on the basis of current commitments, the EU employment rate could reach 71.8% by 2020. * 2000 and 2001: EU27 data. ** Estimated values based on Commission 2013 Autumn Forecast for 2014-2015, assuming an employment growth to the levels of 2014-2015, taking into account a 1.0% reduction of the active population during the decade. *** No target set by the UK: the projection for the EU assumes 75% for the UK in 2020.

Korai iskolaelhagyók aránya az EU-ban (2000 Korai iskolaelhagyók aránya az EU-ban (2000*, 2012 és 2020) (18-24 éves korosztály, már nem vesznek részt oktatásban és képzésben és legfeljebb az általános iskola felső tagozatát végezték el) Source: European Commission Reading: on the basis of current commitments, early school leaving rate in the EU could reach 10.1% by 2020. * 2000 and 2001: EU27 data. ** Business as usual corresponds to an extrapolation of the 2000-2012 developments.

Felsőfokú végzettséggel rendelkezők aránya (2000-2020 Felsőfokú végzettséggel rendelkezők aránya (2000-2020*) ( a 30-34 éves korosztály %-ában) Source: European Commission Reading: on the basis of current commitments, EU tertiary attainment rate could reach 45.1% by 2020. * 2000-2001: EU27 data. ** Business as usual corresponds to an extrapolation of 2000-2012 developments.

Szegénységben vagy társadalmi kirekesztettségben élők és al-indikátorok (2005-2020*) Source: European Commission Reading: in 2012, 124 million people were at risk of poverty or social exclusion in the EU, namely 28 million more than the Europe 2020 target. *2005-2009: EU27 data, 2010-2012: EU28 data. The 2020 target of 96.4 corresponds to the 2008 figure for EU27 (116.4) minus the 20 million people that the EU aims to lift out of poverty and social exclusion. HR excluded from the calculation of the target..

CSR 4: Foglalkoztatás és szociálpolitika Erősítse meg a megfelelően célzott aktív munkaerő-piaci intézkedéseket, ennek jegyében többek között gyorsítsa fel az állami foglalkoztatási szolgálat ügyfél-kategorizálási rendszerének bevezetését. A fiatalok számára hozza létre a tervezett mentorhálózatot, és a szélesebb kör elérése érdekében a mentorhálózat tevékenységét hangolja össze az oktatási intézmények és a helyi szintű érdekelt felek tevékenységével. Vizsgálja meg a közmunkaprogramot abból a szempontból, hogy az mennyire hatékony segítséget nyújt a résztvevőknek a későbbi elhelyezkedéshez, továbbá erősítse meg annak aktivizálási elemeit. Az újbóli elhelyezkedéshez szükséges átlagos idő figyelembevételével vizsgálja meg az álláskeresési járadék jogosultsági ideje meghosszabbításának lehetőségét, és kapcsolja azt össze aktivizálási intézkedésekkel. Az aktivizálási intézkedésekkel való kapcsolat erősítése mellett a megfelelőség és a lefedettség tekintetében javítsa a szociális segélyek rendszerét. A szegénység csökkentése érdekében hajtson végre racionalizált és integrált, különösen a gyermekekre és a romákra összpontosító szakpolitikai intézkedéseket.

CSR 6: Oktatás A szakképzésből és a szakoktatásból korán kimaradó diákokra összpontosítva hajtson végre nemzeti stratégiát a korai iskolaelhagyás megelőzése érdekében. Alkalmazzon rendszerszerű megközelítést a hátrányos helyzetű csoportok, különösen a romák többségi oktatásban való inkluzív részvételének az előmozdítása érdekében. Segítse elő az oktatás különböző szakaszai közötti, illetve a munka világába történő átmenetet, és kövesse szoros figyelemmel a szakképzési reform végrehajtását. Hajtson végre olyan felsőoktatási reformot, amely nagyobb arányban teszi lehetővé felsőfokú végzettség megszerzését, különösen a hátrányos helyzetű tanulók számára.

Köszönöm a figyelmet!